Téma: Výměna pístu a nikasil
 
25.10.2012 v 21:45
Čau rád bych se zeptal, co se stane s dvoutaktním motorem, když nebudu měnit píst nebo dělat nikasil ? Předem dík za odpovědi.

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

2.11.2012 v 18:38 | Nahoru | #31

VencaM666 píše:



kamarád by Ti přeci nelhal
Dle mého míněni : pryč s ním - s kamarádem i pístem

Výměna pístu a nikasil

2.11.2012 v 20:47 | Nahoru | #32
Když se zvětšuje vůle pístu ve válci dochází (když to přeženu) k naklánění pístu ve válci.
Boční tlak pístu na stěnu válce je při správné vůli rozložen na celou stěnu pístu. Při velké vůli dochází k naklápění pístu a píst se pak opírá do válce jen malou částí, kde vznikají velké tlaky. Může dojít až k přerušení olejivého filmu a zadření pístu ve válci. Při velké vůli pístu dochází ke klepání pístu ve válci a to může být jedna z příčin prasknutí pístu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

3.11.2012 v 11:19 | Nahoru | #33
markus> Ty bláho,to si děláte prdel .Jestli je píst takhle vyleštěný bez jediné původní drážky tak má vůli už minimálně jednu desetinu spíše více,samozřejmě pak hranou mlátí v dolní a horní úvrati do stěn válce až se kousne a rozletí.Vždyť to jde pěkně vidět přez kanál tak se na to po 30mth nejpozději kukněte ne,stejně se rovná koleno průběžně tak to jde při tom.

raven13>kamarád ti nemusel lhát,ale povím Ti jinou věc,jak tohle vzniká(není vidět oblast těsně pod kroužky)Ty drážky dělá bordel z bahna ve kterém se jezdí,tak si položme otázku jak se tam dostává.Jsou dva směry-výfukem a sáním:

sání
1-špatně nasazený airfiltr,nebo děravý
2-při výměně airfiltru ti to tam spadne a necháš to tak
3-nedotáhlý přechod klapky/karbec/airbox

výfuk
1-vymačkané O-kroužky na hrdle
2-vymačkané hrdlo a vydrolené v hliníku
3-praskliny na kolenu

Strašná chyba skoro všech je mytí motorky.Zásadně dát před wapkováním píst do horní úvratě,a proud vody stříkat maximálně z boku a né proti válci a vstupu kolena do válce,nikdy nevíte jetli jste během jízdy nehli s kolenem a nedošlo k pootevření jinak těsných O-kroužků na něm,tudma si natlačíte bahno ,které pak po nastartování vydře ony větší drážky a navíc nawapkovaná voda je dole v klikové skříni a ničí rezavěním kliku,ojnici a ložiska.Tohle poznáte při otevření válce tak,že je na klice viditelná stopa(tmavě šedá) po rzi jak to stojí v té vodě ponořené,jako stopy na domech po potopě.Po každém wapkování musíte motor nahodit a propláchnout a pak až jít sklidit moto do garáže.Když se wapkuje tak nasadit špunt do koncovky a kryt s hadrou na airbox,jestli si někdo myslíte,že voda naolejovaným airfiltrem neprojde, tak jste pěkně najivní,projde i s blátíčkem.

K tomu opotřebení pístu,jestli jsou už původní drážky pryč na polovině stěny pístu ,je po něm a nemusíte to ani měřit.To opotřebení je myšleno ve směru přední > zadní kolo,na boku se píst opotřebovává podstatně méně.Dá se říct,že pokud je ve výfukovém kanále vidět píst jen vyleštěný bez původního drážkování od zhora až dolů, je s ním ámen a začíná dělat neplechu na válci.

2 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil

3.11.2012 v 17:52 | Nahoru | #34
Tak jsem to rozdělal a tady Vám předkládám, co jsem objevil...

Něco muselo evidentně do válce vlítnout a zase odlítnout. Jsou lehce olámaný klapky, ale jak jsem psal výše, nevím jestli takový maličký kousky karbonu jsou schopný udělat takovouhle spoušť. Jinak jsem nic divnýho při rozebírání nenašel...
Teď jde o to, co s tím...
Je jasný, že koupím novej píst a lístky klapek, ale co s tím válcem a hlavou? Nevím, jestli ty dirky vůbec jsou od toho co tam lítalo, ale asi jo. Jsou ale uplně zahlazený, při přejetí prstem to je téměř necitelný...nemaj ostrý hrany. Kroužky na pístu byly taky uplně v pohodě a motorka měla solidní kompresi.
Ložiska na spodku pocitově dobrý, za rotoz zapalování bez vůle a ojnice taky vypadá, že je absolutně bez problémů.

Berte ohled na to, že fotky jsou fakt na detailní makro a zaostřený, takže to možný vypadá hůř, než pouhym okem...

Doufám, že se mnou budete mít trpělivost - je to můj první dvoutakt, navíc první mx motor, co mám rozebranej...

Jsem ale řekl bych technicky nadanej, tak to snad zvládnu s Vaší pomocí zase složit tak, aby to aspoň chvíli sloužilo...

Jestli jsem zapomněl napsat něco, co je důležitý k Vašemu odbornýmu posouzení, stačí napsat a já dodám potřebný info...

Předem díky!







































1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil

3.11.2012 v 19:52 | Nahoru | #35
ty tečky ve válci jsou dírky??

tak to není dobré,odlupuje se ti nikasil-takže je třeba udělat nový,nový píst do toho tak jak to je nedávej,to nemá smysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

3.11.2012 v 19:59 | Nahoru | #36

jeny píše: markus> a to jsi necítil, že už ztrácí výkon a bude potřeba vyměnit



ani ne. mám pocit, že to jede pořád stejně. akorát po výměně pístu, to má větší spodek, ale jinak poznám prd

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

3.11.2012 v 20:04 | Nahoru | #37
603356596> měl 35 mth. teď už se snažím měnit po 25 mth.

jinak s tím padáním bordelu do sání při výměně filtru je to celkem problém, zvláště když je airbox zahumusenej jako ten můj . musím to vždycky překontrolovat, jestli tam něco nenapadalo. co se týká toho mytí, nikdy mě nenapadlo, že by se mohla voda dostat přes výfuk do válce, tak teď jsem zase o něco chytřejší

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

3.11.2012 v 20:12 | Nahoru | #38
Dolph-cz> Jsou to dírky, ale nic se neodlupuje...je to nejspíš od toho předmětu, kterej v motoru chvíli poletoval. Ale dírky jsou hladké, nemají hrany...až mi přijde, že by to fungovalo i takhle...
Jinak je totiž nikasil absolutně v pořádku...

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

3.11.2012 v 20:13 | Nahoru | #39
markus> dělal jsem si prču, tohle se podle výkonu poznat nedá to je jasný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

3.11.2012 v 20:13 | Nahoru | #40
raven13> takhle černej píst jsem teda ještě neviděl. mimo nikasilu a pístu asi budeš muset udělat i ty ložiska, protože takový díry v pístu a hlavě nemohl udělat karbon z klapek, to musel být kousek kovu a ten se určitě pomlel i dole

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

3.11.2012 v 20:59 | Nahoru | #41
markus> Je to píst Vertex, kterej je takhle černej od výroby, je to potažený nějakym teflonem nebo co...viz zde:
No, já si myslim, že ložiska jsou v pořádku...je mi jasný, že to neni z klapek, ale spíš bych tipoval, že se tam někudy (nevim kudy) dostalo nějaký cizí těleso.
Ložiska dole vypadaj podle všeho ok i když beru za rotor zapalování i přes ojnici a žádný známky toho, že by měly bejt vysypaný. Motorka do rozebrání jela bez jakýhokoliv náznaku špatnýho zvuku/funkce.
Rozebírání spodku bych se radši vyvaroval, jsou nějaký další triky, jak aspoň s nějakou pravděpodobností poznám, že jsou ložiska v pohodě?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

3.11.2012 v 21:27 | Nahoru | #42

raven13 píše: Dolph-cz> Jsou to dírky, ale nic se neodlupuje...je to nejspíš od toho předmětu, kterej v motoru chvíli poletoval. Ale dírky jsou hladké, nemají hrany...až mi přijde, že by to fungovalo i takhle...
Jinak je totiž nikasil absolutně v pořádku...



póry v nikasilu se někdy stávají při jeho nanášení.stačí jeden,dva póry a dělá se to zvova.takže pokud někdo takový cedník nepustil jako OK-a tomu nevěřím,tak ti nějak odprskává...a to je špatně.

jinak co se týká ojnice a ložisek-taky bych je vyměnil... a jejich stav se pozná lehce-když tam dáš nový píst a válec a ojka bude mít jen maličkou vůli,tak ty vyšší tlaky ji ojebou hodně rychle..

Naposledy editováno 03.11.2012 21:29:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

4.11.2012 v 09:08 | Nahoru | #43
Dolph-cz> míň a menších pórů jsem na nikasilu měl taky v okolí výfukovýho kanálu. Taky jsem to prohlížel a řikal, jakto, že to pustí dál zákazníkovi...

www.ulozeno.cz/pm-SW57.html][IMG]http://www.ulozeno.cz/dm-SW57.jpg[/IMG

Každopádně před tím proběhlo toto a odloupl se kousek nikasilu u jednoho z kanálů. Rána to byla pěkná na 6 plnej po louce...

edit: podotýkám, že ty póry byly na novým nikasilu ze Strakonic nebo kde se to na jihu dělá...
rozměr pístu po rafnutí velikosti B jsem naměřil 53,9

Naposledy editováno 04.11.2012 09:11:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

4.11.2012 v 10:22 | Nahoru | #44
Králík.> To co se dneska pustí zákazníkovi jako novej Nicasil ze Strakonic, ať už ho tam dělá kdokoliv, stojí za pěkný HOVNO...
Měl jsem 3 udělaný Nicasily ze Strakonic, pokaždý od jinýho "překupníka", protože stejně ten válec skončí v jedný lázni, max. jsou dvě místa, kde to dělaj. Ani jednou nevydržel válec víc jak 20 Mth, než se oloupal...
Je teda rozdíl v tom, že to mám na vzduchem chlazeným motoru.
Naposled jsem ho poslal do Holandska a mám klid. Teď mám na tom válci 163 Mth a budu měnit píst s kroužkem.
A rozdíl v ceně minimální, cca 1000,- Kč, jen dodací lhůta je až 5 týdnů, což je třeba v sezoně dlouhá doba. Rozdíl 1000,- Kč je proti ceně 3 českejch "Nicasilů", 3 pístů Vertex, 3x výměně ložisek, práce a nasranosti úplný nic!
Za mě, už NIKDY nepošlu válec do čech na nějakej "Nicasil".

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

4.11.2012 v 11:21 | Nahoru | #45
raven13> aha, já myslel, že je takhle očouzenej

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

4.11.2012 v 13:42 | Nahoru | #46
Kůča-ČZ-MTX> No já na ten novej "nikasil" najel tak 10-15 hodin maximálně a pak jsem motorku prodal. Jak dlouho ještě jezdila nevím.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

4.11.2012 v 18:51 | Nahoru | #47
raven13> No hele,na mě to působí tak ,že se předchozímu majiteli rozpadla klec na ložisku a ta se nasekala na válci a pístu+klapky.On to vzal a buď jen přehonoval(o tom svědčí i velikost pístu,u nového nikasilu je A) a strčil tam to co se posralo,složil a papá.Nebo to i nechal na nikasil(ale to honování spíš vypadá na oživení jen,není pravidelné) a v tom případě nedošlo na řádné udělání,protože se to šoupe ven a to ti zničilo teď ten píst a válec jede dál dolů s nikasilem.Určitě to takhle nenechávej a udělej to znova,možnosti máš tři Procházka Strakonice,LN moto poláci a holandský přez Gotyše třeba.Koukni se na ložiska jestli mají klece OK,byly tam kovové špony při otevření,pokud ne tak to dělají ty odlouplé šupiny nikasilu?Osobně bych raději v téhle fázi koupil nový válec,nebo ten nikasil nechat udělat na největší píst co je,nebo tuningový úplně jiný(pokud je).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

4.11.2012 v 19:16 | Nahoru | #48
603356596> a co oulehla? mel by to posilat do nemecka.

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

4.11.2012 v 19:20 | Nahoru | #49
z-x-r>

Nevím jestli to Oulehla posílá zrovna do Německa. Někteří jezdci říkají,že to posílá do Strakonic - LN Moto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

5.11.2012 v 10:42 | Nahoru | #50
603356596> Tak mi to nedalo a taky jsem se podíval přes výfuk jak to vypadá a vykouklo na mě tohle viz přiožené foto. Mohl bych se zeptat na tvůj názor? Motorku jsem koupil a prodávající tvrdí, že před 15MTH byl motor dělaný (nikasil, píst, ojnice, ložiska v motoru). Je to KTM EXC 200, rok 2005, celkem má najeto 260MTH.















Naposledy editováno 05.11.2012 11:59:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

5.11.2012 v 11:07 | Nahoru | #51
Badyšot> ten píst nevypadá špatně-teda až na ty rýhy,ale ty se tam udělají snadno,to bych až tak nedramatizoval...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

5.11.2012 v 11:52 | Nahoru | #52
Dolph-cz> jo píst se mi taky zdá o.k. Mě znepokojuje trochu ta poslední fotka. Jsou vidět rýhy na válci.

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

5.11.2012 v 14:07 | Nahoru | #53
Badyšot> já myslel,že to je na pístu,ale už to vidím,že to je válec a píst je to dole...

no,tak to už moc dobré není.
ten válec na 15 hodin nevypadá,ale podle fotky přes výfuk těžko soudit...

Výměna pístu a nikasil

5.11.2012 v 14:12 | Nahoru | #54
na 15mth nevypadá, ale nevěšel bych hlavu... i kdyby byla velká ovalita, tak by se pravděpodobně dal ještě aspoň přehonovat

1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil

5.11.2012 v 18:12 | Nahoru | #55
Píst vypadá na těch 15 mth,ale ten válec má více.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

6.11.2012 v 10:28 | Nahoru | #56
Milos125> Souhlas ,píst 15mth a válec dostal čočku od nečistot,nechal bych ho přehonovat a k tomu new píst na 4-5 stovek a máš pokoj a tlaky jak mají být a dej si do kupy O-kroužky kolena.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

6.11.2012 v 11:26 | Nahoru | #57
603356596> dík moc za názory. Jo udělám to tak. O-kroužky už jsou na seznamu nákupů. Předchozí majitel té údržbě moc nedal, kdybys viděl jak vypadají 2 vzduchové filtry co k tomu měl...

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

6.11.2012 v 16:52 | Nahoru | #58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil

29.9.2017 v 20:19 | Nahoru | #59
raven13>
Kámo ty tečky tam jsou protože ten nikasil byl dělanej v česku a v česku neumíme udělat kvalitní nikasil Když bude novej bude vypadat stejně leda ze by si to poslal do anglie nebo tak, dej tam Céčkovej pist a jezdis a pak udelej nikasil

(reakce na) Výměna pístu a nikasil

29.9.2017 v 21:12 | Nahoru | #60

nemamm píše: raven13>
Kámo ty tečky tam jsou protože ten nikasil byl dělanej v česku a v česku neumíme udělat kvalitní nikasil Když bude novej bude vypadat stejně leda ze by si to poslal do anglie nebo tak, dej tam Céčkovej pist a jezdis a pak udelej nikasil



5 let na to v garáží čumí,konečně jsi mu poradil.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist