globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řidičské oprávnění A2
 
1.5.2013 v 19:08
Ahoj, mohl byste mi někdo prosím poradit?
Ráda bych se zeptala, zda mohu řídit motorku, která má původně 57kW a je snížená na 25kW. Podle vyhlášky: "Řidičský průkaz skupiny A2 opravňuje držitele řídit motocykly do 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem." Jedná se o Honda CBF 600 N.
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Řidičské oprávnění A2

2.5.2013 v 11:03 | Nahoru | #31

prackarr píše: Takže to zase dokurvili. Já se poseru.
To v této zemi není nikdo schopen udělat jasný,logický zákon?



Není!

(reakce na) Řidičské oprávnění A2

2.5.2013 v 11:11 | Nahoru | #32

dareckov píše: Kde byla nějaká moto loby když se to schvalovalo?


myslim ze presne tam co mela byt - loby nepotrebuje aby stary motorky vyhovovali nove legislative ale presne naopak - oni potrebuji vyrabet a prodavat nove 35kw stroje

Řidičské oprávnění A2

2.5.2013 v 13:13 | Nahoru | #33
když ten zákonodárskej bordel čtu...

Řidičské oprávnění A2

2.5.2013 v 14:05 | Nahoru | #34
Prosím Vás vemte rozum do hrsti, pro novou A2 platí strop 35kW. To znamená, když má motorka 36kW škrtíme na 35kW a nééé na 18kW. Když bude mít 70,1 mám smůlu. Když bude seškrcena na 25kW ze 60, tak na ní můžu jet, protože nemá víc jak 35kW.

Řidičské oprávnění A2

2.5.2013 v 14:14 | Nahoru | #35
Prackarr
Jo, pamatuji si moc dobře na ten paskvil, kdy člověk platil za to, když zranil sám sebe. Ani nevíš, jak jsem rád, že jsem se tehdy, ani nikdy jindy, dosud během provozu sám nezranil!

Rowdi
Díky za odkaz na článek, který konečně dělá více jasno! Konečně aspoň víme, že papíry zůstávají těm, kdo je měli na své stroje ještě před úpravou.
Nejsem technik, ale pokud není možné s čerstvými papíry A2 řídit Bandita 57/25 kW, tak je snad možné znovu upravit výkon stroje na rozmezí 29-35 kW, ne? Anebo mít někoho, kdo to levněji pouze přepíše v techničáku, co já vím.

(reakce na) Řidičské oprávnění A2

2.5.2013 v 14:31 | Nahoru | #36

prackarr píše: Takže to zase dokurvili. Já se poseru.
To v této zemi není nikdo schopen udělat jasný,logický zákon?



ne! A co nepokurví teoretik prof. Eliáš a jeho tým (autor "nového" občanského zákoníku, který zavádí archaismy podobné rakouskému ABGB), tak dokurví "vzdělanci" v Parlamentu...

1 reakcí na tento příspěvek Řidičské oprávnění A2

3.5.2013 v 11:15 | Nahoru | #37
Opravdu se rozlišuje kdy byl ten řidičák vydán? Jsou teďka vlastně dvojí normy (před 2013 a po?)?

Naposledy editováno 03.05.2013 11:15:58

(reakce na) Řidičské oprávnění A2

3.5.2013 v 11:38 | Nahoru | #38
Pedl> ano, v současné době existuje 7! skupin řidičských oprávnění na motocykly...

M AM A1 A18 A2 A B

ovšem M a A18 už se nevydávají, ale jejich držitelé je pochopitelně mají v platnosti

edit a když už tak "trojí normy" do 2001, od 2001 do 2013, od 2013
edit2 error, vylastně už nejsou vůbec žádné skupiny řidičských oprávnění - dnes máme řidičské oprávnění pro skupiny vozidel, ale to už je opravdu slovíčkaření

Naposledy editováno 03.05.2013 11:41:10

Řidičské oprávnění A2

3.5.2013 v 15:23 | Nahoru | #39
Děkuju vám všem za odpověď, akorát jsem teď navážkách jestli to risknout nebo ne...protože bez mašiny být určitě nechci.
Ještě jednou Vám všem děkuji.

Řidičské oprávnění A2

4.5.2013 v 09:20 | Nahoru | #40
Řidičské oprávnění skupiny A2 opravňuje k řízení těchto vozidel: 1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem, 2. opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1

je to fakt idiotská formulace

Edit: Dle MDČR platí pro dosavadní držitele řidičského oprávnění skupiny A omezeno 25 kW, uděleného do 19. 1. 2013, to, že budou oprávněni řídit motocykly zařazené do skupiny vozidel A2 v plném rozsahu.

Edit 2: vysvětlil by mi nějaký právník, jestli se ve větě "motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem" mluví o jediné motorce, která musí splňovat všechny podmínky, nebo o třech strojích:
- motocykl s postranním vozíkem
- motocykl bez postranního vozíku s výkonem motoru nejvýše 35 kW
- motocykl s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg...
??

Naposledy editováno 04.05.2013 09:47:58

Řidičské oprávnění A2

16.6.2013 v 12:21 | Nahoru | #41
Jestli to teda dobře chápu,tak kdybych chtěl řídit s novým řidičákem A2 např. suzuki SV 650 53 kw stáhlou na 25 kw tak nemůžu?

Splňuji sice podmínku, že motorka nemá více jak 35 kw ale současně nesplňuji podmínku, že motorka nesmí být uškrcena o více jak polovinu????

V tom případě je tedy jediný řešení nechat motorku přeškrtit/přepsat na např. těch 35 kw??

Řidičské oprávnění A2

16.6.2013 v 13:24 | Nahoru | #42
Snad vám to takhle stačí Popřípadě přečíst ze zdroje odkud jsem čerpal (http://www.icmn.cz )

Řidičské oprávnění skupiny A2 opravňuje k řízení těchto vozidel: 1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem, 2. opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1.

Mezi větami je spojka A - to znamená, že motocykl musí splňovat obě podmínky:
1. max 35 kW
2. poměr nejvýše 0,2 kW/kg - je uvedeno ve velkém TP i v ORV (malý TP)

Ten kdo splnil závěrečnou do 19.1.2013 a mohl řídit motocykl do 25 kW může automaticky řídit motocykl do 35 kW. Omezení snížení výkonu z max 70 kW se pro něj nevztahuje, pokud má seškrceno na 25 kW.

Ten kdo splnil závěrečnou zkoušku po 19.1.2013 může řídit motocykl do 35 kW při dodržení poměru výkon/hmotnost. Snížení na 35kW může být z motocyklu s max. výkonem 70 kW.

ZDROJ: http://www.icmn.cz/...pravidla_5765.clanek

Naposledy editováno 16.06.2013 13:55:45
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist