globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: A je to tady -moto nad 500 od 24 let
 
9.11.2010 v 19:40
Zatím návrh ministerstva dopravy, ale vše je možné. Cíl je snížit nehodovost. Tak co my na to?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 17:15 | Nahoru | #511

karloss200>prackarr> vzdyt primo v tom ja psane ze pokud mas A/18 dele nez 2 roky tak si na neomezene v klidu


A ty víš,že to schválí zrovna v této podobě?

2 reakcí na tento příspěvek A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 17:17 | Nahoru | #512
Nechce se mi to číst zpětně...
Nějaká novinka?
Nebo furt blábolení o tom jak to možná někdy bude?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 17:17 | Nahoru | #513

Dědóch>Nechce se mi to číst zpětně...
Nějaká novinka?
Nebo furt blábolení o tom jak to možná někdy bude?


Je to přesně,jak píšeš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 17:17 | Nahoru | #514
prackarr> mozna jo mozna ne.. zatim je to v teto podobe

(reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 17:20 | Nahoru | #515

karloss200>prackarr> mozna jo mozna ne.. zatim je to v teto podobe


Odkud čerpáš tu "podobu" návrhu zákona? Ty máš ve snemovně strejčka?

(reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 17:20 | Nahoru | #516

prackarr>Je to přesně,jak píšeš...


Tak pohoda

A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 17:23 | Nahoru | #517
kdybych ho tam mel tak bych zaridil aby tam takove pi... neresily

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 17:23 | Nahoru | #518

Dědóch>Nechce se mi to číst zpětně...
Nějaká novinka?
Nebo furt blábolení o tom jak to možná někdy bude?


Taky by mě zajímalo, na kdy to plánujou. Před parlamentníma volbama se dušovali, že do konce roku a koukám, že je to pořád pouze jen návrh?
Ty už máš dědóšku odzkouškováno?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 17:26 | Nahoru | #519
RomanSS> Ne,protože přesedlávám na J-350,tam nějakej extra řidičák nepotřebuju

(reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 17:28 | Nahoru | #520

Dědóch>RomanSS> Ne,protože přesedlávám na J-350,tam nějakej extra řidičák nepotřebuju


Fakt jo? Tentokrát si ze mě neděláš prdel že ne?

A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 17:35 | Nahoru | #521
Prdel si dělaj akorát ti,co tady píšou o změně zákona

(reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 17:42 | Nahoru | #522
Béďa> zpětně ti to vzít nemůžou.. to je to samý, jako, že já na jaře dostanu do 25kW a poměr 0,16kW/kg a pak někaký, že si zavedou třeba škrcení z max. 70kW je mi jedno. Prej to neni možný, psal mi to Maty. Prostě už budu mít svoji skupinu a konec. To je to samý, jako by zavedli A1 z 16ti na 17let. To bys jako třeba půl roku nemohl jezdit?!

Naposledy editováno 14.11.2010 17:43:50

(reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 18:02 | Nahoru | #523

Béďa>no ale v tom pripade bych mel mit pravo na nahradu za zpusobenou ujmu a nedovolene obohacovani , jelikoz ja jsem v tom pripade za sve penize nic neziskal

stejna situace by mohla nastat , pokud bych si proste koupil treba auto , a majitel si za pul roku vzpomel , ze ji chce z5 a vzal by mi ji z garaze , v tu chvili ja bych nemel ani motorku kterou sem si zaplatil a legalne nebyl , ale ani pravo ji vyuzivat dle platne smlouvy z doby prodeje ?



Způsobená škoda a bezdůvodné obohacení jsou dva úplně rozdílné právní instituty. Ani jeden na to nemůžeš napasovat a to ani velkým omylem. Jo a mimochodem, Ty jsi záskal: absolvováním autoškoly jsi získal vědomosti.

To je pak normální krádež a s bezdůvodným obohacením to taky nemá vůbec nic společného.

Než začnete házet do placu právníma pojmama, tak si o nich aspoň něco přečtěte.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 18:21 | Nahoru | #524

Vendous>Jo už jsem to tu psal.
Pokud si uděláš papíry za starého zákona, nemůžou ti po zavedení zákona nového opět omezit papíry. Nelámej si s tím hlavu Béďo



V principu můžou: zákon stanoví kvalifikační požadavky pro výkon určité činnosti. Zěmnou zákona se změní tyto kvalifikační požadavky změní, zpřísníní, čímž přestaneš zákon splňovat a nejsi oprávněn danou činnost vykonávat. Je to běžný jev, který tady postihl kdekoho: učitele, stavaře, projektanty, ale i třeba policajty. Já jsem takhle třeba "přišel" o jedový papíry, nebo o oprávnění manipulovat s radioaktivním materiálem.
V drtivé většině zároveň vždy zákon stanovuje tzv. přechodné období, kdy třeba platí osvědčení vydaná podle starého i nového zákona, vyjímky či jiná obdobná opatření.

Protože tady se jedná pouze o věk, tak lze předpokládat, že přechodné období pouze určí, že do data toho a toho se budou řidičáky vydávat podle jeněch pravidel a od data toho a toho podle druhých, nic víc, žádný drámo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 18:29 | Nahoru | #525

Ricard>V principu můžou: zákon stanoví kvalifikační požadavky pro výkon určité činnosti. Zěmnou zákona se změní tyto kvalifikační požadavky změní, zpřísníní, čímž přestaneš zákon splňovat a nejsi oprávněn danou činnost vykonávat. Je to běžný jev, který tady postihl kdekoho: učitele, stavaře, projektanty, ale i třeba policajty. Já jsem takhle třeba "přišel" o jedový papíry, nebo o oprávnění manipulovat s radioaktivním materiálem.
V drtivé většině zároveň vždy zákon stanovuje tzv. přechodné období, kdy třeba platí osvědčení vydaná podle starého i nového zákona, vyjímky či jiná obdobná opatření.

Protože tady se jedná pouze o věk, tak lze předpokládat, že přechodné období pouze určí, že do data toho a toho se budou řidičáky vydávat podle jeněch pravidel a od data toho a toho podle druhých, nic víc, žádný drámo.


bylo to psane s otaznikama , vyptaval jsem se , takze se omlouvam ze nerozumim v tomto smeru pravu , avsak mi opravdu neprijde ferove , pokud jsem nic neporusil , proc bych mel prijit o neco co jsem uz udelal , ziskal jsem vedomosti , ktere me opravnuji k cinnosti kterou mi zakazou ? to neni ferove jednani

ale jak se tak docitam tak by mi ho stejne vzit nemeli , tudiz se ukrivden necitim , mimochodem , smim vedet jak to postihlo stavare ? ze proste uz nemuzou vkyonavat svou praxi ?

Naposledy editováno 14.11.2010 18:31:00

2 reakcí na tento příspěvek A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 19:09 | Nahoru | #526
Na str. 15 je odkaz na navrhovane zneni zakona.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 19:15 | Nahoru | #527
Béďa> Po té co se zavedl institut tzv. autorizace ve výstavbě. Kdo chce dnes dělat některé, zákonem stanovené činnosti, musí mít tzv. zkoušku odborné způsobilosti, kdy příslušné skolní vzdělání (vysoká škola, střední škola) je jen jedním z nutných předpokladů k připuštění ke zkouškám.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 19:31 | Nahoru | #528

Ricard>Béďa> Po té co se zavedl institut tzv. autorizace ve výstavbě. Kdo chce dnes dělat některé, zákonem stanovené činnosti, musí mít tzv. zkoušku odborné způsobilosti, kdy příslušné skolní vzdělání (vysoká škola, střední škola) je jen jedním z nutných předpokladů k připuštění ke zkouškám.



pokud vim , tak k autorizaci projektu jsou dve podminky , vysoka skola a 3 roky praxe nebo stredni skola a 6 let praxe v oboru projekce , k architektonicke cinnosti vyskoskolsky titul arch. nebo ing a po 3 letech zakonem stanovena zkouska komory architektu , prijde mi ze ale v tomto to neomezilo moc lidem cinnost , ta praxe kolem se da dokazat pracovnima smlouvama , popripade , vykazem projektove cinnosti , clovek ktery to delal , a najednou po nem chteli zkousku , tak ji udelal .... nebo se mylim ?

(reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 19:36 | Nahoru | #529

MATY2>Na str. 15 je odkaz na navrhovane zneni zakona.


dík, koukl jsem na to...

(reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 19:40 | Nahoru | #530

MATY2>Na str. 15 je odkaz na navrhovane zneni zakona.


Dobroš. To zní dobře. Teda pro mě.

(reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 20:15 | Nahoru | #531
Béďa> Jistě, ale dřív si ty zkoušky prostě mít nemusel, ty začala až někdy kolem roku 1993 nebo 1994. Před tím stačilo, když Tvůj vedoucí dospěl k názoru, že jseš schopněj sám projektovat a dostával jsi samostatný úkoly, od jednodušších a přes ně si se vypracovával ke složitějším. Po zavedení požadavku autorizace jsi mohl mít za sabou mraky samostatnějch projektů, ale dokud jsi nesplnil ty nový kvalifikačné požadavky, tedy dokud jsi si nedodělal zkoušky, tak jsi měl smůlu.

Ostatně to samý jsou profesní řidičáky - před nima taky stačila jen účast na školení řidičů. Pak se na školení řidičů začaly dělat i testy, ale ty se braly spíš jako cvičný: když jsi testy udělal tak jsi udělal, když jsi je neudělal, tak se tak nic nedělo - o řidičák jsi stejně nepřišel. Tohle všechno se tenkrát řídilo zákonem o bezpečnosti práce. No pak zase se zase změnil zákon, a kdo chtěl jezdit profesionálně jezdit dál, tak si musel udělat profesní řidičák. Jen se změnil zákon, kterej změnil kvalifikační požadavky.

(reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 20:31 | Nahoru | #532

karloss200>prackarr> vzdyt primo v tom ja psane ze pokud mas A/18 dele nez 2 roky tak si na neomezene v klidu



Je tam psano skupinu A2. Tu nikdo nema nebot neexistuje...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 20:36 | Nahoru | #533
Béďa> tady je oficiální presentace MD na slajdu 12 je psáno ponechání stávajících řo v plném rozsahu, takže když si teď uděláš A nebo D tak se tě žádná nová věková hranice týkat nebude a oprávnění ti normálně zůstane, problém bude možná s vozidly, protože kdo si udělá A2 a koupí si řekněme ostřejší šestku 25kw v TP tak tak motorka nebude splňovat podmínky nové skupiny. Těm stávajícím Ao to bude jedno, těch se pravděpodobně podmínka škrcení max. o polovinu týkat nebude.

Edit: přechodným ustanovením by měl být umožněn přestup z Ao na A po platnosti nového zákona dle současných pravidel.

Edit2: Asociace autoškol podala připomínky k návrhu kde se mimo jiné upozorňuje, že zvýšení věku pro sk. A2 na 19let a A na 21let evropská směrnice vůbec nepřipouští, takže je snad naděje že zákon bude přijat v takové podobě jak předkládá směrnice tzn. A2 v 18ti a rozšíření na A ve 20ti

Vyčkejte, počítám že se ministerstvo k připomínkám nejen AA ale i např. svazu dovozců automobilů atd. v dohledné době vyjádří.

Naposledy editováno 14.11.2010 21:07:16

A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 21:06 | Nahoru | #534
Frut se chteji prizpusobovat EU a ted najednou toto? Je to nesmysl, mame evropske ridicaky a EU vyjimku dodatecne neda. (jako treba, kvuli tradici v UK)

(reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 21:13 | Nahoru | #535

dareckov>Tak to asi dobře prodám mojí 400

Co je to za úchylárnu? asi dám bartovi a jeho expertům sjet na moji 400, nebo kámošově 250 ninje. Natom se dá zabít lehce. Je to jen v nás né v strojích. Nic se nezlepší...



Když máš smůlu zrakvíš se i na fichtlu

(reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 21:20 | Nahoru | #536

MATY2>Béďa> tady je oficiální presentace MD na slajdu 12 je psáno ponechání stávajících řo v plném rozsahu, takže když si teď uděláš A nebo D tak se tě žádná nová věková hranice týkat nebude a oprávnění ti normálně zůstane, problém bude možná s vozidly, protože kdo si udělá A2 a koupí si řekněme ostřejší šestku 25kw v TP tak tak motorka nebude splňovat podmínky nové skupiny. Těm stávajícím Ao to bude jedno, těch se pravděpodobně podmínka škrcení max. o polovinu týkat nebude.

Edit: přechodným ustanovením by měl být umožněn přestup z Ao na A po platnosti nového zákona dle současných pravidel.

Edit2: Asociace autoškol podala připomínky k návrhu kde se mimo jiné upozorňuje, že zvýšení věku pro sk. A2 na 19let a A na 21let evropská směrnice vůbec nepřipouští, takže je snad naděje že zákon bude přijat v takové podobě jak předkládá směrnice tzn. A2 v 18ti a rozšíření na A ve 20ti

Vyčkejte, počítám že se ministerstvo k připomínkám nejen AA ale i např. svazu dovozců automobilů atd. v dohledné době vyjádří.



To by bylo huste kdyby po tech vsech nadavkach co tu na ministerstvo padlo nakonec jeste ty pravidla zmirnili tim zvysenim vykonu pro A2 a snizenim hranice pro neomezene :D

1 reakcí na tento příspěvek A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 21:34 | Nahoru | #537
Změny s ohledem na nové vymezení skupin a požadavky na provádění zkoušek
A1 - zvýšení objemu na alespoň 120 cm3, minimální konstrukční rychlost 90 km.h-1
A2 - objem nejméně 400 cm3, výkon motoru alespoň 25 kW
A - objem nejméně 600 cm3, minimální výkon se zvyšuje z 35 na 40 kW

tohle je rozumne, zadny jezdit jizdy na daleko slabsi motorce (ja u A18 jezdil na 250ccm s 12kW, s komisarem co mel 150 kilo to do kopce jelo jen na jednicku :D) a pak na zkousku se na jednu jizdu posadit na silnejsi motorku pujcenou od vetsi autoskoly, jak se to bezne dela. Ale u acka by to chtelo jeste silnejsi motorku, klidne treba 70kW at se jezdi na necem aspon trochu podobnem tomu, co si pak poridi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 22:28 | Nahoru | #538
SirIndy> Ale navrhované úpravy, tj. zavedení skupiny A2, limity na motocykly pro zkoušky v jednotlivých skupinách, zvýšení věkové hranice pro A při prvním řidičáku na moto, byly známé již dlouho, konkrétně od konce roku 2006, kdy byla vydána Směrnice 2006/126/ES. Takže tonepovažuji za překvapivé zjištění. Ty autoškoly, které výcvik na motocyklech dělají, měly dost času se na to připravit. Já mám např. motorku na dnešní A/18 s takovými parametry, že splní i požadavky na A2. Proto jsem si ji také před dvěma lety pořizoval. Podobně to mám ui s moto na velké A - mám šestku s výkonem 57 kW, takže vyhovuje dnes i po roce 2013.

Další otázkou je provádění zkoušek s komisařem na tandemu - považuji za rozumější, aby žák při zkoušce jel sám na motorce a komisař by jel za ním v autě. žák by pokyny dostával pomocí komunikačního pojítka (vysílačka, BT komunikátor ap.) a nebyl by vůbec ovlivněn přítomností komisaře za ním. To samozřejmě nevylučuje možnost jízdy ve dvou s druhým ovládáním na motocyklu při výcviku v počátcích přípravy s učitelem.

To, co popisuješ (komisař 150 kg), by prakticky nešlo ani s použitím silnější motorky - ta by byla přetížená, i když by asi jela i na vyšší rychlosti. Řešením je samostatná jízda při zkoušce (a nejen při ní). Žadatel by se jistě choval zodpovědněji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 22:33 | Nahoru | #539
MATY2> díky za tohle info. Já mám docela dobrou náladu, pro mě to znamená, že možná budu mít neomezenou už ve 20ti A tu nynější A omezenou do 25kW bych měl stihnout, než to schválí, snad do toho května 2011.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let

14.11.2010 v 22:39 | Nahoru | #540
FiFi.> špatně jsi to pochopil, pokud budeš mít 25kw tak budeš moct rozšířit nejdříve v 21ti jako doposud, věk 20 by měl být pro přestup po dvou letech praxe s A2 tzn. nejdříve v r. 2015
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist