globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Synchronizace karburátorů
Čau chlapi, tak motorka už konečně jezdí . . ještě musim reklamovat baterku ( studenou motorku nenatočí teplou bez problému - novej olej a filtr )

Teď teda k tý synchronizaci, když jsem koupil motorku tak jezdila v pohodě pak jsem jí rozebral (na karburátory jsme nesehal) po složenení motorky se od 5 do 7 000ot dusí a pak zas jede jak drak proto chci zkusit udělat synchronizaci. Prostudoval jsem tu vlákna a manuál takže už vim jak udělat manometr, myslim si že i vim kam připojit hadičky od manometru a kde seřídit. Ale zaráží mě to , že na seřízení mám na moto jen 3 šroubky a na připojení jsou teoreticky taky jen 3 připojky (4. je na podtlakovej ventil ke kohoutu palivový nádrže)

A potřebuju teď poradit jestli připojit všechny 4 přípojky (nádrž je stejně dole)a v manuálu jsou manometry 4 a jestli mám hledat 4. šroub nebo se to seřizuje jen těma 3 ma ( jsou to šrouby pod nima je pružinka a když přidávám plyn tak se otáčí s táhlem) v manuálu jsou sice jen 3 ale jsou na obrázku jinak rozmístěný než ve skutečnosti. Ve skutečnosti jsou jen mezi karburátorama.
Když se nad tim zamyslim tak by se s tim dal možná nastavit podtlak mezi jednotlivýma karburátorama, ale nevim jak je to udělaný jestli šroubky zvedaj šoupě a nebo jen otvíraj nějakej kanálek a pouští víc vzduchu.



















PS: manuál jsem opsal do Google ale stejne nějak ten jejich překlad nepobíram

Překlad


Naposledy editováno 08.06.2013 19:53:52

(reakce na) Synchronizace karburátorů

14.6.2013 v 13:36 | Nahoru | #31
SmokinCBR> jj já to chápu, ale šlo mi spíš o to, že u hadičky bude znatelnější a rychlejší změna , ale dneska mě to už fakt naštvalo . . . nový hadice všechno perfejtne utěsněný a stejne si to nasála potvora, bude to asi hodně rozhašený . . .
Když jsem to nakonec zapojil jen na 2 válce tak ty jsem seřídil, ale jak se to natočí tak po 5 vteřinách samy vylezou otáčky na 2000 a je to v pytli, takže po obědě jdu udělat verzi s nádobkama :D :D :D a jestli ani to nepujde tak jí zapálim, páč když jsem jí zahřejval všimnul j sem si, že se mi hřeje kabel od altíku k regulátoru je mi divný, že jen jeden je tam novej regulátor od VAPE a alternátor jsem zase promeřil odpor maj všechny větve mezi sebou nulovej a mezi kostrou nekonečno - tak jak to má betj a na baterce je 14,5 V tak už fakt nevim.

Naposledy editováno 14.06.2013 13:40:39

2 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

14.6.2013 v 14:14 | Nahoru | #32
A nestálo by fakt zato změřit ty tlaky ve válcích?, ze starý svíčky, kusu trubky, ňákýho niplu a budíku si ten měřák člověk posvařuje za chvilku, nejde ani tak o přesnou absolutní hodnotu, jako o rozdíly mezi válci. To že se hřeje kábl od altíku mě napadá akorát snad jestli při tomhle seřizování moc nevybíjíš baterku a nejdou tam moc velké nabíjecí proudy, jinak těžko říct.

(reakce na) Synchronizace karburátorů

14.6.2013 v 20:25 | Nahoru | #33
bushman7> Baterka tam je KO startuju to přes baterku z auta a pak jí odpojím a néchám jen moto bateru, ale hřeje se jen jeden ze tří co jde z altíku do regulátrou uvidim ještě . . . když chce člověk opravit jedno druhý se posere, už mě to přestává bavit . . .

jinak zejtra udělám manometr z lahví, aby si to nemohlo nasát a když ani to nepujde tak změřim tu kopresi

Synchronizace karburátorů

15.6.2013 v 19:30 | Nahoru | #34
Tak jsem to dneska seřídil podle lahví docela fuška . . .za boha nešlo to dohnat tak aby byly všechny hladiny na mm ve stejný vejšce, takže jsem udělal 2 okruhy 1-2 a 3-4 a pak 2-3. Když jsem seřizoval všechny na jednou tak jsem seřídil 1-2 na mm a když sem dělal zase 3-4 tak se mi ty prví dva rohodily a kdybych to dělal dát tak by to bylo asi nekonečný :D . . .

Teď už jen vyřešit proč se hřeje kabel, a mužu to zkusit project :)

1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

26.6.2013 v 16:42 | Nahoru | #35
To znám Jo, máš recht, hadičky budou citlivý, sem měl co dělat, aby se mi nepřelejvala voda v tech nádobách Nakonec se ale ty hladiny hejbat přestaly a vo to de... ale je to celkem sraní, mno.

Naposledy editováno 26.06.2013 16:43:15

(reakce na) Synchronizace karburátorů

4.7.2013 v 22:01 | Nahoru | #36
SmokinCBR> já sem to ani v nádobách neseřídil uplně perfektně na mm možná na cm stačí do šroubku jen tuknout pak přidat plan a je všechno jinak :)

Synchronizace karburátorů

7.7.2013 v 10:38 | Nahoru | #37
jdu s krizkem po funuse, ale ja to delal pomoci budiku a prislo mi to nepresny kvuli tomu ze jsem nevedel jestli jsem zaskrtil vsechny budiky stejne. presnejsi mi prisli dve nadoby propojeny hadickama a delat vzdy dva valce - uplne stejne jako si psal 12, 34, 23 a pak znovu projistotu

jinak na baterce by nemelo byt 14,5V.. spis 14,4V a to jeste v otackach, na volnobeh urcite ne

Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 13:23 | Nahoru | #38
Napíšu ještě můj drobný poznatek spojený s výměnou motoru, kterou jsem teď prováděl.

Vychozí stav: původní motor měl tlaky mezi 9÷10 (neměřil jsem já ale dělali mě to před pár t. km v solidním servise), startoval celkem bez problémů, do otáček šel taky poměrně pěkně, ale měl už dost vysokou spotřebu oleje (nijak výrazně nekouřil) a nedala se na něm pořádně udělat synchronizace karburátorů. Nastavování bylo neuvěřitelně citlivé a po přidání plynu bylo všechno zase rozhozené a chcípalo mě to při odpojení podtlakových hadic a napojení měřáků na volnoběh. Díky tomu zůstávaly viset otáčky (nebo klesaly dost pomalu). Nepomohlo ani dokonalé utěsnění karburátorů a přírub.

Nový stav: podařilo se mi sehnat velice pěkný zánovní motor s najetými 35t. km (i bych tomu věřil, neboť jsem ho měl rozhozený, dělal jsem ventilová guffera, očištění ventilů a spalovacího prostoru, zabroušení ventilů do sedel a ventilové vůle, opotřebení válců minimální). Vše zůstalo původní kromě toho, že karbeci dostaly Dynojet kit 1, jak jsem je sundal z původního motoru, tak jsem je nasadil na nový a šlapalo to bez problémů, otáčky klesaly krásně rychle, zkoušel jsem to na budíky nastavovat a i změny, které dříve znamenaly naprosté zavěšení otáček nepřinesly žádné zásadní problémy.

Shrnutí: za mě jasné, čím je na tom motor hůře s kompresí, tím je citlivější na nastavení podtlaků (až po úplnou nemožnost to nějak rozumně nastavit) a obráceně.

Naposledy editováno 09.07.2013 13:32:48

Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 13:48 | Nahoru | #39
za me to dokazuje jenom jedno - jenom kvuli tomu ze si mohl mit podpalenej ventil si kupoval novej motor.

na starym si mel zkontrolovat tlaky, ventilovy vule. pokud mas dost vysokou spotrebu oleje tak to kouri jinak to zere malo. to ze se snazis o synchro na motoru kterej je ve spatnym stavu a divis se ze je to citlivy kdyz to bezi nahovno z toho zasnu...

pak si koupis jinej motor, vemenis jehly ktery byly na 90% vybehany a tim padem ti to sralo volnobeh i na starym motoru a urcite si karbecy vycistil.

takze vysledek je takovej:
kdyz nekdo veme motor ve spatnym stavu s vybehanym karburatorem a pak napul opravi karburator a koupi jinej motor tak je to dobrej borec co prosral penize a misto toho aby zjistil proc ten starej (s nejvetsi prevdepodobnosti dobrej) motor bezi napytel.

ps. netesnici gufero na vyfukovym ventilu + chvili spatna smes = podpalenej ventil a casem ten olej udela karbonovou vrstvu a ventil podfukuje jeste vic, i kdyz se za studena muze zdat pri kontrole komprese ok. ja sem totiz resil 3 valec a pritom jsem zjistil podpalenej ventil i na 4 valci kterej mel dobry tlaky a moc pekne teda nevypadal!!

Naposledy editováno 09.07.2013 14:22:07

Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 13:58 | Nahoru | #40
Hodne kriticky mě hodnotíš člověče a to se ani neznáme. Předpokládám, že na živo bys mě to do očí neřekl.

Ventilové vůle byly na tom motoru dělány před těmi pár t. km spolu s měřením tlaků, čištěním karbů, měněním těsnění v nich.
Sám jsem už předtím v těch karbech vyměnil několik trysek a jehel co jsem měl k dispozici.
I ten servisák mě na rovinu řekl, že motor sice běží, ale má už toho hodně za sebou.

Karbonovou vrstvu ti po čase udělá na ventilu i poměrně slušně těsnící guffero, kvůli tomu se ti ještě zdaleka nemusí podpálit ventil (to si neviděl ventily ze staré Sierry, kterou jsem kdysi vlastnil a gde byly guffera na kámen, sedla byla dobouchaná od karbonu jak měsíční povrch a nic se nepodpalovalo.

edit směs podle barvy svíček chudá nebyla, do výfuku mě to taky nestřílelo

Takže prosím vychladni a nech si invektivy pro někoho jiného.

Naposledy editováno 09.07.2013 14:01:17

Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:21 | Nahoru | #41
no ty si to ale napsal tim stylem jako jsem to ja popsal .

rekl bych ze ten servis neni dobrej a ze si mel problem pravdepodobne s jednim(dvema) valcem. nevim proc si ten motor nerozebral a nezjistil to kdyz si kupoval jinej

ja mit tolik penez jako ty tak kdyz by mi nesel sestelovat volnobeh tak tu motorku hodim ze skaly ber to s klidem a priste pis vsechno

me neslo o karbon okolo ventilu ale vrstvu karbonu v dosedaci plose + zatukany cerny topky do sedla.

Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:27 | Nahoru | #42
Já nevím, asi máme trochu odlišný způsob porozumění psanému textu, takže například ANO KARBON NA DOSEDACÍ PLOŠĚ A ZAMLÁCENÝ DO SEDLA A NIC SE NEPODPALOVALO, je to dost čitelné a pochopitelné?, můžu i s vysvětlivkama, pokud má ventil dostatečnou vůli a není úplně zkurvená směs tak se ti nic nepodpálí, nevím, kolik si spravoval motorů, ale možná na to časem příjdeš.

Btw, ten motor mě stál 5k5

Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:30 | Nahoru | #43
to vis kdyz na me vytahnes : gde, guffero a mesicni povrch tak sem vrpdeli

kdyz neco neco doboucha tak uz to v tom neni kdezto ja pisu ze ten karbon byl zaklepanej i v sedle a ne jenom nejaky dulky co si psal ty.. urcite to netesni na 100% ono taky zalezi na jaky je to plose ze

Me to treba zvedlo kompresi tusim o pul baru a to jsem jeste cistil od karbonu pist a hlavu takze to melo bejt spis stejny nebo min kdyz by to nemelo vliv

Naposledy editováno 09.07.2013 14:32:14

1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:34 | Nahoru | #44
To si tam ty gufera snad ani neměl ne?, btw ten servis patři k nejrenomovanějším (a taky k nejdražším v okolí) a moc se mi nechtělo cpát prachy do starého vydechlého motoru, když můžu mít za pár kaček zánovní (vírobce tuším uvádí rozsah tlaků nějakých 9÷14,5), takže tenhle byl vpodstatě před smrtí.

Tak či tak to tu končím, účelem tohole bylo poukázat na moji skušenost,nedělám si patent na rozum, ale třeba to někomu pomůže.

edit půl baru je 9,5 místo devíti, pořád proti 14,5 nic moc

Naposledy editováno 09.07.2013 14:35:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:35 | Nahoru | #45

bushman7 píše: A nestálo by fakt zato změřit ty tlaky ve válcích?, ze starý svíčky, kusu trubky, ňákýho niplu a budíku si ten měřák člověk posvařuje za chvilku, nejde ani tak o přesnou absolutní hodnotu, jako o rozdíly mezi válci. To že se hřeje kábl od altíku mě napadá akorát snad jestli při tomhle seřizování moc nevybíjíš baterku a nejdou tam moc velké nabíjecí proudy, jinak těžko říct.



ty si kupujes nahradni motory a 650kč za merak komprese je ti moc?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:36 | Nahoru | #46

milion píše: ty si kupujes nahradni motory a 650kč za merak komprese je ti moc?



Já měřák komprese na nic nepotřebuju, teď jsem kupoval měřáky na podtlaky ty chtrolíne.

edit opět koukám nerozumíš psanému textu a kontextu, tohle sem radil dotyčnému jako nouzové řešení, nikde sem neuváděl že to používám, tak se prober

Naposledy editováno 09.07.2013 14:38:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:37 | Nahoru | #47

bushman7 píše: To si tam ty gufera snad ani neměl ne?, btw ten servis patři k nejrenomovanějším (a taky k nejdražším v okolí) a moc se mi nechtělo cpát prachy do starého vydechlého motoru, když můžu mít za pár kaček zánovní (vírobce tuším uvádí rozsah tlaků nějakých 9÷14,5), takže tenhle byl vpodstatě před smrtí.

Tak či tak to tu končím, účelem tohole bylo poukázat na moji skušenost,nedělám si patent na rozum, ale třeba to někomu pomůže.

edit půl baru je 9,5 místo devíti, pořád proti 14,5 nic moc



nejdrazsi nerovna se nejlepsi :D pokud mel 10bar studenej motor tak je na tom jeste slusne.. o jakych penezich mluvis? sundat hlavu je akorat prace pokud mas racnu a sroubovak

edit: a ruce

Naposledy editováno 09.07.2013 14:38:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:39 | Nahoru | #48

milion píše: nejdrazsi nerovna se nejlepsi :D pokud mel 10bar studenej motor tak je na tom jeste slusne.. o jakych penezich mluvis? sundat hlavu je akorat prace pokud mas racnu a sroubovak



O jakejch, to vím docela dobře, těsnění pod hlavou a ventilová guffera (kupoval sem do toho nového, v originálu to není nic moc levného)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:41 | Nahoru | #49

bushman7 píše: Já měřák komprese na nic nepotřebuju, teď jsem kupoval měřáky na podtlaky ty chtrolíne.

edit opět koukám nerozumíš psanému textu a kontextu, tohle sem radil dotyčnému jako nouzové řešení, nikde sem neuváděl že to používám, tak se prober



no snadnejsi mi prijde to koupit za tech par penez kdyz uz to mas na dozivoti.. kdyz bys ho totiz mel tak sis mohl zmerit tlaku u aspon 24h odstavenyho motoru, pak striknout do valcu olej a opakovat. pak by si mel jasno, divim se ze ten tvuj renome servis ti to neudelal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:42 | Nahoru | #50

bushman7 píše: O jakejch, to vím docela dobře, těsnění pod hlavou a ventilová guffera (kupoval sem do toho nového, v originálu to není nic moc levného)



no kdyz uz si mel domluvenej motor tak si to prece nemusel skladat s novyma vecma kdyz je to na nd. a pokud bys to chtel prodat jako funkcni motor tak bych ti za tuten kup zvysoka podekoval

Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:42 | Nahoru | #51
No nic, koukám že se pokus o dobře míněnou radu zvrhl v rýpání se v hovně, takže se du věnovat radši něčemu užitečnějšímu .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:45 | Nahoru | #52

milion píše: no kdyz uz si mel domluvenej motor tak si to prece nemusel skladat s novyma vecma kdyz je to na nd. a pokud bys to chtel prodat jako funkcni motor tak bych ti za tuten kup zvysoka podekoval



Nechápu? však já jsem to dělal u toho nového co jsem si koupil, jen tak, protože mě to baví a mám lepší pocit, že jsem to udělal tak, jak to má být, ono po 17 letech ani ty ventilová gufera nejsou věčná. A ten starej si prostě nechám, měl naprosto perfektní převodovku a to se může časem hodit, za těch pár korun co bych ho prodal nekoupím ani dvě převodový kolečka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:51 | Nahoru | #53

milion píše: no snadnejsi mi prijde to koupit za tech par penez kdyz uz to mas na dozivoti.. kdyz bys ho totiz mel tak sis mohl zmerit tlaku u aspon 24h odstavenyho motoru, pak striknout do valcu olej a opakovat. pak by si mel jasno, divim se ze ten tvuj renome servis ti to neudelal



No nevím, jak to měřili, ale motku tam měli celý týden (nějak jsem na to nespěchal) a je to člověk schopný a dobře hodnocený spoustou lidí co znám, takže bych mu celkem věřil.

(reakce na) Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:52 | Nahoru | #54
bushman7> jako ze si mohl sundat hlavu u toho stareho a kouknout se na to. jsou to jenom srouby

(reakce na) Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:53 | Nahoru | #55
bushman7> i ja vim ze kdyz do valce striknu olej a zvedne se tlak ze je problem s pistama. pokud ne tak ventily a tesneni.

Synchronizace karburátorů

9.7.2013 v 14:55 | Nahoru | #56
jak pises vic to nema cenu... az se budes nudit tak to schvalne rozeber a napis co si zjistil - jestli jsou vybehany krouzky, valce (hranka) nebo to bylo tema slavnyma ventilama

Synchronizace karburátorů

26.7.2013 v 21:09 | Nahoru | #57
Musel jsem si najít čas, abych tohle přečet , ale dozvěděl jsem se dost nových věcí každopádně to na volnoběh poblafává - takže bud směs a nebo jeden válec bude zlobit . .. .teď ale řešim problém s eletrikou a hřejícíma se kabelama . . . ale až tohle vyřešim tak každopádně zkusim proměřit kompresi, ať vim na čem jsem.

Díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

26.7.2013 v 21:12 | Nahoru | #58
kdyz mas spatnou synchro tak to drzi napytel volnobeh - okolo 1000 uz to ma docela problem. po serizeni to bezi na tehle otackach jeste docela v pohode

kdyz zavres plyn a brzdis motorem - strili ti to? nebo spis takovy utlumeny rany? zkus to okolo 8000ot a znova po chvili kolem 4000ot jestli to nebude strilet jinak.

Naposledy editováno 26.07.2013 21:14:59

1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

27.7.2013 v 00:12 | Nahoru | #59
Přidám zde své dílo, které jsem včera použil a úspěšně.

Zkoušel jsem i manometr za pomoci sklenic, zkoušel jsem kuličky v hadičkách, zkoušel jsem plno dalších možností. Bez úspěchu. Sehnal jsem si 4 vakuometry po 160 korunách, 4 obyčejné kulové ventily a 4 mosazné fitinky. Zašrouboval jsem to do sebe, závity jsem utěsnil tou bílou topenářskou těsnící páskou a hurá, mám plnohodnotný profi měřák

(reakce na) Synchronizace karburátorů

28.7.2013 v 22:53 | Nahoru | #60
milion> motorka nejni v provozu, zlobí eletrika . . . ale seřízení jsem dělal protože když jsem jí dal plnej tak od 3500 ot/min do 5000 hlucho a pak to zase jelo . . . (už si nepamatuju přesně ty otáčky) . . . . když jsem ji koupil tak jezdila v pohodě pak jsem jí rozebral ( jen rám atd do karburátorů a motoru jsem se nehrabal) a po složení začla zlobit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist