Téma: Ladění motoru - co vše???
 
30.7.2007 v 20:21
Čau, poradí mi tady někdo jak vyladit motor na nějaký lepší výkon? Už mam v karburátoru větší trysku (je membránový, co když změkčim pružinu na membráně?), přeleštěné a slícované sací kanály (zvětšeno nepatrně) a laděný výfuk. Je to 300 ccm ve 4T. Je mi jasné že třeba ostrá vačka a kovaný píst by byli taky fajn a asi znatelný ale spíš bych chtěl vědět co bych udělal tak nějak "sám".

Jinak kdyby někdo věděl kde sehnat kovaný píst nebo znal nějakou firmu která za rozumné peníze udělá z normální vačky "ostrou" bylo by to fajn.


P:S: kdyby někdo uměl ladit variátory tak napiště. Ten motor je ve čtyřkolce s variátorem a chci to poladit na závody.
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Ladění motoru - co vše???

2.12.2008 v 00:05 | Nahoru | #31

KedaR_K>Co se stane když změkčí pružinu na membráně jak psal LOLEK ?


osobne bych se nejdirve zamyslel k cemu tam ta pruzina slouzi,
ne nadarmo se tem karburatorum rika "rovnotlake" tedy ze udrzuji konstatni tlak a tim zarucuji rovnomerne rozptyleni paliva jak pri nizsich otackach tak pri vyssich.
pri zmekceni pruziny by imho zacalo dochazet k tomu k cemu dochazelo i u puvodnich karburatoru a tedy k nedostatecnemu rozptyleni paliva v nizsich otackach.

jinak u ctyrkolek se spravidla "tuni" variator, konkretne uhel kol, kterym se meni prevodovy pomer, tady je zapotreby se rozhodnout zda chci pridat na topspeedu nebo na akceleraci

Ladění motoru - co vše???

2.12.2008 v 14:20 | Nahoru | #32
dik za vysvětlení

Ladění motoru - co vše???

2.12.2008 v 14:36 | Nahoru | #33
došlo by k obohacení směsy

Ladění motoru - co vše???

2.12.2008 v 17:06 | Nahoru | #34
a nic vic nebo to + jeste k tomu co psal HausO ?

Ladění motoru - co vše???

2.12.2008 v 22:21 | Nahoru | #35
V domácích podmínkách nelaď, optimalizuj. Kvůli sériovosti se dělají ústupky oproti původnímu záměru konstruktéra. Jestli tomu dostatečně rozumíš, příjdeš na ně - jestli ne.... Základ je výfuk, sání. Na membránovej karbík se vyprdni - hromada času a nevylepšíš nic. Když, dej jinej - rovnotlak s akcel. pumpou - i tak ho budeš muset natryskovat (doma asi ne).
Optimlizuj, lícuj, lešti, dej dobrý olej, kvalitní vazošku do ložisek, palivo, odlehči základ, aerodynamika, správný tlak v gumách, geometrie ... možmá ti to hodí 10-15% reálnýho zlepšení dynamiky.

Jakmile se pustíš do opravdovýho ladění motoru, budeš muset upravit variátor. Dál tě čekájí ramena, poloosy/nápravy, a brzy ...... všechno postupně zesílit. Pak možná přijdeš na to že je lepší koupit hotovku. Všechno si včas rozmysli, na následky pomysli .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladění motoru - co vše???

27.2.2009 v 16:41 | Nahoru | #36
Dawe02, assassin> treba derivace zrychleni - Jerk se pri navrhu vacky pocita, a svuj vyznam urcite ma
Ale souhlasim ze pri nejakych domacich upravach nema cenu se timto zabyvat. Brousene vacky se taky pouzivaji, je mozne na ni vybrousit i vetsi zdvih nez na puvodni vacce (to prida kroutak v celem spektru otacek), ale to brouseni je takova levna amaterska uprava, neco to prida ale kvalit neprebrusovane "ostre" vacky nikdy nedosahne, jasne je v tom par hacku, ale tohle je o cene

Naposledy editováno 27.02.2009 16:47:35

Ladění motoru - co vše???

5.3.2009 v 20:53 | Nahoru | #37
Prestavba hlavy motoru, je komplexni zalezitost kdyz zmenis vacku chce to aby se tam taky ty smesi dostalo vic vetsi ventily vetsi karburace pak jeste jiny pruziny... Doporucuju celou hlavu prenechat odbornikovi. Jinak lesteni kanalu je ve finale zbytecna prace, narust vykonu je asi 0,5 % coz je asi stejna zemna jako kdyz ti kolisa teplota.... Jina otazka je cilena uprava kanalu s jejim overeni na specialnim zarizeni...Ale to je opet prace pro odbornika.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladění motoru - co vše???

5.3.2009 v 21:32 | Nahoru | #38

TomasVF>Dawe02, assassin> treba derivace zrychleni - Jerk se pri navrhu vacky pocita, a svuj vyznam urcite ma



Jaky je tedy jeho vyznam?

Pokud souhlasis ze zrychleni je urcujicim parametrem siloveho pusobeni, pak jeho casova derivace popisuje silove pusobeni v case. Cili by se mohlo zdat ze napriklad pro vysokocyklovou unavu to bude podstatne....ale vzhledem k tomu ze samotna rotace vacky je dalsi nezavisla promenna... ma to vyznam?

(reakce na) Ladění motoru - co vše???

29.4.2009 v 00:53 | Nahoru | #39

Dawe02>TomasVF>Dawe02, assassin> treba derivace zrychleni - Jerk se pri navrhu vacky pocita, a svuj vyznam urcite ma

Jaky je tedy jeho vyznam?

Pokud souhlasis ze zrychleni je urcujicim parametrem siloveho pusobeni, pak jeho casova derivace popisuje silove pusobeni v case. Cili by se mohlo zdat ze napriklad pro vysokocyklovou unavu to bude podstatne....ale vzhledem k tomu ze samotna rotace vacky je dalsi nezavisla promenna... ma to vyznam?



Co vim tak pri navrhu profilu vacky se konroluje jeho maximalni hodnota, ktera nesmi prekrocit urcitou hodnotu (zavislou na provoznich otackach a pozadovane zivotnosti)

Ladění motoru - co vše???

14.5.2009 v 00:56 | Nahoru | #40
Dawe02: Tak uz jsem asi prisel na co je jerk (delam navrh zavodni vacky na 929RR), delal jsem par simulaci a myslim ze Jerk ma vliv na kmitani zavitu pruziny tzv "spring surge"

(reakce na) Ladění motoru - co vše???

14.5.2009 v 01:10 | Nahoru | #41

LOLEK>no s tryskou je tam samozdřejmě víc vzduchu. S těma popsanýma upravama to jede znatelně líp ale chce to ještě něco no. Mam možnost porovnat to se sériovkou (ty čtyřkolky prodáváme). A silnější motor v tom zatim neni tak se snažíme alespon trochu pomoct tomuto



Víc vzduchu?? seš si tím jistej?? ty si zvětšil objem motoru, že tak jistě tvrdíš, že ti tam jde víc vzduchu?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist