Teď teda k tý synchronizaci, když jsem koupil motorku tak jezdila v pohodě pak jsem jí rozebral (na karburátory jsme nesehal) po složenení motorky se od 5 do 7 000ot dusí a pak zas jede jak drak proto chci zkusit udělat synchronizaci. Prostudoval jsem tu vlákna a manuál takže už vim jak udělat manometr, myslim si že i vim kam připojit hadičky od manometru a kde seřídit. Ale zaráží mě to , že na seřízení mám na moto jen 3 šroubky a na připojení jsou teoreticky taky jen 3 připojky (4. je na podtlakovej ventil ke kohoutu palivový nádrže)
A potřebuju teď poradit jestli připojit všechny 4 přípojky (nádrž je stejně dole)a v manuálu jsou manometry 4 a jestli mám hledat 4. šroub nebo se to seřizuje jen těma 3 ma ( jsou to šrouby pod nima je pružinka a když přidávám plyn tak se otáčí s táhlem) v manuálu jsou sice jen 3 ale jsou na obrázku jinak rozmístěný než ve skutečnosti. Ve skutečnosti jsou jen mezi karburátorama.
Když se nad tim zamyslim tak by se s tim dal možná nastavit podtlak mezi jednotlivýma karburátorama, ale nevim jak je to udělaný jestli šroubky zvedaj šoupě a nebo jen otvíraj nějakej kanálek a pouští víc vzduchu.
PS: manuál jsem opsal do Google ale stejne nějak ten jejich překlad nepobíram
Překlad
Naposledy editováno 08.06.2013 19:53:52
Když jsem to nakonec zapojil jen na 2 válce tak ty jsem seřídil, ale jak se to natočí tak po 5 vteřinách samy vylezou otáčky na 2000 a je to v pytli, takže po obědě jdu udělat verzi s nádobkama :D :D :D a jestli ani to nepujde tak jí zapálim, páč když jsem jí zahřejval všimnul j sem si, že se mi hřeje kabel od altíku k regulátoru je mi divný, že jen jeden je tam novej regulátor od VAPE a alternátor jsem zase promeřil odpor maj všechny větve mezi sebou nulovej a mezi kostrou nekonečno - tak jak to má betj a na baterce je 14,5 V tak už fakt nevim.
Naposledy editováno 14.06.2013 13:40:39
2 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů
jinak zejtra udělám manometr z lahví, aby si to nemohlo nasát a když ani to nepujde tak změřim tu kopresi
Teď už jen vyřešit proč se hřeje kabel, a mužu to zkusit project :)
1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů
Naposledy editováno 26.06.2013 16:43:15
jinak na baterce by nemelo byt 14,5V.. spis 14,4V a to jeste v otackach, na volnobeh urcite ne
Vychozí stav: původní motor měl tlaky mezi 9÷10 (neměřil jsem já ale dělali mě to před pár t. km v solidním servise), startoval celkem bez problémů, do otáček šel taky poměrně pěkně, ale měl už dost vysokou spotřebu oleje (nijak výrazně nekouřil) a nedala se na něm pořádně udělat synchronizace karburátorů. Nastavování bylo neuvěřitelně citlivé a po přidání plynu bylo všechno zase rozhozené a chcípalo mě to při odpojení podtlakových hadic a napojení měřáků na volnoběh. Díky tomu zůstávaly viset otáčky (nebo klesaly dost pomalu). Nepomohlo ani dokonalé utěsnění karburátorů a přírub.
Nový stav: podařilo se mi sehnat velice pěkný zánovní motor s najetými 35t. km (i bych tomu věřil, neboť jsem ho měl rozhozený, dělal jsem ventilová guffera, očištění ventilů a spalovacího prostoru, zabroušení ventilů do sedel a ventilové vůle, opotřebení válců minimální). Vše zůstalo původní kromě toho, že karbeci dostaly Dynojet kit 1, jak jsem je sundal z původního motoru, tak jsem je nasadil na nový a šlapalo to bez problémů, otáčky klesaly krásně rychle, zkoušel jsem to na budíky nastavovat a i změny, které dříve znamenaly naprosté zavěšení otáček nepřinesly žádné zásadní problémy.
Shrnutí: za mě jasné, čím je na tom motor hůře s kompresí, tím je citlivější na nastavení podtlaků (až po úplnou nemožnost to nějak rozumně nastavit) a obráceně.
Naposledy editováno 09.07.2013 13:32:48
na starym si mel zkontrolovat tlaky, ventilovy vule. pokud mas dost vysokou spotrebu oleje tak to kouri jinak to zere malo. to ze se snazis o synchro na motoru kterej je ve spatnym stavu a divis se ze je to citlivy kdyz to bezi nahovno z toho zasnu...
pak si koupis jinej motor, vemenis jehly ktery byly na 90% vybehany a tim padem ti to sralo volnobeh i na starym motoru a urcite si karbecy vycistil.
takze vysledek je takovej:
kdyz nekdo veme motor ve spatnym stavu s vybehanym karburatorem a pak napul opravi karburator a koupi jinej motor tak je to dobrej borec co prosral penize a misto toho aby zjistil proc ten starej (s nejvetsi prevdepodobnosti dobrej) motor bezi napytel.
ps. netesnici gufero na vyfukovym ventilu + chvili spatna smes = podpalenej ventil a casem ten olej udela karbonovou vrstvu a ventil podfukuje jeste vic, i kdyz se za studena muze zdat pri kontrole komprese ok. ja sem totiz resil 3 valec a pritom jsem zjistil podpalenej ventil i na 4 valci kterej mel dobry tlaky a moc pekne teda nevypadal!!
Naposledy editováno 09.07.2013 14:22:07
Ventilové vůle byly na tom motoru dělány před těmi pár t. km spolu s měřením tlaků, čištěním karbů, měněním těsnění v nich.
Sám jsem už předtím v těch karbech vyměnil několik trysek a jehel co jsem měl k dispozici.
I ten servisák mě na rovinu řekl, že motor sice běží, ale má už toho hodně za sebou.
Karbonovou vrstvu ti po čase udělá na ventilu i poměrně slušně těsnící guffero, kvůli tomu se ti ještě zdaleka nemusí podpálit ventil (to si neviděl ventily ze staré Sierry, kterou jsem kdysi vlastnil a gde byly guffera na kámen, sedla byla dobouchaná od karbonu jak měsíční povrch a nic se nepodpalovalo.
edit směs podle barvy svíček chudá nebyla, do výfuku mě to taky nestřílelo
Takže prosím vychladni a nech si invektivy pro někoho jiného.
Naposledy editováno 09.07.2013 14:01:17
rekl bych ze ten servis neni dobrej a ze si mel problem pravdepodobne s jednim(dvema) valcem. nevim proc si ten motor nerozebral a nezjistil to kdyz si kupoval jinej
ja mit tolik penez jako ty tak kdyz by mi nesel sestelovat volnobeh tak tu motorku hodim ze skaly ber to s klidem a priste pis vsechno
me neslo o karbon okolo ventilu ale vrstvu karbonu v dosedaci plose + zatukany cerny topky do sedla.
Btw, ten motor mě stál 5k5
kdyz neco neco doboucha tak uz to v tom neni kdezto ja pisu ze ten karbon byl zaklepanej i v sedle a ne jenom nejaky dulky co si psal ty.. urcite to netesni na 100% ono taky zalezi na jaky je to plose ze
Me to treba zvedlo kompresi tusim o pul baru a to jsem jeste cistil od karbonu pist a hlavu takze to melo bejt spis stejny nebo min kdyz by to nemelo vliv
Naposledy editováno 09.07.2013 14:32:14
1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů
Tak či tak to tu končím, účelem tohole bylo poukázat na moji skušenost,nedělám si patent na rozum, ale třeba to někomu pomůže.
edit půl baru je 9,5 místo devíti, pořád proti 14,5 nic moc
Naposledy editováno 09.07.2013 14:35:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů
bushman7 píše: A nestálo by fakt zato změřit ty tlaky ve válcích?, ze starý svíčky, kusu trubky, ňákýho niplu a budíku si ten měřák člověk posvařuje za chvilku, nejde ani tak o přesnou absolutní hodnotu, jako o rozdíly mezi válci. To že se hřeje kábl od altíku mě napadá akorát snad jestli při tomhle seřizování moc nevybíjíš baterku a nejdou tam moc velké nabíjecí proudy, jinak těžko říct.
ty si kupujes nahradni motory a 650kč za merak komprese je ti moc?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů
milion píše: ty si kupujes nahradni motory a 650kč za merak komprese je ti moc?
Já měřák komprese na nic nepotřebuju, teď jsem kupoval měřáky na podtlaky ty chtrolíne.
edit opět koukám nerozumíš psanému textu a kontextu, tohle sem radil dotyčnému jako nouzové řešení, nikde sem neuváděl že to používám, tak se prober
Naposledy editováno 09.07.2013 14:38:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů
bushman7 píše: To si tam ty gufera snad ani neměl ne?, btw ten servis patři k nejrenomovanějším (a taky k nejdražším v okolí) a moc se mi nechtělo cpát prachy do starého vydechlého motoru, když můžu mít za pár kaček zánovní (vírobce tuším uvádí rozsah tlaků nějakých 9÷14,5), takže tenhle byl vpodstatě před smrtí.
Tak či tak to tu končím, účelem tohole bylo poukázat na moji skušenost,nedělám si patent na rozum, ale třeba to někomu pomůže.
edit půl baru je 9,5 místo devíti, pořád proti 14,5 nic moc
nejdrazsi nerovna se nejlepsi :D pokud mel 10bar studenej motor tak je na tom jeste slusne.. o jakych penezich mluvis? sundat hlavu je akorat prace pokud mas racnu a sroubovak
edit: a ruce
Naposledy editováno 09.07.2013 14:38:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů
milion píše: nejdrazsi nerovna se nejlepsi :D pokud mel 10bar studenej motor tak je na tom jeste slusne.. o jakych penezich mluvis? sundat hlavu je akorat prace pokud mas racnu a sroubovak
O jakejch, to vím docela dobře, těsnění pod hlavou a ventilová guffera (kupoval sem do toho nového, v originálu to není nic moc levného)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů
bushman7 píše: Já měřák komprese na nic nepotřebuju, teď jsem kupoval měřáky na podtlaky ty chtrolíne.
edit opět koukám nerozumíš psanému textu a kontextu, tohle sem radil dotyčnému jako nouzové řešení, nikde sem neuváděl že to používám, tak se prober
no snadnejsi mi prijde to koupit za tech par penez kdyz uz to mas na dozivoti.. kdyz bys ho totiz mel tak sis mohl zmerit tlaku u aspon 24h odstavenyho motoru, pak striknout do valcu olej a opakovat. pak by si mel jasno, divim se ze ten tvuj renome servis ti to neudelal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů
bushman7 píše: O jakejch, to vím docela dobře, těsnění pod hlavou a ventilová guffera (kupoval sem do toho nového, v originálu to není nic moc levného)
no kdyz uz si mel domluvenej motor tak si to prece nemusel skladat s novyma vecma kdyz je to na nd. a pokud bys to chtel prodat jako funkcni motor tak bych ti za tuten kup zvysoka podekoval
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů
milion píše: no kdyz uz si mel domluvenej motor tak si to prece nemusel skladat s novyma vecma kdyz je to na nd. a pokud bys to chtel prodat jako funkcni motor tak bych ti za tuten kup zvysoka podekoval
Nechápu? však já jsem to dělal u toho nového co jsem si koupil, jen tak, protože mě to baví a mám lepší pocit, že jsem to udělal tak, jak to má být, ono po 17 letech ani ty ventilová gufera nejsou věčná. A ten starej si prostě nechám, měl naprosto perfektní převodovku a to se může časem hodit, za těch pár korun co bych ho prodal nekoupím ani dvě převodový kolečka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů
milion píše: no snadnejsi mi prijde to koupit za tech par penez kdyz uz to mas na dozivoti.. kdyz bys ho totiz mel tak sis mohl zmerit tlaku u aspon 24h odstavenyho motoru, pak striknout do valcu olej a opakovat. pak by si mel jasno, divim se ze ten tvuj renome servis ti to neudelal
No nevím, jak to měřili, ale motku tam měli celý týden (nějak jsem na to nespěchal) a je to člověk schopný a dobře hodnocený spoustou lidí co znám, takže bych mu celkem věřil.
Díky za rady
1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů
kdyz zavres plyn a brzdis motorem - strili ti to? nebo spis takovy utlumeny rany? zkus to okolo 8000ot a znova po chvili kolem 4000ot jestli to nebude strilet jinak.
Naposledy editováno 26.07.2013 21:14:59
1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů
Zkoušel jsem i manometr za pomoci sklenic, zkoušel jsem kuličky v hadičkách, zkoušel jsem plno dalších možností. Bez úspěchu. Sehnal jsem si 4 vakuometry po 160 korunách, 4 obyčejné kulové ventily a 4 mosazné fitinky. Zašrouboval jsem to do sebe, závity jsem utěsnil tou bílou topenářskou těsnící páskou a hurá, mám plnohodnotný profi měřák
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade | Beranidlo | 18 | 5.9.2023 v 15:08 _Michal |
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade | jdu900fire_blejt | 5 | 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt |
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade | Lapchik-54 | 5 | 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf |
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade | micindev | 2 | 4.5.2023 v 20:15 micindev |
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade | dawe1 | 12 | 27.10.2022 v 19:08 Ariete |