Problém je v tom, že když jsem se ho zeptal, co by si představoval, tak na mě vyvalil "No na netu jsem našel nějakou silničku, pošlu ti inzerát". V inzerátu to byl klasickej vlhkej sen většiny puberťáků - Yamaha YZF-R1. Prý mu to chlap nechá napsat tak, že v papírech bude mít těch 35kw, jinak to bude otevřený, aby se prý na tom nenudil.
Ptal jsem se ho, jestli by spíš neměl koukat po něčem jiným, tak mi vpálil CBR1000RR. Dlouhou diskusí jsem ho snad přesvědčil, ať na litry nesahá a kouká maximálně tak po šestistovkách. Tam hned měl velký oči pro CBR600RR... Prašť jak uhoď.
Můžete namítnout, že mě nemusí zajímat, že má svůj rozum, ale... Trošku za něj cítím zodpovědnost, alespoň co se jeho přesedání na silnější mašinu, protože se známe dlouhý roky, stejně tak se znají i naše rodiče. Pořád za mnou chodí, očumuje Horneta, ptá se na všechno možný a občas si připadám jak jeho mentor. Nedokážu si představit, že mu "schválím" nějakej supersport, na kterým si potom rozbije hubu.
Důvod, proč bych ho radši viděl na nějaký ER-5 nebo CB500 je jednoduchej - nezvládne ani tu třiapůlu. Jeho zkušenosti skončily po 500km bouračkou, kde na rovný silnici z ničeho nic poslal Jawinu do škarpy. Sice dopadl relativně dobře, jen zlomená ruka, ale co by potom mohl vyvést na nějaký CBR600RR, že... Dál už jezdil maximálně tak na kole. Navíc on váží snad 50 kilo i s postelí a měl problém vytlačit i tu Jawu z garáže.
Už nevím, co bych mu nakecal, aby nesedal na něco, co nezvládne. Neznáte nějakej tip, jak ho přesvědčit/ukecat/odradit, aby hned nebral nějakou střelu, ale spíš něco menšího a méně výkonnýho?
Naposledy editováno 10.12.2012 12:54:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Pilka píše: Che> Né né né né né hele tvoje žena tě doma šikanuje nebo tě už doma odmítají poslouchat tak to valíš sem? Začínám z tebe mít dojem, že tě sere že taky nepatříš mezi ty litrový machry
to bych potřeboval trochu rozvíst a upřesnit myslíš žena jako manželka? kdo mě doma neposlouchá?
Buchta píše: Lidi proboha...já měl minibika a první mašinu sem si koupil Hayabusu a jel sem na ní od Prahy do Plzně a to sem poprví seděl sám v provozu na mašině a ještě to byly strašný slejváky a mam jí přes tři roky a ještě se mě nikdy nic nestalo....stačí to mít jen v kebuli zabít se člověk může i na babetě...toť muj názor.
tak to prostě je.
Je mu litr objektivně k něčemu? Je snad v situaci, že mu menší koňáž nestačí? Ne.
Je mu šestka objektivně k něčemu? Je snad v situaci, že mu menší koňáž nestačí? Ne.
Podle popisu v prvním příspěvku je to někdo, pro kterého je objektivně vhodná nějaká 500. Možná.
S tím, že se vykašle na racionálno, nepřihlédne ke svým schopnostem (které očividně nemá) a koupí si litr (protože se mu líbí), nic nezmůžeš. Komu není rady...
1 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
jak už jsem psal dříve, znám spoustu lidí,kteří nikdy nejezdili mrdky jako J 350 atd, koupili si motorku,která se jim líbí a jezdí bez nehod dodnes. I na Buse,11XX,12R, a dalších strojích se dá jezdit normálně, když člověk není debil, tahá za to tak, jak mu to vyhovuje a je schopný to ukočírovat. Je známo bohužel spousta případu, kdy se člověk zabil na 125 ccm apod. takže tím to nebude. R1 je navíc jak kolo, takže pády na místě nemusí být a tahat za to ferově člověk taky hned nemusí ne? podle mě je to uplně jedno, na čem člověk začne, pokud motorku fyzicky zvládne. já jsem nikdy neměl mašinu pod 750,ne z machrování,ale nikdy se mi Jawy a další střepy nelíbily tak jsem si našetřil a koupil si první bike ZXR 750. jezdím 16 let,nikdy jsem nespadl a motorek jsem měl už celkem dost. vím že stejných lidí jsou miliony. tak proč to takto hrotit?? nevidím jediný duvod jezdit několik sezon např. gs500,když se mi to vubec nelíbí a vím ,že k silné mašině pujdu s respektem a chladnou hlavou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
12345šest píše: Sem tam se zde objeví tohle téma, které je úrovní podobné tomu : jakou motku si mám koupit,děkuji... ale tak je zima a bude toho ještě mraky.
jak už jsem psal dříve, znám spoustu lidí,kteří nikdy nejezdili mrdky jako J 350 atd, koupili si motorku,která se jim líbí a jezdí bez nehod dodnes. I na Buse,11XX,12R, a dalších strojích se dá jezdit normálně, když člověk není debil, tahá za to tak, jak mu to vyhovuje a je schopný to ukočírovat. Je známo bohužel spousta případu, kdy se člověk zabil na 125 ccm apod. takže tím to nebude. R1 je navíc jak kolo, takže pády na místě nemusí být a tahat za to ferově člověk taky hned nemusí ne? podle mě je to uplně jedno, na čem člověk začne, pokud motorku fyzicky zvládne. já jsem nikdy neměl mašinu pod 750,ne z machrování,ale nikdy se mi Jawy a další střepy nelíbily tak jsem si našetřil a koupil si první bike ZXR 750. jezdím 16 let,nikdy jsem nespadl a motorek jsem měl už celkem dost. vím že stejných lidí jsou miliony. tak proč to takto hrotit?? nevidím jediný duvod jezdit několik sezon např. gs500,když se mi to vubec nelíbí a vím ,že k silné mašině pujdu s respektem a chladnou hlavou.
myslím, že o tohle vůbec nejde a vyjmenoval si spíš lokomotivy, ktery jsou někde jinde než r1, zx10r,1000rr... ono většina si sporta koupí, aby na tom prasila - nemusí každou jízdu
do první krizovky na tom umí každej, s menším obsahem a výkonem je menší pravděpodobnost, že přepálíš zatáčku, dále pak brždění v zatáčce apod. mě taky občas něco překvapí, ale mám větší šanci se s tím vypořádat, když už jsem najel 60k po silnicích a né někdo kdo jezdil jawu popř nějakýho horneta v autoškole
viz. 2 kámoši
1. v 18 R1 po 125DT, hodil hubu na štěrku - malá rychlost, takže jen škráblej lak
2. 21 - nikdy na ničem nejezdil - koupě 600F sport, po měsíci nedal zatáčku
ale já šel taky ze 125 na papírově zavřeny cebro...
FishX3 píše: řekl bych že prostě nechce přijít o kámoše - což docela chápu
k tématu: Já bych ho svezl.... ... a to si nedělám tak uplně prdel
Tak. Tchan kterej pred 30 lety ridil nejvic 175ku chtel taky od taty pujcit horneta. Rikam mu .. se na tom nech svezt at vis co ta svine umi, a pak si to klidne pujc. Tatka ho svezl (odstrelil s nim po zadnim a trosku prohucel prvni dve zatacky) a tchan uz busil do zad aby zpomalil. A motorku si mam pocit pak uz ani sam nepucil ....
Mozna ze by to mohlo otevrit oci, zazitek je nesdelitelnej ... vzdyt vsichni rikaj ze sestka je vydechlina a nejede ...
Rad bych mel tolik volneho "pracovniho" casu abych napsal takto dlouhy prispevek ktery ma vypovidajici hodnotu
.... mirne obtezujici je cist klasicke hrubky hodne chatujiciho pubertaka ale to je jine psychologicke tema.mnohokrat zde omylane nicmene odpovida predpokladanemu profilu pisatele alias zatrpkleho jedince s komplexem vysvetlovani hlubokych filozofickych myslenek v odlehcene forme se spetkou skryte arogance, spetkou ujeteho poteseni z odpovedi sedou kurou mozkovou moc nevybavenymi jedinci a snad vrozenym odporem k silnym strojum. V delsich vsuvkach ktere vyradi skupinu s IQ pod sto, nedocitajicich text delsi peti slov se povetsinou neobjevi prima odpoved ci nazor k tematu nybrz se vystavi na obdiv svetonazor na bezpaterni hlupacky na silnych motorkach, ktere jsou naprosto zbytecne a nebezpecne !
Tak uvod bych ukoncil, pocet slov hoden mirne fundovaneho nazoru naplnen
a ted neco k tematu....
Neznam okolnosti pripadu... nemuzu bohuzel radit!
Vseobecne bych rekl. komu neni rady, tomu neni pomoci !
At si stroj po kterem srdce touzi koupi a lehne do skarpy vcas....
starost a neni mu lhostejny zivot kamarada. Určitě není vhodné skočit z Jawky
třipáďo na jakýkoliv SS zejména s ješte vlhkým řidičákem.
Na druhou stranu problém těchto vláken je přílišné škatulkování bez znalosti
osoby o které se mluví... By mě zajímalo co by dotyčný řekl po přečtení tohoto vlákna?
Myslím že minuta hovoru nebo pět vět by stačilo k lepšímu odhadu osobnosti...
Každopádně chvála za starost a pokud to půjde přemluvit na něco odpovídajícího
věku, zkušeností řidiče, povaze vozovky a hlavně obeznámit rodinu s riziky silného stroje
pár videí z YouTube bohatě postačí atd...
Naposledy editováno 13.12.2012 13:29:37
1 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
E: zapoměl jsem jednu podstatnou a nepostradatelnou věc. Musí mít alespoň trochu talent k řízení motocyklu. Znám lidi, kteří by neměli sedět ani za volantem v autě, natož na motorce!
Naposledy editováno 12.12.2012 23:31:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
jen:
- ty 3 roky na GSR jsou moc důležitý
- tvá žena je matkou(odpovědnost, pud sebezáchovy), má vrozenou inteligenci a úsudek
Začínal jsem taky na 80HP sedmpade...ale to je sakra rozdíl od 160HP na SSlitru
Nikdo tu nevyvrací, že to nepůjde...ale na světě nejsou všichni jedinci vyrovnaní, šikovní, s pudem sebezáchovy ...
Tady běží o kluka, co se "zamiloval" do "R1voepičo" a hrozně chce bejt velkým "motorkářem" ...
Jak píšu, nic kormě násady od krumpačem způsobené mnohočetné zloměniny obou zápěstí ho od toho neodradí...
už se tu jen budou omílat dokola argumenty obou stran, Che nás tu zavalí funkci Ctrl+C a V ...
A hošan bude mít na jaře pěknou R1 ...protože když máš mozek v hlavě, jde všechno
Mě by opravdu zajímalo jak by všichni ti, jenž obhajují litra na začátek, dali svému dítěti stošedesáti koňovou mašinu a řekli "hele, opatrně a přemejšlej ...bav se hochu, ahoj"
Naposledy editováno 13.12.2012 06:55:13
musíš mít u něho respekt (jako kamarád, né jako rodič,aby tě poslouchal), ale taky mu nesmíš dokola říkat at to nekupuje, nebo to udělá na truc a bude to ještě horší.
)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
honza_ píše: 2. 21 - nikdy na ničem nejezdil - koupě 600F sport, po měsíci nedal zatáčku
to je jak já... prostě to bylo pořád tak snadný, až to bylo skoro nudný a začneš hledat co ještě zvládneš. V mém případě ztráta soudnosti a testování na neznámé silnici. Sádra jde příští týden dolů :) V podstatě jsem za to rád, že jsem se poučil "ve zdraví".
Naštěstí to bylo mezi vesnicema, kde nic nejezdí a měl jsem pro sebe oba pruhy. Zaplať pán bůh, že je to "jen" 600vka a ne vysněná 750tka.
Když jsem s tím ještě musel dojet 10km domů do zpěvu mi nebylo. Jednou jsem ji vytočil, abych se ujistil že jede jak má a dojel 60tkou vyklepaný.
Naposledy editováno 13.12.2012 08:45:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
A hlavu můžeš mít vpořádku. Jen prostě ty odhady a zkušenosti tam nejsou a vytvářej se. Někdo se poučí tím, že lehne a někdo už bohužel nedostane šanci.
Pokud bych já někomu už chtěl poradit, nechť si koupí pětikilo (CB500apod), nebo šestikilo(Hornet) na začátek. Padlo tady už spousta argumentů proč. Šestikilo, má pozvolnější nástup, krouťák v nedohlednu a dá se jet pohodička a ta motorka ti každou malou chybku v ovládání prostě nedá tak sežrat. Naháč se navíc pro začátek snadněji ovládá v pomalých zatáčkách a vracečkách. Šestikila jsou lehčí a pro manipulaci a "naučení" se základnímu ovládání a osahání těžiště stroje zkrátka ideální. To je to podstatné, osahat si to, zvlášť pokud klučina váží 50kg+ i s botama. Pro "nešikovnýho", nebo zbrklýho začátečníka je sportovní litr+ tak akorát past. Nejhorší pak je, když si takový jedinec po týdnu na mašině připadá, že je to snadný a jak mu to suprově jde... začne tahat a první větší krizovka je často konečná.
Jenick píše: Když mi bylo 15, toužil jsem po Suzuki GSXR 1000, kamarád mě svezl na Kawasaki ZZR 1100, nechal mě to i kousek povodit a dopadlo to tak, že jsem pořídil Jawu třipade a byl jsem rád, že se na tom udržím. Loni jsem si zkusil SV 650 a usoudil, že i z 350 je to sakra velkej skok, tak jsem raději pořídil GPZ 500 44kW a je to, řekl bych, tak akorát. Chce to jen trochu respektu a sebereflexe. Člověk se během těch kilometrů na slabší mašině učí a může se těšit na něco novějšího, silnějšího, až se na to bude cítit. Kdo se o to ochudí, přeleze z fichtla rovnou na litr a nemá mozek, může se těšit v lepším případě na vozík, horší případ raději nezmiňovat... Ale každej si tu cestu musí najít sám
TOHLE je bezvadně napsáno a plně s tím souhlasím
já se tím taky řídím
Nejlepší je začít co nejdřív a odmala se učit respektu a ovládání, kdo ty možnosti neměl, musí se s tim poprat dle svého rozumu a uvážení...když bude mít štěstí, za měsíc rozmlátí motorku, vyvázne s lehkým zraněním a bude chytřejší...rozum člověku nenainstaluješ
v životě jsem neseděl na motce, nepočítám pionýra ve 12ti letech na chalupě po poli. Koupí Horneta 600 r.02 jsem se dostal do debat kamarádů, jestlipak jsem se nezbláznil... Není to nějak "dospělá" motorka, ale přes 200 dá. Po dvou pádech v 1. sezóně zapříčiněných z mé vlastní blbosti (strachu) Jsem zjistil, že mě v autoškole za ten víkend nic nenaučili a tak došlo ke studiu teoretickému a potom i praktickému v motoškole bezpečné jízdy. Dozvěděl jsem se, že vlastně vůbec neumím jezdit a ten pocit z jízdy mi nedělal radost. Měl jsem strach ze zatáček. Po třetí sezóně se chystám na prodej a nákup speeda a jinou nechci. Ten Hornet mě dost naučil a vím, že kdybych si koupil er-5 za rok bych litoval... SS se mi taky líbí, ale není to nic pro mě. Mám rád pohodlí a taky aerodynamickej odpor vzduchu za řidítky mi dává pocit hustokruté palby i při 160. Teď se už jen za řidítky směju.
Z pohledu Tvýho kámoše chápu jeho výběr, sice jsem nekoupil litra, naštěstí, ale 90K hornet stačil na to, abych pochopil. SS musí klopit i v malejch rychlostech, já se otáčel na 954 jak s náklaďákem. Toť má zkušenost začínajícího bikera.
2 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Když jsem po CBF550 kupoval první kelímek.Stála v bazaru i pěkná FZR1000 a i fešný Fároš.Otec který jel jako poradce se mě zeptal,jestli nechci zkusit i tu FZRu..No a já kupodivu nechtěl.Věděl jsem že litr by byl na mě moc a já se chci jízdou bavit.Né se s motorkou vyděšeně prát.Všichni co šli rovnou a nějakou silnou svini,se jízdou nebavili a jen s tím poskakují.At si říkají co chtějí.
Zacal bych s odeslanim odkazu na tema "cyborgove mezi nami" pak par motivacnich videi a pripomenout mu jeho sikovnost. Vic nevim jestli je mozny udelat, z toho svezeni bude posranej ale treba tak dva mesice.....pak ho to bude lakat se do toho pocitu vratit.
hans.kawa: ja osobne bych ale jeste pridal treti skupinu. To treba sebe, nemam nijak potrebu moc zavodit a litat na silnici bo zavodim celej zivot jinde ale kdybych na to mel penize tak bych si koupil peknou litrovou duc a jezdil si stredni jizdou tu svoji pohodicku. Protoze se proste libi me a nepotreboval bych ji na machrovani.
.....na machrovani pred babofkama postaci cokoli, vetsina z nich vi stejne prd.
Ale jinak naprostej souhlas s tim strachem a poskakovanim na velkej motce, koupil jsem si umyslne malou motku po koupi sestikila. Rok sem blbnul a delal vetsinou polemrdala a pak pri opetovny jizde na sestce mnohem lepsi!
ps: jen me furt sere predni brzda. Rocne najezdim na kole 10-15kkm a proste zvyk je zvyk a parkrat uz jsem zacapnul predni brzdu na motce stejne jak na kole :( Neumim se toho zbavit
Naposledy editováno 13.12.2012 12:47:52
Už se opakuju, na motorce od 50ccm a víc psychicky nevyrovnaný a nekoncentrovaný jedinec nemá co dělat. Čím víc Kubíků, tím větší sešup.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
..motorky moderní koncepce a i "litry" jsou ovladatelnější a lehčí na jízdu než některé maloobjemové cca 10 let staré!
hans.kawa píše: Když to tady čtu,nemůžu se zbavit dojmu.Že spousta lidí ani neví,na čem jezdí!!Pár borců,co si hned koupili silné SS.Jsem v životě potkal.Vždy šlo o borečky,co to měli jen na machrování.Prostě někam přijed..ukázat všem,že mám hektolitra pyčowoe a zase odfrčet na vytočenou jedničku.Když je pak člověk potká na silnici..věčinou rovinka plnej..brzdy..vofatrně pomaloučku do zatáčky a moc to nenaklánět..no a pak zase plnej.
Když jsem po CBF550 kupoval první kelímek.Stála v bazaru i pěkná FZR1000 a i fešný Fároš.Otec který jel jako poradce se mě zeptal,jestli nechci zkusit i tu FZRu..No a já kupodivu nechtěl.Věděl jsem že litr by byl na mě moc a já se chci jízdou bavit.Né se s motorkou vyděšeně prát.Všichni co šli rovnou a nějakou silnou svini,se jízdou nebavili a jen s tím poskakují.At si říkají co chtějí.
přesně tak, konečně někdo, kdo ví, o čem mluví. Ještě bych přidal, že mít motorku, u který neumím využít potenciál výkonu aspoň na 50% je hodně zbytečný. Hukot je, když člověk vidí jak někdo je vysedlej, motorka úplně, ale fakt úplně rovně a jede 50 tam, kde se dá jet 70 s prstem v nose. Toto sem viděl i na okruhu, takže ať si řiká kdo chce, co chce..