Téma: wsbk 2014
30.10.2012 v 21:43
Tak je to zde. Bridgepoint koupil vedle GP také WSBK, do čela dosadil Carmella Ezpeletu a nyní se již připravuje zrušení tříd Stock 1000 (1200) a Stock 600. Superbiky a Supersporty by měly převzít pravidla tříd stockových.
Nově má vzniknout třída produkčních 250. (trošku v tom vidím zrcadlení GP)
Co vy na to?

Blokovaní uživatelé: desmo69
Anketa: Nová pravidla WSBK pro rok 2014 hodnotím:
Výborné! Konečně.
30%
12
Nevím, promyslím si to.
3%
1
Hoďte síť na nového šéfa šampionátu- šílence.
55%
22
Netuším, oč jde,ale chci hlasovat!
13%
5

wsbk 2014

1.11.2012 v 17:28 | Nahoru | #31
Takže asi problém že zaváděli pak ty třídy superstock 600/1000

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wsbk 2014

Skvělá odpověď, děkuji! 1.11.2012 v 19:05 | Nahoru | #32

desmo69 píše: Co to zas je za blbost? jak nahony vzdáleny? Čím? To už mají dle tebe jezdit na rovinkách 400km/h a v zatáčkách nejít pod 200km/h, aby se to byl dle pana marexe adekvátní rozdíl k superbikům? To do toho mají cpát další bilióny kvůli tomu, že si nějací šašci u sbk řekli, že se*rou na původní koncepci sbk, upravených sériovek, a budou si z toho dělat nějakou pseudosériovoprototypovoumíchanici? jak psal mamba..ať se to vrátí do původní koncepce proč tenhle šampionát vůbec vznikl..a né vymýšlet co s motogp. Motogp je tam kde má být. Prorotyp co s 6ti motory na sezónu zajíždí 350km/h a o tam cca 4sec rychlejš než se stejným objemem superbiky co používaj kolem miliónu motorů. Takže kde dle tebe mají ještě technologicky zajít?



Opět naprostý nesouhlas desmo69
Vím, že nejsi hloupý, ale o to je to horší, že záměrně lžeš, abys ochránil největšího škůdce silničního motocyklového sportu v celé jeho historii.
- jací šašci u sbk?,..myslím, že je jen jeden, ale on už je vlastně i tam
- jo jo sbk jsou vytuněné sériovky
- přec sbk nemůže zato, že díky "geniálním" reglementům je královská tam, kde je
- motogp je podle tebe tam, kde má být?, ....desmo, to fakt snad nemyslíš vážně dle mnohých je úplně v pr...
- tobě vadí maxovejch milión motorů?, mě vůbec, hlavně, že mu vydržely celý závod. Mě hrozně vadí hovadina o 6 motorech
- kam ještě technologicky zajít?,.. naprosto jednoduchý, nechat volnost inženýrům a spol ve vývoji , aby se opět mohla nazývat KRÁLOVSKÁ Dát jen objem, vše ostatní dovoleno Opět by PROTOTYPY byly jak z jiné galaxie proti sériovkám. Dnes díky "reglementům" je to přesně naruby to jsou menegeri
- ale toto vše člověk, který se zmůže jen na zákazy, příkazy a OMEZOVÁNÍ nikdy nedovolí

- litrový objem byl spíš u SBK než u motogp, je ti to jasný?
- 600 ccm byl také spíš u ssp, až potom se opičily moto2, ale to snad ti je jasný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wsbk 2014

Skvělá odpověď, děkuji! 1.11.2012 v 19:25 | Nahoru | #33

josef58 píše: Opět naprostý nesouhlas desmo69
Vím, že nejsi hloupý, ale o to je to horší, že záměrně lžeš, abys ochránil největšího škůdce silničního motocyklového sportu v celé jeho historii.
- jací šašci u sbk?,..myslím, že je jen jeden, ale on už je vlastně i tam
- jo jo sbk jsou vytuněné sériovky
- přec sbk nemůže zato, že díky "geniálním" reglementům je královská tam, kde je
- motogp je podle tebe tam, kde má být?, ....desmo, to fakt snad nemyslíš vážně dle mnohých je úplně v pr...
- tobě vadí maxovejch milión motorů?, mě vůbec, hlavně, že mu vydržely celý závod. Mě hrozně vadí hovadina o 6 motorech
- kam ještě technologicky zajít?,.. naprosto jednoduchý, nechat volnost inženýrům a spol ve vývoji , aby se opět mohla nazývat KRÁLOVSKÁ Dát jen objem, vše ostatní dovoleno Opět by PROTOTYPY byly jak z jiné galaxie proti sériovkám. Dnes díky "reglementům" je to přesně naruby to jsou menegeri
- ale toto vše člověk, který se zmůže jen na zákazy, příkazy a OMEZOVÁNÍ nikdy nedovolí

- litrový objem byl spíš u SBK než u motogp, je ti to jasný?
- 600 ccm byl také spíš u ssp, až potom se opičily moto2, ale to snad ti je jasný



No ono vymysleli pravidlo 6 motorů a doufali že se výkony zmenší, nepojede se tak rychle a ušetří se love. Výsledek je uplně opačný. Je to ještě dražší, protože továrny se snaží vydolovat pořád stejný výkon možná vysší. A to při 6 motorech stojí prachy navíc za supr hitech materilály. A ták si pánové chytří co vymýšlí pravidla řekli že jim teda ještě dají méně paliva. Honda se do toho pustila a výmyšlela zas další hitech kokotiny aby jim to palivo vyšlo i při současným stavu výkonu..... Jak se do toho začalo vrtat tak to je ještě horší... to je pravda.

wsbk 2014

1.11.2012 v 19:37 | Nahoru | #34
Desmo: Odpovím ti tak, jak si zasloužíš:
Co to zas je za blbost? jak nahony vzdáleny? Čím? To už mají dle tebe jezdit na rovinkách 40km/h a v zatáčkách nejít nad 20km/h, aby se to byl dle pana Desma adekvátní rozdíl k MGP? To do toho mají cpát další tisícikorunu kvůli tomu, že si nějací šašci u MGP řekli, že CENZUROVÁNO na původní koncepci MGP, prototypů, a budou si z toho dělat nějakou pseudosériovoprototypovoumíchanici? jak psal mamba..ať se to vrátí do původní koncepce proč tenhle šampionát vůbec vznikl..a né vymýšlet co s WSBK. WSBK je tam kde má být. Superbike co s 20ti motory na sezónu zajíždí 330km/h a o tam cca 1sec pomaleji než se stejným objemem MGP co stojí 50 milionů euro. Takže kde dle tebe mají ještě technologicky zajít?

Tahle Desmagogie si nezaslouží normální odpověď..

Navíc jsi vulgární, což tu nechci, tak si to laskavě edituj.

(reakce na) wsbk 2014

1.11.2012 v 19:40 | Nahoru | #35

josef58 píše: Opět naprostý nesouhlas desmo69
Vím, že nejsi hloupý, ale o to je to horší, že záměrně lžeš, abys ochránil největšího škůdce silničního motocyklového sportu v celé jeho historii.
- jací šašci u sbk?,..myslím, že je jen jeden, ale on už je vlastně i tam
- jo jo sbk jsou vytuněné sériovky
- přec sbk nemůže zato, že díky "geniálním" reglementům je královská tam, kde je
- motogp je podle tebe tam, kde má být?, ....desmo, to fakt snad nemyslíš vážně dle mnohých je úplně v pr...
- tobě vadí maxovejch milión motorů?, mě vůbec, hlavně, že mu vydržely celý závod. Mě hrozně vadí hovadina o 6 motorech
- kam ještě technologicky zajít?,.. naprosto jednoduchý, nechat volnost inženýrům a spol ve vývoji , aby se opět mohla nazývat KRÁLOVSKÁ Dát jen objem, vše ostatní dovoleno Opět by PROTOTYPY byly jak z jiné galaxie proti sériovkám. Dnes díky "reglementům" je to přesně naruby to jsou menegeri
- ale toto vše člověk, který se zmůže jen na zákazy, příkazy a OMEZOVÁNÍ nikdy nedovolí

- litrový objem byl spíš u SBK než u motogp, je ti to jasný?
- 600 ccm byl také spíš u ssp, až potom se opičily moto2, ale to snad ti je jasný



Přesné!!! To jsem zvědav, co na tohle vymyslí?

1 reakcí na tento příspěvek wsbk 2014

1.11.2012 v 19:48 | Nahoru | #36
Marex, neříkej co mám dělat A co chceš nebo ne je mě ještě víc jedno
josef58:
- jací šašci u sbk? - Aprilie a BMW o kterých je známo že to vyšponovali do téhle nesnesitelné podobny
- jo jo sbk jsou vytuněné sériovky - vytuněný sŕiovky jsou stocky, nebo superbiky kdekoliv jinde
- motogp je podle tebe tam, kde má být? - nejsou to snad prototypy?
- tobě vadí maxovejch milión motorů? - jo vadí, se sériovostí to má pramálo společný. Taky měníš motor po pár km?
- kam ještě technologicky zajít?,.. naprosto jednoduchý, nechat volnost inženýrům a spol ve vývoji , aby se opět mohla nazývat KRÁLOVSKÁ Dát jen objem, vše ostatní dovoleno Opět by PROTOTYPY byly jak z jiné galaxie proti sériovkám. Dnes díky "reglementům" je to přesně naruby to jsou menegeri - Naprostá kravina, obrací se mě žaludek když to čtu.

Edit: nevšiml jsem si že by krizi v F1, WRC nebo kdekoliv jinde řešili - "dělejte si co chcete, však jsou to prototypy" No to by to dopadlo

Naposledy editováno 01.11.2012 20:06:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wsbk 2014

1.11.2012 v 19:51 | Nahoru | #37
AdosR> Už bylo mnohokrát řečený že omezením počtu motorů se to zlevnilo. Proti tomu nic nevymyslíš

(reakce na) wsbk 2014

1.11.2012 v 20:13 | Nahoru | #38

desmo69 píše: AdosR> Už bylo mnohokrát řečený že omezením počtu motorů se to zlevnilo. Proti tomu nic nevymyslíš



Omezením motoru se to vždy jen ZDRAŽÍ , nebo snad maxovejch milión stojí víc jak 6 SPZkovejch ? ODPOVĚZ

Co proti tomu vymyslíš?, a může se v tobě obracet co chce

wsbk 2014

1.11.2012 v 20:23 | Nahoru | #39
josef58, dražší je počáteční, to je snad samozřejmý, vývoj..pak je to ale levnější. Napřed zjišťuj, čti, vzdělávej se, zajímej se, starej se...než začneš se zesměšňováním všeho, i toho o čem bohužel očividně nic nevíš

E: navíc pro soukromý týmy, který nekupují motor na každý trénink. Ale to ti myslím došlo...nebo ne?

Naposledy editováno 01.11.2012 20:24:04

wsbk 2014

1.11.2012 v 20:32 | Nahoru | #40
Superbiky byly vzdy hodne upravovane - karbonove brzdy pred nejakymi 10-ti lety, Ducati tocici skoro 15000, suche spojky na SRADu a ZX7, kyvky, nadrze, kola...

wsbk 2014

1.11.2012 v 21:27 | Nahoru | #41
Desmo: Pokud to needituješ do 22:00. Znemožním ti zde diskuzi a vymažu tvoje přípěvky. Vulgarity si nechej pro ty, co o ně stojí.
Dík.

(reakce na) wsbk 2014

1.11.2012 v 21:31 | Nahoru | #42

desmo69 píše: Marex, neříkej co mám dělat A co chceš nebo ne je mě ještě víc jedno
josef58:
- jací šašci u sbk? - Aprilie a BMW o kterých je známo že to vyšponovali do téhle nesnesitelné podobny
- jo jo sbk jsou vytuněné sériovky - vytuněný sŕiovky jsou stocky, nebo superbiky kdekoliv jinde
- motogp je podle tebe tam, kde má být? - nejsou to snad prototypy?
- tobě vadí maxovejch milión motorů? - jo vadí, se sériovostí to má pramálo společný. Taky měníš motor po pár km?
- kam ještě technologicky zajít?,.. naprosto jednoduchý, nechat volnost inženýrům a spol ve vývoji , aby se opět mohla nazývat KRÁLOVSKÁ Dát jen objem, vše ostatní dovoleno Opět by PROTOTYPY byly jak z jiné galaxie proti sériovkám. Dnes díky "reglementům" je to přesně naruby to jsou menegeri - Naprostá kravina, obrací se mě žaludek když to čtu.

Edit: nevšiml jsem si že by krizi v F1, WRC nebo kdekoliv jinde řešili - "dělejte si co chcete, však jsou to prototypy" No to by to dopadlo



Pokud se ti obrací žaludek z podstaty historie vývoje techologií GP, nejsi její skutečný fanoušek. Říci o tom, že je to kravina je velmi nepatřičné, troufnu si říci, že hloupé.

wsbk 2014

1.11.2012 v 21:34 | Nahoru | #43
klidně mě smaž, zabanuj, cokoliv. Ale je to editovaný aby slovo "s*át" někoho nepohoršilo a nezničilo mu to jinak kvalitní budoucí život.

wsbk 2014

1.11.2012 v 21:47 | Nahoru | #44
Desmo: Žádosti budu muset vyhovět. Máš to tam zase.

2 reakcí na tento příspěvek wsbk 2014

1.11.2012 v 21:50 | Nahoru | #45
Marex: zas to tak nežer, pokud to vyloženě není moc sprosté na úrovni vysílání po 22.hod!:))) Buď rád že tu Desmo je, nazorům to tady žije! jaka by to byla nuda kdyby všech 100 příspěvků bylo o nadavaní na nová pravilda? .o) pokud se mezi těmi 100 příspěvků najde někdo kdo to vychvaluje, => základ k dobré diskuzi!

(reakce na) wsbk 2014

1.11.2012 v 22:21 | Nahoru | #46

PityGPX píše: Marex: zas to tak nežer, pokud to vyloženě není moc sprosté na úrovni vysílání po 22.hod!:))) Buď rád že tu Desmo je, nazorům to tady žije! jaka by to byla nuda kdyby všech 100 příspěvků bylo o nadavaní na nová pravilda? .o) pokud se mezi těmi 100 příspěvků najde někdo kdo to vychvaluje, => základ k dobré diskuzi!



Spojím tím příjemné s užitečným.

wsbk 2014

Skvělá odpověď, děkuji! 1.11.2012 v 22:26 | Nahoru | #47
Taky si tedy přihřeji polívčičku, která ještě asi není tolik horká !
Marexi, není to tak dávno, co jsi zde tvrdil, že je třeba SBK omezit na úroveň STK??? Nyní tvrdíš, že je to špatně! Připadá mi to, že jsi se také zařadil mezi partu některých zdejších přispěvovatelů, kteří ví, že ať Dorna udělá cokoli...tak je to špatně.
Josef58 naříká nad omezením konstruktérů...to přece není nic nového, že? První omezení již bylo v roce 1949, zákaz kompresorů!!! Atd......v 70.letech zachránila MS Yamaha a nikomu nevadilo, že ve 250 a 350 je na startu 30 a více Yamah. V 500 později Suzuki. Dle dnešních pomýlených představ by tedy závodní prototypový litr měl mít cca 350 koní a maximálku 450 km/h??? Otázka nezní...kolik by to stálo, jak se tady stále řeší...ale kde by to jezdilo a hlavně, kdo by to uřídil? Argument u SBK, hlavně že ten jeden motor vydrží jeden závod, no paráda. Podle mne by SBK měly převzít pravidla SBK Endurance...motor 24 hodin. A to by bylo špatně? Nemyslím, že by vytrvalci jezdili nějak pomalu.
Jestli k tomu různému rušení dojde, tak se otvírá prostor třeba pro návrat sajdkár na výsluní, tak jak dříve...třeba jako v Brně 1993.
A ještě něco, možná to blbě chápu...ale odsuzování 250ek? To mi přijde, že nynější zhejčkaný divák by určitě nešel na kdysi klasickou sestavu od 50ek až po side. Ono průměr 50ek třeba v Brně 128 km/h je přeci jen proti tehdejšímu průměru půllitrů 167 km/h holt málo. Kdysi se naříkalo nad koncem 4T (skončily taky kvůli omezení FIM, Dorna tehdy ještě nebyla na světě), teď se naříká nad koncem 2T.
Závěrem...klidně se tu hádejte, nadávejte...ale závodit se bude. Ale diskuse je od toho, aby se obě strany trochu přetlačovaly v argumentech, a ty mně osobně zde dost chybí, zvláště ze strany zde většinové.
Čau

Naposledy editováno 01.11.2012 22:28:06

1 reakcí na tento příspěvek wsbk 2014

1.11.2012 v 22:39 | Nahoru | #48
JV: Vkládáš mi do úst, co jsem nevyslovil. Přiblížit WSBK Stockům- ANO. Nebo udělat MS Stock- ANO. Nikoliv však na úkor WSBK. Současně si nepřeji, aby zanikly Evropské Stocky.
Nebudu to brát jako tvé úmyslné zkreslování,ale jako omyl.

A ještě jeden dotaz. Ty 50-ky jezdil na moderních dromech s šířkou asfaltu vhodnou pro přistání Jumbo Jetu?

Edit: Dorna neudělal špatně všechno. První přechod MGP na 4T a také Moto3 jsou podle mne celkem dobré řešení.
Špatně je ale asi všechno ostatní.

Naposledy editováno 01.11.2012 22:42:18

(reakce na) wsbk 2014

1.11.2012 v 22:43 | Nahoru | #49

PityGPX píše: Marex: zas to tak nežer, pokud to vyloženě není moc sprosté na úrovni vysílání po 22.hod!:))) Buď rád že tu Desmo je, nazorům to tady žije! jaka by to byla nuda kdyby všech 100 příspěvků bylo o nadavaní na nová pravilda? .o) pokud se mezi těmi 100 příspěvků najde někdo kdo to vychvaluje, => základ k dobré diskuzi!


Oukej Piťáku. Ale jen kvůli tobě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wsbk 2014

1.11.2012 v 22:54 | Nahoru | #50
Marex> Ber to, jak chceš, to je mi jedno, nic ti nepodsouvám, vždyť mi hned druhou větou dáváš za pravdu. Ty padesátky jezdily i na Manu, takže pozdější 80ky na přistávací ploše Masecu se ti nelíbily, mě jo. Dám ti jeden příklad, letošní vložený závod KTM Duke při SBK. Zde v diskusích na něj nikdo ani nevzdech. Asi už byli všichni někde jinde. Ale podle mého názoru, trénink divácky neatraktivní, ale závody byly parádní. Ono holt je teď již několik let moderní...litr. Ostatní je o ničem, že?
Ale ono to není jen o objemu. A to tvé...špatně je asi to ostatní...ještě, že jsi dal tam to "asi". Je to tvůj názor, můj názor je trochu jiný, ale to je dobře, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wsbk 2014

1.11.2012 v 23:08 | Nahoru | #51

JV píše: Marex> Ber to, jak chceš, to je mi jedno, nic ti nepodsouvám, vždyť mi hned druhou větou dáváš za pravdu. Ty padesátky jezdily i na Manu, takže pozdější 80ky na přistávací ploše Masecu se ti nelíbily, mě jo. Dám ti jeden příklad, letošní vložený závod KTM Duke při SBK. Zde v diskusích na něj nikdo ani nevzdech. Asi už byli všichni někde jinde. Ale podle mého názoru, trénink divácky neatraktivní, ale závody byly parádní. Ono holt je teď již několik let moderní...litr. Ostatní je o ničem, že?
Ale ono to není jen o objemu. A to tvé...špatně je asi to ostatní...ještě, že jsi dal tam to "asi". Je to tvůj názor, můj názor je trochu jiný, ale to je dobře, ne?



Neshodneme se. Ale přesto jsem rád, že jsi se obtěžoval odpovědět. 80-ky jsem na Masecu nidkdy neviděl. KTM Duke jsem na dromu neviděl. Co se objemu týče, tak se domnívám, že ty sériové 250 budou na Masecu jako bludný Holanďan. Osobně ale nemám problém s tím, aby vznikla nová třída. Vadí mi propírané plánování rušení EVROPSKÝCH Stocků.

wsbk 2014

1.11.2012 v 23:41 | Nahoru | #52
marexi nemel sem te nikdy za vola, ale za slusnyho diskutera...ale koukam ze kdyz mas svoje vlakno, tak se uplne tetelis v moznosti neco zakazovat, editovat, mazat, narizovat. Ze ty bys chtel bejt ve skrytu duse taky adminem na m.cz?

- nevsims em si ze by desmo nekoho vylozene sproste urazel, napadal atd..pouze psal svuj nazor (pro nekoho mozna trochu peprneji) - v rámci diskuze tvého vlákna, který si svym tematem vylozene zada prestrelku nazoru. Zakazat ho za naky slovicko, ktery se ti nelibi, ci te dokonce nejak vyrazne poburuje a urazi mi prijde divny. Spis o tom pochybuju - proste je to jenom "dobry" jako argument na to, abys mel pro ostatni "padnej" duvod, mu zakazat prispivat. A tim zakryl to, ze te sere..tak to rekni na rovinu ne? Ale k cemu je pak takovy vlakno, kdyz nedovolis protinazor? Vlakno, ktery vybizi k diskuzi a stretu nazoru.

...jenom pro rejpaly. Nejsem nakej priznivce desmovych nazoru. A ani sem nemam prachzadnou chut psat svuj nazor na tohle tema. jen sem se na to podival tak nejak objektivne. A proste nechapu k cemu teda tohle vlakno je.

edit: pity -> jojo, tak nejak

Naposledy editováno 01.11.2012 23:50:04

wsbk 2014

2.11.2012 v 04:23 | Nahoru | #53
Marex, to žes neviděl na Masecu nikdy osmdesátky - hmm... tak to máš slušnou mezeru ve vzdělání.

(reakce na) wsbk 2014

2.11.2012 v 05:31 | Nahoru | #54
Marex> Neshodneme, tak se neshodneme. 80ky na Masecu jezdily časy cca 2,24 a skončily v roce 1989, tak mi jen napiš, jaké časy by jezdily teď po 22 letech, půllitry jely tehdy cca 2,04. No, seš mladej, tak jsi je nemohl vidět. Ale KTM Duke 690 letos si vidět mohl nebo jsi nebyl na SBK v červenci v Brně? Ohledně názoru na vznik nových tříd, tak to obnáší toto, když chceš něco měnit, musíš taky rušit, protože není normální, aby se jen třídy přidávaly...nic není nafukovací...dříve byla klasika od 50 po 500 a side (jen tak mimochodem, na tuto třídu se hodí přesně označení CRT...LCR, Seymaz, Windle, prakticky všichni motory Yamaha) a jaké to byly závody ( Masec v těch letech 6 tříd, 3 dny tréninků, závody, plné pole 36 jezdců, a to jich po tréninku jelo x domů). Taky jsem smutnil, když skončila třeba parádní třída 350 atd. Jenže koukni na republiku, máme vypsanou třídu SBK, máme...a jede alespoň trochu srovnatelnou techniku jako v MS někdo? Nikdo. Je srovnatelná technika v BSB, IDM s MS? Není. Přitom je to základ, tak jako kdysi...MS, ME, národní šampionáty...a tedy vše srovnatelné (technicky, nikoli logicky výkonově)! Kdyby to fungovalo, tak by nebyl problém třeba v Brně, aby jel třeba Mates na divokou kartu, teď by to byly jen vyhozený peníze. Příklad, kdysi se na Masecu jezdil německej i švýcarskej mistrák. A bylo srovnání, protože byla všude jednotná pravidla. Tady se musí začít, ovšem je to jen moje polemika, někomu třeba nyní bude vyhovovat cca 17ti člené pole dle vašeho názoru zde velmi levných "siluet". Asi mi odpovíš, že i zde je draho, a ejhle...shodneme se. Před X lety bodovalo cca 90 jezdců, jen špička jezdila všechny závody. V roce 1993 jelo v Brně 46 jezdců, v závodě 36.
Závěrem...zatím nikdo nic neruší, ale změna musí přijít (a přišla by i kdyby nebyla změna ve vedení), vždyť chápeš, že SBK se nyní dusí vlastním odklonem od svého dřívějšího poslání. Holt je to k pos...í !

Naposledy editováno 02.11.2012 05:33:10

1 reakcí na tento příspěvek wsbk 2014

2.11.2012 v 06:41 | Nahoru | #55
To přibylo příspěvků Se dívám, že desmovi přispěchali na pomoc i staří harcovníci mamba a JV. S těmi dvěma rád pokecám, zavzpomínáme i na starý Masec,- vše v pohodě, ale nesmí přijít na scénu Ezpeleta, to se v žádném případě neshodnem Myslím, že oba dobře ví, jak to myslím (nepočítám desma, ten ještě nebyl na světě), že kdyř jel člověk do Brna na závody, tak se těšil, že uvidí pro nás neskutečné skvosty -stroje.

Ano, vim, že s totalitním ovládnutím všeho si SPZka uhlídá, aby nějaká třída překonala jeho "královskou", ale myslíte, že nenastane doba, kdy po stránce vývoje technologii nepředstihne sériová produkce královské prototypy? Já si tím tak jistý nejsu.

wsbk 2014

2.11.2012 v 09:43 | Nahoru | #56
A je to tady. Starý mravokárce Marex se pokouší,aby alespoň v jeho diskuzi psali diskutéři slušně a hned je to špatně. Hoší. Tohle má být pro každého přece samozřejmost!!!
S ohledem na nastavená pravidla slušnosti to dále jednoduše NEBUDU TOLEROVAT.

Co se týče závodění na Masecu, tak jsem na tom asi jako Pity. Viděl jsem první závody někdy po roce 1998,ale přesně nevím- tehdy jsem se moc nechytal, kdo je kdo a ani jaká technika je používána. Intenzivně vnímám až 4T třídu MGP, která se mi vryla pod kůži těmi nádhernými dlouhými drifty (vím, Mc Coy tohle dával i na 2T ).... zvuk velkoobjemových 4T mám nadevšechno rád (Ducati 1198 a KTM RC8 pochopitelně převyšují ostatní ).
Superbiky jsem považoval za něco nepodstatného,ale pak jsem byl jednou pozván na závodní víkend a ejhle! Ono je to snad ještě větší prča, než MGP. Ty mašiny letěly prakticky stejně, jako MGP, jenom se víc zmítaly a jejich piloti měli plné ruce práce s rozkmitanými řídítky a na brzdách to s těžším strojem je také větší adrenalin.
Vývoj nezastavíš. Dnes má kdejaká sériová motorka TC a nejnovější superbiky mají v sérii snad všechno myslitelné (Panigale má i elektronický tlumič!!!). A nyní vyvstává otázka. Jak tohle přibrzdit? Je skutečně nutné,aby se do reglementu WSBK zasahovalo? Jistě! Souhlasím. Jsou zde věci, které neschvaluji (počet motorů....),ale nebylo by dostačující, superbiky pouze přinutit dodržovat stávající reglement!? Určit správný počet motorů nebude nic jednoduchého,ale 6 je málo a 20 je moc. Budou-li však motory sériové..... Nezapomínejme, že superbiky mají 2 závody!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wsbk 2014

2.11.2012 v 11:41 | Nahoru | #57

josef58 píše: To přibylo příspěvků Se dívám, že desmovi přispěchali na pomoc i staří harcovníci mamba a JV. S těmi dvěma rád pokecám, zavzpomínáme i na starý Masec,- vše v pohodě, ale nesmí přijít na scénu Ezpeleta, to se v žádném případě neshodnem .....
ale myslíte, že nenastane doba, kdy po stránce vývoje technologii nepředstihne sériová produkce královské prototypy? Já si tím tak jistý nejsu.



S tím se dá spouhlasit !
Osobně tedy radši řeším záležitosti komplexně, nikoli jen přes jednu figuru, na které se zde vždy vyřádíte .
Ale k té technologii. A trocha historie neuškodí, koho nebaví, ať dále nečte. Pepo, kdysi, nyní i v budoucnosti stále zůstanou závody nejednodušší laboratoří...dokazuje to technický vývoj. Tak jako tvůj počítač by dnes dokázal řídit let na Měsíc (což si v roce 1969 nikdo nedokázal představit), tak i moto jsou někde úplně jinde. Ale od prvopočátku se vše nejdříve objevilo v závodech. Motory, rámy, brzdy, gumy...atd.. Ovšem ruku v ruce to byl také reklamní tahák, vítěz TT, to znělo tehdy i dnes. V dnešní situaci je to trochu problematické, obě serie jsou nyní na bázi 4T, když v roce 1988 získaly SBK statut MS, tak si vůbec nekonkurovaly...2T versus 4T. A zde jsi opravdu tou poslední větou dal pěkné zadání. A právě zde asi je jádro pudla. V SBK než vyjel závoďák, tak muselo být vyrobeno x seriových kusů ...což výrazně podsekl kdysi Petronas!!! Nyní Aprilia a BMW šly cestou, která byla kdysi, napřed speciál a poznatky z něj do serie. Tedy bohužel není pravda, co slýcháme v komentářích...v pondělí si můžete koupit třeba prakticky to samé, co jede Biaggi (ovšem, proč ne..reklama snese vše, zvláště když se mluví jen o vítězství a titulech, nikoli o tom, kolik to stálo). Ohledně GP, tady jsme se spolu shodli, že i prototyp je zavádějící (prototyp většinou nefunguje ), takže speciál je lepší, ale to je jen slovíčkaření. Tady v GP zatím na rozdíl od SBK se jde cestou zlevnit, že je to cesta trnitá, vidíme všichni, že? Že někoho zlobí název CRT, budiž. Kdysi proti továrním speciálům nastupovaly třeba od stejné značky prodejní stroje. A technicky nebe a dudy (výkon, hmotnost), ale závodilo se...tady mne spíše mate, že nejsou značky nyní ochotny prodávat své motory (obava, že někdo udělá lepší podvozek než továrna?). K Moto2, zde by časem měly také být různé motory, ale...viz Moto3. KTM letos převyšuje Hondu a logicky si své motůrky nechá zaplatit. A jsme zase tam kde jsme byli, roztáčí se kolotoč...
Myslím si, že skutečná poctivá serie nemůže porazit porazit tovární speciál, kde se objevuje jen to nej. Ona ta serie taky musí něco vydržet, i když nyní vydrží spešl motor víc, než tzv. serivá odvozenina. Zatím vše.

(reakce na) wsbk 2014

2.11.2012 v 17:39 | Nahoru | #58

JV píše: S tím se dá spouhlasit !
Osobně tedy radši řeším záležitosti komplexně, nikoli jen přes jednu figuru, na které se zde vždy vyřádíte .
Ale k té technologii. A trocha historie neuškodí, koho nebaví, ať dále nečte. Pepo, kdysi, nyní i v budoucnosti stále zůstanou závody nejednodušší laboratoří...dokazuje to technický vývoj. Tak jako tvůj počítač by dnes dokázal řídit let na Měsíc (což si v roce 1969 nikdo nedokázal představit), tak i moto jsou někde úplně jinde. Ale od prvopočátku se vše nejdříve objevilo v závodech. Motory, rámy, brzdy, gumy...atd.. Ovšem ruku v ruce to byl také reklamní tahák, vítěz TT, to znělo tehdy i dnes. V dnešní situaci je to trochu problematické, obě serie jsou nyní na bázi 4T, když v roce 1988 získaly SBK statut MS, tak si vůbec nekonkurovaly...2T versus 4T. A zde jsi opravdu tou poslední větou dal pěkné zadání. A právě zde asi je jádro pudla. V SBK než vyjel závoďák, tak muselo být vyrobeno x seriových kusů ...což výrazně podsekl kdysi Petronas!!! Nyní Aprilia a BMW šly cestou, která byla kdysi, napřed speciál a poznatky z něj do serie. Tedy bohužel není pravda, co slýcháme v komentářích...v pondělí si můžete koupit třeba prakticky to samé, co jede Biaggi (ovšem, proč ne..reklama snese vše, zvláště když se mluví jen o vítězství a titulech, nikoli o tom, kolik to stálo). Ohledně GP, tady jsme se spolu shodli, že i prototyp je zavádějící (prototyp většinou nefunguje ), takže speciál je lepší, ale to je jen slovíčkaření. Tady v GP zatím na rozdíl od SBK se jde cestou zlevnit, že je to cesta trnitá, vidíme všichni, že? Že někoho zlobí název CRT, budiž. Kdysi proti továrním speciálům nastupovaly třeba od stejné značky prodejní stroje. A technicky nebe a dudy (výkon, hmotnost), ale závodilo se...tady mne spíše mate, že nejsou značky nyní ochotny prodávat své motory (obava, že někdo udělá lepší podvozek než továrna?). K Moto2, zde by časem měly také být různé motory, ale...viz Moto3. KTM letos převyšuje Hondu a logicky si své motůrky nechá zaplatit. A jsme zase tam kde jsme byli, roztáčí se kolotoč...
Myslím si, že skutečná poctivá serie nemůže porazit porazit tovární speciál, kde se objevuje jen to nej. Ona ta serie taky musí něco vydržet, i když nyní vydrží spešl motor víc, než tzv. serivá odvozenina. Zatím vše.



Souhlas. Petronas byla opičárna a postup- nejdříve závoďák, potom série- se mi také nelíbí.
On ale ohledně Petronasu zřejmě nebyl důvod,aby se ostatní výrobci bránili a vyžadovali dodržení formulky o sériovosti. Kdyby jim to jelo, to by byla jiná.

1 reakcí na tento příspěvek wsbk 2014

2.11.2012 v 20:13 | Nahoru | #59
JV popsal velmi přesně to co jsem myslel větou, aby se obě série vrátily k tomu, na co byly určeny při svém vzniku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wsbk 2014

2.11.2012 v 22:13 | Nahoru | #60

mamba54 píše: JV popsal velmi přesně to co jsem myslel větou, aby se obě série vrátily k tomu, na co byly určeny při svém vzniku.



Mambo, tak to příště napiš rovnou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist