S firmou VM MOTO jsem rozjednal obchodní zastoupení motocyklů VM pro severní a jižní Moravu. Už velmi dlouho jsem byl zván na test nového českého motocyklu pod názvem VM. Sezóna byla velmi nabitá, takže jsme se s majitelem firmy, panem Vladimírem Váchou, míjeli a neměli čas dohodnout si termín testu. V polovině srpna mi pípla SMS od tvůrce motocyklu Bohouše Staši a konkrétní termín byl dohodnut.
Byl jsem na tento motocykl šíleně zvědavý. Domluvil jsem se se svým teamovým jezdcem Ondřejem Liškou, že se testu zúčastní taky. A zvědavost začala hlodat v nás obou. VM-ka pro nás byla velkou neznámou, pouze jsme věděli, že její obsah je 610 cm3, váha 109 kg, má bílou barvu, nemá startér, přední tlumiče jsou Paoli-Kayaba, zadní Öhlins a brzdy Brembo. Tato skutečnost nás nutila si při dlouhé cestě pokládat navzájem spoustu otázek:…jak je motorka vyvážená …s výkonem přes 60 koní nebude asi žádný beránek, …jak půjde startovat, když jsme v dnešní době zvyklí jen mačkat tlačítka startéru, …jak si konstrukce pohrála s gyroskopickým momentem, …jak zvládnou brzdy zastavit to stádo koní? A hlavní otázka zněla, jak padne do ruky.
Než jsme tyto otazníky stačili probrat, objevila se cedule Jinín. Tam nás již očekával pan Bohouš Staša se svým karavanem v barvách VM MOTOR a na první dojem krásná, bílá VM-ka. Seznámili jsme se s Bohoušem a vyslechli základní informace ohledně motocyklu. Při podrobném shlédnutí mota mě zaujalo mnoho detailů: středy kol velmi robustní a přitom lehké, racingové stupačky, sedlo Acerbis, velmi pevné brýle tlumičů, ale nejvíc mi padly do oka velké chladiče a dovoluji si říct, že jsou pevnější než všechny megasystémy. Zkrátka na motocyklu bylo odvedeno kus dobré práce.
O půl druhé otevřeli v Jiníně areál. Bohouš nastartoval stroj, nechal ho prohřát a my si zatím oblékli výstroj a šli se seznámit s tratí i motocyklem. VM mě překvapila ohromným výkonem, který v nízkých otáčkách naháněl strach. Udělali jsme pár koleček a VM-ka, i my dva s Lišákem, byli dostatečně prohřátí. Přestavil jsem ještě nastavení podvozku, řídítek a páček. A konečně nastal čas vyzkoušet moto naplno. Po rozbité trati VM-ka uháněla jako šutr a tuto trať krásně pohlcovala, před zatáčkama ukázala své předimenzované brzdy a poslušně zatočila tam, kam jsem chtěl. V zatáčce poslouchala na jedničku, při výjezdu si musí člověk dávat pozor na akceleraci. Stádo koní se o slovo hlásilo každou chvíli. Rukojeť plynu je dlouhá a tak dávkování výkonu nebylo tak hrozné. Motocykl VM na mě zapůsobil velmi dobrým dojmem, výtky, které jsem přednesl Bohoušovi, se budou určitě řešit.
A nyní převzal štafetu Lišák. Prvotní respekt, který k VM-ce měl, byl rychle pryč, kroutil plynem, co to šlo a neustále zrychloval. Potom si vyzkoušel několik startů a s velkým údivem konstatoval: “Tak tohle jsem nikdy nezažil, motorka má tolik výkonu, že jsem nestačil řadit!”
Odpoledne pomalu uběhlo a byl čas opustit trať. Na mou otázku, jaký pocit v něm VM-ka zanechala, odpověděl: “Na ničem tak silném jsem v životě neseděl, natož jezdil, motorka se mi fakt líbí, asi bych si zvykl. Při nájezdu na skoky mi chyběla jistota, špatně se odhadovala rychlost, protože motorka dopředu žene na jakoukoliv rychlost.” Tyto dojmy odhaduju podle toho, že Ondřej jezdí na novém Husarovi a ten se chová jinak, než konvenční motocykly, ale to je taky vše, co asi umí.
Své hodnocení motocyklu bych vyjádřil stupnicí od 1 do 5, kde 5 znamená nejlepší a 1 nejhorší:
Motor: výkon…………..5
průběh…………3
startování……..3
Podvozek: tlumení………….4
geometrie……….5
vyvážení…………4
Brzdy: citlivost…………4
účinnost………..5
Zpracování: ……………..5
Areál v Jiníně byl uzavřen a my vyrazili na místo, kde se VM-ky rodí. Bohouš otevřel dílnu a my viděli rozpracované motocykly. Nejvíc mě zajímalo právě zpracování a kvalita dílů, které jsou použity v motocyklu a zvenčí nejsou vidět. Bohouš začal vytahovat bedny plné velmi dobře zpracovaných dílů a já se začal ujišťovat, že se nejedná o žádný velký boom, jako to předvedla Praga, která jak rychle začala, tak ještě rychleji skončila. Nezbývalo mi nic jiného, než složit poklonu. A Bohouš s úsměvem dodal, že tady skoro nic není a že uvidíme teprve zítra v továrně, kde jsou ve skladech veškeré komponenty.
Druhý den jsme osobně navštívili pana Vladimíra Váchu v jeho podniku, nesoucí název VM MOTOR. Po několika hodinovém rozhovoru a exkurzi firmy padla dohoda a Faryn moto se stal oficiálním prodejcem pro celou Moravu a Slezsko a pro zlepšení služeb také prodejcem veškerého sortimentu firmy Öhlins.
Jsem velmi rád, že došlo k naší oboustranné dohodě. Tím, že je VM-ka kusová výroba, jsem schopen po vzájemné konzultaci objednat zákazníkům motocykl přímo na míru. Například dle jeho váhy bude moto osazené pružinami, dále např. výška řídítek, typ výfuku, velikost nádrže (8-11 litrů), typ nádrže (karbonová nebo hliníková). Takže po závazné objednávce dodám motocykl přesně podle zákazníkova přání a představy. Dále budu nabízet omezenou edici Cross country.
Možná se budu opakovat, ale nejvíce mě těší, že se jedná o ryze český motocykl, pánové Vladimír Vácha a Bohouš Staša odvedli v dnešní konkurenční době kus skvělé práce.
Cena motocyklu je stanovena na 136000,- Kč vč. DPH.
Veškeré dotazy velmi rád zodpovím.
Pavel Fárek
Naposledy editováno 03.10.2010 11:53:42
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Naposledy editováno 10.03.2013 15:02:55
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
2 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Joraell píše: jeej no tak preklep je snad jasny ze 170 ne ?
dík za upřesnění. Mě se ta motorka líbí, ale nějak za sebe 2T je 2T.. Nějak mě ty 4T nejdou pod nos. Ještě za mého mládí ESO 500 proti ČZ to bylo pokoukání.. Chápu výhody 4T, ale nějak jsem se zasekl na 2T1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
čínské motory montuje kde kdo pokud je to obaleno hezkým designem a prodává se to zaměstná to lidi a generuje to nějaký zisk má to smysl
dlouholetý vývoj něčeho co od samého začátku nemá žádnou budoucnost a pouze to požírá subvence a dotace je k ničemu v ČEZku se 20 let vyvíjí za miliardy a výsledkem je garáž plná neprodejnýho harampádí
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Naposledy editováno 13.03.2013 14:48:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
3 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Na náměstí kapitána Otmara Chlupa 13 (roh ulice Bezručova) Znojmo, a otevřeno máme:
Pondělí 12:30 - 17:00
Út - Pá 10:00 - 12:00 12:30 - 17:00
Sobota 10:00 - 12:00
Jinak doporučuji sledovat naše Facebookové stránky, pokud můžete - jsou tam nejnovější zprávy o novinkách mezi zbožím i fotky právě z nové prodejny
Jinak pardón všem, že je tu VM 10 let nevím, to je pravda V deseti letech jsem měla, pravda, jaksi jiné starosti Potom bych už toto raději vůbec nekomentovala
Naposledy editováno 31.03.2013 23:25:17
Obecně se dá s říci že právě Husqvarna je prababičkou všech moderních 4taktů v enduru a motocrosu jako taková zasluhuje uctu a respekt
časté vlastnické turbulence jí mnoho nepřidali ale i tak se jí ve sportu pozoruhodně dařilo bohužel ofroudová mládež vyblblá instantní japonskou produkcí nezná historické souvislosti
Naposledy editováno 01.04.2013 11:28:41
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
dva-kolové historie Husqvarna začala v roce 1903: První model byl schopen dosáhnout 5 km / h (3 mph). Síla byla poskytována 1-1/2 koní motoru z Belgie. V roce 1919, společnost představuje svůj první motocyklu s vlastním motorem Husqvarna, motocyklu s "moderními" charakteristiky: 500cc V-Twin, 12 koní a tři rychlostní převodovkou. Byl to nejlepší prodejce s 150 prodanými v jednom roce.
Skrz 1920s Husqvarnas byly používány hlavně pro přepravu a měl malou konkurenci úspěch. Průlom přišel v roce 1929 s příchodem mladého strojního inženýra jménem Folke Mannerstedt: pod jeho vedením a dohledem se narodil závodní oddělení. V 1933-1934 Husqvarna našel úspěch v silničních závodech po celé Evropě. Hnali se a často porazil konkurenty, jako je BMW, DKW, NSU, Norton, Rudge a Velocette. Vítězství bylo vstřeleno v národních soutěžích, jako je Grand Prix Švédska, jakož i mezinárodních závodů, jako je Grand Prix of Nations v Monze v roce 1936 a na ostrově Man TT, rasy, která stále přitahuje pozornost fanoušků. Jedná se o let před druhou světovou válku, během níž Husqvarna zastavila produkt zcela. To pokračovalo v roce 1946 s 98 ccm modelu následuje bezprostředně po 118 cc. Po válce, zájem o motocykly byla vysoká: Svart-qvarna model, další rozvoj 118 ccm, je úspěch s více než 100.000 prodaných kusů. Modely s různými barvami byly zavedeny, Black-qvarna, a Red-qvarna a tak dále. "Qvarna" série končí v roce 1954. O několik let rozvíjející 175 ccm následovat, zatímco 1953 je rok, který spojuje značku Husqvarna, aby off-road disciplíny.
HUSQVARNA. HISTORIE ÚSPĚCHU. 1953 DO ROKU 1973
Jedná se o důležité let. Nejen pro výrobu inovativních a spolehlivých modelů, ale také a především pro jejich výkon v závodech. To jsou roky, které koruna značky Husqvarna jako jeden z nejsilnějších v soutěžích.
Od roku 1950, Husqvarna potvrzuje své odhodlání do světa sportovních soutěží, věnovat více zdrojů na enduro a motokrosové závody. Drombagen nebo "Dream Bike", jednoválcový 175 ccm dvoutaktní s 9 koní, je prvním výsledkem tohoto úsilí. . Drombagen je první model začlenit evropský styl, s jeho elegantní lisované ocelovým rámem a přední vidlicí V polovině-1950, Husqvarna vytváří nový model, který měl jedinečné vlastnosti: Silverpilen (Silver Arrow). S celkovou hmotností pouhých 75 kg, byl Silverpilen definována jako světlo, spolehlivé a obratné. Mezi jeho hlavní rysy byly přední teleskopická vidlice, hydraulické tlumiče a motor montuje přímo do rámu. Jako každý self-respektovat bohatou historií, Husqvarna má důležitou schůzku: 1959, když jeho top jezdec Tibblin vyhrál první titul mistra světa v 250cc třída. Od této chvíle Husqvarna se stává jedním z nesporných mistrů v závodech. Jen o dva roky později, Husqvarna vyhrál ve třídě 500cc mistrovství světa třídy s Nilsson. Tyto dva jezdci pokračoval vyhrát několik dalších titulů a stal dav favority všech motocyklových fanoušků. V následujících letech, byl úspěch v soutěžích přidal prodejní úspěch. Výrobní kapacita dosáhla tak vysoké úrovně, že to stalo se nutné exportovat na trhy v Evropě a zejména v USA. To bylo v 60. a 70. letech, které Husqvarna, díky výrobě jedinečných motocyklů v mezinárodním průmyslu, a díky talentovaných jezdců jako Mikkola, Aberg a Hallman, označených některé z nejdůležitějších stránek motocyklového historii.
OD 1970 SE PŘEDSTAVÍ DEN
V roce 1977, byl Husqvarna získal švédské průmyslové skupiny Electrolux, lídr v oblasti domácích spotřebičů. V roce 1987, byl motocykl Husqvarna divize prodána do skupiny Cagiva, a opustil Švédsko pro Itálii, v provincii Varese. Na 1. října 2007 BMW získala kontrolu nad Husqvarna, a na 2. července 2008 Výstavba nového sídla začal u Cassinetta di Biandronno (Varese). Husqvarna Motocykly velitelství byl slavnostně otevřen dne 21. září 2009.
01.2.2013 rakouské Pierer Industries AG získává Husqvarna Motorcycles. 50 LET TRADICE V ZÁVODĚNÍ A 82 SVĚTOVÝCH TITULŮ s více než 50 let závodění na světové úrovni, Husqvarna Motorcycles se může pochlubit 82 tituly v Motocross, Enduro a Supermoto, včetně nedávného Světového enduro mistrovství vyhrál Antoine Meo palubě Husqvarna TE250. MOTOCYKLY HUSQVARNA DNES Husqvarna Motocykly má 260 zaměstnanců a její sídlo v Cassinetta di Biandronno zaujímají celkovou plochu 35.000 metrů čtverečních. Výsledkem silného povolání pro inovace a masivní závodní dědictví, aktuální sortiment zahrnuje 20 modelů rozdělených do Enduro, Motocross, Supermoto, Mini a Street kategorií. Husqvarna Motocykly má také kompletní sortiment příslušenství a náhradními díly.
2 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Joraelli, co je na tom špatného, že někdo někomu servisuje motorku, a není to jen v MX. To je snad ve většině případů normální, neznamená to, že ten kdo na tom "jen" jede je de*il. Je to pomoc. Většinou je to rodina, která se navzájem podporuje. ... Tvůj kamarád taky jezdil MX a servisoval mu motorku tatínek - jak ty říkáš a dneska jezdí s váma enduro. Někdy si ho poslechni, jak to doopravdy bylo, co všechno musel dělat.
No, celkově bych se do téhle debaty radši dál nepouštěla a nepustím, nepřišla jsem se sem, nedej Bože, hádat
Pánové, přeji úspěšnou sezónu v tom co děláte a těšilo mě
Naposledy editováno 01.04.2013 13:14:47
konopnik36 píše: HUSQVARNA PRVNÍ MOTORIZOVANÝCH JEDNOSTOPÝCH VOZIDEL - PRVNÍCH 50 LET
dva-kolové historie Husqvarna začala v roce 1903: První model byl schopen dosáhnout 5 km / h (3 mph). Síla byla poskytována 1-1/2 koní motoru z Belgie. V roce 1919, společnost představuje svůj první motocyklu s vlastním motorem Husqvarna, motocyklu s "moderními" charakteristiky: 500cc V-Twin, 12 koní a tři rychlostní převodovkou. Byl to nejlepší prodejce s 150 prodanými v jednom roce.
Skrz 1920s Husqvarnas byly používány hlavně pro přepravu a měl malou konkurenci úspěch. Průlom přišel v roce 1929 s příchodem mladého strojního inženýra jménem Folke Mannerstedt: pod jeho vedením a dohledem se narodil závodní oddělení. V 1933-1934 Husqvarna našel úspěch v silničních závodech po celé Evropě. Hnali se a často porazil konkurenty, jako je BMW, DKW, NSU, Norton, Rudge a Velocette. Vítězství bylo vstřeleno v národních soutěžích, jako je Grand Prix Švédska, jakož i mezinárodních závodů, jako je Grand Prix of Nations v Monze v roce 1936 a na ostrově Man TT, rasy, která stále přitahuje pozornost fanoušků. Jedná se o let před druhou světovou válku, během níž Husqvarna zastavila produkt zcela. To pokračovalo v roce 1946 s 98 ccm modelu následuje bezprostředně po 118 cc. Po válce, zájem o motocykly byla vysoká: Svart-qvarna model, další rozvoj 118 ccm, je úspěch s více než 100.000 prodaných kusů. Modely s různými barvami byly zavedeny, Black-qvarna, a Red-qvarna a tak dále. "Qvarna" série končí v roce 1954. O několik let rozvíjející 175 ccm následovat, zatímco 1953 je rok, který spojuje značku Husqvarna, aby off-road disciplíny.
HUSQVARNA. HISTORIE ÚSPĚCHU. 1953 DO ROKU 1973
Jedná se o důležité let. Nejen pro výrobu inovativních a spolehlivých modelů, ale také a především pro jejich výkon v závodech. To jsou roky, které koruna značky Husqvarna jako jeden z nejsilnějších v soutěžích.
Od roku 1950, Husqvarna potvrzuje své odhodlání do světa sportovních soutěží, věnovat více zdrojů na enduro a motokrosové závody. Drombagen nebo "Dream Bike", jednoválcový 175 ccm dvoutaktní s 9 koní, je prvním výsledkem tohoto úsilí. . Drombagen je první model začlenit evropský styl, s jeho elegantní lisované ocelovým rámem a přední vidlicí V polovině-1950, Husqvarna vytváří nový model, který měl jedinečné vlastnosti: Silverpilen (Silver Arrow). S celkovou hmotností pouhých 75 kg, byl Silverpilen definována jako světlo, spolehlivé a obratné. Mezi jeho hlavní rysy byly přední teleskopická vidlice, hydraulické tlumiče a motor montuje přímo do rámu. Jako každý self-respektovat bohatou historií, Husqvarna má důležitou schůzku: 1959, když jeho top jezdec Tibblin vyhrál první titul mistra světa v 250cc třída. Od této chvíle Husqvarna se stává jedním z nesporných mistrů v závodech. Jen o dva roky později, Husqvarna vyhrál ve třídě 500cc mistrovství světa třídy s Nilsson. Tyto dva jezdci pokračoval vyhrát několik dalších titulů a stal dav favority všech motocyklových fanoušků. V následujících letech, byl úspěch v soutěžích přidal prodejní úspěch. Výrobní kapacita dosáhla tak vysoké úrovně, že to stalo se nutné exportovat na trhy v Evropě a zejména v USA. To bylo v 60. a 70. letech, které Husqvarna, díky výrobě jedinečných motocyklů v mezinárodním průmyslu, a díky talentovaných jezdců jako Mikkola, Aberg a Hallman, označených některé z nejdůležitějších stránek motocyklového historii.
OD 1970 SE PŘEDSTAVÍ DEN
V roce 1977, byl Husqvarna získal švédské průmyslové skupiny Electrolux, lídr v oblasti domácích spotřebičů. V roce 1987, byl motocykl Husqvarna divize prodána do skupiny Cagiva, a opustil Švédsko pro Itálii, v provincii Varese. Na 1. října 2007 BMW získala kontrolu nad Husqvarna, a na 2. července 2008 Výstavba nového sídla začal u Cassinetta di Biandronno (Varese). Husqvarna Motocykly velitelství byl slavnostně otevřen dne 21. září 2009.
01.2.2013 rakouské Pierer Industries AG získává Husqvarna Motorcycles. 50 LET TRADICE V ZÁVODĚNÍ A 82 SVĚTOVÝCH TITULŮ s více než 50 let závodění na světové úrovni, Husqvarna Motorcycles se může pochlubit 82 tituly v Motocross, Enduro a Supermoto, včetně nedávného Světového enduro mistrovství vyhrál Antoine Meo palubě Husqvarna TE250. MOTOCYKLY HUSQVARNA DNES Husqvarna Motocykly má 260 zaměstnanců a její sídlo v Cassinetta di Biandronno zaujímají celkovou plochu 35.000 metrů čtverečních. Výsledkem silného povolání pro inovace a masivní závodní dědictví, aktuální sortiment zahrnuje 20 modelů rozdělených do Enduro, Motocross, Supermoto, Mini a Street kategorií. Husqvarna Motocykly má také kompletní sortiment příslušenství a náhradními díly.
menší doplnění
Husqvarna 500 GP
v roce se objevila nová značka v MS
byla to 2T 500cm která vznikla sešroubováním 2 motokrosových motorů a dalšími úpravami.
Sice žádnou GP nevyhrála, ale získala několi podiových umístění
Postupně bylo vyvinuto i kapalinové chlazení, ale to se nestihlo nasadit do závodů.
Nějlepší výsledky byly v roce 1972 a tento projek trval do roku 1976.
Tuto motorku vodil zejména švéd Bo Granath.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Andris57 píše: Téma Husqvarna už jsem uzavřela ... ale
Joraelli, co je na tom špatného, že někdo někomu servisuje motorku, a není to jen v MX. To je snad ve většině případů normální, neznamená to, že ten kdo na tom "jen" jede je de*il. Je to pomoc. Většinou je to rodina, která se navzájem podporuje. ... Tvůj kamarád taky jezdil MX a servisoval mu motorku tatínek - jak ty říkáš a dneska jezdí s váma enduro. Někdy si ho poslechni, jak to doopravdy bylo, co všechno musel dělat.
No, celkově bych se do téhle debaty radši dál nepouštěla a nepustím, nepřišla jsem se sem, nedej Bože, hádat
Pánové, přeji úspěšnou sezónu v tom co děláte a těšilo mě
Spatne jsi to pochopila jedna vec je kdyz k tomu ma dotycny vztah a nsahu se to od toho taty naucit a ne jen ze se motorka hodi po jezdeni do kouta a vsak on se o to otec postara :) Tihle toho nejvice nakecaji.
navic jak potom muze takovej pomlouvat nejakou motorku kdyz ten motor nikdy vevnitr nevidel a ani vlastne nevi jak to tam funguje :)
Naposledy editováno 01.04.2013 17:34:33
Joraell:
Navic jak potom muze takovej pomlouvat nejakou motorku kdyz ten motor nikdy vevnitr nevidel a ani vlastne nevi jak to tam funguje :)
Naposledy editováno 01.04.2013 19:04:30