globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
 
26.2.2013 v 19:06
Zdar draci.

Po dlouhé době mně padl do oka další článek o neovladatelném vozidle se "zaseknutým" plynem a tentokrát mne už donutil k vážnému zamyšlení.

Jde zejména o v článku zmiňovanou věc, že ani brzdy nefungovaly . Vím, že se dost pravděpodobně jednalo o vůz a hydraulickou převodovkou (dobře víme, jak se spousta "amíků" štítí manuální kvaltkysny) a klidně i se spouštěním a vypínáním motoru tlačítkem, kde spínačka jest nahrazena čipovou kartou, ale i tam přece musí být brzdový systém nezávislý na ostatních systémech , nebo tato podmínka snad dnes neplatí?
Tím spíše mé pochybnosti prohloubil jeden z příspěvků v tamější diskusi pod článkem:

Poraďte mě taky, mám auto s elektornickou ruční brzdou, automatickou převodovkou, startuju tlačítkem a brzda při sešlápnutém elektronickém plynu nereaguje.. Jak byste zastavili??
-----------
Většina moderních aut má pod sedadlem řidiče v jeho dosahu takovou plastovou krabičku a do ní stačí kopnout patou. Je v ní uzavírací ventil na přívod paliva do motoru,který reaguje na náraz určité intenzity,ale i na změnu polohy při převrácení auta. Tohle naopak bývá nejčastěji příčinou nemožnosti nastarovat auto,které je jinak v pořádku, jen si řidič neuvědomil, že do tohoto zařízení nechtěně kopl. Následně pak stačí tlačítkem na horní straně krabičky ventil znovu otevřít a vozidlo zase funguje. Jo a pak ještě jedna maličkost. Každé vozidlo je vybaveno příručkou pro řidiče, kde je urřitě popsána možnost a způsob nouzového vypnutí motoru či zastavení vozidla.



(citace jest doslovně kopírována, bez oprav chyb)

Pokud to znamená, že při sešlápnutém plynu jsou brzdy deaktivovány, tak potom snadno může k takové situaci dojít, ale potom by takové vozidlo nemělo vůbec získat homologaci pro provoz .

Spíš mne tedy napadá, zda nejsou informace v článku překrouceny (známe, co dovedou "novináři" na Blbinkách), nebo zda se kluk s čerstvým řidičákem jen nevymlouval a třeba se nesnažil "maskovat" pravý důvod zběsilé jízdy - třeba, že jej začala stíhat policejní hlídka pro porušení pravidel (a spoléhá na to, že v havarovaném autě ani znalci nic nezjistí).
Kor když i dealer značky vozu byl údajně bezradný. ASám mám Accent r. 2007, který už je elektronikou dost prošpikovaný, ale do brzd krom ABS žádná elektronika nezasahuje a je vyloučené , aby jakákoli porucha elektroniky brzdový okruh vyřadila.

A pokud jde o v diskusi zmíněný nárazový odpojovač čerpadla, tak ten sice má už i Punto 1. generace, ale je umístěn vedle sedačky řidiče pod hranou podlahy a rozhodně není možné do něj kopnout, pouze je na vrchu gumová krytka, jejímž stiskem jde rozpojený odpojovač znovu zapnout.


Tož babo raď... opravdu je možné dnes na silnicích potkávat taková "přeelektronizovaná" a tím pádem i potenciálně nebezpečná "PC na kolech", nebo celý případ jest novinářskou kachnou?

Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 21:29 | Nahoru | #301
Assassin:
vykon nebo sila, je to trosku jedno kdyz beru okamzity vykon, ale to je fuk jestli to necim prenasobime a zase vydelime.
Reakce:
Tobě je to jedno, ale fyzice to jedno není.. Někdo chce něco násobit a někdo něco dělit.... S tebou by se na projektech dobře spolupracovalo, vdyť je to vše jedno já sem letadlo.
Assassin:
Tys odvodil ze brzdna sila je radove vetsi, protoze ve chvili kdy brzdis z 200 premahas silu par newtonu.
Reakce:
To sem neodvodil ale spocital. Docela zásadní rozdíl. PS: respektive jeste jinak, ja si spocital taznou silu. Akcelerace a brzdna doba, to uz je namerene. ty nemas nic
Assassin:
To je ale kravina, kdyz premuzes tech par newtonu o kterych mluvis, auto jen prestane akcelerovat
Reakce:
nekecej fakt jo? já zapoměl, že auto pak aby zabrzdilo, musí brzda vyvinou standartní energii tak jak to dělá každý den při jízdě do práce a z práce, pro rohlíky a na chleba Ty seš génius assassine Těch 10kilo musí absorbovat navíc !!! všude sem to psal jasně a stručně!!!
Assassin:
stejne jako kdyz pustis plyn a slapnes na brzdy tak musis pridat tu silu od odporu vzduchu prave k brzdam, ty musi byt o to silnejsi.. A to uz neni zanedbatelnejch par newtonu.
Reakce:
Bravóoo takže jsme zjistili, že odporová síla se přičítá k síle brzdné.. Až na to, že tím že má stejnou orientaci, se ta síla nepočítá do brzd. Výkon brzd, se počítá až po odečtení všech vedlejších vlivů- aerodynamika, setrvačnost, pak ze zbylé brzdné síly se provádí absorbce... Jak může vzduch, co pomáhá brzdit tím že tlačí na čelní plochu vozu, zvyšovat zatížení brzd.... Proboha vzpamatuj se!!!
Assassin:
Proto sem mluvil o vykonu a ne sile, ta sila je zavadejici, brzdy musi tu energii premenit na teplo a vyzarit, a pokud maji vyzarit navic energii jakou tam dodava motor s vykonem 100kW tak uz je to docela rozdil.
Reakce:
presně tak, to je funkce brzd, přeměňování síly na teplo. To jsi zjistil teprve teď? Já tak nějak očekával, že tohle je jasné. ten motor produkuje výkon, který ale ve vysoké rychlosti většinu výkonu vydává na odpory, ten výkon je distribuován na převody ty troubo! Výkon na zadním kolem je úplně jinej než 100kW!!!!
EBAGATELIZUJ CEMU NEROZUMIS.... brzdy jsou sverny mechanismus, vyvijejici treci silu. SILU ne výkon!!! komplikuješ to!!! a překrucuješ!

assassin: Ty vis jak velke je pretizeni pri brzdeni s plynem na podlaze? Tak nam to rekni a usetrime si cas na pokusy...
Reakce:
nerad veci zjednodusuju, ale z rovnovahy sil je to Gakcelerace - Gbrzdeni.... a-b snad vy hosi studovani zvladnete ne? Vzhledem k tomu ze je lepsi to brat druhou metodou, tedy podle casu, je to u meho vozu 0-100 za 10,5sekundy (podotýkám řádně odkvaltováno) 100-0 za 2,2sekundy. Téměř 5tinásobný rozdíl. To mám já odzkoušeno. Vzhledem k tomu ze tam i zpatky se vuz pere se stejnou hmotou, do 100kmh se aerodynamika prilis neprojevuje, mohu povazovat merni za primoumerne, jen debilem nepochopitelne Takže i s vadnutím brzd mám bezpečnost minimálně k=4....
Assassin:
Mas tam proste bordel v zakladech fyziky ale hlavne me nauc prepocitat kilogramy na newtony
Reakce:
vzhledem k tvým postřehům, to asi potřebuješ.

dál už se jen opakuješ s těmito mylnými tvrzeními.. Příště než z někoho budeš dělat vola, prosím, zameť si před vlastním práhem! já se s tebou do poslední chvíle bavil slušně ty jeden ješito..

Ad dawe: chtěl sem rozebrat i jeho, ale on ničím vlastně ani nereagoval. Jen nadával... To do diskuze patří. Moderátor odvádí správnou práci.

aaaaa dodatek k tvému komentáři " jáááá sem borec ty blb" - sem si ho dodatečně všiml takže:

Assassin:
Vysvetlim ti to jeste jednou,ikdyz uz si vyse ukazal ze sis ses naprosto jistej svou tepretickou prevahou.
Reakce:
nene, já sem si naprosto jistej praktickou prevahou, ale co bych ti povidal
Assassin:
Budu se venovat jen tomu bodu jedna, snazil ses tu predvadet cosi jako rovnovahu sil... Bez setrvacnejch ucinku o ktery si to "zjednodusil" je to ponekud zvlastni, ale dejme tomu.
Pro pripad bezneho brzdeni mam na jedne strane pomyslne rovnice brzdnou silu brzd a odpor vzduchu, na druhe strane auto nic neuryvhluje, takze nam to krasne brzdi s jednim geckem pretizeni...
Reakce:
zjednodusil sem to o setrvacnost proto, protoze se vsude odkazuji na FAKT, ze kazde auto zabrzdi mnohonasobne rychleji nez zrychli... Proto pocitam jen s tím, co brzda musí absorbovat NAVIC!!!! já myslel že to je patrné a vono neeee... co ten cas=0 a m=0 udela par studovanym odbornikum za BORDEL.... vidim ze zjednodusovani je pro nekoho asi veliky problem... Kdybys cetl, pochopil bys, ze se bavim pouze o síle NAVIC (tak nejak logicke, presne sem ti spocital kolik ta sila je) - ale uznavam, ze odpor vzduchu sem tam v tom pripade uvadet nemel, protoze ten vychazi z toho PRAKTICKEHO MERENI. To je ale stejne jedno protoze ty zadnyma vypoctama nedisponujes ani merenim... nic to na veci nemeni.

Assassin:
V nasem pripade s plnym plynem mame na jedne strane brzdnou silu od brzd a aerodynamickx odpor a na druhe strane tah od motoru, kterej je podle tebe par newtonu protoze ve 200 nase pomyslne auzo uz skoro nezrychluje. No jenze podle me tech tvejch par newtonu nutnejch pro akceleraci jen mala cast tahu motoru, jaksi je tam jeste ta cast ktera dela ustalenej stav, tzn premaha jizdni odpory, hlavne aerodynamickej odpor. Takze ikdyz reknem ze brzdy hrave ubrzdi tech par newtonu co auto pri 200zrychluji, tak jeste je potreba aby brzdy prevzaly na sebe ucinek aerodynamickeho odporu, ktery tam pri normalnim brzdeni brzdam pomaha, v nasem pripade je ale vyrovnavan tahem motoru.

Reakce:
to pravě ne, jak sem řekl výše pár newtonů TAH motorů nemá, má víc, já SE BAVIL že tažná sílá je pár newtonů a v tom je započtena i ta aerodynamika, která dělá ve 200 dost přes 100kg na plochu o 2.2m2 .. Zbytek už je jen z důvodu bodů výše... Ted už tvému guláši v hlavě rozumím... Po pročtení všech těch tvých nesmyslů výše a dedukcí na základě tvé nepozornosti při četbě.

Assassin:
Pri dimenzovani brzd se ircite pocita s tim aby brzdy byly schopne vyzarit kinetickou energii auta, jenze urcite se nepocita s tim ze tam jeste stale pridavam energii tim ze jede motor na plny plyn. To ze brzdy ten motor pretahnou je nejspis fakt, ale problem je ten ze ty si vystacis s timhle jednim okamzikem deje, jenze to ze to brzdeni trva diky tomu tahu motoru moc dlouho, tak se tam stale pridava dalsi a dalsi energie co je potreba vyzarit a na to uz brzdy beznyho auta stavene nejdou, upeces je a nebrzdi.
Reakce:
takže teď už je to nejspíš fakt a já si vystačím s tím málo děje, když celou dobu se odkazuji na reálný fakt alá, že vůz zabrzdí několikanásobně rychleji než zrychlí.... Vážně výživné od tebe
- dovolím si zase poučit nejlepšího znalce na světě. Brzdy jsou stavěné s velikými bezpečnostními rezervami. u žádného auta nejsou počítané přesně, prostě se se koupí jako celek a volí se jen velikosti.. Pak se ladí účinnost... čest vyjímkám.. brzdy musí snést i maximální zatížení vozidla, které je mnohdy až o 450kg vyšší než základní... Kdyby sis chtěl spočítat setrvačnost takového vozu, zjistíš, že daleko převyšuje sílu na kole jako bonus!!!!takže to odkuřování brzd je jen vaše SCIFI z blbosti!!! Si neumíte ani ověřit základní banální fakta!!!
assassin:
Rodicu oktavie prvni generace treba uz pri prvnim brzdeni z 200-0 (sjezd z dalnice, zacatek ostreho brzdeni na zacatku sjezdu) temer nebrzdi, s plnym plynem uz by to dost mozna neslo a to jeste stale nebyl vyrazenej posilovac... Ostra jizda po okreskach kdy se brzdi z az 180 opakovane brzdy po chvilce uvari a prestane to brzdit... Ano tohle neni bezne pouzivani na ktere ty brzdy nejsou dimenzovane, jenze brzdeni s plnym plynem taky neni beznej stav na kterej se to dimenzuje.
reakce:
200-0 se běžně sjíždí z dálnice... To je takový normální manévr Chápu co si tím chtěl říct, že prostě nemáš materiály jen subjektivní dojmy... Né že bych teď chválil oktávku, ale i ta zabrzdí ze 100-0 do 3sekund jako nic.... takze 200-0 vidím odhadem tak na sekund 8 maximálně pořád rychlejší než její akcelerace 0-100 ale dbré, stačí..

přeji krásnou dobrou noc...
bojům o ego, ZDAR.

zas příště

Naposledy editováno 13.03.2013 22:07:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 21:43 | Nahoru | #302

Kamy píše: takže to už jste tři trollové co popírají ROVNOVAHU SIL a skálopevně budete trousit do světa, jak se zabrzdit se zaseklým plynem nedá....



ctyri ... jestli teda muzu prosit. Sice jsem se do toho nezapojil, ale uz jsem mel rozepsany prispevek - jenze mne predbehl 1100Virago, ktery ti napsal v zasade totez co jsem chtel napsat ja, tak jsem to neposlal.

Puvodni problem, pokud se dobre pamatuju byl, jestli se da ubrzdit auto se zaseknutym plynem v poloze 'full' anebo neda. Pak se to nejak posunulo k tomu, ze by treba taky nemusel fungovat posilovac a zacaly se paralelne resit dva problemy: jestli to jde ubrzdit proti plnemu plynu a jestli clovek dokaze vyvinout takovou silu na pedal, aby zablokoval kola - tedy dosahl maximalniho brzdneho ucinku. A v tu chvili assassin navrhl experiment, protoze na rozdil od tebe jemu je jasne, ze to se proste teoreticky spocitat neda.

Pokud mam nejak srozumitelne vyjadrit svuj pocit z tvych prispevku zde, tak bych rekl ze jsi stanovil bod A (neovladatelne auto jede pod plnym plynem) potom jsi stanovil bod B (auto stoji, den je krasny), mezi tyto dva body jsi naplacal vrstvu sracek, do te vrstvy sracek jsi prstem udelal caru, spojujici bod A s bodem B a rekl jsi: "vidite - A a B jsou spojene, ja mam pravdu a vy vsichni nevite nic o fyzice".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 21:44 | Nahoru | #303

havrajz píše: Dawe02 se apriori z druhých snaží udělat blbce.
Nečetl jsem to tu celé, jen pár posledních příspěvků. Tohle co píše o něm vypovídá své:

"Treba budu moci obohatit studenty zde na University of Michigan o tytez poznatky"



Jestli nechapes co tim chtel basnik vyjadrit, pak mezi nami opravdu bude velky rozdil co do socialni inteligence.
Jednoduse mi prislo legracni, ze me tento clovek napada z neznalosti veci zrovna v dobu kdy si chystam zitrejsi prednasku o mechanice teles na U-M.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 21:59 | Nahoru | #304
Medved> medvěde... prosím tebe, assasin má zásadní problémy se znalostma.. Já své tvrzení stavím na jednoznačném faktu, že auto zabrzdí až 5x rychleji než auto zrychlí

pro děti na základní školce:

pravá noha - PLYN - síla level 2
levá noha - BRZDA - síla level 10

sepnu oba dva pedály na max:
VZOREC:

PLYN - BRZDA = VYSLEDEK
2 - 10 = -8

-8 - je záporná hodnota, tedy v opačném než je DOPŘEDU.


proti tomuhle se chceš podepsat a chceš počkat na assasinuv brzdný experiment? Dost jasný nepoměr aby i volovi bylo jasné že zabrzdíš

ted jen doufám, že assassin skutečně dojde na praktický test.

Naposledy editováno 13.03.2013 22:04:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 22:02 | Nahoru | #305
Dawe02> já tebe ne to ty mě...

je tak mimochodem, na přednášce nic cizího nečteš, tam přednášíš.... DIKYBOHU za to, protože číst vážně neumíš (abys neřekl že urážím, prostě jen nechceš, nebo to flákáš). bohužel, je to tady černé na bílém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 22:08 | Nahoru | #306
Kamy: Zkus jednoduchý experiment, abys pochopil, co tu řešíme:
Sežeň někoho, kdo má stejné auto jako ty. Klasicky je spřáhněte vlečným lanem (lepší by byla tyč). Sedni si do toho zadního a nechej se roztáhnout... řekněme na 130 km/h. A pak šlápni na brzdu (která nebude podporovaná posilovačem, protože bude vypnutý motor) a zkus celou soupravu zastavit, aniž by ten vpředu sundal nohu z plynu. Ideální by bylo, kdyby měl na těch 130 km/h nastavený tempomat, který by se brzdění pokoušel kompenzovat.
Možná budeš kurevsky překvapený, co se bude dít a začneš přemýšlet, kde máš ve svých teoretických úvahách mezeru.

Naposledy editováno 13.03.2013 22:19:17

1 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 22:15 | Nahoru | #307
me prijde velice usmevne to, ze kdyz uz se tu nekdo ohani univerzitami, patenty a pod., ze si ani nedava poradny pozor na to, jak zvlada pravopis... prakticky co prispevek, to bota. to pisu jen proto, aby se dotycny chytil za nos, kdyz uz tak rad dava najevo svoji intelektualni nadrazenost apropo: neodpovedel mi na jeden dotaz, ktery byl celkem dulezity, jelikoz se opet radobyvtipne strefoval do me malickosti. no, tady to bude jeste velice zajimave...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 22:21 | Nahoru | #308
1100Virago> možná že budeš překvapen že neumíš číst, když jsem se zmínil, že vůz bez posilovače pořád dovede vyvinout velikou sílu, která může být klidně poloviční (vůz od vozu, systém od systému, většina vozů má dnes BOSH 5té Gen, tam si můžeš být jistý, že vytlačíš hodně přes 50%) .... To je pořád dost veliká rezerva.

A mimoto, nečteš pozorně, protože sem jasně řekl, že z diskuze o spekulativní brzdné účinnosti ODCHÁZÍM, neboť můj vůz brzdí i bez posilovače velmi účinně, a když budu věřit ostatním, že jejich auta tak nebrzdí, nebudu se o tom dál dohadovat.... to sem psal... Takže problém je jen u tebe... Každé auto může posilovat různě, je několik brzdných systémů na trhu a nehodlám to rozebírat do takové hloubky, vycházím ze své zkušenosti.

JA s brzdenim bez posilovace problem nemam, zkousel sem brzdit a zabrzdil sem a docela rychle... takze u mne si se zabrzdenim problemy nedelam, jen to nevyzkousim protoze bohuzel mam hloupe evropske auto, co vypina dodavku paliva pokud stojim na obou pedalech!!! A jaksi s vypnutym vozem jaksi nemuzu zrychlovat ze ano... vážně... každý chytrý jak baterka ale nečte pozorně vůbec nikdo... Doufam jen, ze kdyz i bez posilovace zastavim treba 2x rychleji nez zrychlim tak ma poznamka o rovnovaze sil neplati ze? Ano asi bych se nadrel, ale kdyz ti de o krk tak to ze sebe vymamis to se neboj...

to jest tak cele... ja jen obhajuju sva tvrzeni, ktera se mi tady nekdo naprostyma nesmyslama snazi vyvratit a jeste me urazi. tim nemyslim ted tebe.

Naposledy editováno 13.03.2013 22:28:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 22:27 | Nahoru | #309

Eso_Rimmer píše: me prijde velice usmevne to, ze kdyz uz se tu nekdo ohani univerzitami, patenty a pod., ze si ani nedava poradny pozor na to, jak zvlada pravopis... prakticky co prispevek, to bota. to pisu jen proto, aby se dotycny chytil za nos, kdyz uz tak rad dava najevo svoji intelektualni nadrazenost apropo: neodpovedel mi na jeden dotaz, ktery byl celkem dulezity, jelikoz se opet radobyvtipne strefoval do me malickosti. no, tady to bude jeste velice zajimave...


Arnolde Jidáši Oháníš se pravopisem, přitom máš hned na začátku chybu.

Ale to jen pro zasmání, už budu této hádce jen přihlížet. Zajímá mě, jak to dopadne.

Naposledy editováno 13.03.2013 22:28:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 22:28 | Nahoru | #310
Kamy: Proto jsem psal, ať to auto necháš vléct - tím obejdeš to vypínání dodávky paliva, protože přední auto pojede nezávisle na tvém brzdění.
A že tvoje auto to ubrzdit dokáže nevypovídá o ničem. Já naopak seděl v několika autech, kde když nefachal posilovač, měl jsi pocit, že ti někdo pod brzdový pedál strčil špalek. Právě při tom vlečení se to výrazně projeví - ty z nějakého důvodu potřebuješ zastavit, ten vpředu to netuší a svádíš marný boj soupravu zbrzdit.

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 22:29 | Nahoru | #311

RomanSS píše: Oháníš se pravopisem, přitom máš hned na začátku chybu.

Ale to jen pro zasmání, už budu této hádce jen přihlížet. Zajímá mě, jak to dopadne.



evidentne jsi to nepochopil... ja nejsem ten, ktery se tu ohani svym vzdelanim a pod. a predhazuje to ostatnim, kapisto?

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 22:30 | Nahoru | #312
RomanSS> ale za toho Arnolda Jidase ti odpoustim...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 22:35 | Nahoru | #313
1100Virago> to je ale špatně, nechat se vléct autem znamená že musím brzdit ještě setrvačné hmoty vlečného auta to je naprosto špatně.

dodatek, to znamená že brzdím dvě auta na místo jednoho.

Naposledy editováno 13.03.2013 22:38:04

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 22:36 | Nahoru | #314

Kamy píše: 1100Virago> to je ale špatně, nechat se vléct autem znamená že musím brzdit ještě setrvačné hmoty vlečného auta to je naprosto špatně.



to si myslim taky. nicmene - klidne si to necham vyvratit.

Naposledy editováno 13.03.2013 22:37:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 22:55 | Nahoru | #315

Kamy píše: 1100Virago> to je ale špatně, nechat se vléct autem znamená že musím brzdit ještě setrvačné hmoty vlečného auta to je naprosto špatně.

dodatek, to znamená že brzdím dvě auta na místo jednoho.



tak ale pořád máš dle svých propočtů dostatečnou rezervu ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 23:06 | Nahoru | #316
Lion> člověče, chceš sice rejpat, ale ano máš pravdu. Když provedu i test akcelerace s vlečeným vozidlem stejné hmotnosti, pak mám rezervu dostatečnou to bud klidný hrubý odhad je 0-100 tak 25sekund při váze 2x vyšší. Pak mohu tenhle test opravdu zrealizovat

bohužel, páni konstruktéři si asi budou klepat na čelo, proč tam nedali brzdy které jsou schopné brzdit i vozidla 3, nejlépe naložené na nejvyšší přípustnou hodnotu

Naposledy editováno 13.03.2013 23:09:02

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 23:15 | Nahoru | #317
Kamy> nerejpu, mě to zajímá... dokonce by mi stačila brzdná dráha posilovač/odpojený... protože felicie bez posilovače řízení se dá vcelku v pohodě na místě např. při parkování otočit kola, u superba je to fuška s vypnutým klíčkem velká

taky je otázka kolik posilovač brzd dává... 20 kg?? 50 kg?? 100 kg?

ty brzdy sice zastaví auto 4x rychleji, ale sériovou brzdu se špatnou brzdovou kapalinu není problém utavit, každý motookruhář tohle jistě řešil... otázka je jestli to auto zastaví do té doby než ty brzdy zvadnou... a po zastavení máš pořád plný plyn a zařazený kvalt

Naposledy editováno 13.03.2013 23:18:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

13.3.2013 v 23:44 | Nahoru | #318
Lion> tak pokud tě zajímají konkrétní brzdné síly, pak se ti můžu zkusit zeptat přímo konstruktérů popravdě, mě samotného by to teď taky zajímalo. Určitě mohu zjistit max svěrnou sílu průměrného brzdiče.

ano, špatná brzdovka to bez debaty. Je v zájmu každého řidiče pravidelně brzdovku měnit tak jak mu servisní kniha nařizuje nebo doporučuje.. Někteří se tu nad tím strašně pozastavovali, pro mě je to samozřejmost, asi tak jako jezdit s nafoukanými pneumatikami

ony zvadnou, je dobré ale taky vědět jak... To se taky může lišit.

jenom věcná poznámka, pokud zastavíš, tak to znamená, že motor vytočíš do otáček 0.. tím ho udusíš. On zdechne už mnohem dřív.

tažné síly motoru v určitých rychlostech sem uváděl proto, aby si Laik představil, že těch 160 kilo co motor při 130kmh (nebo kolik sem to psal) na hnané nápravě produkuje, v podstatě znamená (ono to není úplně přesné ale pro představu to stačí), jakoby jsi v autě vezl o 160 kilo větší náklad...

to si myslím stačí více než na uvědomění, že když vůz má povoleno vést až 450 kilo nákladu, je nějakých 160 kilogramů nic a tím pádem o žádném vadnutí nemůže být řeč! Až pojedeme třeba v malé rychlosti 40kmh na dvojku, kde bude produkovat motor na hnací nápravě třeba 600kilo, pak už budeme na věc nahlížet jinak, ale jenom proto, že jakože přesáhnu maximální přípustný náklad, to nic nemění na faktu, že brzdy brzdí pořád mnohem víc než vůz táhne. Pouze pak jen uznám, anooo, zde už může přijít na řadu diskuze o zátěži brzd a eventuální ztrátě účinnosti, výsledek je ale stále jednoznačný, zabrzdíš..

někteří jedinci jako assasin+dawe to né a né pochopit. Já myslel, že převod síly na hmotnost tomu napomůže, ono ne.

snad už tohle tomu trošičku vypomůže.

Naposledy editováno 13.03.2013 23:49:47

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

14.3.2013 v 00:38 | Nahoru | #319

Kamy píše: Lion>

jenom věcná poznámka, pokud zastavíš, tak to znamená, že motor vytočíš do otáček 0.. tím ho udusíš. On zdechne už mnohem dřív.



automat?

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

14.3.2013 v 06:02 | Nahoru | #320
assassin> Toto forum fakt ztratilo uroven za tu dekadu co ho sleduju.
Pro tech par, ktere zajimaji fakta jsem udelal printscreen z DFMEA (Design Failure Mode &Effect Analysis). Vytvorena jednim US OEM pro ucely vyvoje podtlakoveho sensoru posilovace brzd (booster v textu). Druhy radek z vrchu popisuje to o cem jsem psal. Uvazuje kladnou indikaci podtlaku sensorem prestoze podtlak chybi + plny plyn. Occurence 1-nejmene pravdepodobne. Severity 9 - nejhorsi nasledky.

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

14.3.2013 v 08:12 | Nahoru | #321

Kamy: to je ale špatně, nechat se vléct autem znamená že musím brzdit ještě setrvačné hmoty vlečného auta to je naprosto špatně.
dodatek, to znamená že brzdím dvě auta na místo jednoho.


Ano. A motor vlečného auta zase musí tahat hmotu auta vlečeného, takže je to fér, ne?

Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

14.3.2013 v 08:32 | Nahoru | #322
Kamy: svoji odbornou způsobilost ti nedokážu, takže tohodle necháme, ty tvrdíš ze říkám nesmysly ja, ja to říkám o tobe a jaksi neni možnost jak to rozsoudit.
Chvíli jsem myslel ze by ten experiment mohl něco ukázat, ale po posledních par tvých příspěvcích uz si tím nejsem jist, z počáteční obecně platnosti uz je tvrzení ze každy auto brzdi bez posilovace jinak a ze tvoje brzdi dobře. Trochu se bojím ze kdyz moje auto nezabrzdi tak se z toho nevyvodi závěr ze jsem třeba mohl mít pravdu, ale ze mám starej krám co nebrzdi.

Docela by me zajímalo kde jsem hrubě porušil pravidla diskuze jak píšeš.

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

14.3.2013 v 08:40 | Nahoru | #323

Kamy píše: to že zde na fóru panuje pocit všemocnosti (dělat z lidí debily), to už je Váš problém....jo a jen tak mimochodem, pěkně se poplácejte po zádech, dám si tu práci vypsat ten soubor NESMYSLU A NEPRAVD co tady trousis!!! A pokud si slusny moderator, smazes si ty tve nemistne poznamky!



Víš, kamy, nepatřím k žádné tebou vytvořené trojce, a přesto se mi tvá konstrukce "kdybys byl... tak bys..." zdá na úrovni mateřské školy, asi jako když prackarr píše "ty lháři prolhanej", aniž by jinak argumentoval.
Také připomínám, že jsi nedokázal reagovat na ani jednu část mého jediného (do té doby) příspěvku.

Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

14.3.2013 v 08:41 | Nahoru | #324
ty jo tak to louskám v práci jako divej a jsem zvedav na výsledek, co auto z půjčovny?

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

14.3.2013 v 09:16 | Nahoru | #325

Kamy píše: Medved> medvěde... prosím tebe, assasin má zásadní problémy se znalostma.. Já své tvrzení stavím na jednoznačném faktu, že auto zabrzdí až 5x rychleji než auto zrychlí

pro děti na základní školce:

pravá noha - PLYN - síla level 2
levá noha - BRZDA - síla level 10

sepnu oba dva pedály na max:
VZOREC:

PLYN - BRZDA = VYSLEDEK
2 - 10 = -8

-8 - je záporná hodnota, tedy v opačném než je DOPŘEDU.


proti tomuhle se chceš podepsat a chceš počkat na assasinuv brzdný experiment? Dost jasný nepoměr aby i volovi bylo jasné že zabrzdíš

ted jen doufám, že assassin skutečně dojde na praktický test.



protože jsem ve fyzice bídnej, budu reprezentovat děti na základní škole. A z této pozice se mi zdá že ignoruješ dvě drobnosti:

- potřebuješ nohou vyvinout stejnou konstatní sílu na pístky, jako kdyby fungoval posilovač brzd
- máš brzdy se stálým výkonem, normálně uvadaj

S oběma body souvisí i rychlost z jaký budeš brzdit

1 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

14.3.2013 v 09:18 | Nahoru | #326
Ondro netřeba.
Kamy sice myslí že vůbec nevím o čem píšu, atd atd.. kdyby aspoň tušil. Hele jdu na parkplatz, a vyzkoušet to. Sice z manuálem. ale jen tak pro srandu....
Apropó nechceš se učastnit pokusu. Pravda že by šlo použít buď citigo, nebo O III s asistentem-aby to bylo na co navléknout. Holt Kamy si neuvedomuje, ze jsem od "fochu" tak trochu
Já se mu musim smát, bohužel no

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

14.3.2013 v 09:20 | Nahoru | #327

Kamy píše: re Dawe02: Na co si to hraješ spíše ty? Jasně všude ignoruji hmotnost, čas,tak kde jsi přišel na to že mluvím o dynamice? Tak trošičku potvrzuješ co píšu, že nemáš vůbec páru o čem je řeč... takže se prosím netrap tím vůbec reagovat ;)

mikro:

tak k tomuhle mám hned tři praktické výtky
A) Tvůj superb má systém odpojení plynu při brždění, tudíž nemůžeš si to ověřit.
B) Co ti brání přeřadit si na 5ku, kdyby se ti podobná situace stala? Abys odlehčil tah?
C) Přesně s tímto se setkalo už mnoho TDi oktávistů a Golfistů, kdy se jim dostal olej z turba do sání a motor naplno akceleroval. Někteří ubrzdili , jiní nechali vyletět motor do luftu na neutrál.

řekni mi, na základě čeho, se domníváš, že tvůj jedinečný superb nezabrzdí... Jsi jen žvatlal, naštěstí je tu mnoho lidí co se s tímto problémem prakticky setkalo, i blbec si dá tu práci se o tom dočíst!!!!

Sorry pánové... zbytečné se hádat..

Vzdávám se, tohle už je trošičku moc silné kafe...


Ano s funkčním posilovačem brzd.....

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

14.3.2013 v 09:36 | Nahoru | #328
mikro> citigem bych se projel to ma zajímá
já se pokousel vcera vcera cestou od odberatele, vyhejbal jsem se nejakýmu kretenovy a trosku se to rozkejvalo

2 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

14.3.2013 v 09:46 | Nahoru | #329
PS: já tuším že všichni zde na fóru sou mistři světa a géniové... Fajn, proč ne, v to já doufám, proč to ale nikdo nedokazuje už tím že neumí pozorně číst??? Někde je u vás zádrhel.

Jen tak pro info:
Průběh mého napičovaného dízlu výkon-krouťák


takové má zrychlení -
podotýkám tohle je vypočtené +- korelující s realitou
v grafu sem zavedl i křivku akcelerace 0-100 na 5tý stupeň, bohužel úplně z nuly se rozjet nnedá.... pěkných 35 sekund, proti brzdné dráze 3 sekundy.... víc jak 10tinásobný rozdíl a vvy tu stresujete. Sem si to ani neměl počítat raději. Teď si klepu na čelo že sem se vůbec do diskuze S NEJVYSTUDOVANEJSIMI TROLLY (bez urazky) (vic takovych jao vy ve vlade tak ČR už nefunguje) pustil..

A tady jsou síly od kola, pak síla tažná, ta je očesaná o odpor vzduchu... Proto stačí brát v úvahu jen sílu tažnou. Je tam jjak graf na 3ku tak na 5ku. osa X je rychlost osa Y je sila v Newtenech. Strašně brutální síly pro překonání brzdou...

Teď ještě od kolegů vyzjistím ty brzdné účinnosti, výhoda když pracuješ v nadnárodním podniku vyvíjející podvozkové komponenty od tlumičů, brzd, stabíků čepu a ramen... Takže si mé vzdělání už někdo tak nějak může odvodit pokud chce. Vy ostatní, se raději připravujte na reálný život... Přeji příjemně strávené chvíle na škole. Je to bohužel jen na pár let.

Naposledy editováno 14.03.2013 09:53:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

14.3.2013 v 09:52 | Nahoru | #330
Kamy> ..já se do toho nechtěl plést..ale jako "půldebil" nerozumím těm hodnotám..na 5.ku rozjezd skoro z nuly na 100 km/h za 35 sek...a následné zabrždění opět na počáteční rychlost cca 0 km/ano ,chápu, že to nejde tak cca 5 km/h/,za 3 sek./vteřiny!??,,tak to myslíš!?

Naposledy editováno 14.03.2013 09:53:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist