paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS
26.8.2021 v 20:54
Konečně se pohnuly ledy okolo dlouho očekávaného nového velkého motoru Moto Guzzi. Chlapci z Mandella si včera nechali bloknout horskou silnici 72 a vypadá to, že účelem uzavírky bylo natáčení promo materiálů pro nový model Moto Guzzi V100. Na italských webech je ode dneška k vidění pár neostrých fotek a přetřásají se základní informace : motor samozřejmě V2 90°, výkon 110-120 PS, vodník, 4-ventilový DOHC rozvod, sání/výfuk napříč, mokrá spojka. Vypadá to, že na podzim v Miláně konečně uvidíme něco hmatatelného. Mě jako skorošedesátníka by nejvíce potěšila váha okolo 220kg a design v duchu tradic značky a klasiky.
https://www.motocicl...re-arrivo-v100-79214


Naposledy editováno 22.08.2023 15:13:58

(reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

22.4.2023 v 13:13 | Nahoru | #271

Honzus75 píše:
Jo a já vyrážím projet V100, tak jsem zvědav, kámoš jí jel včera a byl totálně odvařen (neguzzista s Yamahou).



Takovýhle komentáře se mi moc líbí To pak mám tlak úplně v hajzlu, adrenalin vystřelenej do vesmíru To totiž může znamenat to, že já jako yamahák z toho budu odvařenej taky No nic, půjdu se uklidnit ven na vzduch prací kolem baráku.

2 reakcí na tento příspěvek Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

22.4.2023 v 18:26 | Nahoru | #272
Tak dnešek se extrémně povedl. Jel jsem základní V100 červenou a pokud bych to měl shrnout na začátku dvěma slovy, tak by to bylo asi ABSOLUTNÍ PECKA.
Ta motorka je rozměrově, posazem, ergonomicky, trojúhelníkem řidítka, zadek stupny asi dělaná pro mně. Fakt je to sportovně relaxovaný posaz, ve kterém jsem schopen absolvovat mnohoset km.
Dojmy po 1,5 hodině v sedle.
Motor: největší otázka a největší pecka, nechali přesně tolik vibrací, klopného momentu a zvuku, aby to ještě byla Guzzi, ale tak málo, aby to nesralo ani yamaháky ze čtyřválcových fazerů. Zvuk je se sériovým výfukem uhrančivý, dunivé Guzzi bubláíní, při brzdění motorem a podřazování pěkně práská do výfuku, no divadlo, na jaké jsem byl zvyklý z Grisa. Co je ale naprosto nejvíc odzbrojující, je to, jak podává ten motor výkon. Od 2000 otáček je pod zápěstím hromada točáku, který je okamžitě po otočení heftem směrován na zadní stodevadesátku. Kardan je tak nízko, že absolutně zmizela topornost a klackovitost starších kardanových Guzzi, tohle je fakt samet. Takže jede to výborně, s V85 se to ani nedá srovnat, to je opravdu jiný svět.
Podvozek, v základu soldně stavitelná Kayaba, motorka působí naprosto pevným, tuhým dojmem a je fakt velice přesná v obloucích. Odpružení je sportovně tuhé, takže jsem se bál nějakých nerovností a děr, ale i když je ten podvozek tuhý, nikde nerázuje, v zatáčce neodskakuje a do páteře nejdou žádné rázy, to se fakt povedlo, už se těším na S-kového Öhlinse.
Brzdy perfekcionizmus, účinek dávkování, to ani není třeba komentovat, takhle by za mně měly vypadat brzdy na silniční motorce.
Převodovka, no to snad ani není Guzzi, krátké, mechanicky přesné řazení, zpětná vazba o zařazení naprosto jasná. A hledání neutrálu, to je libovka, při dobrždění podřadit až na 1. Jakmile zastavíte a motorka je v klidu, pohyb nahoru dá vždy neutrál, je jedno jak silně do toho kopnete, no strašně návyková a praktická věc.
Adaptivní aero, boční křidélka fungují automaticky, jsou mimo zorné pole, tak si toho ani nevšimnete, ale potvrzuji, že to je znát, zmizí takové ty víry kolem břicha, co třepotají spodkem bundy. Čelní štítek funguje na tělo a hruď, ani v dolní ani v horní poloze nejdou turbulence do helmy. Na té motorce fouká tak akorát, na dlouhé cestě dostatečně ochrání před náporem větru, když se vše stáhne dolů, tak vítr krásně ovívá jezdce jako na nějakém roadsteru.

No dnešek byl testem, jestli prodej V85 a objednávka V100 naslepo nebyla chybou a jestli nebudu litovat. V mém případě po hodině a půl v sedle jsem měl pocit, že tu motorku mám minimálně půl roku, nechtělo se mi jí vracet a projížďka byla víceméně potvrzením všech mých očekávání.

No klobouk dolů, co se klukům v Mandellu povedlo, chápu, že ta motorka nemusí sedět každému, ale pro mně je jako ušitá, já měl hubu od ucha k uchu celou dobu a mám vlastně ještě teď.

Kdyby někdo chtěl něco vědět, co jsem třeba nezmínil, klidně se ptejte.

P.S. pak jsem se svezl ještě na V7 Stone Special Edition a ta motorka mně dost překvapila, mít dost peněz, je v garáži okamžitě vedle V100, tož tak



Naposledy editováno 22.04.2023 19:18:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

22.4.2023 v 19:11 | Nahoru | #273

Yura píše: ...Jeli jsme s ženskou kupovat Brevu...



A koupili jste?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

22.4.2023 v 20:38 | Nahoru | #274
Metal_Heart> jo. Ale ještě jí nemáme doma, příští tejden vyřídíme papíry , tak potom.

(reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

22.4.2023 v 20:43 | Nahoru | #275
Honzus75> tak super mě to tak úplně neuchvátilo, hlavně kvůli ergonomii, ale musím uznat, že moje závěry z teorie byly chybný. V100 jezdí opravdu skvěle, a na živo vypadá mnohem líp, než na fotkách. Ale já zůstanu u v85, ta mi sedí opravdu líp. Uvidíme, co přinese enduro s V100 motorem příští rok. Na to jsem zvědavej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

22.4.2023 v 21:22 | Nahoru | #276
Honzus75>

Děkuju za vyčerpávající popis dojmů z motorky. To je jak kdyby si psal jen to, co si přeju číst. Jdu rozbít prasátko. Tuhle motorku musím mít! Já mám tlak snad 190.....

(reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

22.4.2023 v 21:36 | Nahoru | #277

PeťanBé píše: Honzus75>

Děkuju za vyčerpávající popis dojmů z motorky. To je jak kdyby si psal jen to, co si přeju číst. Jdu rozbít prasátko. Tuhle motorku musím mít! Já mám tlak snad 190.....



No rozhodně doporučuju zajít se projet a navnímat na vlastním těle. Mně se předpoklady vyplnily, ale každej vnímáme věci jinak.

2 reakcí na tento příspěvek Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

22.4.2023 v 21:40 | Nahoru | #278
Co zpětná zrcátka. Jsou v nich ostatní účastníci provozu vidět ostře nebo rozmazaně? U XSR to jsou takové mravenčí vibrace, že všechno ve zpětných vidím rozmazané.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

22.4.2023 v 21:42 | Nahoru | #279

PeťanBé píše: Co zpětná zrcátka. Jsou v nich ostatní účastníci provozu vidět ostře nebo rozmazaně? U XSR to jsou takové mravenčí vibrace, že všechno ve zpětných vidím rozmazané.



U žádné Guzzi nemám problém se zrcátky, obvykle se zaklepou na volnoběh nebo v nižších otáčkách, ale za jízdy se netřepou. V100 není výjimka, takže bez připomínek.

Naposledy editováno 22.04.2023 21:42:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

22.4.2023 v 21:55 | Nahoru | #280
Honzus75>

Líbí se mi moc, že píšeš, že ten motor už od 2000 otáček začíná tahat. Nezačíná ten motor vadnout třeba nad 8000 otáček? Nebo táhne jak bejk až do omezovače?
Potom by mě zajímala "dávkovatelnost" spojky. Je hydraulicky ovládaná, takže předpokládám, že páčka spojky jde mačkat jedním prstem
Taky by mě zajímalo, jestli je ta motorka ucukaná na plynu - jestli ze zavřené polohy na otevřenou necukne. Tím trpí třeba Z900RS a je to dost nepříjemné.

(reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

22.4.2023 v 22:02 | Nahoru | #281
PeťanBé>

Motorky jsou syrové a nezajeté, takže jsem točil do 5-6000, to rozhodně nevadne a i když to vypadá jako malý rozsah, pomalu fakt nejedeš. Co jsem viděl videa zajetých strojů, tak nevadne až k maximu, ale tohle není motor, co potřebuje vytáčet do bezvědomí, není to nutné.

Spojka nevim, nevnímám to, pokud mě nesere, je OK. Tady jsem o ní ani nevěděl, já teda používám jak na spojku, tak brzdu vždy dva prsty. Ale záběr, ovládání, vhodnost k meziplynům, to je v nejlepším pořádku.

Na plynu ucukaná není, je to na velké V2 neuvěřitelně vyhlazené, jezdil jsem Engine map 2 (1 nejsportovnější, 4 nejměkčí), dle prodejce je 1 v reakci ještě rychlejší a pak už je na jezdci, jestli to cuká nebo ne, ale pro méně zkušené jezdce je 1 hodně "aktivní" a mohli by mít pocit, že to občas cukne (i když necuká a je to v jejich pazouře). Jedničku jsem taky na chvíli zkusil a mně to necukalo.

Naposledy editováno 22.04.2023 22:04:32

(reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

23.4.2023 v 10:39 | Nahoru | #282

PeťanBé píše: Co zpětná zrcátka. Jsou v nich ostatní účastníci provozu vidět ostře nebo rozmazaně? U XSR to jsou takové mravenčí vibrace, že všechno ve zpětných vidím rozmazané.


u té, co jsem jezdil já - jak v autě. Mohlo by to mít delší tyčky, musel jsem to vytelit hodně do stran, abych viděl za sebe, a nečuměl na svoje ramena.

2 reakcí na tento příspěvek Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

23.4.2023 v 11:42 | Nahoru | #283
Teda, tak to vypadá, že tenhle véčkový dvouválec bude za jízdy kultivovanější než můj tříhrnek. Mně se zrcátka neklepou jen na místě při volnoběhu, ale jakmile se rozjedu, je v nich rázem všechno rozmazaný.

Myslíte, že má smysl Mandello dávat laděný výfuk? Přál bych si motorku, u které to není třeba. Pro představu: Afrika Twin AS 1100 rok 2021 má pro mé ucho luxusní zvuk a laděný výfuk vůbec tedy nepotřebuje.

(reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

23.4.2023 v 12:27 | Nahoru | #284
PeťanBé> to už je hodně na individualitě. Já osobně už dlouho nejsem příznivcem laďáků, takže za mě ne, i kdyby to byl vysavač. To ale u Guzzi nehrozí, současné modely mají dle mého názoru super zvuk. Není to nic, co by obtěžovalo okolí, ale rozhodně se za to člověk nemusí stydět. V pátek jsem měl možnost porovnat V100, Stone a Brevu750, které tam byly v provozu. Každá z nich má skvělý zvuk. Breva je mrňousek, Stone má motor jako v85, takže už ten zvuk je mohutnější ale V100 to byl duňák, jak má být. Však uvidíš, pochybuju, že by tak brzo a navíc předváděčka, měla laďák. Určitě se ale nějaké brzo objeví. Já bych určitě neměnil, za mě u V100 originál vejfuk

(reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

23.4.2023 v 13:57 | Nahoru | #285

PeťanBé píše: Teda, tak to vypadá, že tenhle véčkový dvouválec bude za jízdy kultivovanější než můj tříhrnek. Mně se zrcátka neklepou jen na místě při volnoběhu, ale jakmile se rozjedu, je v nich rázem všechno rozmazaný.

Myslíte, že má smysl Mandello dávat laděný výfuk? Přál bych si motorku, u které to není třeba. Pro představu: Afrika Twin AS 1100 rok 2021 má pro mé ucho luxusní zvuk a laděný výfuk vůbec tedy nepotřebuje.



V Imofě mají bílou testovací s laďákem Mistral, pokud ten výfuk nevykucháš, zní stejně jako stock. Já mám se všemi dostavadními laďáky na V100 zásadní problém vzhledový, nic se designem originálu nevyrovná, ani vzdáleně, všechny laďáky jsou buď nevzhledně dlouhé a zakrývají letmák nebo strašně obyčejné roury. Největší problém, co mám s laďáky je přechod z katalyzátoru do koncovky, to nemají laďáky vyřešeno a je to hnusně odhalené, stock má krásnou přechodku. V100 za mně nepotřebuje laďák ani omylem, zní a vypadá krásně v sériové podobě.

Guzzi a obecně italský motorky mají za mně nejlepší zvuk se sériovými výfuky dnes a většinou žádnej laďák nepotřebují. Výkon ani hmotnost s laďákem nezvýšíš resp nesnížíš, ale zase, pokud se to někomu líbí, že.

Naposledy editováno 23.04.2023 13:58:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

23.4.2023 v 20:23 | Nahoru | #286
Yura> Tak gratuluju a těším se na další vtipný popis Objevíte se v květnu na srazu?

Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

23.4.2023 v 20:30 | Nahoru | #287
Mně přijde, že tady ty dnešní motorky mají i sériový výfuky dostatečně hlučný.. A homologovaný laďáky jsou tak nějak hlučný stejně. Jen mají třeba jinej tón, lepší průběh a jsou o trochu lehčí. Už ne o moc. Dřív měl origo výfuk 5 kg a 89db. Laďák 2kg 96db. Dnes má často origo 95db a 3kg. A laďák 96db a 2kg. Takže ten rozdíl už není takovej. Aspoň co pozoruju. Samozřejmě to není u všech motorek a bavíme se o homologovaným výfuku.

Prostě mi přijde, že ty dnešní motorky (Tuono, Super Duke, Afrika, Tenere 700,....) jsou paradoxně dost hlučný i s origo laufama. V100 jsem slyšel jen na videu a taky mi nepřišla hlukově nějak udušená.
Taková stará V11 to je proti zmíněným dnešním motorkám s origo výfukama tichoučka motorka. Přitom Euro pravěk.

Naposledy editováno 23.04.2023 20:33:26

Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

24.4.2023 v 06:50 | Nahoru | #288
Tak jsem ze zvědavosti koukal na laděné výfuky značky Mistral, Mivv, Arrow, Storm a ještě nějaké a opravdu se dá s klidem říct, že na tom žádný aftermarket výfuk nevypadá dobře. Buď to jsou velký nevzhledný roury, nebo designově vůbec neladí s motorkou a vyloženě ku*ví vzhled motorky. Přijde mi to trochu divný, že k tomu vzhledově nepasuje žádný laďák, ale je to tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

24.4.2023 v 08:02 | Nahoru | #289

Metal_Heart píše: Yura> Tak gratuluju a těším se na další vtipný popis Objevíte se v květnu na srazu?


Dík moc. Nevím přesně který sraz máš na mysli, ale vůbec to nezvládáme, není čas. V květnu má u nás nedaleko sraz Virago klub, kde máme už spousta let kamarády, a ani tam možná nepojedem. Všechno záleží na práci. Nevím co bude

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

24.4.2023 v 09:04 | Nahoru | #290

Yura píše: Dík moc. Nevím přesně který sraz máš na mysli, ale vůbec to nezvládáme, není čas. V květnu má u nás nedaleko sraz Virago klub, kde máme už spousta let kamarády, a ani tam možná nepojedem. Všechno záleží na práci. Nevím co bude



Promiň mne mou reakci předem. Ano práce, zaměstnání nás živí a finančně uspokojuje naše potřeby, ale po mnoha letech v háku už to vidím jinak. Když mohu a je to pro mne zajímavé, věnuji čas na setkání s lidmi jenž se chci potkal, setkal a prohodit pár slov. Práce byla je a vždy nějaké bude. Bohužel kamarádi, přátelé a prima lidé často odejdou tak rychle, že se ti hlava zatočí jak rychle se to stalo. Oželím spoustu věcí v životě, ale pokud mne prima lidé chtějí věnovat čas a společnost poslední dobou rozhodně nepohrdnu. Je to to nejvíc co pro mne má smysl. A věř že i já to mám teď v kolbence hodně nahovno. Ale teď jsem o víkendu měl fachat, ale taky byla zajímavá akce se s někým setkat a něco vidět. Vedení jsem to dal vědět měsíc předem a hotovo, byl jsem ochoten jít i jen neděli z víkendu. Ale jeden horlivec co za mne šel sobotu, chtěl jít i neděli. Sice jsem přišel o velmi dobře honorovaný přesčas, ale mne to bohatě vyvážil ten sobotní výlet se zážitkem
Nevím jak dlouho bude ještě moje svíčka tady hořet, ale staršímu super prima kamarádovi ji už jen jezdím zapalovat na hrob. Už nikdy s ním nepojezdím někde na výletu, nikdy s ním nepokecám. A byl to zrovna on kdo mne přivedl k motorkám, tak když na ní sednu vždy na něj myslím. To je bohužel život.

Toť můj specifický pohled....

Naposledy editováno 24.04.2023 09:04:54

(reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

24.4.2023 v 09:19 | Nahoru | #291
P_B> AMEN!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

24.4.2023 v 09:20 | Nahoru | #292
P_B> chápu a máš pravdu. Na svou obhajobu ti odpovím jediné: já nepracuju v kolbence a o polovině mojí práce rozhoduje příroda. A ta se opravdu neptá v tom je celé kouzlo mojí nemohoucnosti. A nebudem už plevelit toto vlákno, necháme jej příznivcům V100 , ok.

(reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

24.4.2023 v 09:23 | Nahoru | #293
Yura>

1 reakcí na tento příspěvek Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

24.4.2023 v 09:26 | Nahoru | #294
Já teda viděl V100 jen v té barvě se zelenou a přišlo mi to hezké. Bohužel nešlo si na ni sednout tak jsem ji oblezl a očumoval. Přišlo mne to zpracování velmi hezké. Ale ten motor po tom jak jsem znal Guzzi mne přišel jak sepranej na 90°C s předpírkou.

Moto za mne hezká a moderní. Přemýšlím kde se svézt, ale chci si sednout na zajetý moto a né moto s 400km.

vzhledem k tomu že jsem postiženej Italkář tak mne berte s rezervou

Naposledy editováno 24.04.2023 09:27:29

(reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

24.4.2023 v 10:03 | Nahoru | #295
P_B> Mně jako prozatímnímu neguzzistovi přijde ten motor v nejlepším pořádku. Nic bych na něm neměnil.
Už si chystám kladivo na rozmlácení prasete....teda prasátka

Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

29.4.2023 v 18:33 | Nahoru | #296
Motorka je to pěkná, ještě více jsem zvědav na nové Stelvio. A Moto Guzzi fandím (i když jsem nikdy žádnou neměl), tak doufám, že prodeje půjdou dobře.

1 reakcí na tento příspěvek Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

12.5.2023 v 14:52 | Nahoru | #297
Tak V100 je doma, pocity neskutečné, ten Öhlins, no dělá to hodně.



Naposledy editováno 12.05.2023 14:54:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

12.5.2023 v 16:05 | Nahoru | #298
Honzus75> gratuluji, ať ti dobře slouží co bych bral na svou motorku, jsou ty kontrolky. To je u v85 katastrofa....

1 reakcí na tento příspěvek Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

12.5.2023 v 16:06 | Nahoru | #299
Honzus75> Nádhera, pořádně užívej, gratuluji a hlavně se nezapomeň podělit o zážitky z jízdy po zajetí, údržbě a podobně.

(reakce na) Nová Guzzi V100, vodník, 110 PS

12.5.2023 v 16:42 | Nahoru | #300

Yura píše: Honzus75> gratuluji, ať ti dobře slouží co bych bral na svou motorku, jsou ty kontrolky. To je u v85 katastrofa....



Díky, jinak u V85 jsem nějak s kontrolkama neměl problém,
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moto Guzzi V100 Mandello [1, 2] Moto Guzzi V100 Mandello mireknemet 37 1.12.2023 v 15:46 Kohlstein


TOPlist