Téma: 300 ZGH 2012
 
30.6.2011 v 08:00
JUBILEJNÍ 50. ročník
300 zatáček Gustava Havla



FOTO VIDEO ACTION


Naposledy editováno 18.03.2012 09:01:29

(reakce na) 300 ZGH 2012

3.1.2012 v 16:22 | Nahoru | #421

Larry píše: dnes jsem vám sem pověsil dizertačbní práci na téma HOŘICKÁ TŘAŤ

a tady něco z jinýho pohledu z okolí Hořické tratě

PO TRASE ZÁVODU TROCHU JINAK
Začneme s procházkou od startovací věže. Směrem západním, asi 100 metrů, je kamenná Věž samostatnosti.Je to historický památník z první republiky, postavený na paměť bojovníků za svobodu, po roce 1945 věnovaný i obětem druhé světové války.Projektantem byl architekt František Blažek, výtvarnou výzdobu pak modelovali Španielovi žáci z AVU.Pokud budeme pokračovat směrem na západ po Cestě Legií, dojdeme ke Hlohové kapličce.Je to malá empírová kaplička Panny Marie. Tu postavil hořický rodák Ladislav Jandera, jako kapličku morovou, za odvrácení hrůzné infekční choroby. Na východní straně od startovací věže, leží proslulý lom U Svatého Josefa. Zde se scházeli a scházejí kameníci, aby kutali z pískovce své výtvory.V současné době , v tomto lomu probíhá i mezinárodní sochařské sympozium. Mimo jiné byl odtud odlomen kámen, ze kterého pak byla vyhotovena socha Záboj a Lumír na Národním divadle v Praze.

Jižně od startovací věže, leží opuštěný lom Cikánka, proto se tam říká Na Cikánce.Mimo jiné zde v roce 1945 sídlil štáb ilegálních pracovníků, kteří připravovali odboj proti fašismu.Pokud stojíme u startu a cíle, stojíme na hřebeni Chlum. Hřeben Chlumský začíná na západní straně u Konecchlumí a končí na východní straně u Vřešťova. Je dvakrát proťat údolími a to Bystřickým a Mezihořským.

Poblíž tratě, tedy už v městské části pod kopcem Borek, je Hořický zámek. V roce 1775 musel odolávat vzbouřeným sedlákům. Na zámku bylo několik pánů.Sedláci se dostali do zámku a páni museli vydat lejstro o zrušení poddanství a roboty.Jsme v horní části náměstí, kudy šla historie našeho města.Tudy vjížděli do města Hořice i dragouni, tudy také přijížděli do města obchodníci na trhy, které byly v Hořicích velice proslulé.Tudy prošla nejedna hladová demonstrace, ale i velké stávky tkalců a stavebníků. Na rynku byla i proslulá hospoda Zámečníkova, později pak hostinec U slovanské lípy.Na začátku našeho obrození, bylo právě v Hořicích sehráno první ochotnické představení. V roce 1856, byly položeny na náměstí tzv.kočičí hlavy, které tam jsou dodnes.

V zatáčce u Koruny, je restaurant stejného jména, ale v budově je i divadelní sál.Na prknech zdejšího divadla stáli např.Eduard Vojan, Václav Vydra, Zdeněk Štěpánek, Karel Höger, František Smolík, či Eduard Kohout. Na samém vrcholu nad městem, na začátku lesa, je Lukavecký kříž. Les pod Křížkem se nazývá Lošánka. Les severně od Stašova esíčka se nazývá Soví doly.Další část lesa nese jméno Krušina a Vidlák.A jsme na Dachovech, kde je přírodní koupaliště, které je zachované ve stylu plováren se dřevěnými barevně malovanými kabinami.Jak vznikl název Dachova? Od jména Daminán, které bylo počeštěno na Dach, z toho Dachow les, Dachov…Dachova, tedy ne Dachovy. Trať závodu pak stoupá vzhůru k cíli.A jsme u cíle, jsme zpátky u startovací a cílové věže.

1 reakcí na tento příspěvek 300 ZGH 2012

3.1.2012 v 16:24 | Nahoru | #422
Ježíšmarjá, Jirko, neber mě tak vážně
Ale ´dyby "to" navíc mělo eště VOLANT, tak to by "Ti" už neprošlo...

300 ZGH 2012

3.1.2012 v 16:29 | Nahoru | #423
DÍL DRUHÝ

Při sedmnáctém ročníku v roce 1977, se double podařilo švýcarskýmu rychlíku, který se jmenoval Franz Kunz.Vyhrál dvěpade a třipade.Na Kunze nestačil ani maďarský rychlík Janos Drapál.Ano, ten Drapál, který pak vyhrával Velký ceny mistrovství světa.Další do party byl třetí ve dvěpade a tím byl Fin Eero Hyvarinen a za ní skončila vycházející hvězda a tou byl Edi Stollinger z Rakouska. I tito jezdci byli velice úspěšní v MS a ME.Rok na to Kunz v Hořicích chyběl.Zabil se ve francouzském Le Castellet na okruhu Paul Ricard.

Stollingerova hvězda začala zářit a Edi vyhrál v neděli 250cc a 350cc.Ve dvackách byl na startu další vynikající fára z Rakouska a tím byl August Auinger. I Gusti pak sbíral vavříny v seriálech ME a MS.Při 19.ročníku v roce 1979 se v Hořicích objevila superhvězda a tou byl Rolf Blatter ze Švýcarska. Rolf měl v tomto roce skvěle rozjetou třídu 50cc v mistrovství světa a přesto si našel čas do Hořic přijet.U nás vyhrál, ale titul mistra světa mu pak utekl o vlásek...Rolf se pak stal na dlouhá léta naším pravidelným hostem.V památným závodě třipade, pobil český Honza Bartůněk na český Jawě všechny cizáky na Yamahách a vyhrál..


Hned o rok později, ukázal Rolf Blatter, jakej že to je boreček a vyhrál obě malolitrážní třídy.Tedy komáry do 50cc a dvacky do 125cc.Bohouš Staša stále dokazoval, že je dost rychlej a držel českou vlajku hodně vysoko. Třetí flek ve třipade toho byl důkazem..Pátý pak skončil Petec Hlavatka.Při jedenadvacátým ročníku byla řezba o vítězství ve tř.350cc. Dávali si to mezi sebou Franz Lederer z Německa a Dieter Heinen z Belgie. Lederer hrůzostrašně havaroval v Kudrnáčce. Byl jsem u toho a Lederera jsem tenkrát odklízel ze silnice.Jeho pád viděl i Heinen, který jel za ním.Byl z toho pádu tak šokovaný, že dojel do boxů, motorku odhodil a už nejel. Lederer se oklepal a do depa odešel po svých.Vítězství tak spadlo do klína jeho krajanovi Detlefu Karthinovi.O rok později opět super závody a opět v tom byl namočenej Lederer. Tentokrát mu cestu za vítězstvím znepříjemňovali Staša a Bessendorfer. Lederer opět neuspěl. Ve třipade si to rozdali Němci Harald Layher a Gerold Fischer, Staša dojel za nimi jako třetí

Velkého vítězství se dočkal hořický ŠAFR, tedy Jirka Šafránek ve tř. 50cc.
Při 23. ročníku, jsme postrádali na startu mladého Zbyňka Havrdu, který tragicky zahynul na cestě do práce poblíž Hradce Králové…chyběl taky hořický Pepík Bareš, který jel svůj poslední závod v Chomutově…na startu byl ale opět Lederer a opět šel za vítězství jako blázen, ale opět ulehnul…dlouhovlasý hippies s náušničkou v uchu se tedy v Hořicích triumfu nedočkal.Tvrdý souboj pak byl mezi Fischerem a Strzemskim v 250cc. Novinkou byl start čistokrevných pětistovek. Historicky prvním vítězem byl Willi Rosnick z Německa.V dalším roce už nebyly na startu padesátky, ale osmdesátky. Tady byl prvním vítězem náš Sedlák.

Nezapomenutelným byl pak výkon Herberta Zwickla z Rakouska ve dvěpade. Stál v první řadě… start… zatímco hejno jezdců vrčelo už někdo dole ve městě, tak nešťastný Herbert běhal s tou potvorou Yamahou kolem věže a ne a ne…pak si dala říct a začala honička, kterou svět neviděl.Lidi šíleli, Yamaha jela jako ďas a hrdinou byl Herbert Zwickl. Víte jak to dopadlo? Jo, přesně tak on to dokázal, on nakonec opravdu vyhrál…!

POKRAČOVÁNÍ PŘÍŠTĚ

Naposledy editováno 03.01.2012 16:30:26

(reakce na) 300 ZGH 2012

3.1.2012 v 16:36 | Nahoru | #424

IvanDvoutakťák píše: Jeden ze střípků,kterej uvízl v mé hlavě: dva(?)ročníky uváděli diváky do varu Nielsen
a Nillson a byli jsme "na haluzi" z jejich výjezdů(např.u Vodojemu)po zadním a "paf"
z podobnosti jejich jmen...


To pamatuju! Přesně jsem si na to vzpoměl,když jsem četl Larryho článek.

300 ZGH 2012

3.1.2012 v 16:37 | Nahoru | #425
09 ?
bitva v sportproductionech

kouření povoleno

Martin Loicht

zelená v zeleném

to chce slider na půlku nohy


Jak správně zaparkovat motorku na 300ZGH.


Naposledy editováno 03.01.2012 16:38:47

(reakce na) 300 ZGH 2012

3.1.2012 v 16:39 | Nahoru | #426

IvanDvoutakťák píše: Ježíšmarjá, Jirko, neber mě tak vážně
Ale ´dyby "to" navíc mělo eště VOLANT, tak to by "Ti" už neprošlo...


No,tak takovou blbost bych si v životě nedovolil!! To bych tady mohl urazit velkou většinu motorkářů!!

300 ZGH 2012

3.1.2012 v 16:48 | Nahoru | #427
a ještě sem dnes plesknu DÍL TŘETÍ

V roce 1985 se jel jubilejní 25.ročník a poprvé se projevil budoucí miláček hořických fans a tím byl Ruedi Gachter.Tento pilot v křiklavě zelených barvách ještě nestačil na Zwickla, ale druhej flek ve 250cc, byl přímo skvělej.V pětikilech si to dali mezi sebou naši známí Fischer a Zwickl. Vyhrál Fischer, protože Zwickl byl na jeho čistokrevnou pětikilovou Suzuku krátký.V roce 1986 se předvedl Janez Pintar z Krnaje, což je v Chorvatsku. Sympaťák vyhrál 80cc a nestyděl se ani vyhrát 125cc, když za sebou nechal i pana Blattera. Třídu 500cc vyhrál bombarďák zo Slovenska Pavol Dekánek.Rok na to musel Gachter ustoupit rychlejšímu Arpadu Harmatimu z Maďarska.Další Hungar , Janos Szabo vyhrál 80cc. Hvězda z Balkánu, tedy Bogdan Nikolov sebral Blatterovi vítězství ve dvackách.V půllitrech to byl duel mezi Dekánkem a Hlavatkou. Lepší a klidnější Dekánek vyhrál. Hlavatkovi nestačila silnice a do cíle přijel bez předních brzdových destiček.Petec Hlavatka se ale dočkal příští rok, tedy v roce 1988, kdy Dekoš chyběl.Triumf našich barev podtrhl třetím místem hořický Milan Pecen na Suzuki, kterou koupil od Dekánka.


Opět se prosadili skvělí Maďaři.Szabo vyhrál 80cc, byl druhý ještě ve dvěpade a za ním skončil další Ungar Istvan Lovasi. Klukům z maďarskýho Honvédu to fakt jezdilo.V roce 1989 se hrála naše hymna hned třikrát. Nejdříve Krmcovi, tedy Krmíčkovi za vítězství v osmdesátkách.Pak Ivo Hrstkovi za vítězství ve dvackách. No taky samozřejmě Pavolu Dekánkovi, který se po roční odmlce opět dostavil pro zlatý věnec. S tou hymnou pro Hrstku to byl tenkrát průšvih, protože Ivoš byl emigrant, žil v Německu, ale hymnu chtěl zahrát naši. Tak jsme mu ji zahráli a rádi.

No a v devadesátem se jel jubilejní, už 30.ročník.Bylo v takový klasický termín, tedy 27.května. Dvěpade měla už svého krále v Ruedi Gachterovi, i když Lovasi dlouho zlobil.Pětikila opět vyzněly pro jedničku Pavola Dekoše Dekánka.. Druhej dorazil do cíle Rudi Zeller a třetí populární Harry Heutmekers z Nizozemí.V roce 1991, jsme naposledy viděli třídu 80cc a vyhrál ji opět Krmíček..Naposledy se taky prohnaly po zdejší trati půllitry a ty vyhrál italský playboy Dario Marchetti.

Pak bylo na hořické trati dva roky ticho a pusto. Závody se nejely, chyběly kačky a silnice nebyla v dobrým a tím v bezpečným stavu.K veliké radosti v roce 1994, opět voněly a burácely mašiny, ochozy opět plný a my pořadatelé přešťastní.Na startu se objevily poprvé šestikila, nebo šestky a taky superbiky, nebo bejky, jak chcete.Thomas Lucas v barvách HB, vyhrál dvěpade. Věčný korunní princ Rudi Zeller se konečně dočkal a vyhrál bejky. Přál jsem mu to.Šoumen Karel Caesar se svou dukárnou , kterou přezdíval Šemík,dojel třetí. No a samostatnou kapitolou byl výkon Radka Urbance. To co on tam v sobotu při treninku a pak v neděli předváděl… to se nedá popsat. Bohužel banalita ho srazila z prvního místa na zem a nedojel. Po skončení závodu jsem Radka pozval ke stupňům vítězů a za velikého aplausu lidí jsme mu přece jenom pohár dali taky. Vítěz Zeller uznale vzal Radka vedle sebe na stupeň nejvyšší.

I v dalším roce byla na startu super konkurence.Radek Urbanec zbláznil zbytek kluků a řekl jím, že si musejí Hořice zkusit.Kromě Urbance a Caesara přijel i Martin Veselý, Petr Šalé,Milan Kaminski,Rosťa Nečesánek, na startu stál Toni Berghammer, vynikající Franz Heller, nechyběl Rudi Zeller, Harry Heutmekers, Torsten Fritzsche…v závodě bejků došlo hned v prvním kole ke kolizi vedoucích jezdců Hellera a Urbance. Urbancova motorka skončila v lese rozlomená vejpůl a Heller se vyválel v příkopu.Bourák to byl opravdu hustej a tak trochu se podepsal na dalším programu dne.Závod byl přerušen a po novém startu vyhrál Berghammer.

POKRAČOVÁNÍ PŘÍŠTĚ

300 ZGH 2012

3.1.2012 v 18:45 | Nahoru | #428
Larry - právě jsem se díval na stránkách p.Rejmana do Programu z r.72,jsou tam pečlivě vyplněny průjezdy kol a je tam vidět,že Staša objel 6 kol.Závod pak vyhrál Srna.

1 reakcí na tento příspěvek 300 ZGH 2012

3.1.2012 v 20:01 | Nahoru | #429
hm....
bejvávalo, že to lidi žrali tak, že si museli zapisovat každej průjezd div ne jak z povinnosti
a frajer byl ten, co jich měl nejvíc zapsanejch
ten co psal tyhle průjezdy byl takovej frajer...
stíhal psát až 12 jezdců
v prvním kole měl trochu problém, to jeli ještě v balíku
anebo stál u stánku na párek

300 ZGH 2012

3.1.2012 v 20:03 | Nahoru | #430
DÍL ČTVRTÝ

V červnu 1996, se pořádal 34.ročník. Thomas Lucas převzal žezlo dvěpade po Gachterovi a vyhrál.Fritzsche vyhrál šestky a Zeller superbiky.Urbanec opět přijel.Ptal se mě, zda má jet. Řekl jsem ať jede, protože dnes přišli lidi jenom kvůli němu.Radek se ze známých důvodů přejmenoval na Lišku a jel. Ale pouze odtrénoval.Když zajížděl do depa po treninku, tak něj čekali… musel i s mašinou vypálit pryč do pole a ukrýt se. Ukrývá se dodnes…velká škoda pro českou silnici, byl to talent jako hrom…...

V roce 1997 vyhrál 250cc Lucas. Torsten Fritzsche si nenechal vzít vítězství v šestkách a Ruda Zeller v superbicích..Velká sláva v Hořicích, protože dvacky vyhrál domácí expert Olda Podlipný. Jinak pilný žák Jirky Šafránka, kterej by měl určitě z Oldy velkou radost.Podlipák hned v příštím roce pro jistotu vyhrál zase a zase to byla sláva. Na startu ale stál další velikán a další postava našich závodů, byl to Roman Boček.. Sympaťák, výbornej kluk a taky dost rychlej fára. Roman vyhrál,volnou třídu od 250cc a začal tak své suverénní vítězné tažení, které trvá až do současnosti.V tomto roce se stala ještě jedna důležitá věc a to ta, že jsme jeli první ročník veteránů, nebo-li dědků. Závody se jmenují Česká Tourist Trophy.Na startu veteránů se objevil náš Ruedi Gachter a samozřejmě že vyhrál na své překrásně udržované Yamaze.30.5.1999, se konal 37. ročník „Zatáček“.Na startu chyběl Jannes Ebeling, takový letitý inventář našich závodů.Svůj poslední závod se zákeřnou nemocí prohrál..V šestkách se dlouho mleli Boček, Ouda a Červený. Roman ale vyhrál . Novinkou byl start třídy supermono.Tedy jednoválcových čtyřtaktů, kde má náš automotoklub hned dva borce. Jsou jimi bráškové Libor a Martin Kameničtí a budiž jim ke cti , že jezdí na Jawách.V roce 2000 Podlipák prohrál na cílový čáře o galusku a Jahodou.Maďaři měli v tý době dalšího zdatného koně a tím je hvězda Janos Végh. Janos porazil i Bočka, takže musel bejt zatraceně rychlej.Martin Kamenický získal pro svůj tým první zlatý věnec z Hořic.

O rok později dojel Podlipák zase „jen“ druhej. Tentokrát ho udělal jeho dobrej známej a hlavně dost rychlej René Knoflík Knofler.Je nutné taky vzpomenout na jméno Martin Loicht.Tento Šmudla, jak je mu přezdíváno, jezdí klidně v den hlavního závodu třeba hned čtyři závody. A jestli to jsou dvacky, nebo veteráni je mu to jedno. Leze z motorky na motorku a hlavně dojede snad pokaždé a skoro pokaždé vyhraje…neskutečnej borec!

No a v roce 2002, přesně 18.-19.5., byla velká sláva. Jeli jsme kulatý už čtyřicátý „Zatáčky“. Podlipák zase pro změnu vymáchal Knoflera ve dvackách.Bohužel chyběl náš drahý Ruedi Gachter, který podlehl zákeřné nemoci.Peter Baláž si zavzpomínal na svý zlatý časy při veteránech.Bratři Kameničtí si splnili svůj sen a stáli vedle sebe nejenom v první řadě na startu supermon, ale hlavně pak na bedně a to na prvním a druhým místě.Boček byl opět suverénem obou nevyšších tříd. Z Lucase se stal smolař a jeho prokletí jej pronásledovalo i další roky. Přijeli totiž jeho krajani Henrik Voit a taky Andy Brandt a ty Thomasovi nic nedarovali.Věnec taky získal Mára Červeňák Červený.Rok na to, se Zbyněk Soukup opět nachystal na Hořice skvěle a vyhrál dakšny.Na startu byl i Jarda Kopp z Hořic a Milan Hercík junior, jinak syn Milana Hercíka, bývalého závodníka také z Hořic.Další z hořičáků byl Jirka Kare Kubiška Pavel Šuli Flégl.Podlipák opět triumfuje ve dvackách a Grammerovi, je opět souzeno třetí místo, protože druý dojel Patrik Kolář.Supermoa, to je parádní disciplína bratrů Kamenických. Martin vyhrál a brácha Libor byl druhý, na třetím místě Radim Halm.Šestky vyhrál Roman Boček před Voitem a ke svý obrovský radosti dojel třetí Franta Laoučka.Volnou nad 600 pak vyhrál na vodě Pavel Bittner před Márou Svobodou a Jirkou Dražďákem.

V roce 2004 byla zima jak v ruským filmu.Ráno byly 4 stupně nad nulou a padala ledová krupice. Ale diváci přišli, jako by se nechumelilo a piloti šli na věc.Míra Sedlo vyhrál před Fléglem dakšny.Podlipák opět vyhrál dvacky a Grammer byl zase třetí, když před ním dojel Lukáš Plíšek.René Knofler alias Knoflík upadl na mokru hned pod startem.V monech byl Libor sám na německou přesilu , ale urval zelený věnec za Voitem a Kehrerem.Stefi Holz vyhrál šestky a Voit si v této třídě dojel pro druhý věnec.Velkou třídu vyhrál Roman Boček před Bíťasem a Stefi Holz měl i tady věnec za třetí flek.Rok 2005, byl poznamenám traťovým rekordem a ten zajel Jirka Draždil Dražďák..2:22,64min, což je průměr 130km/h…Jirka vyhrál,open nad 600 před Petrem Čermoněm Čermákem a Marzinem Vondroušem z Hořic.Green Cowboy Jirka Brož vyhrál šestky před Andym Brandtem a Márou Svobodou.Tohle byl závod jako řemen. Holz odjel poslední a v cíli byl nakonec pátý.NO, dvacky se staly kořistí Podlipáka a světe div se, Grammer dojel konečně druhý!

44.ročník v dakšnech vyhrál Radek Lamich před Radkem Cleba Chlíbkem a hořickým Markem Zimou.No a Podlipák si opět jede pro vítězství ve 125cc, když ale Patrik Kolář dlouho zlobil.No a třetí?Ne Grammer, protože ten ulehl hned v prvním kole na Jabloňku. Třetí dojel jeho krajan Rene Lohse.MOna vyhrál Libor Kamenda před Duchaněm a Zörnwegem.Do 600cc…to byla jízda RIco Penze Penzkofera..waw..to byla palba, Jirka Brož bral stříbrný věnec a na třetím místě dojel Jirka Fantomas Fejta.Draždy suverénně vyhrál poslední závod dne.Velkou stíhačku předvedl Vondrouš a z jeho finiše, byl nakonec smutný i Michal Salač, protože dojel třetí, právě za Vondroušem.

POKRAČOVÁNÍ PŘÍŠTĚ

Naposledy editováno 03.01.2012 20:04:33

(reakce na) 300 ZGH 2012

3.1.2012 v 21:29 | Nahoru | #431

Larry píše: hm....
bejvávalo, že to lidi žrali tak, že si museli zapisovat každej průjezd div ne jak z povinnosti
a frajer byl ten, co jich měl nejvíc zapsanejch
ten co psal tyhle průjezdy byl takovej frajer...
stíhal psát až 12 jezdců
v prvním kole měl trochu problém, to jeli ještě v balíku
anebo stál u stánku na párek



Tak na tohle byly recepty různé ..já jsem využíval rodinu, holky byly coby ještě děcka taky zapálené, taže já (abych z toho něco měl ) jsem diktoval a holky se cítily důležité jako zapisovačky ...a ještě se hádaly, která tu „důležitou“ funkci bude zastávat , ale jak je vidět, tak se to i po letech hodí, při vzpomínkách na ty perfektní zážitky

Naposledy editováno 03.01.2012 23:06:39

300 ZGH 2012

3.1.2012 v 21:48 | Nahoru | #432
no ty prujezdy je super vec a nebylo by od veci to davat k vysledkum! mam doma nejake vysledky z horic a tam to je i s casovymi prujezdy i s poradim po jednotlivych kolech!!

1 reakcí na tento příspěvek 300 ZGH 2012

4.1.2012 v 08:01 | Nahoru | #433
DÍL PÁTÝ

No a v roce 2007, jsme jeli jubilejní 45.ročník. Skvělé počasí, rekordní divácká kulisa, padl i traťový rekord. To byla oslava jako hrom.Chleba vyhrál dakšny, nestárnoucí Soukup byl druhý a třetí Lamich.Podlipák má dvacky, když musel opět tvrdě bojovat s Patrikem. A třetí, světe div se, Grammer..V tomto roce jely dvacky společně s dvěpade a ty vyhrál podle očekávání Henrik Voit před krajanem Ericem Lucasem.Třetí flek získal Michal Ježatec Ježek.Mona vyhrál zkušený Johannes Kehrer, před Kamenickým a Martinem Loichtem. Do 600cc…souboj mezi Cowboyem a Indianem. Tedy mezi Brožem a Dokoupilem Kolo za kolem jeli kolo na kolo. Na ferovku až do konce. Jirka Brož nakonec vyhrál, ale Indi byl šťastný i tak, měl z Hořic vysněný věnec a pohár.Roman Boček měl třetí flek.Vyvrcholením je vždy start té nejsilnější třídy. Od začátku to byl mazec mezi Draždym a Čermoněm. A co z toho bylo? Novej kraťák v podání Čermoně, neuvěřitelných 2:19min, což je 134km/h…!! to je bez komentáře.Roman si dojíždí pro druhý zelený věnec


V roce 2008 byla hrozná zima, takže dakšny 125cc, vyhrál domácí Marek Zima, za ním pak Radek Lamich a Michal Salač junior. GP 125cc musí chtě nechtě přenechat vítězství Olda Patrikovi Kolářovi, který už dozrál a bude těžko k poražení. Šťastný je Lohse za třetí místo. Dvěpade vyhrává Elssaser, před našimi Ježkem a Matušem. Stále leje a je kosa jako hrom. Šestky se řadí na start. Hned od startu jde do čela Michal Indi Dokoupil a s převahou vyhrává. I na tento závod se bude vzpomínat, protože větší palbu na vodě zde nikdo nejel. Za Indim končí dva Němci, jmenovitě Udo Reichmann a Andy Brandt. Litry a mona se pro špatné počasí nejedou.

Rok na to je počasí přece jenom lepší. Dakšny 125cc vyhrává téměř domácí Lamich, před mladým talentovaným Jirkou Klejchem a nestárnoucím Mirkem Sedlem. Ve dvackách se stane to, an co nejsme zvyklí. Na podiu chybí Podlipák, Podium je pro tři a tam se postavili Kolář, Grämer a Luky Rážek. Dvěstěpadesátky byly záležitostí jezdců z Německa, jmenovitě Voita a Schustera, naši čest zachraňoval třetím místem Pavel Navrátil. Mona byly opět ve znamení boje Kamenického s Kehrerem, který nakonec Libor prohrál, třetí dojel Franta Loučka. Závod šestek byl nářez jako hrom. Indi ,Cowboy a Udo, se utrhli zbytku pole a ukázali nám jak se jedou Hořice. Naše duo ale pomalu začalo Reichmanna vycukávat a ten tlak neustál a u Koruny lehnul. Brož jel za Dokoupilem a čekal na předjetí. To přišlo v nečekaný moment. Těsně, nebo téměř už v zatáčce Na Lošánce. Marná pak už byla Indiho snaha Cowboye předjet. A třetí místo, takříkajíc spadlo do klína Vlčákovi Kamilovi Holanovi. Velká volná to je království Jirky Dražďáka, za ním dojel Mára Červený a Vlčák kamil si i zde dojel pro třetí flek. Strašně moc jsme mu to přáli.

V roce 2010 se do Hořic vydala početnější enkláva ostrovních jezdců. Tedy už nebyl Victor Gilmore sám. Hodně se čekalo od špičkového ostrovního jezdce Michaela Pearsona, které předcházela skvělá pověst. Ale vezměme to popořádku. Bratři Kolářové, vyhráli třídy 125cc, tedy Petr dakšny a Patrik gepečka. Za Petrem pak dojel Lamich a Sedlo. A za Patrikem domácí Olda a Orange Boy Rážek. V tomto roce jeli své dva závody i 250cc, tedy jak dakšny, tak i GP. Třídu SPP 250cc, vyhrál Jirka Šubr z nedalekého Bělohradu, druhý Jančík a třetí Kunz. Gepečka 250, vyhrál po zásluze Pavel Navrátil před Ježkem a třetí smutný rezavý kluk z Ostrovů, Wayne Hamilton. Proč smutný? Protože v posledním kole začala zlobit motorka. V monech byli na Kehrera nachystaní Kamenďáci opět v plné síle, tedy Libor i Martin. A opět to byla naháněná. Nakonec Kehrer zase vyhrál, Libor nedojel a tak věnec bral Martin a Karel Kalina. Na podiu sice byl jako druhý Martin a třetí Karel, ale si museli věnce vyměnit, za penalizaci Martina.

A byly tu šestky. Pearson na startu a ukázal svou třídu. Vycukl se a chtěl triumfovat, Už to tak i vypadalo, ale pak začal Indian tahat a nejenom dle stopek, ale i očividně se Mr.Pearsonovi přibližoval. Napětí by se dalo krájet. Ještě než přišlo k přímému souboji o vítězství, zasáhla „vyšší moc“, vyklepaný šroubek od řadičky…a konec pro Indiho…volná cesta pro Michaela. Z bitky taky vypadává Kamil Holan, kterej U Nálevků zahazuje svou motorku a sám končí v kotrmelcích. Jirka Brož si v pohodě dojíždí pro stříbrnej věnec a na třetím fleku mistr republiky Tom Holubec. Diváci byli zvědaví co vyvede Draždy s Pearsonem. Takže čelo patřilo jim, dokonce v jednu chvíli jel Pearson i před Dražďákem. Ale Draždy pak ukázal ,proč je nekorunovanej Král 300 zatáček. Pearson se musí sklonit a rád bere druhej flek. A Tak jsko Tom Holubec, odkojenej dromař, ukázal, že umí jet i přiroďáky, tak v litrech to samé ukázal i Michal Filla. Tleskáme mu za třetí místo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 ZGH 2012

4.1.2012 v 08:32 | Nahoru | #434
Larry> Franz na čele, pár metrů za ním Radek, potom pauza a pak celé jezdecké pole. Těsně před druhým „eskem“ se Radek rychle blíží na záda Hellera, ale….zahulí se mu z gum a je vidět jak Radek pokládá motocykl, aby do Hellera zezadu nenarazil…problém byl v zaseknutém plynu…?? Ale pád pokačuje. Zatímco nic netušící Heller naklání motorku vpravo, dojíždí ho po zemi letící Urbanec a podraží tělem zadní kolo Suzuki Hellera. Ten v momentě nekontrolovatelně letí vzduchem a rozráží balíkovou barieru. Nekontrolovaně také letí i Suzuki Urbance, vymete příkop a letí dál a doslova se rozstřelí o statné smrky. Radek vstává a odchází, u Franze je už lékařská pomoc. Na trati je sanitka, mezi lidmi panika, křik…červená vlajka závod je zastaven. Až pak je patrné, že letící motocykl zasáhl jednoho diváka. 300 ZGH poprvé navštívila smrt….

...ano je to "černá" historie, ale trochu to upravím,co si matně pamatuji!...jenom z důvodu,že jsem byl přímo na místě!...Radek už nevstal a byl dost v šoku a reagoval minimálně..v šoku byl všichni kolem...o Hellerovi v první chvíli ,který "zmizel" z očí do té rokliny a roští a balíku slámy,skoro nikdo ani nevěděl,tam "zmizela" i jeho motorka..a pozornost v tom zmatku ,kdy vlastně stále projížděli motocykly,byla upřena hlavně na Radka a toho kluka!...Radek ležel,klika jako svině,že netrefil při letu nic,mírně komunikoval,v šoku, a jeho jediná aktivita a prosba byla sundat kombinézu a dotaz co se stalo/nová Frank Thomas/,aby mu ji nerozstříhali a jak vypadá motorka!
Nutno poznamenat,že k tomu hochovi,kterého přimáčkl motocykl,co šel někde se zábavy ,to nám stačil ještě říci,a měl lahvouše ještě v ruce i baťohu a byl skutečně v zakázaném prostoru,ihned doběhl nějaky dobrovolný zdravotník a dle mě celkem profesionálně se snažil zasahnout....škoda,nevyšlo to!..a během té doby se "objevil" z roští Helller,tuším ,že měl něco s nohou a rukou..byl taky v šoku,ale jinak v pořádku!...a další pozitivum ve vší smůle,že sanitky tam dojeli celkem rychle a i lidi kolem byly velice aktivní a i když ze začátku bylo trochu "histerie",tak se vše uklidnilo a lidi zodpovědně plnili pokyny pořadatelů i zdravotníků !...to jen pro upřesnění této nemilé události!

Naposledy editováno 04.01.2012 08:33:46

(reakce na) 300 ZGH 2012

4.1.2012 v 09:15 | Nahoru | #435
2LEKO> stalo se to tak, jak píšu já
sice jsem tam nebyl ,ale mám autentický video z celé nehody
od příjezdu...pád R.U....náraz do Hellera...letící Suzuki mezi stromy
je vidět R.U. jak jede po zemi a za chvilku vylézá po svých z lesa
sundává přilbu a mává rukou

v tu chvíli je už lékař u toho kluka

vystříhat z kombinézy museli Hellera
viděl jsem jeho rozstříhanou kombošku

a ten kluk
utekl z polepšovny do Hořic na závody
vlezl před tímhle závodem do zakázanýho prostoru
pořadatelé ho nezmohli,tak šli na něj policajti
ti ho odvlekli,ale on se zase vrátil
zrovna v nepravou chvíli.....

300 ZGH 2012

4.1.2012 v 11:00 | Nahoru | #436

300 ZGH 2006

300 ZGH 2012

4.1.2012 v 11:00 | Nahoru | #437

300 ZGH 2012

4.1.2012 v 11:01 | Nahoru | #438

300 ZGH 2012

4.1.2012 v 11:02 | Nahoru | #439

1 reakcí na tento příspěvek 300 ZGH 2012

4.1.2012 v 12:13 | Nahoru | #440
hele majco...koukám na tu první fotku
co ta motorka tam na chodníku u baráku???
nebo to je nějaká nmontáž??

300 ZGH 2012

4.1.2012 v 19:33 | Nahoru | #441
Larry, trochu tě opravím, ten kluk byl nalitej jak dělo a není pravda, že to pořadatelé nezvládli, vyváděli jsme ho nejméně 3x, vždy se vrátil, pak už když kluci byli na trati ho vyváděli policajti, On se vrátil zase.Asi tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 ZGH 2012

4.1.2012 v 22:52 | Nahoru | #442

Larry píše: hele majco...koukám na tu první fotku
co ta motorka tam na chodníku u baráku???
nebo to je nějaká nmontáž??


Nie neni, niekomu to v oslavnom kole chciplo tak to oprel pod okno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 ZGH 2012

5.1.2012 v 17:52 | Nahoru | #443

majco46 píše: Nie neni, niekomu to v oslavnom kole chciplo tak to oprel pod okno.


2006, volná nad 600 ccm, ten zaparkovanej u Hacaru je Petr Holanec

(reakce na) 300 ZGH 2012

6.1.2012 v 07:53 | Nahoru | #444
rejmondo> jojo to sem poznal podle barev že to je Vlčák

300 ZGH 2012

9.1.2012 v 08:21 | Nahoru | #445
HOŘICE PŘEJÍMKA

jedna z věcí za co jsme kritizovaní,
že je časově dlouhá přejínmka,fronty atd
napíšu vám sem tak jak to chodí v Hořicích

v ZÚ je napsáno,že přejímka začíná v pátek ve 14h a končí ve 20h
byť je psaný začátek od 14h,tak se obecně ví,že tam pracovníci + - jsou už ve 13h

a právě proto že se to ví
tak na schodech stojej první už od půl jedný!!!

další věc
je skutečnost,že se v Hořicích při formálce dělá důkladná kontrola dokladů
a všech náležitostí.....proč?
až se někde jinde, kde udělají přejínmku za 5minut něco stane
a následně se zjistí nějaká nesrovnalost v papírech
bude z toho problém.........bude se hledat viník atd

nejčastější nedostatky od jezdců při formálce
nečitelný přihlášky,chybějící údaje,nejčastěji chybí kontakt na osobu blízkou

teď si vezměte,že je přiohlášených 250 jezdců

a z toho jich byť jenom 1/3 má něco v nepořádku
a teď těch 80 bordelářů to u stolu teprve doplňuje
a každej tím zabije třeba "jen" 2 minuty
tak u 80ti lidí to 160 minut zdržení.......................!!

další věc
technická přejínmky.......
je taky dost těch
kteří si teprv tam nechají dělat otestování motocyklu
a zdržují i tady

takovej Martin Loicht ten tohle všechno věděl
a na přejínmku chodil až třeba v 19h
tedy v pohodě a BEZ fronty

ostatní spěchájí a musejí to mít už ve 14 za sebou
protože se musejí stihnout ještě v pátek pobavit
hlavně popít atd

i kdyby byla přejímka v pátek od 10ti hodin
byla by tam už v 9h fronta

tohle co jsem vám napsal je popsání faktů
za ty roky vypozorovaných

protože i vámi kritizovanou dlouhou přejímku
jsme na radě AMK řešili

spcrhy jsem vysvětlil loni
přejímku letos

ne blbejma výmluvama
ale holejma faktama

L

300 ZGH 2012

9.1.2012 v 21:21 | Nahoru | #446
No já chodím taky až to opadne,ale dřív začít je lepší,alespon ti co rádi stojí,budou stát ještě dřív a pro ty co neradi bude víc času.Pro bordeláře extra frontu a jak jsem psal cca před rokem,udělejte ty pořadové lístky a všichni budou spokojeni-jak přejímající tak jezdci.

300 ZGH 2012

10.1.2012 v 11:49 | Nahoru | #447
ještě poznámku k tomu,čí jsem toto vlákno začal
tedy přilby ARAI limited edition k 50.výročí 300ZGH
neusnulo to
již jsou grafické návrhy

návrhů bylo několik
my jsme si určitý návrh vybrali

ještě se doladí dotaily

pak dám další info
včetně kontaktu,kde bude možné si přilbu zakoupit

edice bude cca na 50 ks

300 ZGH 2012

10.1.2012 v 12:03 | Nahoru | #448
[img]

300 ZGH 2012

11.1.2012 v 11:16 | Nahoru | #449
Už je vybráno, Larry, takže můj názor jen "na okraj" :
škoda, že to není "laděno" á la přilby Mike the Bike,
tedy "něco zlaté", když je to 50.výročí a to je/bylo
pro staré generace ZLATÁ svatba ...

300 ZGH 2012

11.1.2012 v 11:17 | Nahoru | #450
Tím se vlastně "přidávám na stranu" té ČERVENO - bílé varianty
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist