globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kdy používat zadní brzdu
 
26.10.2009 v 17:37
zdravím chtěl bych se zeptat v jakych situacích pouzívat zadní brzdu......... za každou radu budu rád třeba se už nevysekám

Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 19:08 | Nahoru | #301
Zkuste to eliminovat na brždění plynem. Ale opatrně se spojkou,né že ji pustíte naráz.
Ale hlavně musíte pod prdelou tu motorku cítit,pak víte jak brzdit,podřazovat apod.
Sám pořád studuji motorku a je to věčné studium,pořád je co vylepšovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 19:09 | Nahoru | #302
Save77> ne, já z toho mám taky prdel
jinak nevěřila bys jaká prdel je když podřazuješ s moc malým meziplynem když už se sklápíš do zatáčky
všechny vás překvapím- na své mašině nemám antihoppingovou spojku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 19:10 | Nahoru | #303
k.arlus> cože?

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 19:11 | Nahoru | #304

memphis.unv>xtezeto> ale vy jste tu prdel přisoudili neoprávněně mně

Kdo s čím zachází s tím taky schází.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 19:12 | Nahoru | #305
memphis.unv> Ale leješ do ní hoppinkovou šťávu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 19:13 | Nahoru | #306
memphis.unv> SKONČILI najdi si to.

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 19:14 | Nahoru | #307

k.arlus>memphis.unv> SKONČILI najdi si to.

Ty musíš být nalitej jak pupen.

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 19:22 | Nahoru | #308
k.arlus> a proto jsem si v rámci smutku dal do profilu logo a přetáhl přes něho černou stužku. a až se eric oklepe, rozběhne výrobu zas

aji když nevim jak to souvisí s tématem

Naposledy editováno 27.10.2009 19:23:02

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 19:24 | Nahoru | #309
xtezeto> to nevim co je
ale dopředu říkám že používám klasický postupy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 19:24 | Nahoru | #310

Save77>Myslím, že ten můj byl dobrej. Nechal mě vymáchat ve všem možným. Koleje, mokro, rozjezdy v krpálech. Techniku pěkně, až jsem měla šmír za ušima.
Když se tady člověk z diskuzí dozví, že ani neví,kde má zadní brzdu, tak je to dost strašidelný...



he he hmm to já techniku neměla já si ještě v noci před zkuškama psala sFotikem a ten mi vše vysvětloval
běhe mjízdy si psal smsky,jezdila jsem centrem Prahy přes Karlák a Ípák atd po kolejích to je jasný,ale jako nijak extra,nic mi nevysvětlil,řekl mi jestli mám kamarády motorkáře říkám jo plno,prej no tak at vám to vysvětlí kde co je tak to bylo vše a jelo se jezdit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 19:25 | Nahoru | #311

Cobra357>Neblázni, já jsem loudavý stařík v důchodu. Pojedem pomalu a já pojedu jenom na dvěapůli.
Předpokládám, že na svém XT se nebráníš nějakému výletu i mimo asfalt.
Co zítra?
Nějakou krátkou trasu typu Psárý, Jílové,Štěchovice,Hříměždice a zpět.



Jenže ty máš tu dvěapůli pěkně vostrou ve výjezdech. Na dvě hodinky po obědě jsem volnej. Dělal jsem úpravy na sání a chtěl bych zkusit nějaký hlubší brod.

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 19:31 | Nahoru | #312

tardyfe>he he hmm to já techniku neměla já si ještě v noci před zkuškama psala sFotikem a ten mi vše vysvětloval
běhe mjízdy si psal smsky,jezdila jsem centrem Prahy přes Karlák a Ípák atd po kolejích to je jasný,ale jako nijak extra,nic mi nevysvětlil,řekl mi jestli mám kamarády motorkáře říkám jo plno,prej no tak at vám to vysvětlí kde co je tak to bylo vše a jelo se jezdit

...a ty si kdo ?

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 19:49 | Nahoru | #313
Cobra357> Já vezmu lano. Potáhneš mě domů .

1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 19:53 | Nahoru | #314
Ten kdo se tady ptá to většinou myslí vážně, a pak se dočká těchhle keců

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 20:12 | Nahoru | #315
k.arlus> tomu kdo se tady ptal nepatří řidičák do ruk

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 20:58 | Nahoru | #316

_dfy>Tomasi, Tomasi... co ti na to mam rict. Ano, nevadi. Ano, nejdes na zem, pokud motorka neni v naklonu. Ano, zazil, mockrat. Ne, neposle. Pokud se pomocujes z predstavy smyku predniho kola na motorce, tak si to zkus na bicyklu. Uvidis, ze to neni nic zase tak hroznyho.



Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 21:07 | Nahoru | #317
Kdy používat zadní brzdu?....třeba když chceš zabrzdit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 22:00 | Nahoru | #318

Cobra357>

1. V zatáčce se nebrzdí !! Zatáčka v které musíte brzdit je špatně najetá a nabržděná...

2. Když už jsem kopyto a přiletím do vinglu dlouhej a rozevlátej tak v momentě kdy to složím nesmím brzdit na předek! ( na vodě to platí dvakrát).

3. Pokud přebrzdím předek natolik, že zadní kolo letí do vzduchu - brzdím blbě. Co asi udělám s vehiklem na jednom kole když se snaží přes to kolo udělat kotrmelec. Zákonitě pak musím brzdu pustit, nechat ten vynález zase spadnout na silnici a brždění opakovat...

4. Zároveň se snižováním rychosti musím "do plynu" podřazovat dolů abych zabránil ..

.......atd.atd.



Promin Cobraku, ale tohle snad nemyslis vazne
Rekl bych, ze pokud budem uvazovat o nejintenzivnejsim brzdeni, pak to bude prave to, kdy se zadni kolo prave odlepuje od asfaltu. Do kazde zatacky se normalne brzdi, pokud chces jet rychle a dava to stejny smysl jako pridavani z ni ven. Akorat smer tecneho zrychleni je opacny...takze pokud ti z hlediska "adhezni elipsy" nevadi akcelerace, proc ti vadi brzdeni?

Je mi jasne ze tys psal spise o defenzivni jizde na silnici a ja o rychle jizde na uzavrene trati, ale treba to odrazovani ani na silnici nemusi byt nutne do plynu, mame dnes antihop a bez plynu i hracickovani se spojkou se da jit o 3 kvalty dolu i ze sestky..s citem ale jde to.

Zkratka bych rekl ze obvykle chyby v brzdeni budou jine, jako treba brzdeni celou rukou namisto dvou prstu, silne narazove brzdeni na vode atp.

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 22:08 | Nahoru | #319
Dawe02> v čem je tak tragický brždění celou rukou?
já jsem naopak nechápal co to má znamenat když jsem v jednom testu četl že pré přední brzda je na hovno že sice brzdí dobře, ale je nutný použit víc než prst nebo dva

1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 22:11 | Nahoru | #320
vás to ještě nepřešlo? bože

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 22:14 | Nahoru | #321
Motorkář Pohodář> juchůů

Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 22:20 | Nahoru | #322
Po precteni tehle diskuze se opravdu neprestavam divit nazorum nekterych lidi na zpusob jak brzdit. Muj nazor je brzdit obema brzdama a take tak VZDY brzdim, at uz je to na sportce nebo krosce na suchu nebo na mokru do kopce nebo z kopce ze spolujezdcem nebo bez nej. A samozrejme je to pokazde jina kombinace pouziti predni a zadni brzdy soucasne. Ale tohle vsechno se stezi da vysvetlit online. To si kazdy musi natrenovat a zjistit sam systemem pokus omyl (drzkopad :D ).
K tem instruktorum v autoskole. Osobne tyhle lidi velmi obdivuji. Jsou to podle me lidi s velmy nizkym pudem sebezachovy. A zcela je chapu kdyz vam v autoskole reknou zapomen na predni brzdu (nechavaji si tak ocividne alespon posledni moznost jak ovladat motorku kdyz jim nekdo zaslapne zadni brzdu). A podle me je velmi obtizne zacatecnikovi vysvetlit jak spravne brzdit na vsech povrsich a za vsech situaci a clovek se to vsechno nenauci v autoskole. Na to je potreba praxe a zase jenom praxe a skusenosti.

to WIR
Doporucuji ti abys jses nejdrive naucil poradne brzdit (treba podle prispevku SCANDALa) a potom teprve premyslel jak s toho vymacknout co nejvic. Nic ve zlem, ber to jako radu od zkusenejsiho ktery si prosel cestou pokusu a chyb k poznani a mel to stesti ze nad nim porad byl ten andelicek straznej (i kdyz nekdy to pro nej musela byt docela drina a myslim si ze se kolikrat i pekne zapotil :D ). Docela hodne lidi takove stesti nema a v lepsim pripade se jenom zmrzaci.

Plne souhlasim s temito nazory
(Prectete cele, vyber toho s cim souhlasim a doplneno o muj nazor)

MilanR1

"Na okruhu obě, ale zase podstatná část brždění je přední brzdou. Osobně nemám takový strach z použití přední brzdy v zatáčce, jako ze zadní. Samožřejmě každý brždění přední v zatáčce mašinu "rovná". Zadek s citem použitý ji spíš stabilizuje. Myslím si, že zadní nic nezastavíš, není na zastavování, ta je řekl bych spíš jakási "pomocná" brzda.
To že v motoškole často radí nepoužívat přední brzdu vím z doby, kdy si dělala papíry přítelkyně, ale instruktor neměl nic proti tomu, aby používala výhradně přední. Jenže proč to dělají je jasné. Mašina se spolujezdcem brzdí zadní při rychlosti 60 km úplně jinak, než supersport se solo jezdcem v rychlosti 230. Spousta lidí když brzdí, tak na to prostě dupne, v krizový situaci skočí po brzdách a letí, buď smykem nebo na držku přes řídítka. Je to jen o citu, nepanikařit a přemýšlet. Skoro vždy se dá dělat ještě něco krom brždění. Osobně to vídám často u nehod, naprosto zbytečný a dlouhý brždění až do nárazu (motorky i auta), zatímco stačí brzdy pustit a zatočit. Chce to jezdit a zkoušet a sbírat zkušenosti, občas si něco přečíst, zkusit a zažít si to co se mi hodí."

Cobra357

"1. V zatáčce se nebrzdí !! Zatáčka v které musíte brzdit je špatně najetá a nabržděná. Správně by to mělo být tak, že dobrzdíte před zatáčkou a do zatáčky jdete už bez brždění a na výjezdu pod plynem. (prosím "okruhové specialisty" aby si nechali kecy o brždění v zatáčce)

(UPRESNUJI ZE TOHLE PLATI PRO SILNICE (POKUD TEDY NEJSES TAKOVEJ PROFIK ZE POUZIVAS ZADNI BRZDU NA TO ABY JSI DOSTAL SPORTKU V ZATACCE SCHVALNE DO DRIFTU) S KROSKOU SE BRZDI UCELOVE I V ZATACKACH)

2. Když už jsem kopyto a přiletím do vinglu dlouhej a rozevlátej tak v momentě kdy to složím nesmím brzdit na předek! ( na vodě to platí dvakrát).

3. Pokud přebrzdím předek natolik, že zadní kolo letí do vzduchu - brzdím blbě. Co asi udělám s vehiklem na jednom kole když se snaží přes to kolo udělat kotrmelec. Zákonitě pak musím brzdu pustit, nechat ten vynález zase spadnout na silnici a brždění opakovat.
Čímž nechci tvrdit, že občas taky nepřiletím do vinglu po předku- ale je to špatně!

4. Zároveň se snižováním rychosti musím "do plynu" podřazovat dolů abych zabránil zablokování zadního kola.Nechat tam šestku ze dvou kil a skončit na padesátce může jedině zelenáč.

.......atd.atd.

Předpokládám, že takový samozřejmosti jako že na předek se neskáče najednou ale napřed se jen "přilepí guma" a pak teprve začne fest brzdit tady všichni víte.

Jinak samozřejmě je to všechno daleko složitější a hlavně POKAŽDÝ JINAK !!!!!!!

Jde o to, v jakékoli situaci dokázat brzdit skutečně na hranici adheze a fyzikálních zákonů."

assassin

kdyz jedu tak ze brzdim ostre a pri krizovkach brzdim obema - jestli to neni dobre podle nakyho navodu "jak spravne na to" je mi fuk, ja sem k tomu dosel letama jezdeni, proste kazdyho styl...
pri krizovym brzdeni je nejdulezitejsi zachovat chladnou hlavu a kdyz vidim ze to neklapne tak brzdy pustit a namirit to nekam kde to bude nejmin bolet....

jinak samo v primem smeru jde ustat i smyk predniho kola, i relativne dlouhej, jak se motorka zacne kacet tak se brzda pusti a chytne se to.. v terenu myslim celkem casta vec...

Stev

asi to tak bude, já při používání zadní brzdy zpozoroval zklidnění

(MAM STEJNEJ NAZOR. POUZITI ZADNI BRZDY S PREDNI SKLIDNI A VICE STABILIZUJE MOTORKU)

_dfy

co ti na to mam rict. Ano, nevadi. Ano, nejdes na zem, pokud motorka neni v naklonu. Ano, zazil, mockrat. Ne, neposle. Pokud se pomocujes z predstavy smyku predniho kola na motorce, tak si to zkus na bicyklu. Uvidis, ze to neni nic zase tak hroznyho.

(SOUHLAS)

Kdyz se predek do smyku uz dostane, tak to v pripade narovnany motorky nijak zasadne nevadi. Pokud se motorka zacne naklanet, tak je potreba trochu packu uvolnit. Nejdulezitejsi ze vseho je ale ve chvili, kdy uz je jasny, ze to nejde ubrzdit, pustit na chvili packu brzdy a nasmerovat to pokud mozno mimo vsechny pevny prekazky. A pokud neni kudy zabranit narazu, tak se tesne pred narazem uvolnit a odrazit, abyste prekazku (treba osobak) preleteli. Je mozny, ze si sice zlomite treba nohy, ale hlavni je nedostat ranu do hlavy a podobne.

Toliko teorie, ktera se v praxi dost tezko realizuje, protoze clovek vetsinou akorat zahamptne brzdu a ceka na naraz. Takze uplne nejvic nejdulezitejsi je pro krizovy brzdeni chladna hlava. A nebo uplne nejlepsi je tomu vsemu predchazet a predvidat situaci na silnici.

(ANO NEJLEPSI JE PREDVIDAT A VUBEC SE DO KRIZOVEK NEDOSTAVAT, A KDYZ UZ TAK SE URCITE SNAZIT VYHNOUT NARAZU DO PEVNE PREKAZKY)

memphis.unv

pokud potřebuju brzdit víc, brzdím už samozřejmě obouma- zadní takový předbrždění
(JA SE SNAZIM NEPREBRZDOVAT VEDOME ANI TU ZADNI ALE NEKDY TO NENI DOST MOZNE PROVEDITELNE (NAPRIKLAD NA KROSCE S BRUTALNIHO KRPALU MAM KOLIKRAT ZADNI ZASLAPLOU NAPLNO A DOBRZDUJI PREDNI CO TO DA ABY SE TO DALO JESTE RIDIT))
a doplňuju to do potřebnýho účinku přední brzdou.
pokud brzdím v jakýmkoli náklonu, malým nebo větším, na čistým asfaltu nebo na něčem horším, brzdím s citem obouma. když potřebuju brzdit v zatáčce a hlavně když je v ní povrch horší tak se snažím mašinu co nejvíc narovnat, tzn že se vykloním dovnitř tak aby odstředivou silu vyrovnávalo mý tělo ale náklon mašiny byl co nejmenší. nevim proč tenhle instinkt mám, ale je pravda že aji z dost hnusnéch situací jsem vyjel po kolech.
to že se napřimuju taky dělám podvědomě.

prostě všechno vychází z toho že už od dob kdy jsem ve čtvrté třídě začínal na fichtlu jsem nepřestal primárně brzdit zadní brzdou, ať už to byl fichtl, dváca, dvěstapadesátka, třipade, pětikilo nebo co jinýho. ten cit v noze tim pádem mám a je to pohodlnější, takže se jí ani nebojím

Krovak

Už hodněkrát jsem zažil smyk předního kola,samozřejmě brzdit takhle na krev si dovolím jen při narovnané mašině,v náklonu je to sebevražda.
A zase jde o motorku,na své FZS600 dostanu spíš přední kolo do smyku,
(ANO TYP MOTORKY MA VELKY VLIV NA ZPUSOB BRZDENI)
než zadní do vzduchu,takže při krizovkách zásadně brzdím oběma a to tím způsobem,že zadní kolo mám na hranici smyku a nebo už zablokované a přední brzdou si hraju na ABS
(TADY BYCH NESOUHLASIL. NEMYSLIM SI ZE BY KTERYKOLIV CLOVEK DOKAZAL NAPODOBIT ABS V TAKOVE FREKVENCY IMPULSU NA HRANICI ADHEZE ABY DOKAZAL ZASTAVIT NA KRATSI VZDALENOST NEZ TEN KDO UMI SPRAVNE PLYNULE BRZDIT NA HRANICI ADHEZE)

SCANDAL

Jak na to :
při brzdění je tělo narovnané a ruce natažené tak, aby se těžiště posunulo co nejvíce dozadu a aby (zejména při vyšších rychlostech) v brzdění pomáhal odpor vzduchu.

brzdění zadní brzdou - první tréninky
Postup:
1) rozjezd rychlostí asi 40km/h
2) začít brzdit-nejdříve působte na pedál malou silou a postupně ji zvyšujte až do momentu, kdy se zadní kolo zablokuje. V tento moment brzdu lehce uvolněte, aby se kolo mohlo začít opět točit. Sledujte zpomalení stroje v závislosti na intenzitě síly na pedálu.
3) zkuste brzdit z vyšších rychlostí (max. však 60 km/h - trénink ve vyšších rychlostech je už zbytečný)

brzdění zadní brzdou - pokročilé
Postup :
1) z ekonomických důvodů je dobré cvičit na hladkém nebo mokrém asfaltu
2) rozjezd rychlostí asi 40km/h
3) zašlápnout pedál brzdy nadoraz a se zablokovaným zadním kolem zastait
Proč dělat tuhle-vůči pneumatice-šílenost? Jde o to, že při nouzovém kombinovaném brzdění (brzdí přední i zadní brzda) se zadní kolo odlehčí natolik, že se i při malé síle na pedálu zablokuje a proto je nutné umět motorku “ukočírovat”.

brzdění přední brzdou - první tréninky
Přední brzda vykonává většinu práce, je proto potřeba soustředit se hlavně na ní. Pozor při prvních trénincích se silou na páčce - narozdíl od zadní brzdy, kde při příliš intenzivním brzdění a následném smyku nenastává vážnější problém, smyk na předním kole přináší veliké problémy.
(PRO NEZKUSENE JEZDCE)

Postup :
1) rozjezdová rychlost - 40 km/h
2) počátek brzdění - sílu na brzdovou páčku zvyšujte postupně. Všímejte si tak brzdového efektu v závislosti na rychlosti, síle na páčce a také stlačení tlumičů.

brzdění přední brzdou - pokročilé
Jestliže máte nacvičený reflex při blokaci předního kola, je možné zkoušet maximální brzdění. Maximum je omezeno dvěma věcmi : buď právě smykem anebo “kotrmelcem” přes přední kolo. Jde o to, najít tedy maximální možnou intenzitu brzdění limitovanou těmito faktory. Ke smyku nejčastěji dochází při rychlém zmáčkutí páčky brzdy - tlumiče jsou v tu chvíli uvolněné a nepřimačkávají kolo takovou silou jako když jsou zcela stlačené. –>
rada 1:páčku brzdy mačkejte progresivně

(ANO OPATRNEJSI NASTUP S NASLEDNYM ZVYSUJICIM SE NARUSTEM TLAKU NA PACKU)

Od druhého faktoru-kotrmelce-si nejlépe pomůžete napnutím rukou a posunutím celého těla respektive těžiště co nejvíce dozadu.=rada 2

kombinované brzdění
Kombinované brzdění je součtem metod brzdění přední a zadní brzdou. To se také provádí v praxi. Jeho efekt je zřejmý - brzdná dráha se zkracuje a při brzdění je motocykl stabilnější - proto právě jemu věnujte velkou pozornost.

Postup : (provádět až po nacvičení obou předchozích stylů)
- rychlost cca 40 km/h a výš.
- dbát na čistotu stylu, tj. maximální možné využití obou brzd
Smyk, pokud je řízený, sice patří k účinným zbraním třeba při motocyklových závodech, na běžné silnici však většinou rízený nebývá a je proto důvodem mnoha pádů. Vznikne tehdy, není-li pneumatika schopna kompletně přenést energii od motorky na vozovku. Situací, kdy se to stane, je víc, nejčastěji to ale bývá při příliš intenzivním brzdění na méně přilnavých površích. Trénink je z bezpečnostních a ekonomických důvodů lepší provádět na právě takových - mokré vozovce, štěrku nebo trávě při nižších rychlostech (zejména z počátku).

smyk zadního kola
postup :
-rozjezd přiměřenou rychlostí
-prudké zmáčkutí pedálu brzdy
-brzdu držet až do úplného zastavení

Jesliže jsou na silnici nerovnosti může to motorku rozhodit - v takovém případě uvolněte brzdu

smyk předního kola
postup :
-rozjezd přiměřenou rychlostí
-krátce intenzivně zmáčknout páčku brzdy a rychle uvolnit

Smyk předního kola znamená velké problémy,

(JAK UZ JSEM ZMINIL, PRO NEZKUSENE JEZDCE)

proto se netrénuje smyk samotný, ale reflex uvolnění páčky brzdy.

Martjas

Kurva!! Takové smrady bych liskal-kokůtci co neumí jezdit musí mít to nejlepší a lidi,co "umí" tak tu příležitost nemají a promrhají talent. WIR,doporučuji ti roztrhat si řidičák a ten kdo ti ho dal by si měl nafackovat protože pokud založíš diskuzi,ve které se ptáš,co bysme Ti jako doporučili,aby to lítalo 300 z místa a ve druhé se ptáš jak brzdit.... No promiň ale tohle je na penaltu bruslou do hlavy

(Martjas SOHLASIM S TEBOU, ALE MOHL JSI TO NAPSAT TROCHU JEMNEJI. NA DRUHOU STRANU DOBRE ZE SE WIR ALESPON ZEPTA.)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 22:26 | Nahoru | #323

memphis.unv>zadní brzdu používám vždycky plus když nestačí tak k tomu používám přední. neni moc situací pokud se nejedná o jízdu na hraně kdy by zadní nestačila a je to pohodlnější
ale co ty seš za střelca když se s tou Námahou válíš a ještě nevíš jak se šahá na brzdy?

jinak co se týká brždění za horších adhezních podmínek, neexistuje rada jak "brzdit tou" nebo "brzdit onou", samozřejmě je potřeba brzdit s citem tak aby se bržděný kolo ať už je to jakýkoliv neutrhlo!
pokud to někdo nezvládá tak ať jezdí tak aby to stihl ubrzdit očima.
je na to potřeba cit jako při čemkoliv jiným. pokud někdo sedne na silnou mašinu, má se řídit pevnou radou "plyn do půlky"?!
je pravda že pokud podjede přední kolo tak člověk leží, pokud podjede zadní kolo tak to ustojí ať už jede smykem nebo povolí



Tak to je rada k nezaplaceni brzdit zadni, chlape to neni jak ta tvoje jawa.

Naposledy editováno 27.10.2009 22:40:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 22:50 | Nahoru | #324
Cheasy> co konkrétně se ti na brždění zadní brzdou nezdá?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 22:58 | Nahoru | #325
memphis.unv> třeba to ze na ty jeho yamaze bude daleko ucinejsi predni brzda. Aspon ja co sem jezdil na cbrku tak sem predek pouzival z 90% .Nedokazu si predstavit ze by pouzival ten styl brzdeni co si psal ty.

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 23:10 | Nahoru | #326
Cheasy> to že bys to TY nepoužíval, neznamená, že je to nesmysl. samozřejmě že pokud to potřebuju tak používám obě, ale pokud to stačí tak je úplně jedno kterou použiješ a zadek je pohodlnější. netvrdím že to je jediné správné postup nebo že to mají všichni používat, ale ptal se na naše názory a já říkám jak já to dělám, přičemž to zdůvodńuju.
je to opak těch co radí na zadek ani nešahat nebo že to nedělají, možný to je stejně tak a naopka tim vyvracím právě ten blud že se to právě dělat nemá, že ne to nebezpečný nebo já nevim co

1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 23:24 | Nahoru | #327
Já zadní nikdy nepoužil, teď si dokonce nejsem jistej jestli ji tam vůbec mám. :\

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 23:34 | Nahoru | #328

LovecTaťka>Já zadní nikdy nepoužil, teď si dokonce nejsem jistej jestli ji tam vůbec mám. :\



ty mě sleduješ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 23:50 | Nahoru | #329
Motorkář Pohodář> Právě naopak, to Ty sleduješ mě. Úchyle

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 23:58 | Nahoru | #330

Save77>Cobra357> Díky za vyčerpávající návod!
Je jasný, že se tu objeví další "kontra" Já si beru jako mustr tvou variantu. Dík!
Jo a co podřazování v zatáčce? To je taky o silniční lišej, ne?



V zatáčce se nemá podřazovat, mělo by se do ní najet už na obtimální kvalt, jinak celkem souhlasím s Cobra357. Domnívám se ale, že on jakožto blátomil (alespoň podle avataru tak usuzuji) brzdí více zadkem, kdežto silničáři předkem (jedná se o jiné rozložení váhy stroje a jezdce-> jiné těžiště, čili odlišný styl brždění a volba jiné stopy).

Ve velkých šampionátech přenášených televizí jde nádherně vidět jak do zatáčky najíždějí, přenášejí váhu a třeba posílají moto do vinglu jemným smykem zadníhoo kola...ale to jsou prostě Páni jezdci a mají nalítáno hooodně a a hooodně km...

Brždění na Jawě už tady bylo taky popsáno- musí se brzdit vším co je po ruce (a mnohdy i očima ).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist