globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?
29.12.2012 v 14:51
Čau,
dneska sem chtěl provést běžnou údržbu řetězu, ale zjistil sem, že řetěz je asi k.o. V jednom extrému je řetěz našponovanej a v druhým extrému má průvěs tak 6cm. Ten rozdíl se mi zdá dost velkej na to, aby šlo jenom o špatnou údržbu. Nechci vyhodit 5k, aby mi po tisíci najetejch km odešel další řetěz. Zajímalo by mě, jestli se může u silniční moto řetěz špatnou údržbou takhle oddělat, nebo jestli to může způsobovat i něco jinýho (hnutá kyvka, bouchlej ráfek atd.)? Jsem relativně novej majitel, motorka předtim už ležela.

Dík za rady.

(reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

29.12.2012 v 21:26 | Nahoru | #31

pepinow píše: presne tak,resi a resit se to tu bude asi jeste dlouho ale ikdyz se to zda jako blbost tak nova retezova sada se opravdu musi zajet a prispusobyt ozubenym kolum

je to jednoduchy proste si to musi sednout-nemusi to byt trebas 1000km-ale nejaky km to urcite chce a pak prekontrolovat

Naposledy editováno 29.12.2012 21:27:05

Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

29.12.2012 v 21:28 | Nahoru | #32
osobne si myslim, ze hlavni roli hraje udrzba a poctivy mazani..hezky valecek po valecku.. jednou nekde vynechas a uz je zadelano :) osobni zkusenost..jinak co se tyka otazky retezu nebo cely sady.. ja na Monsterovi nerovnomerny vytazeni zjistil po 10tis, vymenil komplet, ale zuby meli 100% stejnej profil jako ty novy, takze ne vzdy je potreba menit vse.. na druhou stranu nejdrazsi je stejne retez, takze investice nevelka.
Co ale nechapu ze moje sedma original retez posle do kopru po deseti a kamos na litrovim Falku ma natocino 25 a stale ok..

(reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

29.12.2012 v 21:43 | Nahoru | #33

tigerbou píše: vůbec nic se nestane..a jestli ti někdo tvrdí že se ti nerovnoměrně vytáhá prostě blbost...ale když se ti chce podstupovat tu 1000km jízdu budiž .. Na RSV jsem měnil řetězovou sadu a hned první jízdu jsem to rval na zadní ..řetězovka po 15000km byla jak nová ..ale už je to dýl třeba ještě dělali kvalitní řetězy nevím



Hned první jízdu na zadní, no asi takhle jsem tě tipoval
Těch prvních 1000km se řetěz nejvíc vytáhne, a divil bych se, kdybys nedošponovával.
A chtěl bych zkusit ten řetěz po 30-40k km. Ale to máš fuk, tohle obnáší tři sezóny
takže to není žádná rozpočet likvidující položka Hlavně že zakladatel vlákna ví,
co by měl udělat

3 reakcí na tento příspěvek Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

29.12.2012 v 23:01 | Nahoru | #34
Už tu někdo zmiňoval stránky motořetězy.cz. Jsou tam informace dle mého asi i opodstatněné, co a proč a jak na to. Každý má zkušenosti jiné a jinak se o řetěz stará, jinak jezdí, něco jiného sedlá, tedy co rada to originál. Tam uvádějí :
Příznaky řetězu na konci životnosti - nepravidelně protažený řetěz
žádný řetěz se nevytahuje rovnoměrně, ale vždy některé články „odchází“ dříve
většinou platí: čím je blíž konec života řetězu, tím větší je nepravidelnost vytažení řetězu.
Já mám zkušenost, nová sada za 3000 kč po dvou sezonách, nahrkáno 10tis km a 100% smrt - jezdím spíše klidně, nabalený a ve dvou. Letos jsem jel 3000 km po Itálii. Když jsem tam odjížděl vypydala řetězovka OK, ale neměřil jsem délku. Po jízdě vypadala takto a to jsem každý den mazal a pucoval.
Válečky popraskané příčně i podélně. Na konci to šlo velmi rychle, posouval jsem kolo skoro každých 200 km, ale nešlo to, v jedné poloze byl řetěz našpónovaný a po pootočení kola průvěs řetězu několik cm.
Teď zkouším sadu od ČZ, měrku mám taky tak uvidíme.




(reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

29.12.2012 v 23:04 | Nahoru | #35

Krleš70 píše: Už tu někdo zmiňoval stránky motořetězy.cz. Jsou tam informace dle mého asi i opodstatněné, co a proč a jak na to. Každý má zkušenosti jiné a jinak se o řetěz stará, jinak jezdí, něco jiného sedlá, tedy co rada to originál. Tam uvádějí :
Příznaky řetězu na konci životnosti - nepravidelně protažený řetěz
žádný řetěz se nevytahuje rovnoměrně, ale vždy některé články „odchází“ dříve
většinou platí: čím je blíž konec života řetězu, tím větší je nepravidelnost vytažení řetězu.
Já mám zkušenost, nová sada za 3000 kč po dvou sezonách, nahrkáno 10tis km a 100% smrt - jezdím spíše klidně, nabalený a ve dvou. Letos jsem jel 3000 km po Itálii. Když jsem tam odjížděl vypydala řetězovka OK, ale neměřil jsem délku. Po jízdě vypadala takto a to jsem každý den mazal a pucoval.
Válečky popraskané příčně i podélně. Na konci to šlo velmi rychle, posouval jsem kolo skoro každých 200 km, ale nešlo to, v jedné poloze byl řetěz našpónovaný a po pootočení kola průvěs řetězu několik cm.
Teď zkouším sadu od ČZ, měrku mám taky tak uvidíme.




tak to uz je hnus to nate fotce

Naposledy editováno 29.12.2012 23:05:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

30.12.2012 v 09:54 | Nahoru | #36
Krleš70> trochu si to cetou z dovolený "přešponoval"...možná to chtělo co 350km

Jinak ... s řetězem laboruju od časů kdy mám uhrkanej dvouvál. Na čtyřkách nebyl problém udělat 20tkm a víc...s Ducknou mám zatím rekord 17500km.
Všem co stříkají drahé spreje jen doporučuji vyzkoušet klidně mazání motorákem - byl jsem taky nevěřící Tomáš a pral se o Motuly, Motorexy, Teflon ... výdrž řetězu úplně stejná (druhej mazanej motor olejem byl ten s nakroucenejma 17,5tkm) ... opravdu-kdo mi tu bude něco psát o degradaci gumových těsnění prostě plácá naučený mantry od výrobců sprejů.
První řetěz stříkanej Lube Chain motulem měl vytržený první těsnění článku někdy v 3tkm - v 16000km šel do kytek. Druhej řetěz jsem natruc mazal jen motorákem - poctivě a často. Každejch 1000-1500km, nebo po deští čístím Kettenmaxem pomocí petráku. Očistím, vysuším-počkám a pak namažu - malým štětečkem na boky článků k těsnění- protočím. Otřu opět hadrem a protočím znovu.
Každej motor má svý - čtyřválec je jemnej oproti dvojce, která musí znatelně víc "rázovat" do pohonu kola (přecijen chybí dva válce a při podobným výkonu a kroutáku to musí ve dvou rázech předat podobnou porci energie jako ve čtyřech)
Obecně jsou tu borci na litrech co PRÝ najíždí na sadu i přes 35t km...já tu zkušenost nemám...

(reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

30.12.2012 v 10:21 | Nahoru | #37

t_freedom píše: Krleš70> trochu si to cetou z dovolený "přešponoval"...možná to chtělo co 350km

Jinak ... s řetězem laboruju od časů kdy mám uhrkanej dvouvál. Na čtyřkách nebyl problém udělat 20tkm a víc...s Ducknou mám zatím rekord 17500km.
Všem co stříkají drahé spreje jen doporučuji vyzkoušet klidně mazání motorákem - byl jsem taky nevěřící Tomáš a pral se o Motuly, Motorexy, Teflon ... výdrž řetězu úplně stejná (druhej mazanej motor olejem byl ten s nakroucenejma 17,5tkm) ... opravdu-kdo mi tu bude něco psát o degradaci gumových těsnění prostě plácá naučený mantry od výrobců sprejů.
První řetěz stříkanej Lube Chain motulem měl vytržený první těsnění článku někdy v 3tkm - v 16000km šel do kytek. Druhej řetěz jsem natruc mazal jen motorákem - poctivě a často. Každejch 1000-1500km, nebo po deští čístím Kettenmaxem pomocí petráku. Očistím, vysuším-počkám a pak namažu - malým štětečkem na boky článků k těsnění- protočím. Otřu opět hadrem a protočím znovu.
Každej motor má svý - čtyřválec je jemnej oproti dvojce, která musí znatelně víc "rázovat" do pohonu kola (přecijen chybí dva válce a při podobným výkonu a kroutáku to musí ve dvou rázech předat podobnou porci energie jako ve čtyřech)
Obecně jsou tu borci na litrech co PRÝ najíždí na sadu i přes 35t km...já tu zkušenost nemám...



...nevim proč PRÝ??? ...když se staráš, není to žádnej problém...poslední řetěz jsem měnil po 32t km...a asi by ještě chvíli vydržel, ale už byl hlučnej a trochu mi to vadilo a vzhledem k tomu, že jsem měl novou řetězovku v regále, tak jsem jí vyměnil...a třeba Osiris má na GSX 1400 na řetězu přes 40t a je v pohodě...já mazal prvních 18t km sprejem a zbytek Scottem, Osiris maže jen sprejem...

3 reakcí na tento příspěvek Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

30.12.2012 v 14:21 | Nahoru | #38
Tak sem to nafotil - rozeta opotřebení zubů, vůle článků, průvěs řetězu. Ten průvěs neni na fotce dobře vidět, řetěz je lehce prověšenej, prstem jde přimáčknout až ke kyvce a přitom v jiný poloze je úplně napnutej. Jde mi o to, jestli je takovejhle nerovnoměrnej průvěs způsobenej jenom opotřebením normální u silniční motorky. Tzn. vyměnit řetězovku a nehledat problémy jinde? Nejsem mechanik, kterýmu projde pod rukou xx motorek, tak nevim, co je ještě normální a co už ne.















..jinak ostatní témata, který se toho týkaj, sem si tady na foru pročet..

(reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

30.12.2012 v 14:29 | Nahoru | #39
pedro37> vymen to a hotovo-nikde jinde problem nehledej-je to normalni opotrebeni jinak to jeste neni tak hrozny -byvaj i mnohem horsi

Naposledy editováno 30.12.2012 14:30:26

(reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

30.12.2012 v 14:55 | Nahoru | #40
pedro37> U té 2hé fotky to vidíš jasné opotřebování řetězu.

(reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

30.12.2012 v 17:19 | Nahoru | #41
pedro37> a na první fotce vidíš ubroušený zuby z jedný strany na rozetě...

Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

30.12.2012 v 17:51 | Nahoru | #42
tomu řetezu urcite chybi valecek clanku zahodit ,vymenetit sadu

mejt destem,mazat motulem a pravidelne kontrolovat napnuti

Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

30.12.2012 v 18:00 | Nahoru | #43
100% řetěz ..rozeta už je taky natažená ....... už sem měnil několik sad...

je to napnutím řetězu
jeto řetěz vs. rozeta / MATERIÁLY
údržba mazání /nečistota
řetěz se vytahuje různě a v různých místech

v hřídely sekundáru bych vubec nehlledal problém pokud by byl křiví(nikdy sem to neviděl)
tak už by zřejmě teklo gufero a taky by spíš odešlo nějáke ložisko vibracema

za mě takto

1 reakcí na tento příspěvek Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

31.12.2012 v 12:17 | Nahoru | #44
Navrhuju ti zkontrolovat jestli mas pri vycentrovanem zadnim kole obe kola v ose. Ja to neudelal,dal jsem novou retezovou sadu a odesla mi po par tisicich. Zadni rozeta byla ojeta z vnitrni strany. Pri dalsi kontrole jsem zjistil ze mam kola mimo osu o 3cm. Nasledky nehody. Jo a jeste mi zkurvilo lozisko na prednim pastorku. Takze rovnani ramu,vymena loziska a samozrejme nova retezovka.

Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

31.12.2012 v 18:30 | Nahoru | #45
kucí ja na něj z vysoka,občas když už bratr pyčuje že na něj hazim řetezem prasatka tak maznu a hotovo.na minulé Milluně sem dal new řetězovku a najel jsem na ni cca +/-18tkm a byla v pohode a ted uz mam na factorce cca 15tkm řetezovka původní a je tak zhruba na půlce šponovaků.jezdím Reginu,predtim D.I.D a že ybch jezdil jak turista....

Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

31.12.2012 v 20:36 | Nahoru | #46
10 let jsem "stál za pultem" v Sumoto Brno, dovozce Regina-řetězů
a za tu dobu jsem někdy viděl opravdu neuvěřitelný věci ...
Například řetěz sady s najetými cca 3tisíci km měl válečky zcela suchý
a lesklý(jak pochromovaný!) a patřičně "chřestily". Kola vypadala podle
toho! Prostě majiteli nestálo za ty peníze(kolem 4tis.Kč za sadu),ten řetěz
ŘÁDNĚ mazat. Dnes jsou k mání i přípravky na čištění před novým namazáním.
Nepravidelně vytahanej řetěz má z 90% jedinou příčínu : je to nekvalitní
"šmejd", anebo běžná jakost a "přešpónováním" se vytahal při propružení.
U špičkovýho řetězu by spíš hrozila destrukce ložiska převodovky u malého
řetěz. kolečka !
Nezažil jsem případ,žeby někomu hodně(ale PRAVIDELNĚ) vytahanej řetěz,když
ho včas nenapnul na předepsaný průvěs(ZMÍNĚNÝ V KAŽDÉ "Uživatelské příručce"!!),
"seskočil" za jízdy, což by byla taky "velká patálie" . Ale nepravidelně
vytahanejch řetězů(od nedostatečného průvěsu) jsem viděl snad stovky.
Takže po montáži nové sady : ZAJÍŽDĚT = NETAHAT 500-1000 km (pozná se to na
kilometráži, kterou potom řetězová sada zvládne!!), POCTIVĚ MAZAT = NIKDY nenechat
řetěz "nasucho" (zvlášť po jizdě v dešti!). My "špindírové", co nemáme kardan,
budeme sice mít zadní kolo "a okolí" zaprasený, ale nevysázíme za novou řetěz.sadu
kupu peněz ZBYTEČNĚ brzy !!!
Každému kupujícímu novou sadu jsem vždycky doporučil koupit ten nejkvalitnější
= nejpevnější řetěz v rozměrech pro jeho bajk ... Stálo to o pár stovek víc(než
nějakej "průměrně" kvalitní). Leckomu, možná že ještě v současnosti, není
jasné, že KOLA se opotřebovávají především řetězem, jehož jednotlivé články
zvětšují svoji délku(rozteč čepů) a to i když mažeme poctivě. Prostě řetěz se
postupně vždycky vytahovat bude. Někdy lze najít V PROVOZU rozetu(i kolečko)
se zuby á la "cirkulárka", případně už s ulámanými zeslabenými hlavami zubů ...
Koupím-li tedy (např)na "půllitra" řetěz pevnosti, kterou by vyhověl i "litro-
vému"supersportu, tak při normální údržbě ten řetěz najede na tom "půllitru"
mnohem a mnohem víc . Za to ručím !

(reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

31.12.2012 v 21:07 | Nahoru | #47
Krleš70>
toto stejny ale v menis mire se mi stalo pri sprintech na zx9ce ful gas do dlouheho stoupani.
Retezovka JT(blato) co se dava origo k DID retez byl pritom ok.

Naposledy editováno 31.12.2012 21:07:25

Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

1.1.2013 v 14:50 | Nahoru | #48
pedro37 / 30.12, 14:21 :
jde-li řetěz, PŘI SPRÁVNĚ SEŘÍZENÉM PROVĚSU,
takto "stáhnout" z rozety DOZADU ve směru kývačky,
je čas koupit novou SADU . NE JEN NOVÝ ŘETĚZ!
I když rozeta má zuby (na pohled) docela OK
(a ještě není jako ta "cirkulárka" z-x-r 31.12./ 21:07).

z-x-r / 31.12., 21:07 :
ten řetěz JEN VYPADAL OK !!
Pokud mají články aspoň přibližně shodnou délku(rozteč mezi čepy)
jako je rozteč zubů na rozetě,
tak i kdyby rozeta byla z "blata", nevymačká se do "cirkulárky",
protože články řetězu sedí dole v patách zubů a z celkového počtu
(např.)40zubů je v kontaktu s články řetězu přibližně polovina.
Z TAK ŠPATNÉHO materiálu nedělá rozety žádný výrobce, aby se zuby
na ní vymačkaly řetězem, který má teprve částečné vůle ...
To "udělá" (i na rozetě z lepšího materiálu!)
jedině už notně vytahanej řetěz .
Nechci tady "vyučovat", co je v každé uživatelské příručce :
že opotřebení / vytahání řetězu lze docela přesně zjistit
změřením délky(např.)20článků na horní - napnuté části řetězu.
Trojčlenkou pak stačí vypočítat o kolik je jetý řetěz CELKOVĚ delší
než nový(délka jednoho nového článku - viz tabulky výrobců).
Někdy se člověk diví, že jde o několik centimetrů, ne milimetrů !!

Naposledy editováno 01.01.2013 14:53:59

1 reakcí na tento příspěvek Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

1.1.2013 v 15:44 | Nahoru | #49
No když už jsme u těch řetězů, Jedu řetěz závodní D.I.D 520 nejvyšší řady.....Mám na něm najeto cca max.9000km...řetěz a rozety jsou OK v perfektním stavu....Jen mi začali vylítávat gumičky dost ve velkým... co drží ve vnitř článků mazivo...asi by to nemělo vadit ne? zcela závodní řetězy stejně nemaj gumičky...Jen asi to bude chtít větší údržbu na mazání?..Váš názor? vyměnit řetězovou sadu? osobně bych ještě rok jí nechal stejně najedu za rok max 7000km....Bohužel tu závodní sadu bych tam osobně nedal, ale tak jsem to koupil s motorkou

1 reakcí na tento příspěvek Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

1.1.2013 v 19:11 | Nahoru | #50
Já mám na sadě DID ZVM2 530 nalítáno přes 50tkm a zatím napínáno pouze 2x, rozetu a pastorek mám Sunstar..další sezonu ještě v pohodě dá Pokud někomu vydrží na 2V řetězovka cca 10tkm tak jezdí jak raněnej kanec stylem on/off a ještě má asi přešponováno...já to šponuju tak, že posadím někoho +- stejně těžkýho na moto a pak dám průvěs při zatížení těch cca 2-3cm a to ještě není kyvka rovnoběžně se silnicí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

1.1.2013 v 21:42 | Nahoru | #51
dewwil> já mám druhej řetez ...oba D.I.D ...první 16tkm (se zajížděním) a druhej mám teď a najeto 33tkm - ještě něco najedu, ale už cítím pocuky ...
Nechápu co dělám špatně ... mažu, čistím... ta mašina je snad řetězožrout...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

2.1.2013 v 01:27 | Nahoru | #52

tigerbou píše: No když už jsme u těch řetězů, Jedu řetěz závodní D.I.D 520 nejvyšší řady.....Mám na něm najeto cca max.9000km...řetěz a rozety jsou OK v perfektním stavu....Jen mi začali vylítávat gumičky dost ve velkým... co drží ve vnitř článků mazivo...asi by to nemělo vadit ne? zcela závodní řetězy stejně nemaj gumičky...Jen asi to bude chtít větší údržbu na mazání?..Váš názor? vyměnit řetězovou sadu? osobně bych ještě rok jí nechal stejně najedu za rok max 7000km....Bohužel tu závodní sadu bych tam osobně nedal, ale tak jsem to koupil s motorkou



Možná že ten před tebou mazání opomenul a někde se kroužky porušily, nevím, pokud by byl
řetěz O.K. i podle kalibru, tak by to sezónu ještě mohlo vydržet. Je fakt, že na závody
se používají 520 bez kroužků kvůli nižšímu tření a úspoře na hmotnosti, ale musí se taky
častěji měnit. Několik prasklých řetězů za sezónu nám na okruhu zůstane, a štěstí má ten,
komu to rupne až když má motorku srovnanou. Takže ta 530-ka, co na gixxero normálně patří,
je daleko větší jistota

(reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

2.1.2013 v 07:53 | Nahoru | #53

t_freedom píše: dewwil> já mám druhej řetez ...oba D.I.D ...první 16tkm (se zajížděním) a druhej mám teď a najeto 33tkm - ještě něco najedu, ale už cítím pocuky ...
Nechápu co dělám špatně ... mažu, čistím... ta mašina je snad řetězožrout...



To ti dělá ten Ital schválně, kvůli Japan řetězu, ani nevím jestli Italové nějaký řetězy vyráběj

1 reakcí na tento příspěvek Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

2.1.2013 v 08:48 | Nahoru | #54
Ty italský řetězy se jmenujou (už docela dlouhou řádku let) Regina, Dewwile
Vše o nich je na internetu - jinak bych to "taky" nevěděl

Naposledy editováno 02.01.2013 09:39:16

Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

2.1.2013 v 09:29 | Nahoru | #55
Předesílám, že jsem NEMĚL, NEMÁM a těžko kdy BUDU MÍT cokoliv "společného"
s firmou Beran Tuning(nebo Racing?), ale podělím se o vlastní zkušenost :
když jsem pro moji Gammu "vymejšlel" novej řetěz, (samozřejmě jako součást
celé nové sady ,
porovnáním vnějších rozměrů článků X-ring řetězu, se kterým "přibyla" ze SRN
a řetězu RK 530(5/8 x 3/8, 136) DR = Drag Racing,
BEZ O-KROUŽKŮ(!), který Beran dodává
snad i jako "metráž"(resp. dle počtu objednaných článků),
jsem došel k následujícímu poznání:

články RK 530 DR nejenže jsou širší o pouhých několik desetin milimetru
a "vejde se" (všude na motoru)bez problému, tak jako X-ring,
ale celkově je těžší jen o pár dekagramů ...

RK 530 DR je viditelně robustnější, t.j. má tlustší OBA vnější "plechy"
i ty na vnitřním článku (což umožňuje absence těsnících kroužků!)

Mazání O-ring sprejem a jeho pevnost (viz tabulky RK), dostatečná i pro
závody dragsterů, kde je výhradně tento řetěz používán
mně přesvědčila,že pro moji"bábu"z r.1986(a jejím zanedbatelným výkonem)
snad už nebudu potřebovat žádnej další
Porovnáte-li jeho pevnost s těmi nejkvalitnějšími řetězy "kroužkovými",
je dostatečná i pro ty nejvýkonnější supersporty.
Zvlášť když budete poctivě "mazat"

Všeobecná zkušenost s "kroužkovými" řetězy :
po nějaké době provozu, kdy kroužky už netěsní jako nové,
voda za jizdy v dešti začne pronikat pod kroužky a bohužel se "namíchá"
s mazadlem, byť o-kroužkovým. Po čase, i když nadále poctivě řetěz mažeme,
se na bocích článků začne objevovat nahnědlý povlak, svědčící o pokračující
korozi částí článků "za o-kroužky",což začne radikálně zvětšovat opotřebení.

Toto se u bezkroužkových řetězů neděje, poněvadž vůle mezi vnějšími plechy
a vnitřními články je pouhých pár desetin milimetru, zaplněných hustým
o-ring mazadlem, ze kterých by ho "vypudila" snad jedině wapka.
My,silničáři,nejsme ale barbaři,abychom svoje miláčky "třískali" wapkou

Naposledy editováno 02.01.2013 09:35:03

(reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

2.1.2013 v 12:07 | Nahoru | #56

IvanDvoutakťák píše: Ty italský řetězy se jmenujou (už docela dlouhou řádku let) Regina, Dewwile
Vše o nich je na internetu - jinak bych to "taky" nevěděl



A jo vlastně, takže na itala pouze Regina Chains

Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

2.1.2013 v 14:11 | Nahoru | #57
Zjednodušuješ "to"
Na každej bajk řetěz rozměru a délky pro něj předepsanej(s ohledem na to,zda už
není změněn sekundární převod / počty zubů na rozetě a kolečku!),
ALE TEN NEJPEVNĚJŠÍ, CO LZE KOUPIT, BEZ OHLEDU NA JEHO ZNAČKU
Když někdo chtěl(v Sumotu) koupit 520ku, vždycky jsem mu doporučil
MOTOKROSOVOU (šokuvzdornou!), ALE BEZ O-KROUŽKŮ ...
Tak nezodpovědnej´sem byl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

2.1.2013 v 14:39 | Nahoru | #58

Chlup píše: Možná že ten před tebou mazání opomenul a někde se kroužky porušily, nevím, pokud by byl
řetěz O.K. i podle kalibru, tak by to sezónu ještě mohlo vydržet. Je fakt, že na závody
se používají 520 bez kroužků kvůli nižšímu tření a úspoře na hmotnosti, ale musí se taky
častěji měnit. Několik prasklých řetězů za sezónu nám na okruhu zůstane, a štěstí má ten,
komu to rupne až když má motorku srovnanou. Takže ta 530-ka, co na gixxero normálně patří,
je daleko větší jistota


Právě spíš bych to řešil aby mě někde nerupnul nevím kolik takové řetězy na silnici mohou vydržet...řetěz byl zcela novej když jsem koupil motorku ale spíš ty kroužky jsou zapříčeněny že jezdím převod 16:45...měl by tam bejt standartně 17:42...ale ten převod do pomala mě vyhovuje ...asi bych tam dal stejnej převod taky zas 16:45 s novým řetězem protože bych potom mohl bejt hodně sklamanej nedokážu to posoudít jelikož jsem 17:42 nikdy na gsx-ru nejel

Naposledy editováno 02.01.2013 14:40:36

(reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

2.1.2013 v 18:48 | Nahoru | #59
MajaZRX> Můžu se zeptat? Je na to nějaký fígl jak to sám zkontrolovat ( souosost předního a zadního kola ), nebo se mám držet pouze těch rysek na zad. vidlicích ? Při dotahování osy zadního kola se ty plechy pohybují +/- 0,5 cm, tedy mi to nepřijde zdovna přesné.

(reakce na) Nerovnoměrně vytahaný řetěz - co to způsobuje?

2.1.2013 v 21:13 | Nahoru | #60
tigerbou>otázku kolik může 520-ka vydržet na silnici by ti mohli zodpovědět spíš závodníci
odsud z fóra, já s tím zkušenost nemám. No a na motořetězech.cz si do objednávky můžeš
napsat, kolik chceš mít zubů na kolech. Anebo si sehnat př. kolečko a nějakou fešnou
rozetu někde jinde
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suchotavy zvuk spojky Honda CBR 954RR Fireblade henobart 3 Dnes v 06:22 t_freedom
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade Rob7802 24 16.8.2023 v 10:15 Rob7802
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade karloss200 58 10.4.2023 v 16:41 Gahan37
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... PůlPlyn 2 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn


TOPlist