globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: prehrievanie
4.10.2011 v 08:18
zdravim .mam problem s Kawasaki Z 750.niekedy na jar mi bola privezena Kawasaki Z 750 rok 2004 s tým že sa raz prehriala a od vtedy sa permanentne prehrieva.vymenil som tesnenie pod hlavou pretože nebolo viacej casu a majitelka si motorku brala do Talianska.ale prehrievala sa dalej.teraz sa znovu vratili na SK tak sme sa rozhodli že to urobime este raz.hlavu som dal otlakovat,nakoniec ju zrovnali o 0,1 mm-pretože bola prehnuta,nove tesnenie a znova to iste.prehrieva sa stale.chladic cistý,vsetky hadice ok,vodna pumpa ok,cidla ok,s termostatom aj bez stale to iste.už som v koncoch a neviem co s tým.motorka sa dost rýchlo ohreje na 102-105 stupnov,zapne ventilator a už sa neuchladi.ale ani jazdou.vcera v noci bolo u nas 8 stupnov a za jazdy sa motor ochladil len o 2 stupne .a to bola riadna kosa a za 2 km o dva stupne.trapim sa s tým a neviem si už rady
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek prehrievanie

5.10.2011 v 10:39 | Nahoru | #31
pacik1: podle me to bude stejny system jako mam na ZX10R, nedavno jsem nechaval lepit chladic, takze pri zkouseni jsem to nekolikrat ohrival na vetrak a bylo to zhruba takto

do minuty 60st (termostat se otvira od 58 do 75 kdy je zcela otevreny), zacina proudit tepla voda do chladice, a pak cca 5min do 100 kdy se zapne vetrak a sunda to na 95 a pak to kolisa mezi 100 a 95 zhruba po pul minute

zkousel sem to i bez vetraku, to sem vypinal na 104 motor, jeste se to lehce prehralo v motoru a nateklo vic do expanzky po vypnuti motoru

to jen jak by se to melo chovat normalne

takze ta minuta do teply vody a 5min do 100 je uplne stejny jako mas ty, jen ty to mas bez termostatu coz by melo byt pomalejsi, to je divny, a pak samo vetrak to musi ochladit na 95 (kdy se vypne), samo podle venkovni teploty, ja to zkousel v noci kdy bylo tak 15-19st venku, ve 30 v zacpe samo jede vetrak furt a drzi to kolem 100

Naposledy editováno 05.10.2011 10:39:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prehrievanie

5.10.2011 v 11:58 | Nahoru | #32
Bubrak ZX10R> u nas teraz byva vecer tak 8 stupnov a ked sa zapne vetrak tak len udržuje teplotu ale žiadne zniženie sa nekona a po zhruba 5 km v tejto zime to stiahne max na 100-101 a to ten vetrak beži stale.takže už ostava len podozrenie na valce.a to neni moc dobre

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prehrievanie

5.10.2011 v 12:03 | Nahoru | #33

pacik1 píše: Bubrak ZX10R> u nas teraz byva vecer tak 8 stupnov a ked sa zapne vetrak tak len udržuje teplotu ale žiadne zniženie sa nekona a po zhruba 5 km v tejto zime to stiahne max na 100-101 a to ten vetrak beži stale.takže už ostava len podozrenie na valce.a to neni moc dobre



zkousel si s tim jinym chladicem jet? ono te vody v nem neni moc, to ohrivani na 100C za 5-10min pri stani na miste je +-celkem normalni bych rek... tzn ze bys s tim jinym chladicem pri jizde odhalil jestli neni problem v prenosu tepla z chladice do okoli.. nebo si mel na tom chladici z hondy i zapojenej vetrak a po sepnuti opet teplota nesla dolu?

(reakce na) prehrievanie

5.10.2011 v 12:40 | Nahoru | #34
assassin> vetrak som tam nemal lebo maju trochu odlisne systemy.honda ma vicko na chladici plus prepadovu hadicku,takže som mal este pod nadržou povodnu komoru termostatu s dalsim vickom.ani koncovky na vetrak nesedeli a bol dost problem vobec napasovat chladice.a po chvili zacala cez prepad toho hondackeho chladica vytekat voda

1 reakcí na tento příspěvek prehrievanie

5.10.2011 v 12:49 | Nahoru | #35
100% tam jde luft.... teď zjistit kudy.

(reakce na) prehrievanie

5.10.2011 v 12:58 | Nahoru | #36
Dřík> aj mne sa vidi že to tam fuka.už zistujem možnost toho testu na plyny lebo sa takto už nemožem dalej pohnut.musim sa od niecoho konkretneho zase odrazit

1 reakcí na tento příspěvek prehrievanie

5.10.2011 v 13:02 | Nahoru | #37
rozhodně dávej vědět...hrozně mě zajímá výsledek.

(reakce na) prehrievanie

5.10.2011 v 14:57 | Nahoru | #38
Dřík> no to sa spolahni že ak bude majitelka suhlasit s dalsou opravou a nerozhodne sa ju predat s touto vadou tak samozrejme dam vediet co tomu bolo.ak vsak na to vobec pridem

prehrievanie

5.10.2011 v 17:44 | Nahoru | #39
popravdě tomu moc nerozumím, takže jestli bude můj příspěvek mimo tak se omlouvám. Měl jsem Škodovku 120 a stále mě vařila, tak jsem dal vyměnit těsnění pod hlavou. Od té doby vařila jen když jsem přesáhnul 4000 otáček. Klidně jsem mohl jet 50km a OK jakmile jsem ale překročil 4000 hned jsem vařil. Olej ve vodě anebo voda v oleji nebyla. Nakonec jsem zjistil, že je to tím že je prasklá hlava... což předchozí testy neukázali a opticky to taky vubec nebylo vidět, občas se ty praskliny chovají zvláštně.

Naposledy editováno 05.10.2011 17:45:04

prehrievanie

5.10.2011 v 22:18 | Nahoru | #40
To jsem teda taky zvedavy, kde bude ve finale problem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prehrievanie

5.10.2011 v 23:05 | Nahoru | #41

Bubrak ZX10R píše: pacik1: podle me to bude stejny system jako mam na ZX10R, nedavno jsem nechaval lepit chladic, takze pri zkouseni jsem to nekolikrat ohrival na vetrak a bylo to zhruba takto

do minuty 60st (termostat se otvira od 58 do 75 kdy je zcela otevreny), zacina proudit tepla voda do chladice, a pak cca 5min do 100 kdy se zapne vetrak a sunda to na 95 a pak to kolisa mezi 100 a 95 zhruba po pul minute

zkousel sem to i bez vetraku, to sem vypinal na 104 motor, jeste se to lehce prehralo v motoru a nateklo vic do expanzky po vypnuti motoru

to jen jak by se to melo chovat normalne

takze ta minuta do teply vody a 5min do 100 je uplne stejny jako mas ty, jen ty to mas bez termostatu coz by melo byt pomalejsi, to je divny, a pak samo vetrak to musi ochladit na 95 (kdy se vypne), samo podle venkovni teploty, ja to zkousel v noci kdy bylo tak 15-19st venku, ve 30 v zacpe samo jede vetrak furt a drzi to kolem 100



Pri 104 si vypinal motor jako ze uz je to moc? Ja mam na VTR pri pomale jizde v kolone stale 100-105 stupnu a minulej majitel tvrdil ze v lete mival i 112 a ze je to normalni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prehrievanie

5.10.2011 v 23:23 | Nahoru | #42

SirIndy píše: Pri 104 si vypinal motor jako ze uz je to moc? Ja mam na VTR pri pomale jizde v kolone stale 100-105 stupnu a minulej majitel tvrdil ze v lete mival i 112 a ze je to normalni



104 sem vypinal protoze sem nemel vetrak, nepotreboval sem zkouset kolik je max, ale bude urcite o dost vic, o to vubec neslo, kamos mel na VFR800 128 kdy zacla teprv blikat kontrolka, tech 100-105 mam v kolone taky, ale musi byt fakt vedro, normalne tak max 100-102, vetrak to hned stahne pod 100

(reakce na) prehrievanie

5.10.2011 v 23:52 | Nahoru | #43

Bubrak ZX10R píše: 104 sem vypinal protoze sem nemel vetrak, nepotreboval sem zkouset kolik je max, ale bude urcite o dost vic, o to vubec neslo, kamos mel na VFR800 128 kdy zacla teprv blikat kontrolka, tech 100-105 mam v kolone taky, ale musi byt fakt vedro, normalne tak max 100-102, vetrak to hned stahne pod 100



Aha, ok, ono VTR ma chladice po stranach a je na to popojizdeni nachylne asi.

1 reakcí na tento příspěvek prehrievanie

6.10.2011 v 19:17 | Nahoru | #44
Jen znacka, zajima me kde to je praskly

prehrievanie

7.10.2011 v 09:17 | Nahoru | #45
takže krok smerom dopredu.vcera sme s tým boli na teste CO2 v chladiacom oikruhu a je to potvrdene.niekde to fuka.takže zrejme dalsia rozborka.už to snad možu byt len skrivene valce alebo v nich nejaka prasklina.budem samozrejme dalej informovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prehrievanie

7.10.2011 v 09:32 | Nahoru | #46

Ozzy_ píše: Jen znacka, zajima me kde to je praskly


OZZY ver, že aj mňa velmi zaujíma kde to je praskly !! ... no bohužial hladáme ihlu v kope sena :(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prehrievanie

7.10.2011 v 10:34 | Nahoru | #47
Píšťalka83> zabudla si im povedat že ta motorka je tvoja

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prehrievanie

7.10.2011 v 11:02 | Nahoru | #48

pacik1 píše: Píšťalka83> zabudla si im povedat že ta motorka je tvoja



Tak nejak nam TO doslo

Pistalka: prosimte neber to spatne, ale na masine co slape jak ma se clovek nic nenauci. Ze mas trable se strojem me samozrejme moc mrzi. Jen jsem podle priznaku vyjadril jistotu ze je to nekde praskly, a zajimalo by me kde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prehrievanie

7.10.2011 v 11:19 | Nahoru | #49
Ozzy_> vďaka tej "závade" už viem 100% pomáhať pri jej rozoberaní a skladaní ;) ... ja viem, že to všetci myslíte dobre a som vám vďačná za každý nápad, ale ona je moje "dieťa" a dosť ma štve, že neviem čo jej je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prehrievanie

14.11.2011 v 20:17 | Nahoru | #50

Píšťalka83 píše: Ozzy_> vďaka tej "závade" už viem 100% pomáhať pri jej rozoberaní a skladaní ;) ... ja viem, že to všetci myslíte dobre a som vám vďačná za každý nápad, ale ona je moje "dieťa" a dosť ma štve, že neviem čo jej je


tady to čtu naprosto přesně
tak úplně přesně víš ,jak mi bylo ,když mi odjížděla milovaná motka

a jak Z edík ?
nějaký další pokrok v "hledání"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prehrievanie

15.11.2011 v 10:17 | Nahoru | #51
Son> hmmm viem ťa pochopiť ... sú to také naše "deti" :) ... moje isto ;)

no Zdík stále neposlúcha :( ... hlava, valce všetko otlakované a vybrúsené - tesnenia nové a ona sa stále hreje aj v takejto zime ... Mistr Opravár (majitel tvojej milovanej) to nakoniec odhaduje už len na chladič ... takže teraz čakáme kým príde z Čiech a už sa len obaja modlíme

Inak len, aby si bol informovaný, tak GPZ-tka sa teraz vola Karkúúlka ;)

(reakce na) prehrievanie

15.11.2011 v 20:02 | Nahoru | #52
Píšťalka83>
Karkúúlka
D O B R É É É É É


držím palec ať je to onen chladič

prehrievanie

16.11.2011 v 07:47 | Nahoru | #53
Mě dělala úplně totéž GPZ 600R, trápil jsem se s tím půl roku. Vše bylo OK, ale stačilo motorku projet a vařila.. No přišel jsem na to až když se to zadřelo na klice a až jsem rozhodil motor.. Povolila se matka, která, drží vodní pumpu z vnitřní strany motoru. Víčko vodní pumpy jsem měl samozřejmě několikrát dole a několikrát jsem zkoušel, jestli není poškozená a jestli se točí. Vše bylo OK.. No jenže jen na volnoběh.. Tím, že se povolila matka uvnitř motoru, vznikla na hřídeli vůle (kterou jsem rukou necítil) a ve vyšších otáčkách odstředivou silou se pumpa vysunula z ozubení a přestala se točit Taková kravina..

1 reakcí na tento příspěvek prehrievanie

22.11.2011 v 10:01 | Nahoru | #54
tak pre tých co sleduju tuto diskusiu a zaujima ich vysledok tak mam už jasno.po vsetkých upravach a opravach a kontrolach vsetkých možných sucasti chladiaceho systemu a tapania v tme som sa rozhodol že zajdem ku kamosovi ktorý vlastni takuto istu Z 750.hned za studena som natvrdo prepojil vetrak a skusil kolko vrtula bere vzduchu cez chladic oproti tej chorej kawe.a bolo to niekolko nasobne viacej.pri dalsom skumani a kontrole chladica som zistil že cez jeho chladic je krasne vidiet na druhu stranu co u tej variacej sa nie je možne ani ked dam za chladic lampu.nebolo vidiet skrz skoro nic.tak som sa rozhodol že nemam na tom chladici co už skazit preto som zacal orazavacom vyrezavat chladiace lamielky.a co ma tam necakalo.rebra chladica sa zrejme po predchadzajucom nejakom mne neznamom zmrznuti chladica roztiahli a to takým sposobom že v strede medzi riadkami chladica sa natolko roztiahli že zmienovane zvisle lamielky postlacalo ku sebe takým sposobom že cez chladic neprudil vobec žiadny vzduch.ten chladic som niekolkokrat vizualne kontroloval a spredu aj zozadu vyzeral uplne ok.vsetky lamielky som vyrezal,rebra postlacal do povodneho tvaru aby medzi riadkami boka medzera cca do 1 cm ako na neposkodenom a malinko sa to zlepsilo,ale zase sme stratili velku cast odvodu tepla.takže už nastalo len objednanie noveho chladica a dvojtýždnove cakanie co sa bude zase diat.vcera prisiel.po namontovani a naliati sme bez dychu cakali co sa ide diat.teplota vystupila na 101 zaplo vetrak a za par sekund rýchlo klesala na 98 kde sa zase vetrak vypol.vrtula teraz taha vzduch v dostatocnom monožstve.takže bolo to v chladici,ktorý nasledne s vysokou tepolotou skrutil hlavu aj valce.teraz je už vsetko ok.kým som ten chladic nezacal rezat ani by ma nenapadlo že sa nieco taketo mohlo stat ked z vonkajsej strany bolo vsetko rebrovanie a lamielky bez poskodenia.majitelka sa zase po dlhej dobe tesi z chladiacej sa Kawasaki Z 750

Naposledy editováno 22.11.2011 10:02:38

1 reakcí na tento příspěvek prehrievanie

22.11.2011 v 10:09 | Nahoru | #55
roztazenej chladic ? mrkev v zime ...

prehrievanie

22.11.2011 v 10:16 | Nahoru | #56
pacik1: tak gratuluju, ja mam chladic celkem hodne jetej, lepenej asi 3x, a pokazdy kdyz sem ho sundal tak sem ho proplachnul prudsim proudem vody a toho bordelu co z nej neustale lezlo, tuny jemnyho pisku apod. samozrejme i ty vostiny (lamielky) mam hodne dotluceny od kaminku,hmyzu apod.

kazdopadne bych necekal, ze by to bylo chladicem, protoze by musel vypadat tak 10x hur nez ten muj a to by slo urcite pohledem poznat a samozrejme musi byt videt skrz vostiny (krom stredni casti, kde je chladic prohnuty a taky dostava nejvic zabrat od bordelu z predniho kola)

(reakce na) prehrievanie

22.11.2011 v 10:20 | Nahoru | #57

Ozzy_ píše: roztazenej chladic ? mrkev v zime ...



sanky v lete

prehrievanie

22.11.2011 v 10:21 | Nahoru | #58
chapu ze jestli byly ty zebra roztahnuty v prostredku, tak zvenku to nebylo hned videt - ale musi byt videt skrz vostiny no

prehrievanie

22.11.2011 v 10:28 | Nahoru | #59
ten chladic z vonku vyzeral fakt ok.niekolkokrat som ho premyval,prefukoval,lamielky boli pekne vycesane......akurat v strede uplne postlacane.nechcel cez to prejst ani ostrý orezavac tak to bolo postlacane ako pod lisom

(reakce na) prehrievanie

22.11.2011 v 12:51 | Nahoru | #60
pacik1> celý čas čo som trávila v garáži a asistovala pri oprave - si nepovedal ani slovo a teraz jak si sa rozkecal ;)
Ale napísal si to presne :)

SOM ŠŤASTNA ako blcha, že už je Kawa v poriadku a nie je to Kawovar

Ten chladič nás dostal veru Lebo nevyzeral tak zle. Videla som už aj horšie chladiče a fungovali tak ako majú.
No spadol mi kameň zo srdca, že to už mám CHVALABOHU za sebou. Nehovoriac o tom, že mi zožrala všetky úspory ale to už nevadí - ak mi to všetko vráti najbližšie leto

Chcem Vám všetkým poďakovať za zady a pomoc ... a hlavne môjmu mechanikovi Páčikovi - má zlaté ruky a nervy (viem, že mať ma dennodenne za zadkom je len pre silné povahy)

Dííííík
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki z750 2007 Kawasaki Z 750 Honzíínek 0 1.5.2024 v 15:05 Honzíínek
Kawasaki z750 pro začátečníka Kawasaki Z 750 Bedys85 10 20.4.2024 v 13:42 Penkoslav
Kawasaki Z750 - Motorový olej 5100 ... Kawasaki Z 750 ERINN 1 9.3.2024 v 16:39 Slávek-TDM
Přerušovač blinkrů Kawasaki Z 750 AdamSnopek 7 1.9.2023 v 13:52 CBRlitrRR
Bliká imo- závada s kódem 63 Kawasaki Z 750 Marťas410 24 20.8.2023 v 22:19 Martinek866


TOPlist