globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dilema s meziplynem
 
23.3.2011 v 21:59
Kdo mi je schopný poradit jaký je nejlepší způsob jak se naučit meziplyn? Na spojku i brzdu požívám ukazováček a prostředníček, občas se mi povede pěkně i s brzděním, ale furt si nak nejsem jistý jestli to udělám pokaždé dobře? Někdy mi totiž přijde že si vrknu a spojku pustím dřív než tam kopnu kvalt dolů, takže jakoby zařadím bez spojku, možná je to jen pocit, moc toho ještě nemám najezděno tak jsem si u toho dost nejistý. Jde vůbec na motorce zařadit bez spojky dolů? Podle zvuku bych to asi měl poznat že něco dělám blbě. Koukl jsem na forum a všichni tvrdí že správně je vymáčknout spojku,vrknout,zařadit kvalt pustit spokju. Ale mě příjde lepší to dělat tak že vymáčknu spojku, dám nižší kvalt, pak vrknu plynem(přitom stále držím spojku) a pak pustím spojku, takhle jsem to našel popsaný i na googlo .
Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě
Předchozí
1... 7 8 9 10
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

2.4.2011 v 12:50 | Nahoru | #271
Tak koukám, že vás to pořád baví dohadovat se o hovnu.
Nechte toho t freedoma už být. Vždyť má s tím žazení na moto pravdu.
Oprostěte se od toho kdo to jak nazve jestli meziplyn (co to je meziplyn? přídání plynu mezi přeřazením jednotlivých převodových stupňů), nebo vrknutí a představte si co se za jízdy děje v převodovce a pochopíte, že má pravdu. Samotným přidáním plynu přeřazení nepomůžete. Tím, že zvýšíte otáčky vstupní hřídele po uvolnění kol jednoho převodu na druhý stejně netrefíte přesné otáčky (většinou je zvýšíte víc než jsou přesně ty správné pro daný převod) a zapadají vám do sebe kola ve větší rychlosti než když přeřadíte bez přidání (simulujete tím záběr motorem) pak otáčky vstupní hřídele padají, výstupky kol přeskočí ve vůli na brždění a pak zase zpět přeskočí do záběru. Takže všem vrkalům vlastně při jednom přežazení dvakrát o sebe cvaknou boční přenášecí ruby kol. Vše toto statečně vyrovnává spojka,(která se tímto také více namáhána) takže vlastě nejde o nic. Navíc nikdo neví o kolik otáček se zvýší při vymáčklé spojce rychlost vstupní hřídele. Ideální by bylo trefit přesně ty otáčky co jsou pro daný převod potřeba, ale to se pouhým přidáním plynu nikdy netrefí. Navíc vše probýha v rychlostech od 0,5 - 1 sekudy. To by dokázala elektronika kterou nikdo z vás nezastane.
Ale naopak pro přenos zvýšeného kroutícího momentu (kvůli nižšímu převodu) motoru přes pneumatiku na silnici to má vliv (dle mého úsudku) zásadní pro plynulost jízdy, což myslím t feedom nikd nepopíral.

Naposledy editováno 02.04.2011 12:56:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

2.4.2011 v 21:01 | Nahoru | #272
Hummer> Á pan "chytrej" nám všem blbcům to všem vysvětlil

Dilema s meziplynem

2.4.2011 v 23:13 | Nahoru | #273
já myslel, že debata už skončila a ono to dále bují. Nicméně, už nemám co dodat. Já si budu řadit jak chci, a nemám už potřebu někomu něco... protože vlastně proč? Každý svého štěstí strůjcem.

(reakce na) Dilema s meziplynem

2.4.2011 v 23:57 | Nahoru | #274
Mike70> Blbec nic nepochopí.

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

3.4.2011 v 17:30 | Nahoru | #275
tak to já měla úplně jiný problém v autoškole - odnaučit se meziplyn

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

3.4.2011 v 21:40 | Nahoru | #276
Limiter> Já tam měl ještě jinej problém - překročit mimo město na nejedoucí Suzuki GN250 s komisařem v zádech aspoň těch 70 Km/h , abychom nebrzdili provoz...

(reakce na) Dilema s meziplynem

4.4.2011 v 10:30 | Nahoru | #277

DMC.motobiker píše: Limiter> Já tam měl ještě jinej problém - překročit mimo město na nejedoucí Suzuki GN250 s komisařem v zádech aspoň těch 70 Km/h , abychom nebrzdili provoz...



...myslím, že tvůj zásadní problém bylo utajit, že jezdíš líp jak instruktor

Dilema s meziplynem

28.6.2011 v 15:26 | Nahoru | #278
opravdu samej chytrolín a teoretik, ale jakmile má motorka bebíčko, šup s tím do servisu! Proč to tam cpete, když tomu všichni tak moc rozumíte? Nevíte co s penězma?

(reakce na) Dilema s meziplynem

28.6.2011 v 15:29 | Nahoru | #279

mihla píše: Domes44
No právě, jezdíte na crossce už 2 roky. A máte pravdu. Jenže právě jen pro dost specifický motoobor.
Na silnici to funguje trochu jinak, jezdím po ní 42 roků



napsal, že na té krosce jezdí tímhle způsobem 2 roky. Ne že jezdí 2 roky celkově. Ty jezdíš taky 42 roků na stejné motorce?

K řidičáku na motorce by měly být povinné psychotesty a pravidelné školení jak pro profesionální řidiče! To co se tady pohybuje to je fakt maso :)

Dilema s meziplynem

29.3.2012 v 17:52 | Nahoru | #280
V první řadě jen tak pro pořádek,meziplyn při řazení nahoru je samozřejmě nesmysl.
Používá se při podřazování,a to následovně:lehce přibrzdím,vyřadím na neutrál pustím spojku dám meziplyn,který mi slouží k tomu aby mi srovnal otáčky motoru s převodovkou,potom znovu spojka a nižší kvalt.Tato metoda se používá u převodovek hlavně starších náklaďáků, které nemají tzv.synchronyzované převody. A hlavně musíš slyšet ten motor,jelikož buď toho plynu dáš málo,pak tam ten kvalt nedostaneš,a nebo moc a budeš to tam rvát přes zuby. Tudíž u ostatních převodovek zcela zbytečná záležitost,a se zmáčknutou spojkou absolutně zbytečná.
Věřte,že vím o čem mluvím.Jezdím s náklaďákama 25 let.
Samozřejmě nikomu nic nevyčítám,to jen abych některým neznalým vysvětlil co to je meziplyn,a hlavně k čemu slouží.
Tak ať vám to jezdí

(reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2012 v 17:55 | Nahoru | #281

Mike70 píše: Hummer> Á pan "chytrej" nám všem blbcům to všem vysvětlil



že ho bereš vážně od jisté debaty o chudé a bohaté směsi se už jen směju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2012 v 14:09 | Nahoru | #282

dva_hrnce píše: nevim proč, ale začínáš mi malinko vadit.. co názor to perla..
já sem taky občas za idiota, ale u tebe se to stává pravidlem..


NO MYSLÍM ŽE NEJSI AŽ TAK MOC SÁM, KDO MÁ TENHLE PROBLÉM
Jinak k tomu "vrkaní" je to pak určitě příjemnější jízda a jak jsem tady někde četl, když třeba lupne to lanko spojky tak úplně v pohodě dojedeš domů, nebo kam potřebuješ, když není člověk tele a má trochu cit v ruce. Osobně jsem dojel bez spojky cca 150km a problém byl jen na světlech kde se musel člověk rozjet z nuly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2012 v 15:56 | Nahoru | #283
Míra1983> hm, koukám že už se odtud raději vymazal

(reakce na) Dilema s meziplynem

2.4.2012 v 11:35 | Nahoru | #284
dva_hrnce> Jedině dobře
Předchozí
1... 7 8 9 10
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist