![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
Nějaká ta témata co tankovat do BMW řady K (1200R,S, 1300R,S) už tady pochopitelně proběhla, vesměs s doporučením tankovat N98 a při nouzi ani ta N95 neuškodí. V manuálu píšou, že použití N95 je možné, ale může dojít ke snížení výkonu a zvýšení spotřeby. Máte s tímto někdo osobní zkušenost, pozorovali jste výše popsané?
A proto se ptám majitelů "Co tankujete do ,svého Káčka?" Já osobně N98, předpokládám, že většina ostatních taky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Rady typu "Dávej tam co máš psané v TP" ani nepište, neptám se "odborníků" co mám dávat, ale majitelů co dávají.
Naposledy editováno 25.01.2012 19:50:53
Peacemaker píše: Sko stejnej pripad - i s N95 to zere prd, ale zkusim v lete nejakej test... (a uz snad jenom diky tem ekosrackam zacnu preferovat N98)
Jestli by to kvůli těm "ekosračkám" mělo žrát 95ky jen o 0,5ltr víc na sto, tak už se vyplatí tankovat N98 a ještě budeš mít lepší pocit, že tam liješ (snad) jen benzín a ne benzínový koktejl s biolihem
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
Naposledy editováno 23.01.2012 19:28:19
1 reakcí na tento příspěvek Dopřáváte vašemu BMW řady K benzín N98?
1 reakcí na tento příspěvek Dopřáváte vašemu BMW řady K benzín N98?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Dopřáváte vašemu BMW řady K benzín N98?
Několikrát jsem zkoušel tyhle"čarovný" paliva ...ale ani u Duckny ani u ZRX1200/1100 to nepřesáhlo rozdíl hodnoty chyby měření
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dopřáváte vašemu BMW řady K benzín N98?
kóča2 píše: Dříve jsem tankoval pouze N98 v alpách jsem jezdil jen N95 tahlo to uplně stejně možná lépe, buď je to vzduchem nebo tady benzín všichni pančujou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dopřáváte vašemu BMW řady K benzín N98?
Kov píše: V mnoha cestopisech jsem četl, že lidi naměřili menší spotřebu než v ČR i přesto, že jeli pořádně nabalení. Mám tu samou zkušenost. Za hranicema jezdím na nižší spotřebu.
Tak to můžu taky potvrdit, v Čechách s Káčkem za 7l, v Rakousklu 5,5l/100 km. Jistý vliv na to bude mít i styl jízdy venku, ale že bych tam jezdil vyloženě kochačku, to zase ne.
Kov píše: V mnoha cestopisech jsem četl, že lidi naměřili menší spotřebu než v ČR i přesto, že jeli pořádně nabalení. Mám tu samou zkušenost. Za hranicema jezdím na nižší spotřebu.
Pravdu díš !!!...a u LPG je to až 10% rozdíl...
Sete píše: Tak to můžu taky potvrdit, v Čechách s Káčkem za 7l, v Rakousklu 5,5l/100 km. Jistý vliv na to bude mít i styl jízdy venku, ale že bych tam jezdil vyloženě kochačku, to zase ne.
tím to úplně nebude...autem po německejch dálnicích jezdím ještě ostřeji než tu...a spotřeba světe div se nižší.
Podobně jako s českým ONOtankováním...natankuješ sice levněji, ale mě spotřeba s 2,4l diesselem vychází o cca. 5 - 7l na 1000km vyšší než u plný nádrže z ÖMV. Takže to tak nějak tu úsporu 100Kč maže...
Naposledy editováno 24.01.2012 19:01:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dopřáváte vašemu BMW řady K benzín N98?
Sete píše: Tak to můžu taky potvrdit, v Čechách s Káčkem za 7l, v Rakousklu 5,5l/100 km. Jistý vliv na to bude mít i styl jízdy venku, ale že bych tam jezdil vyloženě kochačku, to zase ne.
Mám stejnou zkušenost.Např. v Rakousku kupuju 95ku a ta nemá biosložku.Proto podle mně u nás máme vyšší spotřebu.Naštěstí do Rakouska to mám 35 km, takže se i vyplatí tam dojet natankovat.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
milan1963 píše: Mám stejnou zkušenost.Např. v Rakousku kupuju 95ku a ta nemá biosložku.Proto podle mně u nás máme vyšší spotřebu.Naštěstí do Rakouska to mám 35 km, takže se i vyplatí tam dojet natankovat.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
t_freedom píše: K řada od BMW(a asi nejen ta) má myslím čidlo klepání, ne? Takže v tomhle případě si motor "přenastaví" management a je schopnej nějakej ten výkon navrch z toho paliva "extrahovat" ... u motorů bez týhle vymoženosti, to maximálně zmírní popostřelovaní do vejfuku při dojezdu se zavřeným heftem.
Několikrát jsem zkoušel tyhle"čarovný" paliva ...ale ani u Duckny ani u ZRX1200/1100 to nepřesáhlo rozdíl hodnoty chyby měření
oni uz to maji v podstate vsechny moderni motorky.... co jsem se naposled v necem novejsim vrtal tak CBR 1000 08 a taky mela cidlo klepani.
akorat ikdyz tam je cidlo tak stejne ten motormanagement nezkousi cvicne (treba v navaznosti na doplneni paliva) nastavovat nakej "agresivnejsi" predstih do chvile nez to zacne klepat... a tim padem vydolovat z paliva max.. spis je to nastaveny na predstih odpovidajici palivu co doporucuje vyrobce a v pripade naliti naky srajdy + klepani tak to zahejbe predstihem...
aspon ja zatim nevim o tom ze by nejaka motorka tohle delala, ale vyvoj jde dopredu a ja se k tem hitech zas moc nedostanu.. takze je mozny ze zrovna novy bawa treba 1000s by to delat mohly, tem se ta elektronika dost blizi autum...
1 reakcí na tento příspěvek Dopřáváte vašemu BMW řady K benzín N98?
1 reakcí na tento příspěvek Dopřáváte vašemu BMW řady K benzín N98?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dopřáváte vašemu BMW řady K benzín N98?
t_freedom píše: ...prej debatíme . ..poplácávaj si po ramenech, že maj Báwa
No měl jsem už i nějakou tu Ducatku a zúčastnil se pár akcí a echtovních "plácalů" je tam taky víc než dost
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/10.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
Někdo si takovýto motocykl holt koupí kvůli potřebě řádně se poplácat po ramenou se stejně naladěnými kolegy, případně si náležitě zapózovat na benzínce na Dubé a někoho na těchto strojích prostě "jen" baví jezdit
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Naposledy editováno 26.01.2012 07:38:14
Sete píše: No měl jsem už i nějakou tu Ducatku a zúčastnil se pár akcí a echtovních "plácalů" je tam taky víc než dost
Ono je to skoro jedno, jestli zabrousíš mezi kluky co mají Duc, Brambory nebo Hurleje
, všude podobný scénář - prostě ty "naše" jsou jediný pořádný Motocykly a ty se jdi s tou srágorou vycpat
Někdo si takovýto motocykl holt koupí kvůli potřebě řádně se poplácat po ramenou se stejně naladěnými kolegy, případně si náležitě zapózovat na benzínce na Dubé a někoho na těchto strojích prostě "jen" baví jezdit
amen... ortodoxy s načtenejma recenzema na Ducknách mám taky moc rád
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
V celé EU platí závazek vytočit určité procento lihu v palivech. Nic neurčuje, že se má přidávat líh jen do N95. Naopak, pokud prodáváš E85, nemusíš už dávat líh do benálu. To samé nafta, pokud prodáváš E30 nebo E100, můžeš pak prodávat i čistou naftu bez biosložky.
kov: nižší spotřeba v cizině je fakt, který jsem také pozoroval, ale může to být prostě lepším povrchem silnic nebo slušnějšími řidiči - jedeš plynuleji.
Uvidíte, že benálu bez biosložky se u nás vytočilo ani ne 0,9%. Vzhledem k tomu, kolik strojů má předepsáno N98 a kolik u nás tankuje cizinců, kteří na halíře hledět nemusí, si závěr udělejte sami.
Kdyby všechna "prémiová paliva" od "lepších pump" neobsahovala líha, musela by statistika vypadat úplně jinak, když navíc uvážíme, že z biosložky tvoří líh 91% a ETBE/MTBE jen 9% (dodám ještě, že tyto formy vyráběné z etanolu nebo isobutanu se používají k tomu, aby líh nevypadával ze směsi, rozhodně ne proto, že jsou šetrnější k vašemu motoru).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké náplně do K1200R r.v:08 BMW K 1200 R | Dýmovnice | 27 | 20.10.2023 v 13:54 puffybodie |
BMW K1200S - "poskakující" spojka [1, 2, 3] BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, BMW K 1200 GT, BMW K 130... | wimi | 71 | 5.9.2023 v 16:48 Dýmovnice |
Repas spojkového koše BMW K 1200 R | Dýmovnice | 4 | 5.9.2023 v 12:57 Robu |
Význam zkratky BMW GS BMW K 1200 LT, BMW R 1200 GS, BMW K 1200 RS, BMW R 1... | PanCajicek | 26 | 15.7.2023 v 10:16 400xr |
co je to za kontrolku [1, 2] BMW K 1200 R | negrhany | 33 | 18.6.2023 v 22:27 -Andy-Pipkin- |