globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zazimování
8.12.2011 v 10:50
Zdarec,asi už se tady o tom mockrát mluvilo,i já jsem přečetl pár článku,ale pořád je to tak pul na pul.
Jak správně zazimovat. Jeden tvrí dát na stojany,plná nádrž a každý měsíc nastartovat a nechat pořádně zahřát.
Další zase odpojit baterku,vyndat svíčky a stříknout do válcu mot.olej.
Jak to teda je?
Dík za odpovědi,je to moje první zazimování.

Zazimování

8.12.2011 v 21:42 | Nahoru | #31
Jo "zazimovani" je blbost. Umyju, preventivne striknu konkorem, at nezatuhnou klouby, packy, radicku, bocni stojan a tak a je to. Dat na stojany a plna nadrz, to jo.
Zadne startovani a toceni kolama. Vyndavani svicek a olej do valcu uz vubec ne!! To je - stejne jako napr. doliti oleje do motoru az po okraj nalivaci diry - pro dlouhodobou odstavku (rok, dva, tri, nebo 10, 20, 30 let ) Pres zimu se fakt nic nestane.
Joo, akorat baterka trpi mrazem, pokud by byla vystavena teplotam pod 0 st. tak vyndat a nechat doma ve spajzu (ne v teple). Na jare kazdopadne dobit a jedeem

Naposledy editováno 08.12.2011 21:45:51

(reakce na) Zazimování

9.12.2011 v 11:29 | Nahoru | #32
CharlitoCZ> .Nezazimovávám,řeším to tak,že jednou za cca 1O-14 dnů moto projedu.Vždycky se najde nějaký ten den kdy to lze.Ukládání na zimu mi připomíná doby,kdy se na podzim jeden motorista ptal druhého,zda má už vůz na špalkách.Pojem dnes zcela neznámý.Podotýkám,že mám ale teplou garáž.

Zazimování

9.12.2011 v 13:57 | Nahoru | #33
stojany
baterka pryc
tot vse

1 reakcí na tento příspěvek Zazimování

9.12.2011 v 18:09 | Nahoru | #34
Mimo jiné(hl.stojan,baterku do tepla)-naber na zimu benzín bez biosraček,které se po nějaké době rozkládají a dělají bordel v motoru,nehledě na jarní startování.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování

9.12.2011 v 20:33 | Nahoru | #35

Kov píše: Mimo jiné(hl.stojan,baterku do tepla)-naber na zimu benzín bez biosraček,které se po nějaké době rozkládají a dělají bordel v motoru,nehledě na jarní startování.



Člověče to mě zajímá, kde ten benzín (a ještě lépe naftu) bez biosložky koupit? Pokud vím tak je VŠUDE a bez biosračky se nesmí prodávat. Jediná výjimka je podnik Státní hmotné rezervy S.P. Tento podnik dodává výhradně policii a armádě (možná ještě celní správě) palivo jemuž končí doba skladovatelnosti. Kromě přímé krádeže mě nenapadá způsob jak se k palivu bez biosraček dostat, tebe ano?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování

9.12.2011 v 20:40 | Nahoru | #36
vtr78> údajně to v sobě nemá Verva 100 od benziny.
Ale tohle info mam tady z fóra, rozbor jsem doma nedělal.
Jinak bys musel na ukrajinu :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování

9.12.2011 v 21:28 | Nahoru | #37
dva_hrnce>
To je hloupost, dle nařízení EU (které akceptovala i ČR) musí být určené procento biosložky obsaženo jak v benzínu tak v naftě určené pro "běžný" trh.

Edit písmenko

Naposledy editováno 09.12.2011 21:29:22

(reakce na) Zazimování

9.12.2011 v 21:42 | Nahoru | #38
vtr78> tak pak uz asi zbývají fakt jen státy mimo eu.
Jinak, máš představu kdo a kde tam ty přísady dává?
Já slyšel že dojede cisterna do výdejny a přísadu dostane řidič v kanystru a měl by to tam nalít.
Ale to se mi moc nezdá..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování

9.12.2011 v 21:56 | Nahoru | #39

vtr78 píše: dva_hrnce>
To je hloupost, dle nařízení EU (které akceptovala i ČR) musí být určené procento biosložky obsaženo jak v benzínu tak v naftě určené pro "běžný" trh.

Edit písmenko

Benzina (ústy Václava Louly tvrdí, že v palivu Verva 100 bioetanol není:
Václav Loula: Kolekci prémiových paliv značky VERVA prodává společnost BENZINA . Tvoří ji vysokoktanový benzin VERVA 100 u tohoto prémiového benzinu není přidáván bioetanol. VERVA Diesel obsahuje do 6% biosložky. tato prémiová nafta je však nadstandardně aditivována, má jako jediná na tuzemském trhu vysoké cetanové číslo 60 , ve formulaci přísad jsou látky ke zvýšení mazivosti , ochrany proti korozi, snížené pěnivosti avyšší oxidační stability . Maloobjemové přídavky biosložek musí být povinně přidávány do paliv a nesjou daňově tato paliva zvýhodněna (benzin do 5% biosložky a nafty do 7% biosložky) .

Zazimování

9.12.2011 v 21:58 | Nahoru | #40
Zde odkaz na rozhovor

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování

9.12.2011 v 22:25 | Nahoru | #41
Sema>
Však pan ředitel to v rozhovoru přiznává - podíl biosložky je dán zákonem, nějak nechápu, jak by dokázali vyvázat Vervu 100 z platnosti zákona - všichni to povinně přidávají (celá EU). Dávkování MĚŘO (biosložka) se provádí v rafinérii, následně se stočí palivo do cisterny a přidává se aditivum (dle "výrobce" či spíše prodejní značky, neboť v Čr je jediná rafinérie). Proto například Shell v Rakousku či Německu skutečně obsahuje "čistící složky" kdežto v ČR nikoli (dle nezávislých testů). Právě proto jsem se ptal kde benzín/naftu bez biosračky koupit (ono biosložka motoru moc neprospívá)a přitom nekupovat kradený produkt.

(reakce na) Zazimování

9.12.2011 v 22:40 | Nahoru | #42
vtr78>Taky jsem se nad tím pozastavoval-že víceméně v jedné větě tvrdí, že Verva 100 neobsahuje biosložky a zároveň že je podíl biosložek dán zákonem.

Zazimování

9.12.2011 v 22:42 | Nahoru | #43
No tak to jsem si spletl bio a aditiva.
Jinak bych to asi neřešil, jezdí na to všechny motory.
O kolik to tomu motoru může procentuelně snížit životnost? Dejme tomu klasická šestka 4V?
Nebo to spíš škodí palivové soustavě a jiným věcem?
Ale jak píšu, jezdíme na to všichni, co nám zbývá.

(reakce na) Zazimování

10.12.2011 v 09:52 | Nahoru | #44
vtr78> Už jsem to tu někde psal, ale asi musím znovu...
Benzina prodá celkově nějaké množství pohonných hmot. K tomuto množství musí namíchat přiměřené množství biosraček. Protože je 95-ka podstatně prodávanější,stačí do ní přimíchat o nějakou tu desetinku procenta biosraček víc a tím pádem nemusí dávat biosračky do vervy 100,protože splnili celkové limity. Tak nějak to funguje.
Jezdím na Vervu 100 už nějakou dobu a je to znát. Motor líp táhne-je to znát hlavně v nižších otáčkách,menší spotřeba,čistější svíčky. Když jezdím nějakou dobu na 95 a vytahuju vložky z výfuků,tak jsou černé,když to samé udělám po ježdění na Vervu 100, jsou jen zašedlé. Je vidět, že jsou výfukové plyny čistější. Jezdím na nejdražší benzín,finančně mi to ale vyjde nastejno,motorka líp jede a navíc se mi tolik nazasírá palivový a výfukový systém. Nehodlám ale nikoho přesvědčovat,je to každého věc. Mně to pasuje takto,někdo jezdí na nejlevnější sračky s vysokou spotřebou,platí v servisech víc než je nutno a je taky spokojený. Jo a ještě dodatek Verva 100 se vyrábí v Rakousku.

2 reakcí na tento příspěvek Zazimování

10.12.2011 v 13:29 | Nahoru | #45
Kov: v souvislosti s tou Vervou jsem si vzpomněl na tenhle článek

Zazimování

10.12.2011 v 13:33 | Nahoru | #46
Zazimování? Neznám

(reakce na) Zazimování

10.12.2011 v 13:53 | Nahoru | #47
TangoLima>článek celkem zajímavý, zdá se být i pravdivý a logický, možná by to šlo i bez těch vulgarit (ale chápu že by to pak nebylo tak zajímavé), jen s touto větou nemohu souhlasit: "A to
neberu v úvahu skutečnost, že
vyšší tlak ve válci (vyšší oktanové
číslo) tření opět zvyšuje. Takže
nasrat."
Pokud je autor tak vzdělaný že rozebírá účinnosti v procentech a v sedmé třídě ZŠ měl v chemii problematiku ropných produktů, tak by mohl vědět, že oktanové číslo kompresi motoru nemění a komprese nemění tření.
Nebo tu větu chápu špatně?

Naposledy editováno 10.12.2011 13:55:57

1 reakcí na tento příspěvek Zazimování

10.12.2011 v 17:49 | Nahoru | #48
v zimě teprve začína zabava

(reakce na) Zazimování

10.12.2011 v 22:15 | Nahoru | #49

TangoLima píše: Kov: v souvislosti s tou Vervou jsem si vzpomněl na tenhle článek

tak nějak ze zásady nebudu věřit takoým nenávistným kecům. Konstruktivní oponování vypadá trošku jinak. Myslím, že kdyby chtěl autor něco kriticky vyjádřit, tak by k tomu nepotřeboval tolik vulgárních výrazů. Takhle to vypadá buď na nějakého magora nebo na dost ubohý výplod konkurence. Navíc...cítím co mi dělá motorka pod zadkem a vidím v jakém stavu je výfuková vložka po 95-ce a 100-ce. Ale jak jsem psal. Je to každého věc. Já osobně na vervu 100 nedám dopustit. Snad jen by mohla být u nás trošku levnější. U Ostravy jsem ji viděl o 2 kč levnější. Ale to je u nás dražší každý benzín.

Ty voe, po 6-ti pivech dobrý román,ne

Naposledy editováno 10.12.2011 22:16:20

1 reakcí na tento příspěvek Zazimování

11.12.2011 v 08:55 | Nahoru | #50
Mě by spíš zajímalo, jestli tím, že se motorka nestartuje 4-5 měsíců nějak trpí vodní čerpadlo. Nebylo by pro něj lepší, kydby se 1x za měsíc protočilo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování

11.12.2011 v 10:02 | Nahoru | #51

Mike70 píše: Mě by spíš zajímalo, jestli tím, že se motorka nestartuje 4-5 měsíců nějak trpí vodní čerpadlo. Nebylo by pro něj lepší, kydby se 1x za měsíc protočilo?



Trpí,musíš to protočit jednou za 12 dní,jinak ti odejde!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování

11.12.2011 v 12:02 | Nahoru | #52

_Dina_ píše: Trpí,musíš to protočit jednou za 12 dní,jinak ti odejde!!!

Nerozdávej tu blbé rady,když prdlajs víš!!!!!

Protáčet se má správně 1x za 13,5 dne! Při teplotách nad nulou stačí 1x za 15dnů.

(reakce na) Zazimování

11.12.2011 v 14:36 | Nahoru | #53
Kov> a ta teplota nad nulou musí být měřena ve stínu v 8 hod, středoevropského času, převedenho na zimní

Zazimování

11.12.2011 v 19:04 | Nahoru | #54
Už nezazimovávám. Ani plnou bandu nedávám. Prostě když se v měsíci objeví suché cesty,navleču se a udělám cca 20 km. To cca 1x měsíčně. Vyhybám se mokru. Přijedu,chcípnu,hodim na bočák a šmytec. Na jaře před sezonou vše zkontroluju,co se hejbe namažu wd,vyměnim dle km olej,dobiju aku ,dofunim gumy a jezdim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zazimování

12.12.2011 v 11:56 | Nahoru | #55

panTerek píše: ani za 10 minut na neutrál to neohřeješ



hele ja za 7min mam 100st a spousti se vetrak, esli nemas neco rozbityho

(reakce na) Zazimování

13.12.2011 v 12:54 | Nahoru | #56
Bubrak ZX10R> to nevím, teploměr nemám , ale větrák se mi spouští jen v létě a většinou jen při popojížďách ve městech

1 reakcí na tento příspěvek Zazimování

13.12.2011 v 13:03 | Nahoru | #57
Teďka by to šlo........ Valím pro mašinu

Zazimování

13.12.2011 v 14:24 | Nahoru | #58
Praha 6 stupnu sucho, bohuzel sem ale po ceste do prace jel do Lidlu pro 2ks siciho stroje, tak sem musel autem

(reakce na) Zazimování

13.12.2011 v 14:43 | Nahoru | #59

Kov píše: Teďka by to šlo........ Valím pro mašinu

Já už tu motorku na hlavní stojan snad ani dávat nebudu dokud nenachlópe trochu sněhu Před chvilkou jsem dofčel domů a pocit mám jak říkal Bolek: Kurva, Irenko já su tak ščastné...

Naposledy editováno 13.12.2011 14:44:00

1 reakcí na tento příspěvek Zazimování

13.12.2011 v 18:11 | Nahoru | #60
no základ je řídit se radami odborníků .... musíš natankovat plnou nádrž a ihned zkontrolovat zapalovačem, jestli už neroste rez uvnitř. Až dá motorka světelné znamení z nádrže, tak posbíráš všechny odhozené končetiny a třikrát obejdeš motorku ve směru hodinových ručiček a budeš u toho mumlat indiánskou modlitbu, jejíž text je tak tajný a nebezpečný, že jej nikdo nezná....potom se rychle přesvědčíš, zda už nemáš zplacatělý gumy, od toho šestiminutového stání...velice dobré, je také každých 5 hodin dobít baterku...co ty víš, kdy to napětí náhle spadne...potom bych být tebou motorku celou zaházel bahnem...je to taková ochrana proti UV záření, v hlíně žijou i lidi v africe, tak to bude dobrý i pro tvůj dvoukolák...kdyby na to afričani přišli dřív, tak nemuseli tak hodně zčernat...

pokud se budeš řídit mejma moudrejma radama, tak budeš jako hodně dobrej motobratr z tý naší veliký motorodiny...moudro předávej dál....to motopřátelé co zimují motocykly dělají...to je dobrá vizitka motobratra...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 Mikeš87 17 Včera v 20:23 pepe100
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 macumba 29 4.6.2024 v 16:46 macumba
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe


TOPlist