přišel jsem si pro radu či zkušenost ohledně výměny pastorku na fz6. Nyní je na fazeru poměr 16/46 a to mi pro lítání po kraji nevyhovuje. Na fazera se dá lehce sehnat 15 zubý pastorek, ale to je ještě málo. Googlil jsem, ale nenašel jsem nikde užití 14 zubého pastorku, je to možné, není to už extrém? Potřebuju prostě víc převod do síy.
Zároveň nechci měnit rozetu, neboť když třeba pojedu na druhou stranu republiky nebo po Evropě, lehce bych mohl pastorek vyměnit za 16 zubů. Rozetu měnit je o hodně víc práce a možná bych mohl zachovat i stejný řetěz. Co vy na poměr 14/46, je to možné?
Díky, NR
1 reakcí na tento příspěvek Změna poměru na řetězovce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce
2 reakcí na tento příspěvek Změna poměru na řetězovce
S vyšším celkovým opotřebením počítám, přece jen, je to víc do síly, víc to (teoreticky) bude všechno tahat.
A co se týče dření o kyvku a o gumu, na takové blbiny jsem se chtěl právě zeptat zkušenějších Nejsem Onasis, abych s tím mohl experimentovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce
Jenom problém - nedaří se mi najít 14z pastorek na fz6... takže zbývá dopasovat nějaký odjinud nebo na zakázku? Napadá Vás nějaký shop?
Ale možná udělej takový kompromis.. Já jsem dal řetězovku s převodem do síly o 10% a to místo 16/42 mám 15/43 a je to OK Jede to pěkně a spotřeba se kupodivu nezvětšila. Tady lítám kolem komína cca za 7,5 l/100 km za nádrž. Cestovní spotřeba je 5 l/100km.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce
Skalda>Danielos> to obecne ne, ale je primo umerne poctu kontaktu retezu o kola...
Takže se dá říct že menší pastorek = větší opotřebení a větší rozeta +/- stejný, když vezmu v potaz nárůst otáček?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce
A když dáš převod do síly, tak právě na řetěz bude působit menší síla motoru/vyšší otáčky převodu. Takže sice řetěz objede více zubů, ale při menší síle. Takže opotřebení nebude přímo úměrné změně převodu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce
Stev>Takže se dá říct že menší pastorek = větší opotřebení a větší rozeta +/- stejný, když vezmu v potaz nárůst otáček?
Tak tím, že se řetěz obtočí víc krát se zvětšuje opotřebení, ale zase se zmenší tím, že na něj při tom bude působit menší síla.. Takže se opotřebení nebude až tak lišit. Jen má úvaha.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce
Rozetu nechci měnit, je to moc práce Tedy nějak pravidelněji... až rozeta umře, pifnu ta nějakou 50 zubou Teoretickou maximálkou fz6 (270) fakt jezdit nemusím, s takovým úchylným převodem se dostanu na 220kmh teoretických na omezovači, což bohatě stačí. Bacha na Gearing Commander, Fz6 tam má max 12t ot, ve skutečnosti točí až 14t. Neskutečně mě sere odpich jednoválců na křižovatkách ...nejsem příliš spojkový typ, který by se rozjížděl na 10 tis ot
Naposledy editováno 19.08.2010 12:07:39
Danielos>Tak tím, že se řetěz obtočí víc krát se zvětšuje opotřebení, ale zase se zmenší tím, že na něj při tom bude působit menší síla.. Takže se opotřebení nebude až tak lišit. Jen má úvaha.
Rekl bych, ze majoritni vliv bude mit pocet kontaktu, coz odpovida i vypoctu na gearingcommanderu. Dalsi vliv bude sama velikost kolecka - cim mene zubu, tim vetsi sila na zub (protoze celkove se za retez taha konstantni silou) a navic jeste cim mensi radius ohnuti okolo kolecka, tim vetsi opotrebeni...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce
A s tou konstantní sílou myslím, že se to tak nedá řect.
E: a majoritní asi bude počet kontaktů, ale nebude to tak hrozné. Je to trochu složitější.
Ještě DaweO2 jednou psal, že není dobré mít třeba počet článků řetězu dělitelný počtem zubů pastorku a rozety tak, aby vyšlo celé číslo.
Naposledy editováno 19.08.2010 12:19:49
Jistě, rozeta bude mnohem šetrnější, ale až z toho svého "stuntrider" převodu budu chtít na dovolenou udělat polykače kilometrů, tak budu muset rozebrat celý zadek To příjde až časem, zatím zkusím nešetrně hoblovat řetěz s 14z kolečkem. Okouknu motku, jestli se vejde řetěz a zavolám na motoretezy
1 reakcí na tento příspěvek Změna poměru na řetězovce
Danielos> Tou "konstantni silou" bylo mysleno, ze retez taha stejnou silou za zadni kolo (pro dosazeni stejne jizdy), nezavisle na pomeru sekundarniho prevodu.
Stev> jj, je to uz moc teorie nez aby se to projevilo v nasich aplikacich pri zmene rozety o 2 zuby. Souhlasim, ze na opotrebeni ma vliv vic veci. U zmeny pastorku 16->14 zubu je asi dobre to alespon zminit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce
1 reakcí na tento příspěvek Změna poměru na řetězovce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce
ale.. na 14ku pastorek se vyser..
za prvé) když ho nemůžeš sehnat, tak se asi nevyrábí, a asi se nevyrábí, páč tam nemá co dělat..
za druhé) budeš mít velké opotřebení řetězu (taháním ale fakt ne ) spíš tím, že 14ka už má o dost menší průměr, tudíž se na něm bude řetěz víc "ohýbat"..
za třetí) s tím, že budeš raději měnit řetězy než rozetu, to je prdel ne? už se vidím, jak před každou vyjížďkou nýtuju ketu
za čtvrté) bych to viděl na 15ku nebo 16ku pastorek a pak měnit rozety
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce
A před každou vyjížďkou by to nebylo, jen třeba před akcí typu Alpy, kdy lidi montují sériové laufy zpět, já bych montoval sériový převod. Ta změna z 16 na 15 se mi zdá hodně málo, 7% zvýšení otáček je spíše pro pocit nežli pro efekt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce
Najt_Rajdr>Stev> 14% zní mnohem lépe 7 je jako plivnutí do vody.
Ono 14 zubu místo 16 na pastorku už je hodně málo. Dřív ti ten řetěz odejde. Bude mít tendenci se lámat a taky na to má vliv když je počet článků na řetězu dobře dělitelny s počtem zubů na pastorku. Budou se potkávat pořád samý zuby a články. Na to taky pozor. A taky tě to může sežrat tu gumu okolo kyvky. A před jízdou do alp nebo na kravení do ulice by se mě pokaždy nechtělo přemrdávat řetěz nebo kola. Udělěj kompromis. Ale myslím že když ubereš jeden zub na pastorku a přidáš 2 na rozetě máš zvětšenej poměr + 11,29 procent což poznáš dost.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
záběr spojky Yamaha FZ6 N | Dymus | 8 | 26.5.2024 v 17:13 kuzmič |
Řídítka Yamaha FZ6 Fazer 2005 Yamaha FZ6 Fazer | BohusStejskal | 4 | 20.12.2023 v 17:47 nevo7 |
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N | zero1724 | 2 | 23.10.2023 v 08:31 zero1724 |
Ukazatel Gipro FZ6 Yamaha FZ6 Fazer | Dančák | 16 | 22.9.2023 v 18:46 Radekkkkkkk |
Fazer FZ6 Ukazatel Gipro Yamaha FZ6 Fazer S2, Yamaha FZ6 S2 | jardarau | 10 | 20.9.2023 v 10:55 Radekkkkkkk |