globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak se dostat Do Svédska

31.7.2011 v 23:55
Zdar lidi. Dostal sem nápad kterej letos nestihnu, ale i tak sem nad tím začal přemýšlet a plánovat. Chtěl bych se vydat do drsnejch severskejch zemí a tak mě napadlo Norsko a Svédsko. Koukám do google map a co nevidim, z Dánska vede silnice E20 na ostrov a z něho do Švédska, ale sou tam samosebou dva přechody a nevím jestli je to tunel nebo most a jestli je to vůbec veřejně přístupný nebo tam někdo přepravu zajišťuje. Pro lepší pochopení přikládám obrázek
Tak kdyby se našel někdo kdo ví jak to tam funguje tak ať pisně. Díky

1 2

(reakce na) Jak se dostat Do Svédska

3.8.2011 v 21:13 | Nahoru | #31
titus> www.scandlines.de

4.8.2011 v 12:29 | Nahoru | #32
todvora> Když ono je toho v Norsku tolik krásnýho ...

Pokud bys měl náladu.hodit mi na příští rok trochu tipů na Norsko (plánuju jet tak do poloviny ,ne víc na sever - není čas)- ušetřil bys mi práci. Dík

12.8.2011 v 09:07 | Nahoru | #33
Švédsko,Norsko jsmejeli letos. Tam trajektRostock-Trelleborg 2os.+moto asi 85e, Zpět trajekt Karlstat-Dánsko cca 110e ,to jsme chytli nějaký rychlík,katamarán a co jezdí běžně 6h,tak jel 2:15 a byl to fičák a zážitek. Jinak Norsko nepředstavitelná krása,pro nás byl cíl Preikestolen(útes nad fjordem) a k němu jsme jeli vnitrozemím přes krásný přírodní rezervace,auto potkáš tak 1x za 30km ,pohoda klídek,zatáčky,jezera,vodopády,koupání. Zpět jsme to z půlky Dánska natáhli tahem,cca 1100km a to byl teda race...

Naposledy editováno 12.08.2011 10:28:42

5.9.2011 v 15:24 | Nahoru | #34
Ahoj

Docela dost toho najedu a zjistil jsem, že denní trasy nad 600 km jsou vyloženě hloupost :
- dostaví se únava a je to nebezpečné
- člověk z toho nic nemá
- obvykle se potom volí dálnice a to je vůbec otrava

Zážitkové cestování je do 300 km/denně, únava je silně cítit už kolem 400 km. Asi bude záležet také na věku, na druhou stranu mám ale cestovní motorku a stejně trasy nad 600 km - když jedu sám, nemám rád. Pokud jedu s manželkou, tak máme limit do 300 km na den. Tím také můžeme poznat místa, kam dojedeme - je na to dost času.

... k tématu = severské státy ...

Mám v plámu Pobaltí - Litvu, Lotyšsko, Estonsko ... a zpět přes Finsko, Švédsko,Norsko. Nakoupil jsem mapy, nastudoval, kde a co je ...., ale mám problém s počasím. Málokomu se "zadaří" většinu času nezmoknout a nemrznout. Vzhledem k tom, že můj itinerář počítá se 3 týdny, tak vím, že zcela jistě zmoknu - evidentně jsem zpohodlněl. Druhý důvod, co mě odrazuje, je špatná kvalita cest v Pobaltí. Respektive tam, kam se chci podívat. Výlety na motorkách hodně prokládám pěšími tůrami a asi bych v tomto případě měl mít enduro,- no nemám. Norsko je krásná země, ale pro nás zapeklitě drahá ..., pokud se tedy nespí tzv. "na divoko" a žije se na konzervách

Informace, které se tady objevují jsou jiného druhu (= všeobecné a povrchní, nepraktické), než potřebuji. Takové informace si seženu na webových stránkách. Všimněte si, že se vesměs píše o počtu ujetých kilometrů a nikoliv o dané zemi jako takové. Cesty po hlavních tazích mě moc nelákají, to bych radši jel autem. Takže jsem přešel na komunikaci s ambasádami daných zemí, mají totiž ve své "pracovní náplni" také propagaci svých zemí. No - docela je to zábava, neradi odpovídají na některé konkrétní dotazy - např. typu ... a co ty cesty na venkově (Lotyšsko, Estonsko) ... .

Každopádně klobouk dolů před vámi, co jste se dostali za hranici Severního pólu (tedy na motorce).

... i nadále budu pečlivě číst vaše příspěvky a skládat si tak mozaiku praktických informací, které bude možné využít ... ... ...

... OM

27.11.2011 v 23:40 | Nahoru | #35
mosty jsou za penize tunel zadarmo pokud je silny vitr tak prazdny tir a motorky nepoustej a musis cekat az prestane foukat jeto hezci nez lod plna turistu