Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Čau draci. Neposílejte mě hned do háje že je tu zase téma o olejích. Mám kamoše co má R6 2002 a jezdí s ní na silnicích docela palbu a bude dávat nový olej a přemýšleli jsme tak jestli stačí bohatě motul 5100 10w-40 (225 kč)a měnit ho třeba co 3 tis km nebo dát pro jistotu Motul 7100 10w-40 (315 kč). Motul 300v je zase dosti drahej. Jestli to nejsou jen vyhozený peníze. A popřípadě jaké máte zkušenosti s Motulem 7100 10w-40. Nezajímá mě že jste nezadřeli a že to maže ale co spojka, řazení a hlučnost motoru atd.
Snad mě to vlastík plamínek neblokne
Řekl bych že bohatě stačí 5100 4T 10W40. Jinak proč je o trochu dražší 7100 4T 10W40, je to plná syntetika. Já se zajímám spíš o to jaká je vizkozita,rozsah. Takže používám 10W50 jinou značku ale to nevadí. Motul je dost dobrej olej. Na starší mášu určitě bude stačit ta 5100.
adosmoto> Zdarec,dobrý téma pokud kámoš co jezdí po silnicích a ještě pořádnou palbu tak ta 5100 mu bohatě stačí i na 6tis/km. kamoš spíš bude časem potřebovat nový plasty a různé součásti,tak držím palec
Jak píše Ozzy. To je pravda. To nám nikdo neřekne jestli dražší oleje jsou lepší a dopřejí motoru delší životnost atd. Na okruhu pořád v omezovači mají asi smysl dražší oleje, ikdyž jsem slyšel že někde jezdí okruhy i s 5100 od motulu. Možná by to šlo udělat testem ale ten by nikdo nezaplatil. Prostě tak teda asi kdo má peníze na olej za 360 kč litr at kupuje ten. Jinak převážné jsou názory že motul 5100 je ok. Taky si to myslím. Podle specifikací v manuálu je motul 5100 10w40 plně dostačující
Když jsme u těch olejů motul. On furt mele cosi že slyšel že motul má patent na ty esterový přísady a že ten ester olej je furt nalepenej na stěnách válce a netrpý tak motor při studeným startu. Tak nevím jestli to jsou báchorky nebo ne