Téma: B12 před faceliftem
Zdarec, vim že je tu kolem B12 už docela dost, ale nikde sem nenašel jestli je nějakej rozdíl ve vlastnostech mezi B12 kolem roku 99 a novější od tušim 01.. Kdysi sem někde čet že stará B12 špatně brzdila a snad o dost víc baštila...jak to je? :)
něco z netu:
Omlazovací kúra v roce 2000 neměla vliv na kvality Bandita. Alespoň ne na jeho parametry. Ubylo snad nějaké kilo, o něco se vylepšila výkonová křivka, ale za řídítky velké změny nepoznáte. Kúra to byla spíš estetická, i když se přiznám, že v holém provedení N se mi víc zamlouval starý model. Kapotované „esko“ ovšem získalo na eleganci a dostalo i moderní a účinné čočkovité reflektory. Z hlediska praktického provozu se změnila madla pro spolujezdce (opět: stará byla praktičtější) a úchyty pro přivázání zavazadel, kontrolní přístroje se částečně zdigitalizovaly: palivoměr a počítadlo ujeté vzdálenosti si s vámi povídají jen při zapnutém zapalování.
Nejnápadnější technickou změnou na druhé generaci Banditů jsou přední brzdy. Původní Bandit měl čtyřpístkové třmeny Nissin, ten současný má šestipístkové Tokico. Původní brzdy byly výborné, ty nové rovněž. Plovoucí kotouče mají průměr 310 mm, což vám vadí jen v okamžiku, kdy chcete zkontrolovat tlak v pneumatikách. Ještě jedna méně nápadná změna je na brzdách: páčku na řídítkách lze nastavit do šesti poloh, starý model skýtal jen čtyři možnosti. Také páčka spojky se dá na novém modelu nastavit ve čtyřech polohách, starý model tuhle možnost neměl vůbec. A další praktická věc: ovládací kolečko volnoběhu měl starý Bandit uprostřed mezi karburátory, zespodu.
Na podzim roku 2000 došlo k modernizaci Bandita, což se možná ne každému líbilo. Nový je především rám, který nyní nepůsobí tak klasicky, a přibyly plastové doplňky, nové jsou i další plasty: přední blatník a zadní partie. Také tvar sedla se pozměnil pro lepší pohodlí jezdce i spolujezdce. Upraveno bylo pérování, přední vidlice je však stále pro sportovní jízdu příliš měkká. Vpředu jsou nové třmeny.
Změny určitě více prospěly modelu S, s novými kapotami působí sportovně i agresivně, má kvalitní osvětlení, nižší řídítka. Škoda, že je pod sedlem tak minimální úložný prostor, vejde se tam sice U-zámek, ale nevejdou se tam už např. noviny s nedělní přílohou. Pokud nemáte ruksak, musíte si je strčit za košili. Když se s tímhle cestovním Banditem dostanete na závodní dráhu, můžete v zatáčkách vesele brousit stupačky, stojánek i výfuk.
Omlazovací kúra v roce 2000 neměla vliv na kvality Bandita. Alespoň ne na jeho parametry. Ubylo snad nějaké kilo, o něco se vylepšila výkonová křivka, ale za řídítky velké změny nepoznáte. Kúra to byla spíš estetická, i když se přiznám, že v holém provedení N se mi víc zamlouval starý model. Kapotované „esko“ ovšem získalo na eleganci a dostalo i moderní a účinné čočkovité reflektory. Z hlediska praktického provozu se změnila madla pro spolujezdce (opět: stará byla praktičtější) a úchyty pro přivázání zavazadel, kontrolní přístroje se částečně zdigitalizovaly: palivoměr a počítadlo ujeté vzdálenosti si s vámi povídají jen při zapnutém zapalování.
Nejnápadnější technickou změnou na druhé generaci Banditů jsou přední brzdy. Původní Bandit měl čtyřpístkové třmeny Nissin, ten současný má šestipístkové Tokico. Původní brzdy byly výborné, ty nové rovněž. Plovoucí kotouče mají průměr 310 mm, což vám vadí jen v okamžiku, kdy chcete zkontrolovat tlak v pneumatikách. Ještě jedna méně nápadná změna je na brzdách: páčku na řídítkách lze nastavit do šesti poloh, starý model skýtal jen čtyři možnosti. Také páčka spojky se dá na novém modelu nastavit ve čtyřech polohách, starý model tuhle možnost neměl vůbec. A další praktická věc: ovládací kolečko volnoběhu měl starý Bandit uprostřed mezi karburátory, zespodu.
Na podzim roku 2000 došlo k modernizaci Bandita, což se možná ne každému líbilo. Nový je především rám, který nyní nepůsobí tak klasicky, a přibyly plastové doplňky, nové jsou i další plasty: přední blatník a zadní partie. Také tvar sedla se pozměnil pro lepší pohodlí jezdce i spolujezdce. Upraveno bylo pérování, přední vidlice je však stále pro sportovní jízdu příliš měkká. Vpředu jsou nové třmeny.
Změny určitě více prospěly modelu S, s novými kapotami působí sportovně i agresivně, má kvalitní osvětlení, nižší řídítka. Škoda, že je pod sedlem tak minimální úložný prostor, vejde se tam sice U-zámek, ale nevejdou se tam už např. noviny s nedělní přílohou. Pokud nemáte ruksak, musíte si je strčit za košili. Když se s tímhle cestovním Banditem dostanete na závodní dráhu, můžete v zatáčkách vesele brousit stupačky, stojánek i výfuk.
1 reakcí na tento příspěvek B12 před faceliftem
Díky za vyčerpávající odpověď, ještě k původnímu dotazu, je nějaká výrazná změna ve spotřebě?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) B12 před faceliftem
Brusíno>Jesli po něm koukáš tak doporučuju skočit na Bandit stránky a porad se tam,páč v roce 01-02 tet nevím,byla špatná serie motorú,byla nějaká vada na honovací stolici a měli ve válcích větší ovalitu,mělo to vliv na spotřebu oleje a zadarma to měnily,přes to u nás takovejch jezdí dost,ale jak říkám na Banditech ti třeba Kelly řekne úplně přesně
1 reakcí na tento příspěvek B12 před faceliftem
Ma vubec cenu uvazovat o starsich banditech kdyz novej stoji pod dveste tisic?neuveritelny jak to slo dolu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) B12 před faceliftem
AgentMlicnak>Když mě se ta vínová cca 99ka tak moc líbí... :shy:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.