Téma: Může za všechno autoškola ?
 
4.5.2013 v 09:31
Neustále je plno nehod motorkářů. Z velké části zaviněných motorkáři, ale i ostatními účastníky provozu. Nemám na mysli nehody zaviněné porušením pravidel provozu, kromě rychlosti, ale nezvládnutí motocyklu. Vše ale vychází z toho, jak jsou stanovena pravidla tohoto výcviku. Pokud odborník, který stanoví počty hodin na výcvik rozhodne, že stačí 13 x 45 minut ke zvládnutí motocyklu, pravděpodobně nikdy na motocyklu neseděl. A jejich argumentace, že každý si rád připlatí další hodiny je úplně mimo. Stačí podívat se třeba do Francie. http://www.monneret...-moto-monthlery.html

A motoškoly, jako další nástavba po autoškole vše nevyřeší. To je pouze minimální procento lidí z toho počtu všech nových držitelů řidičských průkazů na motocykl.

Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 11:27 | Nahoru | #31
Je holt jiná doba za mě byl fichtl raketa a kdo měl simsona měl všechny baby v okolí a o JAWE 350 sem si mohl nechat jen zdát...........proto sem chodil do mototechny a díval se na tehdejší neskutečne rychlou motorku za cca tuším 12t Kčs čož na tehdejší dobu byla vcelku raketa.Dnes jsou motorky podstatně výkonější a hlavně finančně dostupné i pro náctileté ..........a VO TOM TO JE

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 11:34 | Nahoru | #32

Krawatasakin píše: Stačilo by dát do autoškoly na neomezenou motorku, povinnou jízdu na okruhu a test z ovládání motocyklu, a nazdar. A to pouze na vlastním motocyklu.
A ať to klidně stojí o 4500 víc než to stojí teď.


V čem ze mě udělá okruh lepšího řidiče když jezdim na cruiseru? Proč se vžycky najdou jedinci, kteří si myslí že dalším a dalším nabalováním předpisů, regulací, povolení a zkoušek udělají život lepším a bezpečnějším? Prostě buď jsi myslící jedinec, kterej si uvědomuje že se něco učí, přizpůsobí tomu své jednání, najde si místo kde se lze učit a zdokonalovat - nebo si blbej a pak je to tvůj boj.
Kolik je ročně zabitých chodců - já bych vydal předpis, že než vyjdeš z baráku tak musíš mít základní výcvik v chůzi po chodníku a po roce můžeš i na přechod. Každej rok se zabije XX lidí při pádu ze schodů - já bych na to zaved nějakej průkaz. Atd.... Chce to nejlíp prosadit přes Brusel!

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 11:36 | Nahoru | #33

Krawatasakin píše: Stačilo by dát do autoškoly na neomezenou motorku, povinnou jízdu na okruhu a test z ovládání motocyklu, a nazdar. A to pouze na vlastním motocyklu.
A ať to klidně stojí o 4500 víc než to stojí teď.


Tak a řekni mi když si bude dělat neomezenou nějakej strejda co už si koupil elektru jak bude jezdit na okruhu. Neříkám,že to nejde,ale...To je hovadina cpát okruh. Já třeba osobně vím,že ho nikdy nebudu potřebovat,protože na to prostě nemám motorku a ani ji mít nebudu.A takových je spousta.

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 11:38 | Nahoru | #34

charlie.vtx1800 píše: V čem ze mě udělá okruh lepšího řidiče když jezdim na cruiseru? Proč se vžycky najdou jedinci, kteří si myslí že dalším a dalším nabalováním předpisů, regulací, povolení a zkoušek udělají život lepším a bezpečnějším? Prostě buď jsi myslící jedinec, kterej si uvědomuje že se něco učí, přizpůsobí tomu své jednání, najde si místo kde se lze učit a zdokonalovat - nebo si blbej a pak je to tvůj boj.
Kolik je ročně zabitých chodců - já bych vydal předpis, že než vyjdeš z baráku tak musíš mít základní výcvik v chůzi po chodníku a po roce můžeš i na přechod. Každej rok se zabije XX lidí při pádu ze schodů - já bych na to zaved nějakej průkaz. Atd.... Chce to nejlíp prosadit přes Brusel !



Tak to mě dostalo

Naposledy editováno 04.05.2013 11:38:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 11:41 | Nahoru | #35

Dněprák píše: Souhlasím s FishX3, ale pořád se nemohu ubránit dojmu, že jsou motorkáři, kteří ještě těch 7000 km ani 30 000 km nenajeli a jsou po autoškole. A jejich názor mi chybí.
A to jak píše Packyn, že očekával nácviky vyhybných manevrů, brzdění, slalom a pod., to je to, na co díky malému počtu hodin právě není čas.



Tak takovej bažant jsem třeba já :) 7k ještě nemám, pár měsíců jsem po lesích jezdil na fichtlovi, pak jsem si udělal řidičák a teď jsem si koupil CB 500.
Zaprvý bych teda řek, že tě ježdění na fichtlu opravdu na pořádnou motorku až tolik nepřipraví. Trochu samozřejmě jo, ale zrovna tak tě připraví i kolo - dávat bacha na štěrk a listí, jakýkoliv podélný nerovnosti (tramvajový koleje třeba), vědět, jak rádo jde zadní kolo při brždění zadní brzdou do smyku,.. Chybí ti tam ale ta rychlost - na fichtlu se mi po rovince víc jak 60 jet nepodařilo a na kole jsem ani z kopce víc jak 70 nikdy nejel. Takže ty základy by opravdu měla naučit autoškola a jezdit v ní mimo město 60 je imho fakt blbý. Taky (jak už psal Fish) se to docela liší váhově, když je ta motorka dvakrát těžší než ty, je to už oproti ňákýmu 70 - 80kg fichtlovi docela rozdíl
Ty výcviky by samozřejmě mohly bejt delší, ale jak už tu bylo řečeno: Jde zrovna o to, kdo se zrovna nachází mezi řidítkama a sedlem. Já sice po absolvování autoškoly pořád umim lautr hovno (a tak by to asi bejt nemělo), ale aspoň si to uvědomuju a jezdim podle toho.

2 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 11:50 | Nahoru | #36
Okruh tuto situaci nevyřeší.
Ale jak píše Packyn : autoškola by měla připravit motorkáře na reálné ježdění v dnešní dopravě. A proto se ptám, zda je možné připravit za 13 hodin jízdy na motocyklu člověka jako Kazirk a mnoho dalších pro reálné ježdění v dnešní dopravě. A podotýkám bezpečně.
A to nejezdíme v autoškole mimo obec jen 60 km/h.

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 11:59 | Nahoru | #37
Dněprák> Někoho, kdo na tom v životě neseděl spíš ne. Někomu by ale nestačilo ani víc.
Autoškola tě to nenaučí, autoškola ti zařídí papíry. Naučit se to holt musíš sám.

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 12:01 | Nahoru | #38
Dněprák> Ještě jednou - úplného začátečníka 13 hodin na reálné ježdění v dnešní dopravě nepřipraví. Jenže nepřipraví ho ani 50 hodin - a to už by málokdo asi dokázal zaplatit. Prostě dostaneš papíry, abys moh do provozu a jakožto SVÉPRÁVNÝ jedinec musíš posoudit své schopnosti, zajet si někam kde není provoz a sám nebo třeba s radou kamaráda, nebo třeba v motoškole atd. musíš trénovat. Prostě neexistuje autoškola která by tě vyplivla jako hotovýho řidiče - na to je i 5000 najetých kilometrů málo - a to je nejmíň 100 hodin jízdy!

1 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 12:08 | Nahoru | #39
Připravit nováčka na provoz v reálném provozu lze stihnout za 10.000km, pokud bude nový řidič dost bystý. Dřív to stihnout nejde, k přežití musí mít tím pádem ještě štěstí.
Kdokoliv nemá na motorce najeto 100.000km, motorku řídit neumí. Maximálně si to myslí. Kdo má najeto přes 100t.km, ten je dost zkušený na to, aby si nemyslel že umí řídit motorku. Já mám na motorkách najeto čtvrt mega a pořád ještě řídit neumím. Pořád se mi sem tam stane, že udělám chybu jak v ovládání motorky během krizové situace, tak chybu strategickou, že jsem nepředpokládal že zrovna tato situace může reálně nastat. Tudíž se mi může pořád ještě stát, že se zabiju svou vlastní chybou.

Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 12:25 | Nahoru | #40
Tak a k tomu jsem chtěl dojít. Aby si toto uvědomili všichni kritici výcviku v autoškole. Každou chvíli si přečtete v novinách, slyšíte v televizi - výcvik v autoškolách je nekvalitní, nedostačující,za mrtvé může autoškola. Zkvalitněte výcvik. Podívejte se do Německa, do Rakouska a podobně. Uváděl jsem konkrétně Francii.
Takže autoškola nemůže nikoho připravit dokonale , ale dát mu pouze základy. Pokud patří někdo do kategorie bezmozků, ať už autě nebo na motocyklu může mít sebelepší přípravu, ale praxe bude jiná.

Proto ten dotaz: Může za všechno autoškola ?

Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 12:45 | Nahoru | #41
Může za všechno autoškola?

Za všechno ne, ale kvalita instruktorů je většinou nevalná, což dělá taky svoje a je to jeden z důvodů, proč to vypadá, jak to vypadá.

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 12:48 | Nahoru | #42
Deadman> Musíš počítat ještě se 2ma věcma! 1) Čím víc toho umíš tím víc zapomínáš a 2) Člověk s přibývajícím věkem progresivně blbne! Takže ono už je to fuk, jestli 100, 250 nebo 500 tisíc km - lepší už to nebude!
edit: ale těch 10-30 tisíc km je tak nějak základ - ne že by to už pak člověk uměl na 100%, ale už by měl mít nějaký zkušenosti a vyvarovat se nejhorších kopanců. Jenže pak bohužel přijde moment přecenění vlastních schopností, ať už vědomý, nebo jen ztráta koncentrace.

Naposledy editováno 04.05.2013 12:52:48

Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 12:52 | Nahoru | #43
v autoškole v provozu za instruktorem se toho už asi víc nenaučíš-dokud se nebude jezdit někde mimo silnice a dělat podobna vyuka jako v motoškole tak je to (chtěl bych vidět instruktora ktery tě nechá si vyzkoušet (v rozumné míře)možnsti motorky,pokud vím tak každý vyžaduje pouze plynulou jízdu -takže si nevyzkoušíš ani větší náklon než je nezbytně nutny,nouzové brždění atd. a tyto problémy nevyřeší pár jízd navíc

Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 12:52 | Nahoru | #44
Stejně je největší průser, že dneska i vesnický švetky berou ježdění ve 14 na fichtlu moc vážně. Člověk se zkrátka musí ze začátku pořádně vyválet. A kdo to neudělal na fichtlu na polňačce, to udělá v provozu...

Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 12:56 | Nahoru | #45
je to hlavně o penězích... kolik dostane autoškola v čechach od státu peněz?? to co zkásne od adeptů sotva stačí na jízdy...kde je plat Dobrého instruktora? kde je zájem státu mít dobré řidiče. kdysi existoval svazarm který pořádal různá školení a jízdy zručnosti. co je dnes??

1 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 13:36 | Nahoru | #46
nedělal bych to tak složitě ...prostě bych dal že ŘP musíš mít postupně.První A125 po 2 letech vlastnění A125 muzes udelat A35kw a potom po 2letech A neomezeně,je pravda že to zkušenosti nezajistí ale urcitě je to lepší než jak teď že si můžes rovnou udělat A neomezene pri tom je to o zkušenostech a ne o rokoch ....

v praxi by to vypadalo tak že by si chtěl udělat ŘP ve 30ti tak by si mohl udělat pouze 125 což by jistě hodně lidí nasralo ale zas by si aspon většinou koupila aspon tu 125cu(a musite uznat že pro začatečníka je to už tak dost velke sousto...

Naposledy editováno 04.05.2013 13:39:24

1 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 14:03 | Nahoru | #47
už mě sere jak každej chce svalit vinu na někoho druhýho, panebože když jsem piča a rozsekám se tak držím hubu, cítím se trapně, šoupu nohama a nehledám chybu v autoškole.

viz. vlákno, kde nějakej vůl rozbil půjčeny auto zabil sebe a spolujezdce a rodina žaluje automobilku, která jim to auto půjčila...

Za mrtvé autoškola nemůže. kdyby se jezdilo jen 50/90/130 a dodržovaly se předpisy, tak by bylo kolik mrtvých? Proč by autoškola měla učit jak zvládnout motorku ve 200???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 14:10 | Nahoru | #48
honza_> Ale naučit třeba jak se chovat v krizových situacích, jak zvládnout smyk atd. by mohla...

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 14:14 | Nahoru | #49
M.a.x> Ne, to vůbec neni složitý! Nezkušenej řidič motorky většinou ublíží sobě, občas spolujezdci, málokdy někomu jinýmu. Nezkušenej řidič auta většinou zmasakruje víc lidí, ročně je to daleko víc případů a nikdo to nehrotí. Tak proč pořád řešit motorky, když jsou tu větší hrozby?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 14:16 | Nahoru | #50
tricetsest> no jasny chápu jak to myslíš, řeknou ti to tam jen teoreticky jak řešit smyk v autě, ale zase kdyby si vždycky přizpůsobil rychlost stavu a povětrnostním podmínkám, tak snad ani ten smyk dostat nemůžeš, to že to někdo páli 150,- a nevybere zatáčku je chyba zase pouze a jezdce, navíc aby tyhle situace nacvičili, tak by snad řidičák stál 3x tolik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 14:36 | Nahoru | #51
honza_> Já to nemyslel při nepřizpůsobení jízdy podmínkám, ale při nezaviněný chybě nebo okolnostem. Štěrk, olej, nějakej jinej bordel... A takovýdle podobný situace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 14:41 | Nahoru | #52

tricetsest píše: honza_> Já to nemyslel při nepřizpůsobení jízdy podmínkám, ale při nezaviněný chybě nebo okolnostem. Štěrk, olej, nějakej jinej bordel... A takovýdle podobný situace.



dal bych řidičák od 17 a smět jezdit jen za doprovodu zkušenějšího, kterej má řidičák min 10 let, to je nejlepší škola, když tě pyskuje otec, kterymu právě kurvíš auto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 15:37 | Nahoru | #53

honza_ píše: dal bych řidičák od 17 a smět jezdit jen za doprovodu zkušenějšího, kterej má řidičák min 10 let, to je nejlepší škola, když tě pyskuje otec, kterymu právě kurvíš auto


No ty woe to bych nikdy neřídil,protože otec mě jebe i v třiceti když ho vezu v mojem autě a to nejezdím rychle

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 15:55 | Nahoru | #54

wolken píše: No ty woe to bych nikdy neřídil,protože otec mě jebe i v třiceti když ho vezu v mojem autě a to nejezdím rychle



hele jaký si to uděláš takový to máš já tomu mojemu řeknu ať si vystoupí a dojde to pěšky, protože vždy když řídím, tak si dá pivko apod., pak většinou už nic nenamítá a je rád, že se veze

Naposledy editováno 04.05.2013 15:56:10

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 16:30 | Nahoru | #55

charlie.vtx1800 píše: V čem ze mě udělá okruh lepšího řidiče když jezdim na cruiseru? Proč se vžycky najdou jedinci, kteří si myslí že dalším a dalším nabalováním předpisů, regulací, povolení a zkoušek udělají život lepším a bezpečnějším? Prostě buď jsi myslící jedinec, kterej si uvědomuje že se něco učí, přizpůsobí tomu své jednání, najde si místo kde se lze učit a zdokonalovat - nebo si blbej a pak je to tvůj boj.
Kolik je ročně zabitých chodců - já bych vydal předpis, že než vyjdeš z baráku tak musíš mít základní výcvik v chůzi po chodníku a po roce můžeš i na přechod. Každej rok se zabije XX lidí při pádu ze schodů - já bych na to zaved nějakej průkaz. Atd.... Chce to nejlíp prosadit přes Brusel!



Lidi přistupujou k autoškolám asi takhle: "Hele, chci si koupit 100koňovou motorku a tvojí povinností je, aby se mi nic nestalo...." Žádná sebereflexe, zhodnocení vlastních schopností a zkušeností. A když to nefunguje, volají po regulacích a podobných hovadinách. A soudruzi z EU tomu samozřejmě rádi vyjdou vstříc. Jakoby toho snad bylo málo:
[img]

Naposledy editováno 04.05.2013 16:41:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 19:01 | Nahoru | #56

Jujing píše: Problém je vždy mezi řidítky a sedlem....


pravda, taky mám občas prázdnou nádrž

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 19:05 | Nahoru | #57

CZepelin píše: pravda, taky mám občas prázdnou nádrž

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 19:22 | Nahoru | #58
[quote=Harry007]tohle je o lidech a ne o legislativě... jinými slovy, kdyby někteří jedinci nejezdili jak piče (autaři i motorkáři), tak by to vypadalo jinak.

na divnou otázku velice trefná odpověd, zbytečné dál něco rozvíjet,

jezděte jak piče bude dostatek orgánů

Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 21:38 | Nahoru | #59
moje zkušenost z autoškolou je taková, že když jsem se přihlásil, zeptali se, kolik hodin si chci odjezdit, jestli stačí jedna, nebo chci dvě... Tak jsem si vzal tři, protože jsem naposledy jel někdy v patnácti na fichtlovi. To jsem si odjel a šel na závěrečky... na nějáký teorii jsem nebyl vůbec, testy jsem se naučil na internetu sám... a jsem rád že jsem nemusel tvrdnout 14 nebo kolik hodin s instruktorem za prdelí...

Naposledy editováno 04.05.2013 21:46:02

Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 21:55 | Nahoru | #60
dřív to s autoškolama nebylo o nic lepší, já když dělal v 17 na velkou, tak jsem se svezl párkrát s instruktorem a bylo. Problém bych viděl jinde. Dřív to bylo tak, že kluci, které to táhlo, lítali už od mala na pinckách a jiných samohybech, pak začali na 175 co vytáhli někde ze stodoly, 250, 350 a pak si pracně našetřili na starou čtyřstovku dotáhnutou z vrakáče z Itálie. Takže si to tak nějak prošli. Dneska spousta lidí začne později, až jsou starší, do té doby nemají žádnou zkušenost a další věc je ta, že se dá za pár kaček koupit dělo co jede 300 a našetřit si na něj není až tak velký problém kolikrát ani pro studenta. no a pak už schází k neštěstí kousek, obzvláště pokud má někdo v hlavě nasráno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist