No06>No pekne ale bude to tak deseti-kusova serie. Cili nejak zasadni prulom to asi nebude. Coz je skoda
možná že jen každý slyší jen to co chce slyšet. Nikdo neřekl že bude jen desetikusová série. Bylo řečeno že nikomu nebude vadit když se jich příští rok postaví jen deset.
o ovšem neznamená že jich nemůžou vyrobit 50 kusů.
Cenu motorky odráží i její náklady na vývoj. A je tedy tím nižší čím větší počet kusů vyrobíš. Můj odhad že náklady na vývoj takovéto motorky mohou být kolem 30 mil. Kč. Pokud tedy by měli prodat jen 10 kusů, jen na vývoji by jedna motorka stála 3 mil. Kč. Do toho ovšem nemáš započítanou výrobu jako takovou, marketing a propagaci, PR, servis a záruky.
Reálně je takováto motorka prodatelná za 600-700 tis Kč, takže reálně je pro návratnost investice nutné prodat tak 150 kusů aby byli na nule.
Zapomeňme na český ďolíček a vezmeme to celosvětově, těch 150 kusů je prodatelných během jednoho roku naprosto snadno
http://www.mpo.cz/cz/podpora-podnikani/oppi/
Tady je o tom hodně, ale neni žádná prdel si na to šáhnout. Rozhodně na to, aby sis postavil jednu stavbu pro sebe, ti nikdo prachy nedá
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Tak nevím, jestli je lepší, když dotace končí u lidí pátrajícím v historii vzniku háčků a čárek v jazyce českém, nebo děláním naprosto zbytečných, nepoužitelných a neprodejných motorek ...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
Mahdy>Na jednu stranu kus řemeslné práce, na druhou stranu zjevem motorka jak kopa jiných, o 100kg těžší a s naprosto úchylným motorem.
Tak nevím, jestli je lepší, když dotace končí u lidí pátrajícím v historii vzniku háčků a čárek v jazyce českém, nebo děláním naprosto zbytečných, nepoužitelných a neprodejných motorek ...
O 100 Kg težší oproti čemu ?????
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
to je docela dost na to že na počátku bylo slovo boží a pár svařenejch trubek, to ostatní pochopí i uplnej blbec (i když já asi ne, kor když to tam šudlaj chlapy za pár korun na hodinu)
Naposledy editováno 24.08.2010 14:34:21
Mahdy>Cooker> mozna to hodnotim zcestne, ale moje predstava nove vyvyjeneho nahace pro "ceske podminky" je o 100kg niz. Nerozumim, cim ma byt ta motorka (krome nesmyslneho 2.5 V6) unikatni. Jestli fakt tim, ze ji nikdo nebude kupovat, tak to bude fakt unikat.
To mas jako Ferrari, to je taky nanic a jakej je to unikat.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Konečná váha prototypu je 259 kilogramu. Na to jsme opravdu hrdí, protože to je nižší hmotnost, než jakou mají podobné motorky. A v mnoha případech o hodně. Chci jít ještě níž. Vše vymýšlíme tak, aby se dalo deklarovat u suché motorky 250 kg, to by bylo moje přání.
Mahdy>Cooker> mozna to hodnotim zcestne, ale moje predstava nove vyvyjeneho nahace pro "ceske podminky" je o 100kg niz. Nerozumim, cim ma byt ta motorka (krome nesmyslneho 2.5 V6) unikatni. Jestli fakt tim, ze ji nikdo nebude kupovat, tak to bude fakt unikat.
Omlouvám se, ale na tohle nevím jak reagovat ... Já zase nerozumím, čím by byl unikátní (kromě nesmyslného motoru 600-1000cmm) naháč pro čeké podmínky s váhou o 100 Kg nižší ....Jinak těhle naháčů je na trhu myslím dostatek ...