globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.11.2019 v 17:39 | Nahoru | #4921
strakon> ne asi jen sbiram svetla z italskych mrdek...

Jasne, ze mam...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.11.2019 v 17:47 | Nahoru | #4922
oioi01> kurva, tak to jsem zaváhal já

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.11.2019 v 19:17 | Nahoru | #4923
strakon> jak moc ho mas ty praskle? Videl jsi to driv jak ja... jestli chces, tak mu brnkni a me posli svoje... teda pokud tam mas jednu malou prasklinu, ja jich mam uz vic...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.11.2019 v 20:00 | Nahoru | #4924
oioi01> já dvě, jinak vnitřek jak novej, paraboly taky jak nový Si ho vezmi ty, já počkám na další, nebo budu šetřit na nové

Naposledy editováno 04.11.2019 20:04:00

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

4.11.2019 v 20:21 | Nahoru | #4925
A nešlo by to světlo nějak ošetřit opravnou sadou na sklo?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.11.2019 v 20:39 | Nahoru | #4926
dakarista> to asi ne e

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.11.2019 v 20:52 | Nahoru | #4927
strakon> stejne ma ten vnitrek prej spatny... to by tvuj perfekcionalismus nedal... nebo by si prelepil jen sklo?

Naposledy editováno 04.11.2019 20:52:31

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.11.2019 v 20:54 | Nahoru | #4928
oioi01> no, mně by stačilo jen bezchybný sklo, jde o to, jestli by to vůbec vyměnit šlo

Naposledy editováno 04.11.2019 20:55:29

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.11.2019 v 18:58 | Nahoru | #4929
Jo a jak jste se mi tu smali, ze budu mit kazde kolo jine, tak mrkejte na novou aprilku....

Takze muj stary tunak bude na jare desne cool...

Naposledy editováno 05.11.2019 18:58:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.11.2019 v 21:01 | Nahoru | #4930
oioi01> no uz to ze mas aspon jedno kolo kovane je fajn.
Ale ten novy tunak 660 je luxisny. To bude hracka do zatacek a na mensi okruhy

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.11.2019 v 21:09 | Nahoru | #4931
Ti_rex> jj, celkem cumim, ze na tu silnicku dali elektroniku z velke...

Kdybych mel vybirat stredniho zabavneho nahace, tak bych dlouho vahal mezi street triplem, tim novym dukem 890 a malym tunakem... asi by rozhodla hlavne cena a taky vaha.... ale zatim sakra dobre vypada ten duke...

Naposledy editováno 05.11.2019 21:11:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.11.2019 v 06:26 | Nahoru | #4932
Ti_rex> dotázek, pasuje ten boční stojánek z toho Blackbirda na Tuňáka rovnou, nebo je nutná nějaká úprava?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.11.2019 v 10:44 | Nahoru | #4933
strakon> uplne primo ne. Treba prehodit tu konzolu co drzi stojanek a aj to cidlo z puvodneho. A navrtat novu dirku pro poziciu teho cidla na tem blackbirdackem. Ale to je robota na chvilu.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

6.11.2019 v 10:45 | Nahoru | #4934
jo a prinos tejto zmeny je veliky. motorka stoji o hodne stabilnejsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.11.2019 v 11:01 | Nahoru | #4935
Ti_rex> jj, mám to v plánu

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.11.2019 v 11:37 | Nahoru | #4936
strakon> este davaju lude stojan z cbr 04-07 tusim, ten tam myslim sedne hned, ale radovo stoji casto krat vicej

Aprilia RSV úpravy a tuning

6.11.2019 v 21:06 | Nahoru | #4937
caute pani.
dnes sem nahodil 54mm tela vstrekovacu a pri tlakovej skuske sem zistil, ze mi chcije benzin bud rovno nad vstrekovacem alebo cez to tesneni co drzi a vede benzin do vstrekovaca.

Aprilia RSV úpravy a tuning

6.11.2019 v 21:22 | Nahoru | #4938
jo a nevite kde ty tesnena zehnat nahodu?









1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

7.11.2019 v 07:40 | Nahoru | #4939
Myslíte, že by tam pásnul z Fároše 2008 a vejš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.11.2019 v 08:27 | Nahoru | #4940
strakon> nepredpokladam. To cidlo je na nem z opacnej strany a bojim sa, ze ta origo konzola, na kterem sa toci, nebude na tunaka posavat, myslim na ty diry.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.11.2019 v 08:33 | Nahoru | #4941
Ti_rex> Ok, seženu tu 07

Aprilia RSV úpravy a tuning

7.11.2019 v 16:38 | Nahoru | #4942
panove, myslite, ze na ty vstrekovace by sa dali zehnat ty tesnena (o kruzky) aj v nejakem loziskovem obchode?

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

7.11.2019 v 18:51 | Nahoru | #4943
Ti Rexi, spoustu o-kroužků koupíš podle rozmru, ale nedoporuil bych laborovat a koupil origo.... spousta o-kroužků se při kontaktu s benzínem nafukuje a dokáže to nadělat paseku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.11.2019 v 19:21 | Nahoru | #4944
WenCa> jo no to bych aj rad, ale vraj sa uz nevyrabaju a cely seal kit pro TB na parts depot vyde lidovych 13tycek

Kazdopadne, vyskusam chvilu pockat a nechat to jeden dva dni zapojene. jeden chlapik na AF1 mjel ten isty problem na jeho RSV projekte a tym ze byli gumky v kontakte s benzinem, tak sa to utesnilo.
Je pravda ze odkedy sem kupil ty TB tak ubehli dva mjesice a kdo vi jak dluho temu typkovi lezali v regali. Vim ze ich prodaval uz dluhsi cas.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.11.2019 v 19:54 | Nahoru | #4945
Ti_rex> tak prodejce by ti mel dokazat rict, jestli to je tesneni pro oleje nebo pro tekave latky nebo pro brzdovku...

Me kdysi, na sradovy, zaclo chcat cerpadlo benzinu na spodku nadrze... tak sem to na prasaka utesnil silikonem na motory a kupodivu to drzelo....

Naposledy editováno 07.11.2019 19:55:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.11.2019 v 20:25 | Nahoru | #4946

WenCa píše: Ti Rexi, spoustu o-kroužků koupíš podle rozmru, ale nedoporuil bych laborovat a koupil origo.... spousta o-kroužků se při kontaktu s benzínem nafukuje a dokáže to nadělat paseku



AMEN soudruzi...

tenhle pan uz videl hodne nafouklejch okrouzku co v kontaktu s nejakou chemikalii jako benal se nafoulky..nebo jinak vysrali...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.11.2019 v 20:42 | Nahoru | #4947
SPIJKER> sak ale ja bych nekupoval kruzeklen podla rozmeru ale aj podla teho ci jeodolny vuci benzinu samozrejme. uz sem u nich kupoval kruzek do ventilu na nadrzi u fejzra, ktery mi take pred rokem ci dvoma tekel.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

8.11.2019 v 00:07 | Nahoru | #4948
Proč tam vůbec cpeš ty větší hrdla?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.11.2019 v 08:22 | Nahoru | #4949

ManiaC píše: Proč tam vůbec cpeš ty větší hrdla?



Tak teoreticky vetsi hrdla, vetsi ventily + pwc abys mohl doladit nebo cela jednotka...plus vejfuky... A mas tam 20koni treba..

A jde to relativne poskladat cely z gen2 dilukrom ty jednotky asi

Naposledy editováno 08.11.2019 08:23:40

Aprilia RSV úpravy a tuning

8.11.2019 v 09:06 | Nahoru | #4950
Tak ide o vykon, pripadne o prubeh vykonu. Nelen asi z mojeho pohledu, tento rotax ma este nejake vykonove rezervy.
Casto sa aj na Gen1 rotax RP davaju vacsi hrdla, najcastejsi 57mm "prekopane" z Gen2.

Do tych sa mi az tak moc nechcelo it, aspon sem nemjel prioritny zamjer. Mozno uz poznate "Gabra" alebo jeho GRT team a secky ty upravarenske aktivity okolo Aprilii, ten sa asi nelen na AF1 vyjadril, ze 54mm hrdla su pro Gen1 asi najlepsi moznost, lepsi jak 57mm (mozna kvuli temu, ze gen1 nema tak velke ventily jak Gen2).
Naskytla sa mi moznost kupit 54mm hrdla aj s karbonovyma dvojityma trumpetama a custom chipem. Tak sem to zebral a hadzu to tam.
K temu este zatat len jemna uprava airboxu, teda to ani neni uprava, ale idem tam dat airbox z prvych RSV, ktery je o kusek vyssi/vecsi. V podstate vyssi je len ten vrchni dil, kvuli kteremu bude muset byt nadrz mozna centi nadvihnuta. Musim k nemu samozrejme najprv zehnat ten vyssi filtr, resp. len kupit, lebo vim kde maju aj standard alebo molitan Pipercross.
Mozna casem bych airbox vymenil za kompletne otevrity air tray s filtrem primo na trumpetach.
Ale jak prve musim vymenit tesnena na vstrekovani.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist