Téma: VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
 
2.9.2010 v 18:39
Tak produkce české motorky dostala zelenou.A první prodejce pro moravu a slezko je již také na světě.Viz opis článku:VM MOTO

S firmou VM MOTO jsem rozjednal obchodní zastoupení motocyklů VM pro severní a jižní Moravu. Už velmi dlouho jsem byl zván na test nového českého motocyklu pod názvem VM. Sezóna byla velmi nabitá, takže jsme se s majitelem firmy, panem Vladimírem Váchou, míjeli a neměli čas dohodnout si termín testu. V polovině srpna mi pípla SMS od tvůrce motocyklu Bohouše Staši a konkrétní termín byl dohodnut.
Byl jsem na tento motocykl šíleně zvědavý. Domluvil jsem se se svým teamovým jezdcem Ondřejem Liškou, že se testu zúčastní taky. A zvědavost začala hlodat v nás obou. VM-ka pro nás byla velkou neznámou, pouze jsme věděli, že její obsah je 610 cm3, váha 109 kg, má bílou barvu, nemá startér, přední tlumiče jsou Paoli-Kayaba, zadní Öhlins a brzdy Brembo. Tato skutečnost nás nutila si při dlouhé cestě pokládat navzájem spoustu otázek:…jak je motorka vyvážená …s výkonem přes 60 koní nebude asi žádný beránek, …jak půjde startovat, když jsme v dnešní době zvyklí jen mačkat tlačítka startéru, …jak si konstrukce pohrála s gyroskopickým momentem, …jak zvládnou brzdy zastavit to stádo koní? A hlavní otázka zněla, jak padne do ruky.
Než jsme tyto otazníky stačili probrat, objevila se cedule Jinín. Tam nás již očekával pan Bohouš Staša se svým karavanem v barvách VM MOTOR a na první dojem krásná, bílá VM-ka. Seznámili jsme se s Bohoušem a vyslechli základní informace ohledně motocyklu. Při podrobném shlédnutí mota mě zaujalo mnoho detailů: středy kol velmi robustní a přitom lehké, racingové stupačky, sedlo Acerbis, velmi pevné brýle tlumičů, ale nejvíc mi padly do oka velké chladiče a dovoluji si říct, že jsou pevnější než všechny megasystémy. Zkrátka na motocyklu bylo odvedeno kus dobré práce.

O půl druhé otevřeli v Jiníně areál. Bohouš nastartoval stroj, nechal ho prohřát a my si zatím oblékli výstroj a šli se seznámit s tratí i motocyklem. VM mě překvapila ohromným výkonem, který v nízkých otáčkách naháněl strach. Udělali jsme pár koleček a VM-ka, i my dva s Lišákem, byli dostatečně prohřátí. Přestavil jsem ještě nastavení podvozku, řídítek a páček. A konečně nastal čas vyzkoušet moto naplno. Po rozbité trati VM-ka uháněla jako šutr a tuto trať krásně pohlcovala, před zatáčkama ukázala své předimenzované brzdy a poslušně zatočila tam, kam jsem chtěl. V zatáčce poslouchala na jedničku, při výjezdu si musí člověk dávat pozor na akceleraci. Stádo koní se o slovo hlásilo každou chvíli. Rukojeť plynu je dlouhá a tak dávkování výkonu nebylo tak hrozné. Motocykl VM na mě zapůsobil velmi dobrým dojmem, výtky, které jsem přednesl Bohoušovi, se budou určitě řešit.
A nyní převzal štafetu Lišák. Prvotní respekt, který k VM-ce měl, byl rychle pryč, kroutil plynem, co to šlo a neustále zrychloval. Potom si vyzkoušel několik startů a s velkým údivem konstatoval: “Tak tohle jsem nikdy nezažil, motorka má tolik výkonu, že jsem nestačil řadit!”
Odpoledne pomalu uběhlo a byl čas opustit trať. Na mou otázku, jaký pocit v něm VM-ka zanechala, odpověděl: “Na ničem tak silném jsem v životě neseděl, natož jezdil, motorka se mi fakt líbí, asi bych si zvykl. Při nájezdu na skoky mi chyběla jistota, špatně se odhadovala rychlost, protože motorka dopředu žene na jakoukoliv rychlost.” Tyto dojmy odhaduju podle toho, že Ondřej jezdí na novém Husarovi a ten se chová jinak, než konvenční motocykly, ale to je taky vše, co asi umí.
Své hodnocení motocyklu bych vyjádřil stupnicí od 1 do 5, kde 5 znamená nejlepší a 1 nejhorší:
Motor: výkon…………..5
průběh…………3
startování……..3
Podvozek: tlumení………….4
geometrie……….5
vyvážení…………4
Brzdy: citlivost…………4
účinnost………..5
Zpracování: ……………..5

Areál v Jiníně byl uzavřen a my vyrazili na místo, kde se VM-ky rodí. Bohouš otevřel dílnu a my viděli rozpracované motocykly. Nejvíc mě zajímalo právě zpracování a kvalita dílů, které jsou použity v motocyklu a zvenčí nejsou vidět. Bohouš začal vytahovat bedny plné velmi dobře zpracovaných dílů a já se začal ujišťovat, že se nejedná o žádný velký boom, jako to předvedla Praga, která jak rychle začala, tak ještě rychleji skončila. Nezbývalo mi nic jiného, než složit poklonu. A Bohouš s úsměvem dodal, že tady skoro nic není a že uvidíme teprve zítra v továrně, kde jsou ve skladech veškeré komponenty.
Druhý den jsme osobně navštívili pana Vladimíra Váchu v jeho podniku, nesoucí název VM MOTOR. Po několika hodinovém rozhovoru a exkurzi firmy padla dohoda a Faryn moto se stal oficiálním prodejcem pro celou Moravu a Slezsko a pro zlepšení služeb také prodejcem veškerého sortimentu firmy Öhlins.
Jsem velmi rád, že došlo k naší oboustranné dohodě. Tím, že je VM-ka kusová výroba, jsem schopen po vzájemné konzultaci objednat zákazníkům motocykl přímo na míru. Například dle jeho váhy bude moto osazené pružinami, dále např. výška řídítek, typ výfuku, velikost nádrže (8-11 litrů), typ nádrže (karbonová nebo hliníková). Takže po závazné objednávce dodám motocykl přesně podle zákazníkova přání a představy. Dále budu nabízet omezenou edici Cross country.
Možná se budu opakovat, ale nejvíce mě těší, že se jedná o ryze český motocykl, pánové Vladimír Vácha a Bohouš Staša odvedli v dnešní konkurenční době kus skvělé práce.
Cena motocyklu je stanovena na 136000,- Kč vč. DPH.
Veškeré dotazy velmi rád zodpovím.

Pavel Fárek


Naposledy editováno 03.10.2010 11:53:42

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 07:55 | Nahoru | #331

sxs525 píše: teamwhd> v kostelci za hlubokýho komunismu dvá Pánové co dělali v kolbence za rok postavili
po práci doma v plechový garáži dvouválcovou 125ku celou včetně rámu kapot bubnů a zjara s tím jeli na závody to byli smysluplné motorky tohle žádnej pro mě zřetelnej smysl nemá a už vůbec né ten že bych na to šetřil na flatrak si něco sešroubuju a na motocross si koupim něco co bude fungovat


bratři Vicherové byli koumáci

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 10:13 | Nahoru | #332
jen jsem uvedl že řada lidí doslova z ničeho dokázali stavět na svou dobu pozoruhodně hezké a funkční závodní motocykly a dělali to bez CNC mašin karbonu jen tak doma v garáži s pilníkem v ruce přes zimu když se nezávodilo oni neměli ambici konkurovat západním strojům chtěli jen funkční a dostupné sportovní nářadí které tu nebylo. Dnes se celá desetiletí investují stamiliony do firem jako fgr vm jawa a výsledkem je pár chatrných prototypů navíc už od pohledu naprosto nekonkurenceschopných. Kusová výroba s využitím současné úrovně 3D modelování a obrábění umožňuje tvůrcům fantastické možnosti které si fabrika v sérii nemůže dovolit tímto směrem jde ve světě řada podniků ale způsob jakým to uchopili firmy v česku zdá se mě být poněkud nešťastným

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 10:48 | Nahoru | #333
sxs525> jasně vypadáto nesmyslně, víme jak dopadl cannondale, vertemati, ccm...jak je na tom highland, tm .....všem je jasný že výrobou závodních motorek se nedá vydělat a bez financí který přijdou odjinud by to asi nešlo ale buďme za to rádi....pořád je to lepší než ty prachy prošňupat v kokainu. Ta motorka konkurenceschopná určitě je...při prvním brždění bez jakýchkoliv úprav ukázala 53PS. Rám a geometrie nejsou věci který by se nedali poupravit. A ten pocit když stojíš s českou motorkou na startu světovýho poháru (v mym případě), ten prostě nezažiješ na jinym stroji. Ano rozumný je koupit si Hondu, Kawu, Suzu...

Navíc z jezdců mčr motokrosu si narozdíl od některých tady nedovolil hodnotit to či ono a odpovědí bylo uvidíme až jak se ukáže na trati.

S hmotností je to tak že zatím je 3kg nad Yamahou. Teplota od výfuku tlumení neovlivní. A co se mi líbí že motor má oddělený mazání.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 11:56 | Nahoru | #334
teamwhd> Jenže zakladatel vlákna před dvěma lety sliboval, že bude k dispozici levná a kvalitní motorka. Což se doteď nestalo. Vo tom je celou dobu řeč, né vo CNC prototypu na veletržním stánku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 12:02 | Nahoru | #335
M6> ten původní model se už nedělá(ale k dispozici byla a kdo chtěl tak si ji koupil) a tohle není cnc prototyp ale novej model motorky na rok 2013. Pro sérii bude motor taky komplet CNC. VM tak vyrábí motokárové motory a tento postup bude platit i pro mx.

Naposledy editováno 22.09.2012 12:03:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 12:59 | Nahoru | #336

teamwhd píše: M6> ten původní model se už nedělá(ale k dispozici byla a kdo chtěl tak si ji koupil)...


Taky to není úplně pravda. Psalo se, že bude možnost i s homologací na silnici, takže kdo chtěl tuhle verzi, měl smolíka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 13:03 | Nahoru | #337
Janek> To je možný ale podle mě je taková motorka na silnici nesmysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 13:05 | Nahoru | #338

teamwhd píše: Janek> To je možný ale podle mě je taková motorka na silnici nesmysl.

To je mozny, ale vysvetli to komisarovi na prejimce pri enduru... Nehlede na to, ze na motardu si rad jednou zacas zaprasim po centru Ja sam jsem byl jeden z lidi, ktery meli zajem o homo verzi, ale bohuzel nejak nevznikla... U 450 je enduro v planu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 13:09 | Nahoru | #339
Uvalak> v plánu asi je ale víme všichni jakej oser jsou homologace...ale pořád si myslim že tenhle motor člověk v provozu trápí...to je revír spíš ktm 690 nebo suzuki DRZ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 13:15 | Nahoru | #340

teamwhd píše: Uvalak> v plánu asi je ale víme všichni jakej oser jsou homologace...ale pořád si myslim že tenhle motor člověk v provozu trápí...to je revír spíš ktm 690 nebo suzuki DRZ

Jo to s tebou souhlasim, ja jsem na svy Bete byl na motardech v provozu asi 5x a vetsinou jenom po Praze, kde ty prevody do 160 vetsinou postacujou. Na druhou stranu ten RFS motor je takovej pomalobeh, ze mu vubec nevadi jet na minimalni otacky. Jednou kdyz mi padlo auto, tak jsem na ni absolovoval asi 250 km a jediny co trpelo byla moje prdel Spotreba pri jizde mimo meste kolem 100 km/h na sestku a po mestech parkrat zatahnout byla asi 4 na 100 Ja osobne jezdim jak enduro, tak motokros a v lete supermoto, takze hledam neco univerzalniho a ty papiry jsou takovej prijemnej bonus a clovek ma klid, ze az ho cestou na pumpu sestreli dedek ve Favoritu, tak mu pojistovna neco da

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 13:30 | Nahoru | #341
Uvalak> no jenže takhle to bereš ty ale někdo to může vzít tak že když to má papíry tak se k tomu může chovat jak k cesťáku a já osobně bych teda ty reklamace pak řešit nechtěl protože na věc s papírama asi nějaká záruka bejt musí. A lidi co nemaj zrovna zdravej úsudek akorát udávaný servisní intervaly od koupě odraděj. Mě se taky třeba líbil berg 570 v motardu ale pak porovnáš servisování s KTM 690 nebo nedejbože s Yamahou 660 a hned přemejšlíš jinak. 3 motorky v jednom je hezká myšlenka a já si taky myslel že to takhle šalamounsky vyřešim ale v praxi to tak růžový prostě neni....

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 13:38 | Nahoru | #342
teamwhd> Staci se podivat jak to delaj ostatni vyrobci, ta motorka je oficialne zavrena na nejakejch 7 kW a jak vyndas restrikce a pretryskujes to, tak je po zaruce Ve vysledku to vypada tak, ze je to jen na vuli prodejce, eventuelne fabriky, jestli ti vyjde vstric. Pokud jezdis dobre, tak to samozrejme nejde, ale v mym pripade je to nejak zvladnutelny, i kdyz jsem musel letos prikoupit jeste krosku, protoze Beta je proste na trat moc vypasena Bohuzel nemam cas, naladu ani penize se starat o 2 ostry motorky, takze chci na jare poridit neco na cem se bude jezdit jak enduro tak hobby MX a eventuelne se s tim bude dat zablbnou na galuskach nekde v Mejte. Zatim to vypada na EXC 200 nebo 350, ale pokud by VM byla za zajimavou cenu...

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 14:10 | Nahoru | #343
no když vidim cenu GAS GAS 300 tak bych měl asi jasno

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 14:20 | Nahoru | #344

teamwhd píše: no když vidim cenu GAS GAS 300 tak bych měl asi jasno

Toho uz jsem mel (novyho, Rko, model 08) a uprimne bych to znova asi nechtel. To jejich zpracovani me moc neoslovilo, furt z toho neco padala a par konstrukcnim nesmyslum jsem se nestacil divit Hlavne bych chtel zkusit slabsi kubaturu a Gas ma bohuzel 200 na spodku z 250, naproti tomu KTM na spodku ze 125, takze je tam pomerne velkej vahovej rozdil. Co me oslovilo od Gas Gasu je Cervantesova 450 s motorem z WR, ale tam je naopak ta cena ponekud vyssi (i u seriovky). Jelikos mi budou v zime delat vazy, tak bude na vyber casu dost, tak uvidim kdo nabidne nejlepsi cenovku, par znamejch prodava KTM, tak uvidim s cim se vytahnou Zatim se mi asi nejlip jezdilo na zmineny EXC-F 350, ale ani tomu 2T se nebranim, na ten MX by bylo tech 97 kg co vazi EXC 200 velice prijemnejch.

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 18:24 | Nahoru | #345
Já tuto věc čtu tak že firma má volnou kapacitu na těch drahejch mašinách tak prostě něco vyrobily budou to vozit po výstavách s heslem hele jak hluboko a přesně umíme do hliníku
vrtat, je to praxe běžná i u velkých firem bez nějakých ambicí se s tímto sportovním nářadím prosadit v závodech pro které se zdá být určen. Pokud se ovšem chce utkat s konkurencí je celkem jedno kde protože i na vesnickejch guláších se scházej mašiny nové nebo zánovní, proč je to konstruováno zcela mimo trend který je v motokrosu zřetelný? a pokud to chtějí dokonce prodávat tak myšlenkové pochody tvůrců nechápu vůbec. Proč rezignovali na design
plastů a použili nějakou druhovýrobu hondy. Každá značka má nějakého ducha nějakou auru
charakteristiku která jí definuje jak na trhu tak v očích publika a sportovní nářadí jakým motocross bajky jsou musí být viděny na závodech a pokud možno vepředu to je zájem všech výrobců kromě česka . Dnes už v motocrossu maj 50koní i 250ky a v podstatě už o výkon přes 50koní ani nejde, jde o jeho efektivní využití a rozložení v otáčkách geometrie také není tajemství nakonec obejít s metrem hondu CRF umí každej že. Všechny značky dnes mají dokonalé stroje lišící se v drobných detailech hliníkové rámy se dnes dělají proto že jejich výroba je ve výsledku levnější než u ocelových taktéž tlakové lití bloků motorků šetří materiál a hmotnost Japonci mají lité i díry na 3ky závity a přesnost výroby je taková že se jednotlivé kusy obalů motorů mohou při montáži zaměňovat všechny tyto technologie lití a hydroformování ve výsledku zlevňují výrobu a proto si můžete za 175 koupit hondu nebo yamahu 450de která bude kvalitativně v jiném vesmíru než vm které by to nedokázalo vyrobit ani za dvojnásobnou častku tak to prostě dnes je a pokud jde o homologaci do běžného provozu když vidím ty čínské čtyřkolky vybavené spz myslím že by to zas takový problém být neměl spíš je problém že ten stroj zátěž běžného provozu asi nevydrží.

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 19:39 | Nahoru | #346
sxs525> design plastů není prdel a v čr není jedinej(no možná o jednom vim ) člověk kterej by dokázal navrhnout plasty tak aby to vypadalo....podobnej postup používala TM a myslím že s touto fabrikou by se měla VM porovnávat. A ta motorka je dělaná na závodění a to minimálně na úrovni mistrovství republiky. Ano japonci jsou někde jinde ale takhle bysme mohli jezdit všichni ve stříbrnejch oktávách kombi. Kdo chce kritizovat tak si něco vždycky najde ale já bych si to v úctě lidem který jsem poznal nedovolil...Ono kolikrát nestačí si jen věci někde naštudovat a o tobě si myslím že vysmejčíš každou informaci takže tě to zajímá....prostě to sleduješ a pak poflušeš což nechápu. Já třeba byl nadšenej z FGR ale po návštěvě fabriky a zjištění jak to vůbec je a jak tam nesmyslně zahučely dotace jsem změnil názor. VMce jsem se zas zezačátku smál že to je zkopčenej 98 berg a že to je zastaralá koncepce a kdesi cosi....pak sem si ale vzpoměl jaká to byla raketa ten berg FC 600 kterýho sem vodil tenkrát v poháru čtyřtaktů....a ted když jsem chtěl zkusit flat track tak mi prostě vyšlo že potřebuju právě ji. A jestli mi řekneš že není tvůj sen postavit motorku podle vlastních představ tak lžeš.

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

22.9.2012 v 23:51 | Nahoru | #347
porovnávání je základem každé ekonomické rozvahy tedy máme cíl kterého chceme dosáhnout a cenu kterou za to budem platit rozdíl je zisk každý kdo něco kupuje tak porovnává a zvažuje nabídky kromě našich ministerstev a miliardových státních nákupů tam do toho ovšem vstupuje fenomém cizích peněz z kterých jak známo krev neteče a ten boří celou selskou logiku. TM je řadu let na pokraji bankrotu nicméně je účastníkem světových závodů a má jisté výsledky ano používali design suzuki rm nějakou dobu, myslím že je nad vodou drží také subvence z Bruselu . Fgr má s vm řadu pozoruhodných podobností tou zásadní je autor motoru xxxl formátu, příhradový rám použité technologie počet vyrobených kusů a i celkové aranžmá projektu myslím že to není náhoda.

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

23.9.2012 v 00:39 | Nahoru | #348
taky jsem trošku nepochopil strategii téhle firmy... VM 610, byl podle mě produkt, který je ze začátku mohl vytáhnout aspoň trošku do podvědomí jezdců... místo toho sází na další 450, která zaujme nesmyslnou cenou a jak se dívám na obrázek i divnou ergonomií při údržbě (zdá se mi, že pro běžnou údržbu se musí vyndat celý motor)

610 měla velkou šanci s homolagcí uspět na domácím tak i na zahraničním trhu... trošku mi to připomíná Jawu a její "odsunutí" projektu reinkarnace Californian a místo toho vyrobila blbost poslepovanou z dílů od jiných výrobců... kdyby udělali naháče v tomhle stylu se 6-kilem vzducháčem, tak mají taky šanci prorazit...

Naposledy editováno 23.09.2012 00:47:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

23.9.2012 v 09:02 | Nahoru | #349
sxs525> On je kurevskej rozdíl mezi tím dokázat motorku postavit a tím ji umět prodat a postarat se o zákazníky. Marketing prostě český firmy podceňujou.

btw: fgr motor byl původně nakreslenej do auta . Motor VM se mi hodně líbí a radši když bude velkej a spolehlivej než ty vyslabený japonský kartery. Honda se ted třeba vrátila k 6ti pružinový spojce....já si myslim že budou muset ty čtyřtakty dělat odolnější...kor ve 250 protože ty servisní náklady se moc lidem nelíběj.

Naposledy editováno 23.09.2012 09:18:49

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

23.9.2012 v 09:27 | Nahoru | #350
Jinak co se nekdo ptal na vahu, tak v CMN jsem cetl, ze prej 109 kg (suchá). Na to, ze japonci maj vicemene vsichni pod 100 kg...

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

23.9.2012 v 09:29 | Nahoru | #351

teamwhd píše: sxs525> On je kurevskej rozdíl mezi tím dokázat motorku postavit a tím ji umět prodat a postarat se o zákazníky. Marketing prostě český firmy podceňujou.


Bohuzel, pokud to bude se 450 stejny jako s tou 610, tak jich asi o moc vic neprodaj... Ten zajem tady byl, hodne lidi z okoli to zajimalo, ale ve vysledku nebylo dohledatelny vicemene zadny info a nejaky "VM Days" co se udajne meli konat, taky nebyly...

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

23.9.2012 v 11:11 | Nahoru | #352
Nečetl jsem celou diskuzi ale fandím tvůrcům těchto motorek, ostatně jako každé české firmě. Pokud by začali vyrábět 2T motokrosovou 125 Určitě bych koupil. Hodně štěstí do budoucna

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

23.9.2012 v 12:37 | Nahoru | #353
Někdo zde zmiňoval gasgas ti měli svojí 450 už před 10ti lety a osazenou stříkačkou mareli hlavy na ten agregát se dokonce lili u nás byla to 4 ventilová kopie yamahy španělé se s tím trápili řadu let docela jim to i fungovalo nicméně nakonec skočili po agregátech evolučně starších 5ventilech yamaha domnívám se že je pro ně ve výsledku ekonomicky výhodnější
Kupovat hotové motory než mít vlastní 4takt motorárnu .
Nerozumím proč VM nejde cestou 2 taktů když s tím mají zkušenosti pokrok v materiálech
chemii a elektronice staví 2takty na zcela novou úroveň a i ekologie je v podstatě na straně
2taktů, nehledě na to že vývoj nových baterii umožní stále větší vliv e-biků proto mě vývoj
450ky navíc takového formátu přijde naprosto iracionální.

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

23.9.2012 v 13:24 | Nahoru | #354
čert ví,co za tím je....

stavět krosu a snažit se prorazit konkurenci obrovských firem jako je honda,ktm a pod, je podle mně sebevražda.

logicky-prorazit do světa endura by bylo mnohem lehčí,tam se až tak nehledí na gramy a maximální výkon,zpousta jezdců ocení jednoduchost,dlouhou životnost a o nějakou tu korunu levnější díly...

...případně ty dvoutakty-ty jim fungujou dobře a výrobní cena musí být víc než zajímavá...

Naposledy editováno 23.09.2012 13:27:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

24.9.2012 v 12:59 | Nahoru | #355
Dolph-cz> japonci vnutili světu 4takty v motosportu, protože jsou v jejich výrobě nejlepší a sport je klíčem k ovládnutí trhu KTM jim stačí trochu sekundovat ale kdoví jak by to s KTM bylo bez indického kapitálu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

24.9.2012 v 21:27 | Nahoru | #356
sxs525> no nevim jestli Jacky Martens nebo Joel Smets jezdily japonce ale to japonský bláznění na 4 doby začalo Yamahou 400 v ekologií pomatený Americe... mimochodem frézovanej motor

Naposledy editováno 24.09.2012 21:28:05

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

24.9.2012 v 22:28 | Nahoru | #357
teamwhd> Je to myšleno obecně honda vpodstatě vylobovala konec 2taktů v motoGP, cross 2takty ukončili výrobu a ostatní značky zastavili vývoj, nezapomenutelný Smets a Mertens byly nepochybně průkopníky Husqvarna Husaberg i KTM jedinečné 600ky jejichž výrobci zdaleka netlačily na 4taktní pilu s obsahem 450 a 250 jako japonci a prototypová yamaha pro Bartoliniho byla frézovaná byla první svého druhu zakladatelka veleúspěšného
rodu, dnes jsme ovšem jinde

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

24.9.2012 v 23:39 | Nahoru | #358
no kdyz uz je tu zmíněna tak pár fotek one yzm 400 http://www.thumpert...-engine-and-project/ :)

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

25.9.2012 v 09:29 | Nahoru | #359
sxs525: jen by me zajimalo v cem jde ta motorka proti proudu a ty jasny detaily co prozrazuji ze sportovne je nekonkurenceschopna... jako vazne, konstrukce MX stroju mi moc nerika tak bych se rad poucil...

ten prihradovej ram a frezovanej motor je jasne patrnej rozdil, ale zas tezko v naky maloseriovce rozjet nejakou technologii presnyho liti hliniku...

taky si myslim ze meli skocit do e-biku, neco dotazeneho k jakztakz funkcnimu kousku ala quantya....

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

25.9.2012 v 20:54 | Nahoru | #360
assassin> Nekonkurenceschopnost VM 450 má několik rovin za prvé rentabilita domnívám se že se to nepodaří vyrobit tak aby se při obvyklé ceně dalo dosáhnout zisku. Za druhé koncepce motoru
agregát je příliš vysoký a nepříznivě komplikuje celou konstrukci motocyklu omezuje nádrž airbox atd. zatřetí výfuk to bych nazval hazardem na první pohled je patrné jak je to všechno pod sedlem natěsnáno sálavé teplo z výfuku povede po čase k destrukci řady součástí (povšimněte si jak tu oblast má vyřešenou yamaha ), navíc tento koncept ze své podstaty komplikuje řešení svodu pokud jde o požadovanou délku, za čtvrté rám a kyvka chtělo by se říct z nouze ctnost na hliník nemají technologii, agregát neumožňuje jiný než příhradový rám,
na silničních a cestovních strojích lze pojmout příhradový rám jako ozdobu motocyklu zde je to z praktických i estetických důvodů velkým mínusem, kývačka je pokrokem ve smyslu k předchozímu použití všeho možného ovšem já bych to na cross bajku nechtěl z důvodu váhy a pevnosti a že se v tom bude držet bláto tráva klacky , otazníkem je hmotnost předpokládám že je vyšší než deklarovaná to se dá odpustit činí tak všichni výrobci záleží ale o kolik a charakter motoru otáčky vibrace atd. K pérování nemám sebemenší výhrady
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist