1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm
2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm
Jestli nekdo jezdi na pohodu, tak chce, aby mu motorka neřvala pod zadkem, ale jen tak vrnela no a aby i pri tech nizkych otackach byla schopna slusne zrychlit kdyz je treba. Takze MT 01 jede klidne na 2500 ot/min a necuka pri tom a kdyz chces, tak otocis plynem a letis jako raketa. Hornet ma sice vic koni, ale kdyz ve 2500ot pridas plyn, tak se to tak akorat zacne dusit.
Pokud je ale pán střelec, tak je mu jedno, ze to ječí a řve a naopak potrebuje vykon v otáckach.
2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm
nejdůležitější je průběh točivého momentu! (neboli průběh krouťáku)
a až na 2.místě je maximální hodnota krouťáku a na 3.místě maximální hodnota výkonu.
aspoň pro mě
PS: samozřejmě ale, že pro ty, co mají vysokootáčkové motory, tak je důležitější výkon, když tam žádný krouťák prakticky nemají
Naposledy editováno 01.02.2010 10:15:03
tzn kdyz je kroutici moment jen v malych otackach .. tak ze soucinu nikdy nevyjde zadnej extra vykon, kdyz je slusnej kroutici moment i ve velkejch otackach, tak ze soucinu vyjde i velkej spickovej vykon, jak jednoduche...
kroutici moment je vicemene hlavne zavislej na objemu stroje.. tzn cim vetsi objem tim vetsi predpoklad ze to pojede... zase logicky jde dostat velkej vykon z malyho motorku tak ze udrzim aspon nejakej moment az do silenejch otacek.. (16000RPM apod) .. vsechno zcela obycejna fyzika... neni treba nad tim badat...
2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
CoffeyRSV>ja tomu nerozumííím .....někde sem četl, že je třeba vědět kdy použít krouťák a kdy výkon, ale nikdy sem nepřišel na to jak to mysleli =)) a když tady čtu "vsechno zcela obycejna fyzika... neni treba nad tim badat..." tak zkuste mi to nekdo vysvětlit jako uplnému laikovi bo fyzika mi nikdy moc nešla
no vykon bez kroutaku neni.. to vyplyva uz z toho vzorce, aby byl nakej vykon, musi bejt nakej kroutak... pokud jde o nejake maximalni hodnoty a prubehy tech velicin tak se da vymyslet kupa vsech moznejch poucek...
ale kdo na te motorce nekdy jel tak cejti jestli to silneji tahne ve 3tis nebo v 5tis otacek ne?
1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm
zula > +
Roman2bk > +
Výkon v koních je to poslední co mě při jízdě zajímá. Nejdůležitější je průběh točivého momentu v běžně používaných otáčkách.
Jednodušeji - např. mezi 2000 - 6000 ot./min by měl být k dispozici dost silný a stejnoměrný tah.
Ještě jednodušeji - „Ať to de vocpoda za plynem”.
1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
Big.One>z-x-r > +
zula > +
Roman2bk > +
Výkon v koních je to poslední co mě při jízdě zajímá. Nejdůležitější je průběh točivého momentu v běžně používaných otáčkách.
Jednodušeji - např. mezi 2000 - 6000 ot./min by měl být k dispozici dost silný a stejnoměrný tah.
Ještě jednodušeji - „Ať to de vocpoda za plynem”.
na bezny jezdeni jo.. neco jako moderni turbodiesely.. ale jak chces nekoho rychle predjet, nebo jet sportovneji, tak kdyz neni vykon je fuk kolik Nm to ma ve 3tis....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
CoffeyRSV>assassin> no tak to je jasný mě šlo spíš o to to trochu pochopit tu teorii ale pokud sem to spravně pochopil tak nejlíp to jede když při určitých otáčkách máš pořádnou porci krouťáku podpořený nějakýma koničkama......a záleží pokud chceš jet palbu je lepší to mít někde pohromadě ve vyšších otáčkách, sice pak musíš vědet kdy řadit ale zase to v těch otáčkách táhne ..... a pokud nekdo jezdí pijanko tak je lepší mít rozložený krouták po celém spektru otáček sice to nebude palba ale zase to táhne v každých otáčkach "slušně" =) (sry že nepíšu čárky ve větě ale mam je v paži ) pochopil sem to spravně?
kdyz mas treba v 5tis otackach 150Nm.. tak to neni podporeny nejakyma konickama.. protoze tam je presne 106koni, nemuze byt nikde vic ani min.. protoze vykon je proste kroutici moment krat otacky(kdo by to chtel prepocitat po me, tak otacky se dosazuji v radianech za sekundu)
o tom prubehu se da vymejslet kde co, jezdit musis s tim co tam je.. kdyz je to litr jsou vetsi predpoklady ze to pojede nez u sestky, ten maximalni dosazitelnej kroutak je proste danej objemem..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
kodlisko>Kurva borci včera jsem šel kolem Ducati v Ostravě a viděl jsem tam Ducati 848 a asi jsem se zamiloval
Osobní zkušenost s 848 rok 2008. Moto krásné, ale nevydržel jsem na tom sedět ani 3 min. Hrozný poses. Ale jede a zní krásně.
Jinak k tématu. Průběh krouťáku pro mě nejdůležitější. Nechci žádný kompance, propady. Výkon v koních mě moc nezajímá
assassin>na bezny jezdeni jo.. neco jako moderni turbodiesely.. ale jak chces nekoho rychle predjet, nebo jet sportovneji, tak kdyz neni vykon je fuk kolik Nm to ma ve 3tis....
to ale spíš souvisí s úzkým rozsahem otáček a průběhem výkonu, kolik Nm přece fuk není, vždyť píšeš že je to s výkonem přímo úměrný. Ale jinak rozumím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
Roman2bk>ani jedno
nejdůležitější je průběh točivého momentu! (neboli průběh krouťáku)
a až na 2.místě je maximální hodnota krouťáku a na 3.místě maximální hodnota výkonu.
aspoň pro mě
PS: samozřejmě ale, že pro ty, co mají vysokootáčkové motory, tak je důležitější výkon, když tam žádný krouťák prakticky nemají
jsi rekl a pri tom jsi se pokakal´...Tak ted jsi me opravdu pobavil pane chytry... Pokud si myslis to co jsi napsal,tak ani nama cenu to rorebirat...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
Roman2bk>ani jedno
nejdůležitější je průběh točivého momentu! (neboli průběh krouťáku)
a až na 2.místě je maximální hodnota krouťáku a na 3.místě maximální hodnota výkonu.
aspoň pro mě
PS: samozřejmě ale, že pro ty, co mají vysokootáčkové motory, tak je důležitější výkon, když tam žádný krouťák prakticky nemají
no oni ty vysokootackove motory s tim nemaj co delat.. vysokootackovej litr bude mit zhruba stejnej kroutak jako nizkootackovy vecko... 636 ninja bude v otackach kde bude tahat tvoje 650 srovnatelna...
no stejne poznas ten moment jakej je na kole a ne ten na motoru takze to zasadne vlivnuji prevody... muze se ti zdat ze litr V2 taha vic nez radovej litr.. ale to V2 da na jednicku 70kmh, ten ctyrvalec 160...naprevoduj je stejne a uvidis co se stane s "tahem"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
izers18>Jinak k tématu. Průběh krouťáku pro mě nejdůležitější. Nechci žádný kompance, propady. Výkon v koních mě moc nezajímá
a proto se delaji litrove trivalce ... kde mas na zadnim kole 100Nm uz od 3200otaceka a mas je az do omezovace v 9,5tis. (zadnej propad, zadnej velkej narust, proste je krivka vodorovna) ... kone Ti spocita assanin, ale jinak mas v maximu neco malo pres 120 koniku na kole) :)