![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Boční tlak pístu na stěnu válce je při správné vůli rozložen na celou stěnu pístu. Při velké vůli dochází k naklápění pístu a píst se pak opírá do válce jen malou částí, kde vznikají velké tlaky. Může dojít až k přerušení olejivého filmu a zadření pístu ve válci. Při velké vůli pístu dochází ke klepání pístu ve válci a to může být jedna z příčin prasknutí pístu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
raven13>kamarád ti nemusel lhát,ale povím Ti jinou věc,jak tohle vzniká(není vidět oblast těsně pod kroužky)Ty drážky dělá bordel z bahna ve kterém se jezdí,tak si položme otázku jak se tam dostává.Jsou dva směry-výfukem a sáním:
sání
1-špatně nasazený airfiltr,nebo děravý
2-při výměně airfiltru ti to tam spadne a necháš to tak
3-nedotáhlý přechod klapky/karbec/airbox
výfuk
1-vymačkané O-kroužky na hrdle
2-vymačkané hrdlo a vydrolené v hliníku
3-praskliny na kolenu
Strašná chyba skoro všech je mytí motorky.Zásadně dát před wapkováním píst do horní úvratě,a proud vody stříkat maximálně z boku a né proti válci a vstupu kolena do válce,nikdy nevíte jetli jste během jízdy nehli s kolenem a nedošlo k pootevření jinak těsných O-kroužků na něm,tudma si natlačíte bahno ,které pak po nastartování vydře ony větší drážky a navíc nawapkovaná voda je dole v klikové skříni a ničí rezavěním kliku,ojnici a ložiska.Tohle poznáte při otevření válce tak,že je na klice viditelná stopa(tmavě šedá) po rzi jak to stojí v té vodě ponořené,jako stopy na domech po potopě.Po každém wapkování musíte motor nahodit a propláchnout a pak až jít sklidit moto do garáže.Když se wapkuje tak nasadit špunt do koncovky a kryt s hadrou na airbox,jestli si někdo myslíte,že voda naolejovaným airfiltrem neprojde, tak jste pěkně najivní,projde i s blátíčkem.
K tomu opotřebení pístu,jestli jsou už původní drážky pryč na polovině stěny pístu ,je po něm a nemusíte to ani měřit.To opotřebení je myšleno ve směru přední > zadní kolo,na boku se píst opotřebovává podstatně méně.Dá se říct,že pokud je ve výfukovém kanále vidět píst jen vyleštěný bez původního drážkování od zhora až dolů, je s ním ámen a začíná dělat neplechu na válci.
2 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil
Něco muselo evidentně do válce vlítnout a zase odlítnout. Jsou lehce olámaný klapky, ale jak jsem psal výše, nevím jestli takový maličký kousky karbonu jsou schopný udělat takovouhle spoušť. Jinak jsem nic divnýho při rozebírání nenašel...
Teď jde o to, co s tím...
Je jasný, že koupím novej píst a lístky klapek, ale co s tím válcem a hlavou? Nevím, jestli ty dirky vůbec jsou od toho co tam lítalo, ale asi jo. Jsou ale uplně zahlazený, při přejetí prstem to je téměř necitelný...nemaj ostrý hrany. Kroužky na pístu byly taky uplně v pohodě a motorka měla solidní kompresi.
Ložiska na spodku pocitově dobrý, za rotoz zapalování bez vůle a ojnice taky vypadá, že je absolutně bez problémů.
Berte ohled na to, že fotky jsou fakt na detailní makro a zaostřený, takže to možný vypadá hůř, než pouhym okem...
Doufám, že se mnou budete mít trpělivost - je to můj první dvoutakt, navíc první mx motor, co mám rozebranej...
Jsem ale řekl bych technicky nadanej, tak to snad zvládnu s Vaší pomocí zase složit tak, aby to aspoň chvíli sloužilo...
Jestli jsem zapomněl napsat něco, co je důležitý k Vašemu odbornýmu posouzení, stačí napsat a já dodám potřebný info...
Předem díky!
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/44/115410_IMG45891024x576.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/44/115411_IMG45951024x577.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/44/115412_IMG45961024x576.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/44/115413_IMG45981024x576.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/44/115414_IMG45991024x576.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/44/115415_IMG46061024x577.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/44/115416_IMG46071024x576.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/44/115417_IMG46081024x576.jpg)
1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil
tak to není dobré,odlupuje se ti nikasil-takže je třeba udělat nový,nový píst do toho tak jak to je nedávej,to nemá smysl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
jeny píše: markus> a to jsi necítil, že už ztrácí výkon a bude potřeba vyměnit
ani ne. mám pocit, že to jede pořád stejně. akorát po výměně pístu, to má větší spodek, ale jinak poznám prd
jinak s tím padáním bordelu do sání při výměně filtru je to celkem problém, zvláště když je airbox zahumusenej jako ten můj
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
Jinak je totiž nikasil absolutně v pořádku...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
![](http://eshop.motoline.cz/378-705-thickbox/pistni-sada-vertex-ktm-exc-125-2001-11.jpg)
No, já si myslim, že ložiska jsou v pořádku...je mi jasný, že to neni z klapek, ale spíš bych tipoval, že se tam někudy (nevim kudy) dostalo nějaký cizí těleso.
Ložiska dole vypadaj podle všeho ok i když beru za rotor zapalování i přes ojnici a žádný známky toho, že by měly bejt vysypaný. Motorka do rozebrání jela bez jakýhokoliv náznaku špatnýho zvuku/funkce.
Rozebírání spodku bych se radši vyvaroval, jsou nějaký další triky, jak aspoň s nějakou pravděpodobností poznám, že jsou ložiska v pohodě?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
raven13 píše: Dolph-cz> Jsou to dírky, ale nic se neodlupuje...je to nejspíš od toho předmětu, kterej v motoru chvíli poletoval. Ale dírky jsou hladké, nemají hrany...až mi přijde, že by to fungovalo i takhle...
Jinak je totiž nikasil absolutně v pořádku...
póry v nikasilu se někdy stávají při jeho nanášení.stačí jeden,dva póry a dělá se to zvova.takže pokud někdo takový cedník nepustil jako OK-a tomu nevěřím,tak ti nějak odprskává...a to je špatně.
jinak co se týká ojnice a ložisek-taky bych je vyměnil... a jejich stav se pozná lehce-když tam dáš nový píst a válec a ojka bude mít jen maličkou vůli,tak ty vyšší tlaky ji ojebou hodně rychle..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Naposledy editováno 03.11.2012 21:29:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
www.ulozeno.cz/pm-SW57.html][IMG]http://www.ulozeno.cz/dm-SW57.jpg[/IMG
Každopádně před tím proběhlo toto a odloupl se kousek nikasilu u jednoho z kanálů. Rána to byla pěkná na 6 plnej po louce...
edit: podotýkám, že ty póry byly na novým nikasilu ze Strakonic nebo kde se to na jihu dělá...
rozměr pístu po rafnutí velikosti B jsem naměřil 53,9
Naposledy editováno 04.11.2012 09:11:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
Měl jsem 3 udělaný Nicasily ze Strakonic, pokaždý od jinýho "překupníka", protože stejně ten válec skončí v jedný lázni, max. jsou dvě místa, kde to dělaj. Ani jednou nevydržel válec víc jak 20 Mth, než se oloupal...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/10.gif)
Je teda rozdíl v tom, že to mám na vzduchem chlazeným motoru.
Naposled jsem ho poslal do Holandska a mám klid. Teď mám na tom válci 163 Mth a budu měnit píst s kroužkem.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
A rozdíl v ceně minimální, cca 1000,- Kč, jen dodací lhůta je až 5 týdnů, což je třeba v sezoně dlouhá doba. Rozdíl 1000,- Kč je proti ceně 3 českejch "Nicasilů", 3 pístů Vertex, 3x výměně ložisek, práce a nasranosti úplný nic!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Za mě, už NIKDY nepošlu válec do čech na nějakej "Nicasil".
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/45/115751_hornihranapistu.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/45/115752_spodnicastpistu.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/45/115753_nikasil.jpg)
Naposledy editováno 05.11.2012 11:59:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
Kámo ty tečky tam jsou protože ten nikasil byl dělanej v česku a v česku neumíme udělat kvalitní nikasil Když bude novej bude vypadat stejně leda ze by si to poslal do anglie nebo tak, dej tam Céčkovej pist a jezdis a pak udelej nikasil
nemamm píše: raven13>
Kámo ty tečky tam jsou protože ten nikasil byl dělanej v česku a v česku neumíme udělat kvalitní nikasil Když bude novej bude vypadat stejně leda ze by si to poslal do anglie nebo tak, dej tam Céčkovej pist a jezdis a pak udelej nikasil
5 let na to v garáží čumí,konečně jsi mu poradil.....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)