globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motorový olej navždy
 
5.4.2013 v 06:12
Tak to jsem zvědav co na to místní odborníci a profesionálové přes veškerý servis všeho na této planetě. Plus samozřejmě inteligentní anketka.


Uzavřeno 09.04.2013 v 07:44 uživatelem vech.ales


Naposledy editováno 05.04.2013 06:14:23
Anketa: Jak často měníte olej ?
Jednou za rok
39%
108
Dvakrát za rok
2%
6
Neměním olej
3%
7
Dle návodu výrobce
48%
133
Nemám v motoru olej
8%
21
Mám elektrokolo
2%
5

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 08:58 | Nahoru | #31
Creck> Špatně si to pochopi.- dolije to,co odejde přes filtr - v tomhle případě vzduchový. Ale to je jedno... J.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 08:58 | Nahoru | #32

Creck píše: Kde, v prevodce se toci ty kola daleko rychleji. Presto se z oleje i po 15 - 20 letech nestane voda, nebo kyselina jak tady nekteri tvrdi



i tak bych řekl že je olej v převodovce mnohem méně teplotně namáhaný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 08:59 | Nahoru | #33

Benda1 píše: Creck> Špatně si to pochopi.- dolije to,co odejde přes filtr - v tomhle případě vzduchový. Ale to je jedno... J.



Si delas srandu ze ?

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 08:59 | Nahoru | #34

Creck píše: tady pokud tohle forum ctes, tak je bezny nazor ze po roce je olej v motoru kysely a musi se vymenit. Kde na tohle kdo kdy prisel fakt nevim.



Podobnejch vejsplechtu jsem tu cetl mraky, jen porad nerozumim proc to tady ted podsunujes me.

Naposledy editováno 05.04.2013 09:00:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:00 | Nahoru | #35
Creck> Já tě nechci moc prudit, akorát že v rámci té debaty se zjistilo, že nemáš úplně nastudovanou fci převodovky. Myslím, že tě tenkrát nachytal freedom. Tak jen bych prosil trochu víc pokory při hodnocení životnosti oleje

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:02 | Nahoru | #36

seikos píše: i tak bych řekl že je olej v převodovce mnohem méně teplotně namáhaný



Teplo oleji vubec nevadi, tam kde jsou teploty opravdu velke maji snad chladice oleje.

Jediny duvod proc olej menis je ze jeho funkce,krom mazani je rozpoustet carbon. Tudiz nikdo nechce mit v motoru brusnou pastu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:02 | Nahoru | #37
Creck> Jenom pro uřesnění: víš co je to odvětrání skříně? A nemyslím tím almaru: J.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:04 | Nahoru | #38

prochi20 píše: Creck> Já tě nechci moc prudit, akorát že v rámci té debaty se zjistilo, že nemáš úplně nastudovanou fci převodovky. Myslím, že tě tenkrát nachytal freedom. Tak jen bych prosil trochu víc pokory při hodnocení životnosti oleje



tak to jsi tu diskuzi cetl opravdu spatne. Jediny kdo nezna jak to v prevodce chodi byl opravdu on.

Ten magor dokonce tvrdil ze s vymacknutou spojkou a pridanim plynu se hnaci kolecko otoci rychleji a tim se srovna rychlost s koleckem hnanym.

tudiz s takovym odbornikem je opravdu kazda diskuze marna.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:05 | Nahoru | #39

Benda1 píše: Creck> Jenom pro uřesnění: víš co je to odvětrání skříně? A nemyslím tím almaru: J.



Odvetravani klikovky a odvetravani hlavy ti nespali pul litru oleje. Neblazni Tam odchazi mililitry.

Boze, ten chlap ti to v tom videu jasne rika , vzdy doleju pul litru kdyz menim filtr, to mnozstvi co odejde s filtrem.

Kolik je zhruba obsah olejoveho filtru ???

A uz vubec ti neodchazi odvtravani pres vzduchovy filtr, jde to pres klapku do motoru

Naposledy editováno 05.04.2013 09:06:33

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:06 | Nahoru | #40

prochi20 píše: Crecku, mám dojem, že s tebou tu byla před časem slavná debata o řazení s "meziplynem" a budeš nám tu vykládat o rozdílech mezi převodovým a motorovým olejem a jejich namáhání? Ale no tak ...

hele tak me spis nejde o to namahani ale o "degradaci" jak tu vetsina lidi macha rukama ze menit na podzim a pro jistotu znovu jeste na jare pac pres zimu se zkazil

2 reakcí na tento příspěvek motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:08 | Nahoru | #41
Crecku ty nejak potrebujes:

1/ Mit pravdu a vsechny o ni presvedcovat
2/ Mit svet jednoduchej co ?

Nechapat ze je rozdil sucha automobilova spojka kde rozepnes jeden talir od pritlacaku, a mokra vicelamelova spojka u motorky v olejovy lazni ktera i vystavena neco malo prenese ...

Stejne jako nechapat ze to s olejema neni tak jednoduchy jako ze jim vadi "jen karbon" mi prijde tak nejak patologicky.

motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:09 | Nahoru | #42
Ještě k tématu, není to tak dlouho co jsem stál u Favorita, který když se chystal na seřízení ventilů měl pod deklem hlavy něco jako vazelínu - černej olejovej humus....

Tam bych si troufnul říct, že olej nikdy nikdo neměnil a taky to tak vypadalo

Tak se tu nehádejte, olej se mění protože je zasraný carbonem, benzínem a šponami, které se uvolňují s pohyblivých částí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:10 | Nahoru | #43

Creck píše: Ozzy_> Nechapu proc, menis olej v prevodovce ?

V prevodovce kupodivu olej vydrzi po celou zivotnost auta a nezadre se, divne ze ?

Jediny, a to opravdu jediny duvod proc menit olej v motoru je, ze ho mas zajebany od carbonu.

Jinak je to porad ten samy olej co jsi tam nalil, jen smiseny s carbonem. Mozna ze kdyby byly filtry o neco kvalitnejsi tak se olej vazne menit nemusi.



Převodová skříň je uzavřený okruh, do kterého z venčí prakticky neproniká nic. Proto ten olej vydrží daleko více. Převodový olej se mění dle výrobce.U některých aut se mění i po 30tis. U diferenciálů se mění často po 60-120tis km. Když výrobce napíše doživotní, neznaméná to, že i po 30letech má ten olej dobré vlastnosti. Jen výrobce nepočítal, že takové vozidlo bude ještě jezdit.

Olej v motoru postupně degraduje - ztrácí množství svých aditiv, které se spotřebovávají. To má za následek i zvýšení viskozity až na takovou hranici, kdy olej nejde skoro vypustit.Je také postupně ředěn palivem.Přidřených či zadřených motorů v důsledku nedodržení výměn, jsem viděl desítky.
Naposledy Peugeot 1.6HDi. Najeto 60tis km. Výměny dodrženy a i přes to odešlo turbo.Bylo zanesené sítko do turba na tlakovém oleji, který tento motor má fakt perfektně napojený před filtrem.

Naposledy editováno 05.04.2013 09:22:25

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:12 | Nahoru | #44
Ozzy_> Ja te o nicem nepresvedcuju, rikam ti jak to je.

Kdyz tady znova otvirate diskuzi o ,,meziplynu,,

Tak jedine co si pomuzes kdyz pri vymacknute spojce pridas plyn, tak ze zvysis otacky motoru a po pusteni nedostane cele hnaci ustroji takovou mrdu od zadniho kola.

Nic v zadne prevodovce nesrovnavas s jakoukoliv spojkou. Tohle si vybij z hlavy. O zadny meziplyn se nejedna.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:12 | Nahoru | #45

Creck píše: tady pokud tohle forum ctes, tak je bezny nazor ze po roce je olej v motoru kysely a musi se vymenit. Kde na tohle kdo kdy prisel fakt nevim.



Minulou sobotu to říkal Pepa srsen v autosalonu :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:14 | Nahoru | #46

AndělČK píše: Převodová skříň je uzavřený okruh, do kterého z venčí prakticky neproniká nic. Proto ten olej vydrží daleko více. Převodový olej se mění dle výrobce.U některých aut se mění i po 30tis. U diferenciálů se mění často po 60-120tis km. Když výrobce napíše doživotní, neznaméná to, že i po 30letech má ten olej dobré vlastnosti. Jen výrobce nepočítal, že takové vozidlo bude ještě jezdit.

Olej v motoru postupně degraduje - ztrácí množství svých aditiv, které se spotřebovávají. To má za následek i zvýšení viskozity až na takovou hranici, kdy olej nejde skoro vypustit.Je také postupně ředěn palivem.Přidřených či zadřených motorů v důsledku nedodržení výměn, jsem vyděl desítky.
Naposledy Peugeot 1.6HDi. Najeto 60tis km. Výměny dodrženy a i přes to odešlo turbo.Bylo zanesené sítko do turba na tlakovém oleji, který tento motor má fakt perfektně napojený před filtrem.



(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:15 | Nahoru | #47

Ozzy_ píše: Stejne jako nechapat ze to s olejema neni tak jednoduchy jako ze jim vadi "jen karbon" mi prijde tak nejak patologicky.



nic jineho motoru vazne ale nevadi. Aditiva se do oleje davaji aby rozpoustela lip carbon.

K nicemu jinemu tam nejsou.

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:15 | Nahoru | #48
Creck> No ona je motocyklová spojka dost odlišné konstrukce než u auta, malinko unáší. Ale nebudem to tu zasírat a pojďme se bavit o olejích.
Já říkám, že neměnit olej a měnit pouze filtry a olej dolívat je blbost. Ono takhle se o tom můžeme bavit přes PC, ale chtělo by to udělat laboratorní testy. Ty testy samozřejmě prováděj automobilky například a proto já dávám na doporučení výrobce. Možná mě někdo označí za hloupou ovci, co ročně mění jednou olej v motce a dvakrát v autě úplně zbytečně, ale já prostě namám jak jinak si to ověřit a je mým zájmem, aby ty motory šly ještě několik let.

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:16 | Nahoru | #49

assassin píše: Minulou sobotu to říkal Pepa srsen v autosalonu :)



Pepa je dobrej, obzvlast jeho super recenze typu : jede to jak krava , to si kupte

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:17 | Nahoru | #50

Creck píše: tak to jsi tu diskuzi cetl opravdu spatne. Jediny kdo nezna jak to v prevodce chodi byl opravdu on.

Ten magor dokonce tvrdil ze s vymacknutou spojkou a pridanim plynu se hnaci kolecko otoci rychleji a tim se srovna rychlost s koleckem hnanym.

tudiz s takovym odbornikem je opravdu kazda diskuze marna.



Hele tak to je nás magoru víc :) ja to tvrdím taky. I s vymacknutou spojkou to nakej moment na převodovku přenáší me konkretne to táhne tak ze kdyz stojím a zařadím 1 ve volnobehu tak to zdechne i se zmacklou spojkou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:19 | Nahoru | #51
assassin> To ti prenasela nejaky ten moment i V3S,vzdycky ty lamely lehce trou, proc jsi tedy abys zaradil musel dat neutral a pustit spojku ?

Stacilo preci zmacknout spojku a pridat , pak zaradit ne ?

motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:20 | Nahoru | #52
Creck: teplota samo oleji vadi... Ono stačí uz jen to ze mu zmeni viskozitu a olej uz nezůstane tam kde ma... Znáš třeba problémy s hydraulickým napinakem rozvodoveho řetězu u htp motoru způsobené prepalenym olejem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:20 | Nahoru | #53
Creck> Ok. Máš pravdu. Ale pokud zastáváš názor shodným s uvedeným videem, tak až tě někdy potkám se zadřeným motorem nebo rozpadlou převodovkou,prosímtě neříkej mi,že si to ty. asi bych smíchy prasknul. J.

Naposledy editováno 05.04.2013 09:25:21

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:21 | Nahoru | #54

Creck píše: assassin> To ti prenasela nejaky ten moment i V3S,vzdycky ty lamely lehce trou, proc jsi tedy abys zaradil musel dat neutral a pustit spojku ?

Stacilo preci zmacknout spojku a pridat , pak zaradit ne ?



Kupodivu ma v3s jinou konstrukci převodovky nez motorka :)

1 reakcí na tento příspěvek motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:24 | Nahoru | #55
Tvl uz jednou provzdy, koukam ze tady koluje kolektivni lez

Kdyz zmacknu spojku, mam porad zarazeny rychlostni stupen !!! Jak chcete proboha neco srovnavat pres spojku kdyz mate porad treba zarazenou trojku ???

To kolecko treba dvojky tim ze pridas se ani nehne, jen to protocis a posuchtlas lamely.

Jediny efekt je, ze mas vyssi otacky na motoru a po zarazeni dvojky a pusteni spojky nedostane ustroji takovou slehu protoze kolo se toci rychleji nez motor !!!!

Staci to ?

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:24 | Nahoru | #56

prochi20 píše: Ještě prosím ten odkaz, kde se mluví o tom, jak jsou už dávno vymyšlené automobily, co jezdí pouze za dobré slovíčko, ale zlé ropné korporace mají tohle všechno uzamčené v šuplíku



Jsou motory poháněný stlačeným vzduchem.dojedeš k benzíně a dotankuješ přes kompresor.akorát to uveze jen lehký auta a má to malej dojezd.řešilo se to formou kladek a když to začalo fungovat tak někdo koupil patent a už se nic nevyvíjí.je to u ledu.

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:26 | Nahoru | #57

Benda1 píše: Creck> Ok. Máš pravdu. Ale pokud zastáváš názor shodným s uvedeným videem, tak až tě někdy potkám se zadřeným motorem nebo rozpadlou převodovkou,prosímtě neříkej mi,že si to ty. asi bych smích prasknul. J.



Nezastavam, neverim ze filtr dokaze tak perfektne vycistit olej aby tam neco carbonu nezustalo. Menim jako kazdy.

Ten carbon tam proste je a cas od casu je treba dat novy olej.

Jo jinak v prevodovce mam olej uz 12 let

Naposledy editováno 05.04.2013 09:27:26

motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:26 | Nahoru | #58
Uz aby se oteplilo! Lidi konecne doopravej motorky, koupej novy AKU, vymenej olej a ZACNOU JEZDIT a nezas*rat vlakna pic*vinama!

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:27 | Nahoru | #59

slanecek píše:



Po ránu mi to moc nemyslí, tak jsme tam napsal jiné y, než mělo být. Stane se.
A k tématu nic nemáš, když už jsi navštívil toto téma?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:28 | Nahoru | #60

Creck píše: Tvl uz jednou provzdy, koukam ze tady koluje kolektivni lez

Kdyz zmacknu spojku, mam porad zarazeny rychlostni stupen !!! Jak chcete proboha neco srovnavat pres spojku kdyz mate porad treba zarazenou trojku ???

To kolecko treba dvojky tim ze pridas se ani nehne, jen to protocis a posuchtlas lamely.

Jediny efekt je, ze mas vyssi otacky na motoru a po zarazeni dvojky a pusteni spojky nedostane ustroji takovou slehu protoze kolo se toci rychleji nez motor !!!!

Staci to ?



No ja s tímhle nesouhlasím, tam kde se to psalo minule sem psal i proc, ty to ale přijmout nechceš takže neni důvod to opakovat. Ty mas svoji pravdu které se nechceš vzdát, ja mám také svoji...to nema řešení

Si to neodpustim, během prerazovani je tam okamžik kdy neni v záběru ani jedno soukolí, takovej kratkej neutral bez aretace, to same místo kam se občas podaří zařadit kdyz ti padne falešnej neutral, nebo chces tvrdit ze falešnej neutral neexistuje?

Naposledy editováno 05.04.2013 09:32:21
Téma je zamknuto


TOPlist