globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Změna zakona v reklamacich...
 
24.4.2013 v 20:17
http://m.novinky.cz/...znu=ZOKNzhLRx59yRAIJ

myslite že je to dobry napad ? jak to bude v servisech ?


Naposledy editováno 24.04.2013 20:20:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 09:52 | Nahoru | #31
mira-xj> asi tak 600-1000 nm. A momenťák s trubkou jsem použil proto, že na teleskopické račně stejného výrobce jsem i bez tyče na vytažené páce asi 40cm serval zuby v hlavě. Ta račna by se sice dala vyreklamovat stejným způsobem, ale už jsem ji měl přes 2 roky a v tomto případě jsem to už morálně vnímal jako podvod.

S tím momenťákem to podvod taky je, ale ten starý byl koupený ve stejné prodejně půl roku zpátky, tudíž v záruce ještě byl rok a půl, jen jsem neměl účtenku.

Jinak reklamační technik když viděl z jáké "hlíny" to je vyrobené tak řekl, že nejsem první, kdo toto reklamuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 10:12 | Nahoru | #32
kubacech> jenže takhle bys s nějvětší pravděpodobností serval každou ráčnu.... hlína nehlína...

pokud teda nemáš ráčnu jako my... ale to pochybuju

Naposledy editováno 25.04.2013 10:12:51

(reakce na) Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 10:24 | Nahoru | #33
Lion> 25let stará tona to vydržela

2 reakcí na tento příspěvek Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 10:43 | Nahoru | #34
v podstatě udělali z nového zboží použité - žádná záruka, do 6ti měsíců si "chráněn". Ale až přijdeš reklamovat nějakou elekroniku třeba za 5tkč již po měsíci, řeknou že na tebe pečou, ať je dáš klidně k soudu, což plno lidí vzdá.
Platí (bude platit) tenhle paskvil i v nějakých sousedních zemích? Jestli jo, výrobci začnou dělat ještě víc spotřebněji. Nebo konkurence trhu stejnak nedovolí prodávat najednou bez záruky?

Moje konspirační teorie zní: není odbyt, můžem začít vyrábět šmejdy na pár měsíců prodávané za stejné ceny, v montovnách i eko-recyklacích najde práci více lidí, ekonomika se roztočí

Naposledy editováno 25.04.2013 10:46:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 11:12 | Nahoru | #35
bledemon: Už dneska si člověk může u spousty zboží člověk připlatit prodlouženou záruku. A kolik lidí do toho jde?
Většina kouká jen na co nejnižší cenu. Tak dostanou, co chtějí. Levné zboží s malou výdrží.

(reakce na) Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 12:54 | Nahoru | #36

grooll píše: od toho jsou výrobní čísla, proto se ty čísla všude píšou.
EDIT: navíc sfalšovat nebo půjčit záručák jde taky ne?


Právě že na fakrury se výrobní čísla nepíší a záručák sfalšovat jde jen obtížně. Navíc on výrobní čísla a produktová čísla obsahuje.

1 reakcí na tento příspěvek Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 12:59 | Nahoru | #37
Tak me napada, neni nahodou neco jako jednotna evropska zaruka 2 roky? Piochybuju, ze zrovna my bychom se z toho meli vyvazat....

(reakce na) Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 13:01 | Nahoru | #38

E-Ryc píše: Tak me napada, neni nahodou neco jako jednotna evropska zaruka 2 roky? Piochybuju, ze zrovna my bychom se z toho meli vyvazat....


Jednotná záruka rozhodně není.
Když si třeba v Polsku koupíš lednici,např. Electrolux,a tady se ti poláme,tak ti český Elektrolux nemusí provést záruku,i když je to jejich značka a máš papíry v pořádku.

Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 15:40 | Nahoru | #39
Nemyslel jsem to tak, ze koupim tam a reklamuju tady, ale neco jako tohle:

http://ec.europa.eu/...oods_services_cs.htm

Záruka v délce 2 let je Evropskou unií garantované minimum – zákony v některých zemích EU umožňují záruku delší.



EDIT:
nasel jsem, ze by to melo byt tohle: V EU byla sjednocena záruční lhůta na spotřební zboží, která činí 24 měsíců. Došlo k tomu na základě směrnice EP a Rady č. 1999/44/ES o některých aspektech prodeje spotřebního zboží a záruk na toto zboží.

Naposledy editováno 25.04.2013 15:57:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 20:24 | Nahoru | #40

prackarr píše: Teď nechápu já. Co tím chceš říct?



No, že prodejce při prodeji dá echo výrobci (obchodní centrále) o prodeji výrobku s číslem 1234 a zákazník při reklamaci uvede číslo 1234 a centrála v evidenci uvidí, kdy byl výrobek prodanej a tím vědí, jestli běží záruka. Takhle jsem si to alespoň představoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 20:58 | Nahoru | #41

cort píše: No, že prodejce při prodeji dá echo výrobci (obchodní centrále) o prodeji výrobku s číslem 1234 a zákazník při reklamaci uvede číslo 1234 a centrála v evidenci uvidí, kdy byl výrobek prodanej a tím vědí, jestli běží záruka. Takhle jsem si to alespoň představoval.


Tak to ale vůbec nefunguje. Rozhodně prodejce nedává nikomu žádná echa.

(reakce na) Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 21:25 | Nahoru | #42
prackarr> No, byla to jen domněnka. U toho Whirpůlu jsem jen nahlásil na help laajnu závadu, přijel mechanik a nechtěl vidět nic. Ale já u nich po koupi dělal registraci a přikupoval záruku, takže asi proto nic nechtěl.

Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 21:27 | Nahoru | #43
to asi jo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 22:14 | Nahoru | #44

kubacech píše: To je známá praxe. Reklamoval jsem tak momentový klíč zakoupený v nejmenovaném supermarketu (nebyl to Lidl). Měli ho v akci jako račna za 150kč Pak jsem potřeboval na krev utáhnout matici (rozměr závitu nevim, ale byla na tom gola 36mm) tak jsem na to dal trubku, zabral a ukroutil 4hran na hlavě, ale zjistil jsem, že paragon jsem někde ztratil. Tak jsem si tam v akci koupil druhý už byl 3x dražší a 2 měsíce potom šel ten starý reklamovat. Mimochodem mít účtenku, tak je ještě rok v záruce.

účtenka potřeba není, stačí svědek co to kupoval s tebou...

(reakce na) Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 22:18 | Nahoru | #45

Cucka píše: účtenka potřeba není, stačí svědek co to kupoval s tebou...

TO NEMÁŠ PRAVDU. ¨TO JE VELICE KRAJNÍ ŘEŠENÍ A DÁ SE VCELKU DOBŘE ZPOCHYBNIT.
Uplatnit ho můžeš max. u drobného zboží,ale zkus reklamovat třeba lednici a řekni prodejci,že máš svědka,že jsi ji u něho koupila. Pak napiš,jak jsi uspěla..

(reakce na) Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 22:49 | Nahoru | #46

Haesty píše: Novinky.cz nejsou zrovna nejdůvěryhodnější zdroj informací..

je to bývalé RUDÉ PRÁVO,tak co by jste po nich chtěli

(reakce na) Změna zakona v reklamacich...

25.4.2013 v 22:55 | Nahoru | #47

bledemon píše: v podstatě udělali z nového zboží použité - žádná záruka, do 6ti měsíců si "chráněn". Ale až přijdeš reklamovat nějakou elekroniku třeba za 5tkč již po měsíci, řeknou že na tebe pečou, ať je dáš klidně k soudu, což plno lidí vzdá.
Platí (bude platit) tenhle paskvil i v nějakých sousedních zemích? Jestli jo, výrobci začnou dělat ještě víc spotřebněji. Nebo konkurence trhu stejnak nedovolí prodávat najednou bez záruky?

Moje konspirační teorie zní: není odbyt, můžem začít vyrábět šmejdy na pár měsíců prodávané za stejné ceny, v montovnách i eko-recyklacích najde práci více lidí, ekonomika se roztočí

tak nějak uvažoval Baťa,boty nespravovat,jenom kupovat nové

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zakona v reklamacich...

26.4.2013 v 06:19 | Nahoru | #48

Cucka píše: účtenka potřeba není, stačí svědek co to kupoval s tebou...



tak to se obavám že by mě poslali do ... i když jinde tuto značku nemají, tak stejně nedokážeš kdy to bylo koupené

Teď mě spíše zajímá co s botama jaká je šance že mi neřeknou že je to způsobeno používáním a že mám smůlu. A byt kvůli tomu měsíc bez bot...

(reakce na) Změna zakona v reklamacich...

26.4.2013 v 07:07 | Nahoru | #49
kubacech> měsíc bez bot.. Ty máš jen jedny?
Boty jsou dobrá kapitola. Tam toto nevyřeší žádný zákon,protože tam je velmi těžké odlišit vadu výroby,od obnošení,popř. nesprávného používání...

Změna zakona v reklamacich...

26.4.2013 v 07:30 | Nahoru | #50
na moto jezdím půl roku tak mám zatím jen jedny. Já si myslím že je to vada materiálu. stejné jak tady ale i na patě a je tam těch prasklin hodně. Ale kupoval jsem to v BC a tak si myslím že i když je mám 4 měsíce, tak už jsem je obnosil a záruka to neřeší

Změna zakona v reklamacich...

26.4.2013 v 08:25 | Nahoru | #51
Četl tady někdo ten nový zákoník??? Asi ne. A to nejen tady, ale ani na novinkách.

89/2012 Sb.
ze dne 3. února 2012
občanský zákoník

Práva z vadného plnění

§ 2165

(1) Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zakona v reklamacich...

26.4.2013 v 08:31 | Nahoru | #52

1100Virago píše: bledemon: Už dneska si člověk může u spousty zboží člověk připlatit prodlouženou záruku. A kolik lidí do toho jde?
Většina kouká jen na co nejnižší cenu. Tak dostanou, co chtějí. Levné zboží s malou výdrží.



prodloužená záruka za příplatek...člověče zrovna od tebe bych tohle fakt nečekal

prackarr-proč bys zrušil 14ti denní lhůtu na vrácení zboží? Myslím, že tohle je plně fér, co se vyzkoušení týče(vyzkoušení nechápat tak, že zkusím, jaký moment udrží račna 1/2", což se v obchodě běžně nedělá)

(reakce na) Změna zakona v reklamacich...

26.4.2013 v 11:11 | Nahoru | #53

fockewulf: prodloužená záruka za příplatek...člověče zrovna od tebe bych tohle fakt nečekal


S čím v mém příspěvku konkrétně nesouhlasíš?

1 reakcí na tento příspěvek Změna zakona v reklamacich...

26.4.2013 v 12:29 | Nahoru | #54

fockewulf píše: prodloužená záruka za příplatek...člověče zrovna od tebe bych tohle fakt nečekal

prackarr-proč bys zrušil 14ti denní lhůtu na vrácení zboží? Myslím, že tohle je plně fér, co se vyzkoušení týče(vyzkoušení nechápat tak, že zkusím, jaký moment udrží račna 1/2", což se v obchodě běžně nedělá)


Protože se zneužívá. Např:
Borec si koupí na eshopu stan a spacák,jede na týden na vandr a pak ho vrátí ve lhůtě 14 dní. V kamenném obchodě si stan a spacák taky nevyzkoušíš tak,že si do něj lehneš a budeš do zavíračky ležet a zkoušet.
Mně osobně,ač eshop nemám,nejsem obchodník se stany ani podobným zbožím,ten zákon přijde silně nevyvážený.
Pokud si koupím zboží přes eshop,je výhodou prostě to,že je to levnější a nevýhodou to,že si to nemohu omakat. Pokud chci omakávat,tak holt musím do kamenáče a ne do eshopu. Lidi pak chtějí ceny netu,ale služby kamenného obchodu. Do ale takto nejde. Podle mně by tu lhůtu prostě měli zrušit,nebo ji razantně zkrátit. Ale 14 dní rozhodně ne.

1 reakcí na tento příspěvek Změna zakona v reklamacich...

26.4.2013 v 12:33 | Nahoru | #55
prackarr: no chyba je v mysleni lidi, ze si vemou vec na 14dni a pouzijou a vrati.. to by me fakt nenapadlo ale je fakt ze nakazat to zakonem se mi taky nelibi. ono obchod co posle lidi s vracenym zbozim (s rozumnym duvodem) dnes asi moc nepochodi, konkurence je velka a dobra povest dela hodne. takze nevidim duvod proc by to kramy nedelaly dal, v tech pripadech pro jaky to je vymysleno, vychcanky posilat do prdele...

(reakce na) Změna zakona v reklamacich...

26.4.2013 v 12:40 | Nahoru | #56

assassin píše: prackarr: no chyba je v mysleni lidi, ze si vemou vec na 14dni a pouzijou a vrati.. to by me fakt nenapadlo ale je fakt ze nakazat to zakonem se mi taky nelibi. ono obchod co posle lidi s vracenym zbozim (s rozumnym duvodem) dnes asi moc nepochodi, konkurence je velka a dobra povest dela hodne. takze nevidim duvod proc by to kramy nedelaly dal, v tech pripadech pro jaky to je vymysleno, vychcanky posilat do prdele...


Jenže pokud to neošetříš zákonem,tak nikoho do prdele nepošleš.
A z mého oboru:
Zákazníkovi nejede pečící trouby. Tak si přes eschop objedná řídící modul,výkonovou elektroniku,sondu a zkouší měnit díly,až se trefí. Zbytek pošle,použité zpátky,samo ve lhůtě 14 dní. Pak to sklad dá třeba mně a já zjistím,že ten modul je odpálený. Takže znova zpět,vše 2x a bitý jsem na tom já,nebo zákazník,co si mně objednal. Je to fér?
Podle mně by se mělo smět vrátit jen nepoužité zboží. Pokud se někdo vyspí ve spacáku,nebo poruší pečeť na modulu pračky,neměl by mít právo to vracet.
Zkus si koupit spacák v kamenáči,vychrápat se v něm a pak ho jít vrátit,že ti nevyhovuje. Pošlou tě do řiti.
On ten zákon to myslel dobře,ale nepočítal s tím,že nejsou jen špatné firmy a jen dobří zákazníci. Ony jsou i dobré firmy a i špatní zákazníci. A stojím si za tím,že zákazník je zákeřnější,jak firma. On totiž na rozdíl od firmy,na dobrou pověst myslet nemusí...

4 reakcí na tento příspěvek Změna zakona v reklamacich...

26.4.2013 v 17:09 | Nahoru | #57
cesky vychcanci to dotahli tak daleko, ze si na dovolenou objednaj zrcadlovku za 30 litru aby meli pekny fotky, za 10 dni jsou zpatky a vratej to plny soli ve 14-ti denni lhute

tenhle narod si zaslouzi tak hul a bic, takovyhle prava maj smysl pro narody kde je trochu jina kultura mysleni, ne pro cechy to chtej furt se vsim vy**bat.

Kdykoliv sem cokoliv kupoval i v kamenny prodejne, ani jednou nebyl problem se domluvit ze pokud mi to tam nepujde tak to nepouzity vratim nebo vymenim za jiny.. ale tohle je proste zneuzivani. Udelal bych to 1 nebo 2 dny, pokud vubec.

(reakce na) Změna zakona v reklamacich...

26.4.2013 v 17:26 | Nahoru | #58
xtas> přesně o tom píšu.
a další věci,nejen fotáky a stany...

(reakce na) Změna zakona v reklamacich...

26.4.2013 v 18:10 | Nahoru | #59
xtas> souhlasim stebou,muj kamos pravidelne na mistrovstvy na hokejove finale objedna do hospody mega televizi a pak to vrati po utkani. a objednava to na jmeno manzelky protoze jinak jako živnostnik by to nemoh,nebo nevim co je vtom za haček.

Změna zakona v reklamacich...

26.4.2013 v 18:16 | Nahoru | #60
ano a to je presne ono. A obchodnik pak proda televizi pouzitou s rozmlacenou krabici o 10 litru levnejc.. proc by mel?

Na manzelku to bral proto ze tohle plati pouze pro spotrebitele - tj. pokud to nakupuje na ico jako podikatel tak se vztahy ridi obchodnim zakonikem podle uplne jinych pravidel.

edit - koupit to samozrejme muze i na sebe jako na soukromou osobu, pak je taky spotrebitel

Naposledy editováno 26.04.2013 18:17:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist