Jak správně zazimovat. Jeden tvrí dát na stojany,plná nádrž a každý měsíc nastartovat a nechat pořádně zahřát.
Další zase odpojit baterku,vyndat svíčky a stříknout do válcu mot.olej.
Jak to teda je?
Dík za odpovědi,je to moje první zazimování.
Zadne startovani a toceni kolama. Vyndavani svicek a olej do valcu uz vubec ne!! To je - stejne jako napr. doliti oleje do motoru az po okraj nalivaci diry - pro dlouhodobou odstavku (rok, dva, tri, nebo 10, 20, 30 let ) Pres zimu se fakt nic nestane.
Joo, akorat baterka trpi mrazem, pokud by byla vystavena teplotam pod 0 st. tak vyndat a nechat doma ve spajzu (ne v teple). Na jare kazdopadne dobit a jedeem
Naposledy editováno 08.12.2011 21:45:51
1 reakcí na tento příspěvek Zazimování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování
Kov píše: Mimo jiné(hl.stojan,baterku do tepla)-naber na zimu benzín bez biosraček,které se po nějaké době rozkládají a dělají bordel v motoru,nehledě na jarní startování.
Člověče to mě zajímá, kde ten benzín (a ještě lépe naftu) bez biosložky koupit? Pokud vím tak je VŠUDE a bez biosračky se nesmí prodávat. Jediná výjimka je podnik Státní hmotné rezervy S.P. Tento podnik dodává výhradně policii a armádě (možná ještě celní správě) palivo jemuž končí doba skladovatelnosti. Kromě přímé krádeže mě nenapadá způsob jak se k palivu bez biosraček dostat, tebe ano?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování
Ale tohle info mam tady z fóra, rozbor jsem doma nedělal.
Jinak bys musel na ukrajinu :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování
To je hloupost, dle nařízení EU (které akceptovala i ČR) musí být určené procento biosložky obsaženo jak v benzínu tak v naftě určené pro "běžný" trh.
Edit písmenko
Naposledy editováno 09.12.2011 21:29:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování
vtr78 píše: dva_hrnce>
To je hloupost, dle nařízení EU (které akceptovala i ČR) musí být určené procento biosložky obsaženo jak v benzínu tak v naftě určené pro "běžný" trh.
Edit písmenko
Václav Loula: Kolekci prémiových paliv značky VERVA prodává společnost BENZINA . Tvoří ji vysokoktanový benzin VERVA 100 u tohoto prémiového benzinu není přidáván bioetanol. VERVA Diesel obsahuje do 6% biosložky. tato prémiová nafta je však nadstandardně aditivována, má jako jediná na tuzemském trhu vysoké cetanové číslo 60 , ve formulaci přísad jsou látky ke zvýšení mazivosti , ochrany proti korozi, snížené pěnivosti avyšší oxidační stability . Maloobjemové přídavky biosložek musí být povinně přidávány do paliv a nesjou daňově tato paliva zvýhodněna (benzin do 5% biosložky a nafty do 7% biosložky) .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování
Však pan ředitel to v rozhovoru přiznává - podíl biosložky je dán zákonem, nějak nechápu, jak by dokázali vyvázat Vervu 100 z platnosti zákona - všichni to povinně přidávají (celá EU). Dávkování MĚŘO (biosložka) se provádí v rafinérii, následně se stočí palivo do cisterny a přidává se aditivum (dle "výrobce" či spíše prodejní značky, neboť v Čr je jediná rafinérie). Proto například Shell v Rakousku či Německu skutečně obsahuje "čistící složky" kdežto v ČR nikoli (dle nezávislých testů). Právě proto jsem se ptal kde benzín/naftu bez biosračky koupit (ono biosložka motoru moc neprospívá)a přitom nekupovat kradený produkt.
Jinak bych to asi neřešil, jezdí na to všechny motory.
O kolik to tomu motoru může procentuelně snížit životnost? Dejme tomu klasická šestka 4V?
Nebo to spíš škodí palivové soustavě a jiným věcem?
Ale jak píšu, jezdíme na to všichni, co nám zbývá.
Benzina prodá celkově nějaké množství pohonných hmot. K tomuto množství musí namíchat přiměřené množství biosraček. Protože je 95-ka podstatně prodávanější,stačí do ní přimíchat o nějakou tu desetinku procenta biosraček víc a tím pádem nemusí dávat biosračky do vervy 100,protože splnili celkové limity. Tak nějak to funguje.
Jezdím na Vervu 100 už nějakou dobu a je to znát. Motor líp táhne-je to znát hlavně v nižších otáčkách,menší spotřeba,čistější svíčky. Když jezdím nějakou dobu na 95 a vytahuju vložky z výfuků,tak jsou černé,když to samé udělám po ježdění na Vervu 100, jsou jen zašedlé. Je vidět, že jsou výfukové plyny čistější. Jezdím na nejdražší benzín,finančně mi to ale vyjde nastejno,motorka líp jede a navíc se mi tolik nazasírá palivový a výfukový systém. Nehodlám ale nikoho přesvědčovat,je to každého věc. Mně to pasuje takto,někdo jezdí na nejlevnější sračky s vysokou spotřebou,platí v servisech víc než je nutno a je taky spokojený. Jo a ještě dodatek Verva 100 se vyrábí v Rakousku.
2 reakcí na tento příspěvek Zazimování
neberu v úvahu skutečnost, že
vyšší tlak ve válci (vyšší oktanové
číslo) tření opět zvyšuje. Takže
nasrat."
Pokud je autor tak vzdělaný že rozebírá účinnosti v procentech a v sedmé třídě ZŠ měl v chemii problematiku ropných produktů, tak by mohl vědět, že oktanové číslo kompresi motoru nemění a komprese nemění tření.
Nebo tu větu chápu špatně?
Naposledy editováno 10.12.2011 13:55:57
1 reakcí na tento příspěvek Zazimování
TangoLima píše: Kov: v souvislosti s tou Vervou jsem si vzpomněl na tenhle článek
tak nějak ze zásady nebudu věřit takoým nenávistným kecům. Konstruktivní oponování vypadá trošku jinak. Myslím, že kdyby chtěl autor něco kriticky vyjádřit, tak by k tomu nepotřeboval tolik vulgárních výrazů. Takhle to vypadá buď na nějakého magora nebo na dost ubohý výplod konkurence. Navíc...cítím co mi dělá motorka pod zadkem a vidím v jakém stavu je výfuková vložka po 95-ce a 100-ce. Ale jak jsem psal. Je to každého věc. Já osobně na vervu 100 nedám dopustit. Snad jen by mohla být u nás trošku levnější. U Ostravy jsem ji viděl o 2 kč levnější. Ale to je u nás dražší každý benzín.Ty voe, po 6-ti pivech dobrý román,ne
Naposledy editováno 10.12.2011 22:16:20
1 reakcí na tento příspěvek Zazimování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování
Mike70 píše: Mě by spíš zajímalo, jestli tím, že se motorka nestartuje 4-5 měsíců nějak trpí vodní čerpadlo. Nebylo by pro něj lepší, kydby se 1x za měsíc protočilo?
Trpí,musíš to protočit jednou za 12 dní,jinak ti odejde!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování
_Dina_ píše: Trpí,musíš to protočit jednou za 12 dní,jinak ti odejde!!!
Nerozdávej tu blbé rady,když prdlajs víš!!!!!Protáčet se má správně 1x za 13,5 dne! Při teplotách nad nulou stačí 1x za 15dnů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování
panTerek píše: ani za 10 minut na neutrál to neohřeješ
hele ja za 7min mam 100st a spousti se vetrak, esli nemas neco rozbityho
1 reakcí na tento příspěvek Zazimování
1 reakcí na tento příspěvek Zazimování
pokud se budeš řídit mejma moudrejma radama, tak budeš jako hodně dobrej motobratr z tý naší veliký motorodiny...moudro předávej dál....to motopřátelé co zimují motocykly dělají...to je dobrá vizitka motobratra...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | Včera v 20:23 pepe100 |
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 | macumba | 29 | 4.6.2024 v 16:46 macumba |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | 27.3.2024 v 07:43 Rolda89 |
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |