A teď ten dotaz. Huštění na sportovních mašinách? A hlavně, jestli nějak zohledňujete tlak podle teploty. Přiznávám, že asi trochu přefoukávám, možná tím ztratím pár procent adheze, ale pocitově mám dojem, že to jaksi zostřuje zpětnou vazbu a jakoby líp cítím mašinu. Jako vždy když se pustíme do debat o pocitech začne to být diskuze silně na vodě, takže zajímají mně vaše pocity, názory a hlavně zkušenosti.
PS: vím, že huštění se tu probíralo stokrát, ale vazbu na teploty a pocity zpětné vazby jsem nějak přehledně shrnutý nenašel, tak si dovoluji založit tohle téma
Naposledy editováno 04.10.2010 06:47:00
1 reakcí na tento příspěvek Huštění za nízkých teplot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot
pylot>Jak jiste vis tak tlak je zavisly na teplote. Jenze tahle zavislost je na teplotu merenou v kelvinech takze nejakejch 10 stupnu tam nebo onam neni az zas tak nic hroznyho. Co je ale hrozny, je kdyz si tady nekde prectu ze nekdo fouka gumy na 2,9 nebo neco podobnyho. Jak na tom muzete jezdit? Ja jsem si svoje stary strady taky zkusil prifouknout na 2,5 a je pravda ze pocitu jsem mel daleko vic - porad jsem mel pocit ze to klouze. Ani na chvilku behem vyjizdky jsem si na nich nebyl jistej. Kdyz upustim na 2,1 tak prestanou klouzat, zacnu mit jistotu a ty gumy fungujou o 100% lip.
zajímavé...
ten úvod, jeden stupeň kelvina se rovná jeden stupeň celsia, jen ta nula je posunutá o 273,16, ale nás zajímá rozdíl teplot delta T čili je fuk v čem.
Ale ty pocity mám přesně opačné, když jsem měl nafoukáno těšně nad dva tak se mi zadek zdál měkej a jakoby stále pracoval, pocit jsem z toho neměl dobrej, časy neměřím tak nevím, každopádně jsem podvědomě ubíral jak jsem si nebyl jistej.
Jinak, asi by bylo dobrý zmínit rozměr gumy, širokou hustíš jinak než úzkou, takže já mám na zadku 190/50/R17 a obvyklé huštění je na 2,8
Naposledy editováno 04.10.2010 07:19:48
2 reakcí na tento příspěvek Huštění za nízkých teplot
Rebel83>Mě se taky líp jezdí na gumě co je nafouklá na 2,8 +. Jinak projet jsem se byl taky a ustřelovalo mi to skoro v každé zatáčce. Sousedovy též a jeden borec co jel s nima na litrovém SV tak ho v jedné zatáčce Highsider tak nakop, že byl rád že to ustál. Hold už to počasí moc motorkám nepřeje.
koukal jsem do manuálu k ZX7R a výrobce doporučuje huštění zadku od 2,5 do 2,9, takže sice jsme v normě, ale moje úvaha je asi takováto: pneumatika je kostruhovaná tak, že za provozu musí docházet ke správné míře deformace běhounu aby se prohřál rovnoměrně, pokud přefoukáváme a běhoun je příliš tuhý, ohřívá se jen povrch což na horkým asfaltu nemusí tolik vadit (bavíme se o provozu, okruhy jsou jiná liga), ale na studeným zůstane guma chladná jak němka
jinak teda s takovou na ježdění letos peču, dojel jsem zmrzlej jak sobolí hovno a ještě riskovat, že rozmlátím mašinu, to nemá vert...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot
Napsal jsem svoje pocity a zkusenosti a jeste bych dodal ze kdyz mas prefouknutou gumu tak se spatne deformuje a stycna plocha je taky mensi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot
pylot>Ejs> Fuk v to ze kdyz to pri nula stupnich celsia nafoukas na 2 atmosfery tak 3 atmosfery tam dostanes az nekde pri 137 stupnich celsia. Takze kdyz to nafoukas na tvuj tlak pri 20 stupnich a pak teplota klesne na 10 nebo 5 tak rozdil je temer zanedbatelnej.
Napsal jsem svoje pocity a zkusenosti a jeste bych dodal ze kdyz mas prefouknutou gumu tak se spatne deformuje a stycna plocha je taky mensi.
jo v pohodě, ty pocity a zkušenosti chci právě slyšet, vím, že ten samotnej rozdíl tlaku je veškerej žádnej, ale ten důsledek v té deformaci a prohřívání běhounu může být zásdní
včera jsem se bavil s holkou co leta závodila a právě mi taky říkala, že když bylo velmi chladno tak úmyslně podfoukávali aby běhoun víc pracoval, zajímá mně právě jakou máte zkušenost z běžnýho ježdění.
uvažuju, že to prostě upustím o 0,5 a půjdu projet. Nebo líp, projedu jak je tam a zpět, upustím a zkusím stejnou trasu...
Myslím si, že hlavní důvod ale nebude v tlaku - ten snadno upravíš, ale ve složení směsi. Ta je u motorek dělaná na těch nějakých 50-60 stupňů optima a při teplotě kolem 10 stupňů prostě fungovat nebude - vžyť na autech už od 8-mi stupňů dolu fungují zimní gumy - ne kvůli desénu, ale právě kvůli složení směsi.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot
2 reakcí na tento příspěvek Huštění za nízkých teplot
1 reakcí na tento příspěvek Huštění za nízkých teplot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot
verybusy>Já bych ten tlak dal dolů,guma má větší valivý odpor a líp se zahřeje,navíc má větší styčnou plochu.Z obvyklách 2,5 jsem upustil na 2.
o půl atmosféry? to jsem též tak nějak uvažoval
na jaké gumě? rozměr, třeba i typ...???
PS: zdravím tě on-line, zase jsme se nějakej čas míjeli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot
Ejs>o půl atmosféry? to jsem též tak nějak uvažoval
na jaké gumě? rozměr, třeba i typ...???
PS: zdravím tě on-line, zase jsme se nějakej čas míjeli
Čau Ejsi,asi jsme psali každej jinam.
Tyhle tlaky jsem dal na SC1,možná by to šlo i o něco níž,musím vyzkoušet,180/55.
verybusy>Čau Ejsi,asi jsme psali každej jinam.
Tyhle tlaky jsem dal na SC1,možná by to šlo i o něco níž,musím vyzkoušet,180/55.
zkusím s tím krapet laborovat, snad to ještě letos stihnu, příští týden mizím do tepla a v listopadu už si velký naděje nedělám
1 reakcí na tento příspěvek Huštění za nízkých teplot
1 reakcí na tento příspěvek Huštění za nízkých teplot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot
lopata75>No je přeci už chladno... Ale mne jak klesne na předku tlak pod 2,3 2,4 tak už se teda nesvezu,motorka nechce do náklonů a jsem zpruzelej...dofouknu a je to pecka... 0,1 prostě poznám... předek tedy jezdím 2,45 -2,50
předek hustím na 2,6 na gumě 120/70/R17
verybusy>Já bych ten tlak dal dolů,guma má větší valivý odpor a líp se zahřeje,navíc má větší styčnou plochu.Z obvyklách 2,5 jsem upustil na 2.
já jsem taky snížil tlaky
2,3 předek (120/70) / 2,1 zadek (190/55). předek občas klouzne, tak bych to možná ještě snížil (ale výrobce pneu doporučuje 3,1 tak nevim). zadek se chlupatí, takže tam bych možná trošku přifouk (výrobce pneu doporučuje 2,1). jinak výrobce moto doporučuje 2,5/2,8.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot
Ejs>předek hustím na 2,6 na gumě 120/70/R17
To je docela dost!!!! To leda,že bys jezdil kochačku na cestovkách.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot
verybusy>To je docela dost!!!! To leda,že bys jezdil kochačku na cestovkách.
fakt??? manuál uvádí 2,3-2,5. Pocitově se mi takhle jezdí dobře. A kochačku? No já to zas až tak nemydlím. I když vlastně ani moc nevím, skoro výlučně jezdím sám a tak nějak jsem měl za to, že ty náklony dávám vesměs s velkejma rezervama, ale onehdá jsem pustil před sebe nějakýho nabuzence na litrové hujdě a obdivoval jsem jak to odvážně pokládá a najednou jsem udiveně zjistil, že ho v zatáčkách celkem sjíždím...
Vím, tohle jsou takový pivní kecy bez nějaké hmatatelné hodnoty, jen mně to přivedlo na myšlenku subjektivního vnímání vlastní jízdy...
3 reakcí na tento příspěvek Huštění za nízkých teplot
Je fakt že mam trochu těžší moto, tak asi proto stanoveny takovy tlak..
A dovolil bych si tu nesouhlasit s charlim.vtx> podle mě bude mit při těhle teplotách ta lepivka na okruh daleko horsi vlastnosti nez např.sport-touring pneu..
Proto se ty pneu nahřívaji i už v boxech, ne? Protože jsou daleko citlivější na potřebnou teplotu aby fungovaly..
Mě třeba při 10'C držela daleko lépe cestovní Z6 než corsaIII..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot
dva_hrnce>Vzadu 180/55 dle výrobce 2.9 a tak to foukám nehledě na pocasi..
Je fakt že mam trochu těžší moto, tak asi proto stanoveny takovy tlak..
A dovolil bych si tu nesouhlasit s charlim.vtx> podle mě bude mit při těhle teplotách ta lepivka na okruh daleko horsi vlastnosti nez např.sport-touring pneu..
Proto se ty pneu nahřívaji i už v boxech, ne? Protože jsou daleko citlivější na potřebnou teplotu aby fungovaly..
Mě třeba při 10'C držela daleko lépe cestovní Z6 než corsaIII..
no fakt je, že ten podzim jsem vlastně vždycky jezdil na cesťáku kterýmo mám samozřejmě obutýho "ideově" úplně jinak. No a vliv studenýho asfaltu byl pro mně vlastně neznámý pojem...
verybusy>Ejs> No,záleží na vlastním pocitu,toho se drž.Ale já mám docela vyzkoušený se držet pod udávanejma hodnotama,ale zase taky obouvám daleko měkčí gumy,než tam jsou v sérii.Ty SC1 mi chtěl dokonce na běžnou silnici fouknout na 1,8,tak jsem dal radši 2.
no on je pocit a pocit, že jo, jedna věc je, že jsem s tím laboroval někde okolokomína a našel jsem si svý tak nějak v těch mezích co píšu, ale jakmile se na budíkách zjevují ilegální číslice tak se ta dynamická situace radikálně mění (aspoň si to myslím) a to jsem zatím neměl důvod řešit...
dva_hrnce>Vzadu 180/55 dle výrobce 2.9 a tak to foukám nehledě na pocasi..
Je fakt že mam trochu těžší moto, tak asi proto stanoveny takovy tlak..
A dovolil bych si tu nesouhlasit s charlim.vtx> podle mě bude mit při těhle teplotách ta lepivka na okruh daleko horsi vlastnosti nez např.sport-touring pneu..
Proto se ty pneu nahřívaji i už v boxech, ne? Protože jsou daleko citlivější na potřebnou teplotu aby fungovaly..
Mě třeba při 10'C držela daleko lépe cestovní Z6 než corsaIII..
To co jsem si v sobotu dovolil s pocitem maximální jistoty na tý SC1 bylo úžasný,navíc ta guma lehkou ztrátu adheze zřetelně avizuje.
1 reakcí na tento příspěvek Huštění za nízkých teplot
S přilnavosti jsem nikdy zadnej větší problém neměl, ale jak říkám, jezdim jako mrdal a s mým výkonem nejaky šílený highsidery taky nehrozí..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot
ja o tom moc nevim, nicmene vcera u nas 12 st, jezdil sme v buchlakach,takze tam asi jeste chladnejc. Zadni roadsmart 180 na hornetu 6. Vyrobce rika 2,9, ja dal 2,5, naklony normal na hranu pneu, guma byla tepla, lepila se mi k prstum, delaly se trosku zmolky. Predni diablo supercorsa sp tak tepla nebyla.
Jinak ja davam p2,4 z2,5 (vyrobce p2,5 z2,9) a citim se tak trochu lip. Na nakejch p2,2 z2,3 uz se me zaviraji riditka, se spolujezdcem i ve vyssi rychlosti a nemam z toho OK pocit.
Jinak taky myslim, jak tu nekdo zminil, ze do tohodle pocasi nejsou ty okruhovky tak dobry, pac je nedostanes na teplotu, pri ktere nejlip pracuji.