mám dotaz: Motorka a zdravotní potíže.Problémy s páteří,klouby,kyčle ať vrozený nebo po nehodě,úrazu atd.
1)Co máte za stroj obsah typ atd a proč, co vám na něm vyhovuje.
kolik najedete kilometrů na jeden zátah, za rok.
Další otázky doplním až z odpovědí.Líp se budou zadávat než to teď napsat vše z hlavy.
PS.Je virago 250 vhodná na postižení páteře a kloubů.(vibrace,posez,řidítka )
Vím nejlepší je to vyzkoušet.Otázka je ? Pujčí mi někdo zadarmo motorky na 3-4dny na vyskoušení.Abych poznal co a jak mi která vyhovuje!
Proto se jako první ptám zde
Díky za odpovědi.
Uzavřeno 06.10.2012 v 08:38 uživatelem Jakube
Němec píše: tak zrovna u transalpa, když jsem přesedlal z 350, mi vadilo sedlo nakloněný dopředu a dost často jsem měl problém s odkrvováním rukou, prostě mi dřevěněly. jinak posez jako takovej nebyl vyloženě nepohodlnej, jen mám raději když tělo může sedět volně, aniž bych se musel držet řidítek. v tomhle mi vyhovuje doslova křeslo u urala, ale to je už trochu jiná cenová a není to pro každýho.
U Transalpa ruce? Ty vole, ty radsi nikdy nesedej na supersport
Jakube píše: Mám artrozu v kolenou, kyčlích a v ramenou 1 až 2 stupně. Zápěstí vyklepané z pily, sekaček a křovinořezů. Vazoneuroza (zahradník). A páteř srostlou. Pro mne je potíž i nasedat na moto, přehodit nohu. Ten čopr je nižší. Jo měřím 173cm a vážím 115kg.
Takže čoprkrujzera raději ne.
A normální nesnížený a nepřepákovaný enduro taky ne. Bylo by na Tebe (a kór s těmi zdravotními problémy) moc vysoký - jak pro přehození nohy přes sedlo a pro nasednutí, tak pro manipulaci na místě a při zastavení mimo ideální rovinu a sesednutí z mašiny.
Takže zbývá skůtr - není zbytečně vysoký, sedíš vzpříma, a nasednutí i sesednutí je taky zcela nenásilný kvůli prostoru před sedlem až k podlaze.
Akorát bych se ale být Tebou opravdu důkladně poradil se svým lékařem, nebo raději ještě lépe se starším zkušeným ortopedem - co na to ježdění na motorce/skůtru v Tvém případě říká.
Přece jenom, zdraví máme každý jenom jedno (i když někdy už trochu zhuntovaný), a koníček musí přinášet radost, a ne aby někoho s pohybovými problémy dovedl třeba ještě až na invalidní vozík.
1 reakcí na tento příspěvek Motorkář a invalidita (pohybový aparát)
+ Jinak jedna holčina si tady nechala po operaci páteře přivézt z USA Harika tříkolku
A na eBayi se dají sehnat i o dost levněji...
1 reakcí na tento příspěvek Motorkář a invalidita (pohybový aparát)
Jak tu padlo, choppery a cruisery mají výhodu v pohodlném nasedání a tím to většinou končí.
Malej lehkej naháč je kompromis, spousta endur je vysoká, ale pohodlná, nevybíral bych ovšem mastodonta, už jen kvůli manipulaci.
Naposledy editováno 28.09.2012 20:52:25
1 reakcí na tento příspěvek Motorkář a invalidita (pohybový aparát)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkář a invalidita (pohybový aparát)
nemáš typ na nějaký lehký malý naháč.
Naposledy editováno 29.09.2012 15:29:16
Sedím v předklonu s opíráním o řídítka a páteř nemá takové namáhání.
To já zas to opření o řidítka ne ne.Váha těla pak leží na zápěstí a začnou mne brnět ruce.
Mírný předklon ano , ale ruce volné bez tlaku těla na ně .Na skutru se bojím malých kol.
To se třese celé moto.Jedině skarabeo nebo něco podobného, ale to se mi nelíbí.
Jakube píše: re.negade> to je svělá pomůcka
nemáš typ na nějaký lehký malý naháč.
Skůtra kde sedíš jak na záchodě...a záda ala pravítko, bych nevolil. Nestyděl bych se třeba za GS500 s řídítkama, mírně pootočenýma vpřed, ať si pomáháš rukama. Na manipulaci je to celkem rozumná váha a jestli jsi začátečník, což se tak jeví, může ti bejt akorát, nechceš li ovšem nějakou 250ccm, tam je taky velkej výběr. Co se větru a tepelnýho komfortu těla týče, to vyřešíš oblečením. Přečti si váhy motorek, zvaž jak daleko a jak často chceš jezdit, vol váhu, kubaturu i posez podle toho, vzhled je sice u motorek důležitej, ale účel světí prostředky. :)))
Naposledy editováno 29.09.2012 20:27:10