paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
 
19.4.2012 v 09:47
Taky je vaše motorka bezúdržbová, jak rádi a často píšou majitelé svých miláčků? Fascinuje mě, že většina motorek potřebuje jen mazat a měnit destičky... Z toho mě vyplývá, že každej dělá jen to (olej, destičky a max. ještě brzdovka)a pak nemaj bejt motorky v Čechách takovej šrot. Jak jste na tom vy?
Anketa: Jakou dělám údržbu na svojí motorce?
Nic nepotřebuje!
5%
13
Maximálně tak dofouknu gumy
5%
15
Někdy vyměním olej a ostatní náplně
7%
21
Držím se zhruba manuálu (ventily a jiné)
66%
189
Striktně dodržuju rozvrh údržby!
17%
50

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 12:43 | Nahoru | #31

Danielos píše: Durex> Olej bohatě stačí po 12000 km, když je předepsaný. Nebudu ho měnit každý měsíc..

Když najedeš takový km za tak krátkou dobu,tak to potom jó. Je předpoklad,že teda jedeš 1000 km v kuse, s ohřátým olejem a motorem na provozní teplotu a olej trpí daleko míň, než když se s ním jen vrká kolem komína ...

(reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 12:53 | Nahoru | #32
Ja delam olej+filtr co 6tisic, coz u me byla jedna sezona minulej rok, vzduchac jednou za dva roky, brzdovku jsem delal ted ( ale myslim ze u GS jednou za tri roky staci ), jinak jen dolivam olej a benzin a retezovku cistim+mazu co 500km nebo po kazde jizde v blate...desti chladici kapalinu nevedu a olej ve vidlich menit nebudu ptz na podzim prodavam a umyvam ji co tyden

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 13:32 | Nahoru | #33
No taky si myslím, že většina uživatů se zde o motorky pěkně stará. Už jenom podle to co vidím na srazech a tak. Možná až přehnaně dost. Spíš bych řekl že se objevuje fakt plno disinformací. Někdo řekně něco, další to přebere a ještě něco doplní a potom tu kolujou fámy jako jak měřit hladinu oleje, kolik tlak v pneu, řetěz je potřeba jen mazat a další cypoviny Stačí se sakra podívat do manuálu, kde je to černý na bílým.
Taky bych to tak nějak neprožíval, jsou to stroje tak musí něco vydržet U GS500F jsem poctivě měnil olej s filtrem jednou za rok, při nákupu koupil i vzduchový filtr (to bylo ale zbytečné), potom jsem čistil a mazal řetěz no a nakonec jsem po roce co jsem měl GSo tak jsem měnil i brzdovou kapalinu a pneu. Ono hodně motorek co stojí v bazarech a jsou dovezené tak jsou v fakt žalostným stavu. Neřekl bych, že Česi jsou nějaký patlalové, spíš se v něčem rádi šťourají na rozdíl od ostatních (a nejedou s každou prkotinou do servisu), kteří na vše potřebují manuál
Zase přehnaná péče akorát žere prachy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 13:43 | Nahoru | #34

Danielos píše: Taky se směji těm co jen servisují a nejezdí nebo skoro nejezdí Motorka má sloužit člověku ne člověk motorce.

Já to mám obráceně. Já sem tu pro motorku. Vozí mě a za to se o ní starám ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 13:46 | Nahoru | #35

Durex píše: Já to mám obráceně. Já sem tu pro motorku. Vozí mě a za to se o ní starám ...



Smutný případ. Stroje mají sloužit lidem a ne naopak.

(reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 13:47 | Nahoru | #36

Durex píše: FishX3> Tady bych s tebou neslouhlasil v tom,že pokud něco funguje,tak se do toho nesrat. Doma poslední dobou dělám vidle jak na běžícím páse. Všichni přijedou až tehdy,když jim teče gufero. Olej není olej,ale emulze sraček s hliníkovejma a teflonovejma pilinama. protože když se nemění olej ve vidlích a čeká se 10 let,než sákne gufero,tak ten olej je dávno KO a teflonový kroužky jsou vydřený jako prase ...



Souhlas, právě a o to jde. Vůle ventilů se musej pravidelně kontrolovat, měnit olej ve vidlích taky, kontrolovat ložiska krku, kol, kyvky, atd, atd.

PS: Problémem nás Čechů je, že za všechny prachy koupíme mašinu a pak máme málo peněz na servis, atak servisovat začneme, až když se něco po*ere. Neříkám, že to tak dělaj všichni, ale ruku na srdce, kdo mění právě každý dva roky olej ve vidlích?

Naposledy editováno 19.04.2012 13:50:40

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 13:47 | Nahoru | #37
Jedině pochcat a zapálit

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 14:07 | Nahoru | #38
Delam servis presne jak ma byt, navic menim pri kazdym servisu olej v kardanu a naopak oddaluju vymeny svicek, nikdy mi zadna neklekla a menit je kazdych 20tkm (kazdej rok) mi pripada zbytecny.

(reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 14:08 | Nahoru | #39

Danielos píše: Smutný případ. Stroje mají sloužit lidem a ne naopak.

To je věc každýho. Mě zase přijdeš smutnej případ ty. Já to neberu jako stroj,ale člena rodiny

Naposledy editováno 19.04.2012 14:11:44

(reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 15:07 | Nahoru | #40
Dr.Houba> Souhlasím s tebou. Z vlastí zkušenosti vím že třeba koupená v SRN má veškeré doplňky,blinkry,jiné světlo,předkopy atd. zapsané v techničáku.Všechno s homologací. U nás se na všechno sere.A to hlavní je počet kilometrů.Stáčení je v SRN trestný čin. U nás v KOCOURKOVĚ se stáčením některé firmy živí. Motorka která má najeto 80 000 km. je neprodejná. Ale dvacet let starou motorku která má najeto 20 000 km. prodáš hned. To je Česká mentalita a realita.

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 15:07 | Nahoru | #41
Pravidelně kontroluji stav benzínu v nádrži, občas (opravdu občas) mrknu na olej a velmi vyjímečně změřím tlak v gumách. A jezdím a jezdím.

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 15:23 | Nahoru | #42
první rok jsem na to sral....bo jsem tomu moc nerozumněl. PO roce jsem se první motorce věnoval dle manuálu a dával to do servisu.

Součastnou motorku 3roky servisuji dle manuálu a i více. Vše si podorbně zapisuji, fotím, schovávám učtenky atd.
Odměnou mě bylo, že po prvním seřízení /ventily,rozvodák,synchro. karbců, čisštění carbcu, atd) začla jezdit o 1,5l/100km méně.

O mojí motorce se říká, že stačí jen lít benzín a měnit olej, ale i tak spoustě věcí jsem neušel. Gufero vidlice, prasklá T spojka ke karbcům, špatné pístky v levém třměni atd atd.

Co znám v okolí "motorkáře" tak většinou taky jen jezdí. Sice nadávají co jim všude rachotí, co zlobí, ale do servisu,až to nenastartují na 3baterku a fňukají že nejde.
A servisovat motorku v polomrtvém stavu to je fakt radost. Max teda stříknou řetez další vrstvou maziva.

1 reakcí na tento příspěvek Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 15:42 | Nahoru | #43
Durex: No tak krom škrtících klapek a synchro (to ani nevím co to je...ale jo asi jsem schopen si to domyslet) to je pouze dolévnání a výměna spotřebáku.

Jaký je problém se starší brzdící a chladící kapalinou - pokud to brzdí jak má, brzdy nrvadoum netvrdnou a chladí to furt stejně ???

Se přiznám že kapalinu měním jen když je něco jinak.

Oles samo měnit dle intervalu - podle mne novym nic nezkazim a klasicky návyk co 6tis i filtrem dodržuji.

Ložiska? jakože každejch 12tis sundám kola a budu hledat vakl??? proč, když jejich defekt poznam když bude problem. cěmu tím ublížíš a vůbec jak poznám že je ložisko KO u sundaného kola když to nepoznám na jedoucí motorce? Samo nevidim do motoru a tam chapu servisní intervaly kdy je třeab kontrola a doseřízení. ale konkretne na podvozku bych očekával že víc poznám za jízdy naž když to bude rozebraný na stole...navíc při inetrvalu kontrol po 12tis bych musel do servisu 2x-3x ročně....už takhle nestíhám kupovat gumy - mam pocit že jsem častěji v pneuservisu než na pumpě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 15:57 | Nahoru | #44
FishX3> Ona brzdí i hnědočerná kaše,která nemá s brzdovkou nic společnýho. Ale rozhodně se dobře nepodepíše na stavu brzd. pístku,gumiček atd. To samý chladící směs. Pravidelně jí měním. Když jsem rozdělával motor,tak hliník byl jak novej. Nikde žádná usazenina atd. Když sem rozdělal motor,kde byla směs nemrzky s vodou asi tak v poměru 1:5 a stará jak metuzalém,tak chladící systém docela vykazoval značkou korozi ...

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 16:23 | Nahoru | #45
já bezúdržbovou motorku mám samozřejmě je to dvoutakt, takže generálka ani mě neminula, jednou za pár tisíc seřídím předstih ale tim to končí.
třeba zrovna teď jdu vyměnit silentbloky vymezující světlo na šavlách- ty původní, z roku 90, byly tak zteřelý že se koncem minulé sezóny rozpadly.
jo vlastně na jednu závadu si vzpomínám, uklepala se mně matka držící sekundární kolečko

(reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 17:48 | Nahoru | #46
Durex> to už je argument, bylo by fajn nějak rozumně sepsat "kuchařku" - ideélně něco z praxe, alibistický soupisky výrobce moc nemusim...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 18:05 | Nahoru | #47

Durex píše: Když najedeš takový km za tak krátkou dobu,tak to potom jó. Je předpoklad,že teda jedeš 1000 km v kuse, s ohřátým olejem a motorem na provozní teplotu a olej trpí daleko míň, než když se s ním jen vrká kolem komína ...


já myslim, že bys to měl přestat tolik žrát
najel sem na olej 85tis km a hovno tomu bylo. Ten motor šel líp, jak ostatní, co můžu porovnat

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 18:09 | Nahoru | #48
a co by jsi chtěl ještě s motorkou dělat? olej, desky, vyčistit KN a ...?když vše šlape jak má co dál řešit? problém spousty lidí je to, že opravují to co funguje(do doby než se pustí do udržby..)

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 18:53 | Nahoru | #49
Kdo říká, že má bezúdržbovou motorku, tak bych po něm žádnou nechtěl.

(reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 19:07 | Nahoru | #50

myty_fakta píše: já myslim, že bys to měl přestat tolik žrát
najel sem na olej 85tis km a hovno tomu bylo. Ten motor šel líp, jak ostatní, co můžu porovnat

Až něco takovýho uvidím,tak uvěřím. Ale jinak né. Z vlastní zkušenosti vím,že kolikrát je olej vyčerpanej ještě během svého servisního intervalu a už neplní 100% ně svoji funkci. Také vím o případech,kdy se dělal pokus,kolik km vydrží motor Favoritu na neměněnou náplň. Nicméně já to zkoušet nebudu. Ty motory se opotřebovávají i když se dodržuje interval,natož když se bude překračovat ...

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 19:43 | Nahoru | #51
Mě tam chybí možnost furt se v ní hrabu....

1 reakcí na tento příspěvek Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 20:32 | Nahoru | #52
no ja jsem koupil loni motorku servisovanou...staci sednout a jet...no a od te doby sem delal motor komplet ani to nepomohlo tak se musel koupit jinej...timto zdravim toho pana co mi to takto prodal a posilam mnoho pozdravu...jinak jako ze cesi jsou peclivi a servisuji tak na to bych byl opatrnej myslim ze z ostatnich statu okolo jsme my prave nejvetsi hovada a ojebavaci oprav servisu atd...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 20:36 | Nahoru | #53
GeorgePanek> V tomhle tvrzení bych byl opatrnější. Sousedíme třeba s polákama ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 20:49 | Nahoru | #54
Durex> to je ale jina kapitola...mas ale pravdu...zas kolik lidi taha motorky z polska.....ma zkusenost je opravdu takova ze vse koupene v cechach byl pro me maler auto motorka...a vse koupene jinde jako nemecko italie...bylo ok a zadny svindl nechci nikoho osocovat ale takova je realita u nas...pro me je to ponauceni ze priste jedu pro uplne novou motorku a to jeste do nemeckeho motosalonu takova je moje duvera v nasi uzasnou zem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 20:52 | Nahoru | #55
GeorgePanek> Hele,já si všechny motorky (bylo jich 9) a auta (3) kupoval tady a když se tak zamyslím,tak žádnej problém. Nejdůležitější je udělat pořádnou prohlídku a pak se podívat, od koho to kupuješ. Ono někdy stačí málo,aby si poznal, s kým máš tu čest ... neříkám,že je to 100%-ní a že vždy jde poznat vše. To ani náhodou.

Naposledy editováno 19.04.2012 20:55:22

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 21:11 | Nahoru | #56
Durex> nechci se fakt prit ja jen ze kolem sebe stale slysim jak je servis drahej jak to kazdej opravuje sam doma a tak...dalsi vec jsou kilometry prodaval jsem motorku servisovanou co mela najeto 55 tis km a kazdej ze je motor po smrti...nakonec jsem prodal i tak a jeste mi ten kluk po case napsal ze motor a vse je ok...no a ted mam motorku najeto pry...20 tis a je ko rikej si co chces ale je to realita...ja i nakupy delam v nemecku tady je to fakt uplne vse ausus...muj nazor mam rad kvalitu a tu v cechach nekoupis...ted se omlouvam vsem poctivym lidem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 21:22 | Nahoru | #57
GeorgePanek> Je fakt,že stejný věci u nás a v Deutschlandu jsou úplně jiný resp. tady horší. Prášky na praní,jídlo,nafta atd. Ale ani za hranicema nemáš tu jistotu. Já jsem nikdy nic nekupoval podle km,ale podle celkovýho stavu a podle majitele a mýho obrázku na něj. Jinak to,že servisy ojebaváj vím už dlouho. Nejprve jsem to vše začal dělat sobě,pak známým a nakonec i cizím. Nemám to jako hlavní zdroj přijmu,tak nemám důvod to šulit a bejt drahej. Nicméně i u nás narazíš na dobrý servis,dobrou koupi. Chce to hledat. Nicméně ti tvoje zkušenosti nezávidím ...

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 21:44 | Nahoru | #58
ja jednou za 150 km natankuju plnou, kdyz se mi neco nelibi tak to rozmontuju a zase slozim a jsem spokojenej obcas dofouknu gumy jednou za 10000km profouknu zapalovani zkontroluju svicku baterku totok a to je tak vse a dvaca slape jak svycary

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 21:50 | Nahoru | #59

Durex píše: GeorgePanek> Nejprve jsem to vše začal dělat sobě,pak známým a nakonec i cizím. Nemám to jako hlavní zdroj přijmu,tak nemám důvod to šulit a bejt drahej.




Pokud se o cizí moto, tedy ad absurdum de facto na kšeft, staráš jako ke svý a jako bys na ní sám jezdil, tak nemáš důvod nebejt drahej. Osobně klidně přeplatim někoho, u koho mám zdání, že si to zaslouží...

Ja jako technickej teoretik už jsem si zprovoznil elektriku na Vespě, což vzhledem k zemi jejího původu považuju za malej zázrak.
Na GS jsem si vytisknul Haynese, kterej je absolutně blbuvzdornej, načetl nejčastější vady, nechal si poradit od těch, jejiž příspěvky a názory beru jako relevantní, a postupně se pouštim do složitejších věcí. Jde to, i když má človek vobě ruce levý. Ze začátku olej, filtr, vzducháč, což je na 20 min., pak check elektriku, destičky, atd. Na karbce si zatim netroufám, snad jednou. Beru to čistě jako relax, pohrabat se v tom a zamazat si ruce po nádeničině v kanclu...

Naposledy editováno 19.04.2012 21:53:18

2 reakcí na tento příspěvek Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 22:01 | Nahoru | #60
hehe ja jsem zrovna jeden z tech co si myslej ze retez staci mazat ale kdyz ne tak ne
tak cim a jak se to cisti?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist