Jinak kdyby někdo věděl kde sehnat kovaný píst nebo znal nějakou firmu která za rozumné peníze udělá z normální vačky "ostrou" bylo by to fajn.
P:S: kdyby někdo uměl ladit variátory tak napiště. Ten motor je ve čtyřkolce s variátorem a chci to poladit na závody.
KedaR_K>Co se stane když změkčí pružinu na membráně jak psal LOLEK ?
osobne bych se nejdirve zamyslel k cemu tam ta pruzina slouzi,
ne nadarmo se tem karburatorum rika "rovnotlake" tedy ze udrzuji konstatni tlak a tim zarucuji rovnomerne rozptyleni paliva jak pri nizsich otackach tak pri vyssich.
pri zmekceni pruziny by imho zacalo dochazet k tomu k cemu dochazelo i u puvodnich karburatoru a tedy k nedostatecnemu rozptyleni paliva v nizsich otackach.
jinak u ctyrkolek se spravidla "tuni" variator, konkretne uhel kol, kterym se meni prevodovy pomer, tady je zapotreby se rozhodnout zda chci pridat na topspeedu nebo na akceleraci
Optimlizuj, lícuj, lešti, dej dobrý olej, kvalitní vazošku do ložisek, palivo, odlehči základ, aerodynamika, správný tlak v gumách, geometrie ... možmá ti to hodí 10-15% reálnýho zlepšení dynamiky.
Jakmile se pustíš do opravdovýho ladění motoru, budeš muset upravit variátor. Dál tě čekájí ramena, poloosy/nápravy, a brzy ...... všechno postupně zesílit. Pak možná přijdeš na to že je lepší koupit hotovku. Všechno si včas rozmysli, na následky pomysli .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladění motoru - co vše???
Ale souhlasim ze pri nejakych domacich upravach nema cenu se timto zabyvat. Brousene vacky se taky pouzivaji, je mozne na ni vybrousit i vetsi zdvih nez na puvodni vacce (to prida kroutak v celem spektru otacek), ale to brouseni je takova levna amaterska uprava, neco to prida ale kvalit neprebrusovane "ostre" vacky nikdy nedosahne, jasne je v tom par hacku, ale tohle je o cene
Naposledy editováno 27.02.2009 16:47:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladění motoru - co vše???
TomasVF>Dawe02, assassin> treba derivace zrychleni - Jerk se pri navrhu vacky pocita, a svuj vyznam urcite ma
Jaky je tedy jeho vyznam?
Pokud souhlasis ze zrychleni je urcujicim parametrem siloveho pusobeni, pak jeho casova derivace popisuje silove pusobeni v case. Cili by se mohlo zdat ze napriklad pro vysokocyklovou unavu to bude podstatne....ale vzhledem k tomu ze samotna rotace vacky je dalsi nezavisla promenna... ma to vyznam?
Dawe02>TomasVF>Dawe02, assassin> treba derivace zrychleni - Jerk se pri navrhu vacky pocita, a svuj vyznam urcite ma
Jaky je tedy jeho vyznam?
Pokud souhlasis ze zrychleni je urcujicim parametrem siloveho pusobeni, pak jeho casova derivace popisuje silove pusobeni v case. Cili by se mohlo zdat ze napriklad pro vysokocyklovou unavu to bude podstatne....ale vzhledem k tomu ze samotna rotace vacky je dalsi nezavisla promenna... ma to vyznam?
Co vim tak pri navrhu profilu vacky se konroluje jeho maximalni hodnota, ktera nesmi prekrocit urcitou hodnotu (zavislou na provoznich otackach a pozadovane zivotnosti)
LOLEK>no s tryskou je tam samozdřejmě víc vzduchu. S těma popsanýma upravama to jede znatelně líp ale chce to ještě něco no. Mam možnost porovnat to se sériovkou (ty čtyřkolky prodáváme). A silnější motor v tom zatim neni tak se snažíme alespon trochu pomoct tomuto
Víc vzduchu?? seš si tím jistej?? ty si zvětšil objem motoru, že tak jistě tvrdíš, že ti tam jde víc vzduchu?