paolo_novy Přidat reklamu

Téma: koně nebo Nm
 
1.2.2010 v 08:48
Zdar tak mě napadla myšlenka, která mi nedala celý víkend spát.... co je vlastně využitelnější v běžným provozu velký výkon v koních nebo točivý moment...měl jsem Z1000 s 130k, mám s2r s cca 80k a zajímám se o Mt-01 cca 90k a 150Nm
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující

1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

1.2.2010 v 08:50 | Nahoru | #1
no a s čím se ti jezdilo líp? Není lepší to brát podle toho?

koně nebo Nm

1.2.2010 v 08:53 | Nahoru | #2
kadll - ani jedno jestli jezdis jak ZDE VECINA piloutu na CTVRT plynu tak je ti oboje k hovnu.

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 08:57 | Nahoru | #3
podle me jsou kone jen marketingovy tah.Proste lidi na kone slysi a malokdo dokonce ví co to ty nm jsou.Pro me je spis dulezity prubeh kroutaku.

2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

1.2.2010 v 09:24 | Nahoru | #4
Ja myslim, ze nejvic dulezite je pro normalniho cloveka to, jaky kroutak (nebo vykon, to je totiz uplne jedno, vykon je zavisly na kroutaku) je v jakych otackach. On totiz je nejdulezitejsi kroutak na zadnim kole. No a ten tam dostanes prevodama-prevodovka je v podstate nasobic momentu.GSXR 600 ma na zadnim kole klidne stejny kroutak (a vlastne i mnohem vetsi) jako treba prave ta MT01. Akorat ze GSXR u toho musi mit treba 10000ot a MT treba jenom 3000ot.

Jestli nekdo jezdi na pohodu, tak chce, aby mu motorka neřvala pod zadkem, ale jen tak vrnela no a aby i pri tech nizkych otackach byla schopna slusne zrychlit kdyz je treba. Takze MT 01 jede klidne na 2500 ot/min a necuka pri tom a kdyz chces, tak otocis plynem a letis jako raketa. Hornet ma sice vic koni, ale kdyz ve 2500ot pridas plyn, tak se to tak akorat zacne dusit.

Pokud je ale pán střelec, tak je mu jedno, ze to ječí a řve a naopak potrebuje vykon v otáckach.

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 09:29 | Nahoru | #5
natysmoto> souhlas

koně nebo Nm

1.2.2010 v 09:31 | Nahoru | #6
zalezi na Tvym stylu, co chces jezdit... nejlepsi je mit oboje! :)

2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

1.2.2010 v 10:03 | Nahoru | #7
ani jedno

nejdůležitější je průběh točivého momentu! (neboli průběh krouťáku)

a až na 2.místě je maximální hodnota krouťáku a na 3.místě maximální hodnota výkonu.

aspoň pro mě

PS: samozřejmě ale, že pro ty, co mají vysokootáčkové motory, tak je důležitější výkon, když tam žádný krouťák prakticky nemají

Naposledy editováno 01.02.2010 10:15:03

koně nebo Nm

1.2.2010 v 10:05 | Nahoru | #8
vykon = kroutici moment x otacky....

tzn kdyz je kroutici moment jen v malych otackach .. tak ze soucinu nikdy nevyjde zadnej extra vykon, kdyz je slusnej kroutici moment i ve velkejch otackach, tak ze soucinu vyjde i velkej spickovej vykon, jak jednoduche...

kroutici moment je vicemene hlavne zavislej na objemu stroje.. tzn cim vetsi objem tim vetsi predpoklad ze to pojede... zase logicky jde dostat velkej vykon z malyho motorku tak ze udrzim aspon nejakej moment az do silenejch otacek.. (16000RPM apod) .. vsechno zcela obycejna fyzika... neni treba nad tim badat...

koně nebo Nm

1.2.2010 v 10:07 | Nahoru | #9
výkon prodává, krouťák vyhrává, nebo tak nějak to bylo

koně nebo Nm

1.2.2010 v 10:10 | Nahoru | #10
Nejdulezitejsi je prubeh.

2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

1.2.2010 v 10:12 | Nahoru | #11
ja tomu nerozumííím .....někde sem četl, že je třeba vědět kdy použít krouťák a kdy výkon, ale nikdy sem nepřišel na to jak to mysleli =)) a když tady čtu "vsechno zcela obycejna fyzika... neni treba nad tim badat..." tak zkuste mi to nekdo vysvětlit jako uplnému laikovi bo fyzika mi nikdy moc nešla

koně nebo Nm

1.2.2010 v 10:19 | Nahoru | #12
Přečti si tento článek a bude ti vše jasné... Výkon x Točivý moment

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 10:19 | Nahoru | #13
CoffeyRSV> Kdyz budes jezdit mezi vrcholem kroutaku a vrcholem vykonu tak pojedes da se rict nejrychlejc. Nejvic to taha tam kde to ma nejvetsi kroutici moment. Tam kde to ma malej moment je to mrtvy. Jestli si pamatujes na fyziku ze zakladky tak to das dohromady. Kroutici moment je to jakou silou to tou hrideli toci (cim vetsi sila tim vetsi zrychleni) a vykon je to jakou silou to toci pri urcitejch otackach. (kolik prace to vykona za cas)

koně nebo Nm

1.2.2010 v 10:22 | Nahoru | #14
jako ze kdyz se bavis.. pouzijes "i vykon".. a kdyz vezes babofku na kochacku, pouzijes "jen" kroutak..

Naposledy editováno 01.02.2010 10:23:16

koně nebo Nm

1.2.2010 v 10:29 | Nahoru | #15
sooky> dík
pylot> dík o trochu víc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 10:34 | Nahoru | #16

CoffeyRSV>ja tomu nerozumííím .....někde sem četl, že je třeba vědět kdy použít krouťák a kdy výkon, ale nikdy sem nepřišel na to jak to mysleli =)) a když tady čtu "vsechno zcela obycejna fyzika... neni treba nad tim badat..." tak zkuste mi to nekdo vysvětlit jako uplnému laikovi bo fyzika mi nikdy moc nešla



no vykon bez kroutaku neni.. to vyplyva uz z toho vzorce, aby byl nakej vykon, musi bejt nakej kroutak... pokud jde o nejake maximalni hodnoty a prubehy tech velicin tak se da vymyslet kupa vsech moznejch poucek...

ale kdo na te motorce nekdy jel tak cejti jestli to silneji tahne ve 3tis nebo v 5tis otacek ne?

koně nebo Nm

1.2.2010 v 10:53 | Nahoru | #17
motorku mam kvuli vykonu, kdyz chci stehovat nabytek, tak mam na to auto s kroutakem

1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

1.2.2010 v 11:06 | Nahoru | #18
z-x-r > +
zula > +
Roman2bk > +

Výkon v koních je to poslední co mě při jízdě zajímá. Nejdůležitější je průběh točivého momentu v běžně používaných otáčkách.
Jednodušeji - např. mezi 2000 - 6000 ot./min by měl být k dispozici dost silný a stejnoměrný tah.
Ještě jednodušeji - „Ať to de vocpoda za plynem”.

1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

1.2.2010 v 11:11 | Nahoru | #19
Kurva borci včera jsem šel kolem Ducati v Ostravě a viděl jsem tam Ducati 848 a asi jsem se zamiloval

koně nebo Nm

1.2.2010 v 11:13 | Nahoru | #20
Bubrak: haha

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 11:22 | Nahoru | #21

Big.One>z-x-r > +
zula > +
Roman2bk > +

Výkon v koních je to poslední co mě při jízdě zajímá. Nejdůležitější je průběh točivého momentu v běžně používaných otáčkách.
Jednodušeji - např. mezi 2000 - 6000 ot./min by měl být k dispozici dost silný a stejnoměrný tah.
Ještě jednodušeji - „Ať to de vocpoda za plynem”.



na bezny jezdeni jo.. neco jako moderni turbodiesely.. ale jak chces nekoho rychle predjet, nebo jet sportovneji, tak kdyz neni vykon je fuk kolik Nm to ma ve 3tis....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 11:24 | Nahoru | #22
assassin> no tak to je jasný mě šlo spíš o to to trochu pochopit tu teorii ale pokud sem to spravně pochopil tak nejlíp to jede když při určitých otáčkách máš pořádnou porci krouťáku podpořený nějakýma koničkama......a záleží pokud chceš jet palbu je lepší to mít někde pohromadě ve vyšších otáčkách, sice pak musíš vědet kdy řadit ale zase to v těch otáčkách táhne ..... a pokud nekdo jezdí pijanko tak je lepší mít rozložený krouták po celém spektru otáček sice to nebude palba ale zase to táhne v každých otáčkach "slušně" =) (sry že nepíšu čárky ve větě ale mam je v paži ) pochopil sem to spravně?

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 11:32 | Nahoru | #23

CoffeyRSV>assassin> no tak to je jasný mě šlo spíš o to to trochu pochopit tu teorii ale pokud sem to spravně pochopil tak nejlíp to jede když při určitých otáčkách máš pořádnou porci krouťáku podpořený nějakýma koničkama......a záleží pokud chceš jet palbu je lepší to mít někde pohromadě ve vyšších otáčkách, sice pak musíš vědet kdy řadit ale zase to v těch otáčkách táhne ..... a pokud nekdo jezdí pijanko tak je lepší mít rozložený krouták po celém spektru otáček sice to nebude palba ale zase to táhne v každých otáčkach "slušně" =) (sry že nepíšu čárky ve větě ale mam je v paži ) pochopil sem to spravně?



kdyz mas treba v 5tis otackach 150Nm.. tak to neni podporeny nejakyma konickama.. protoze tam je presne 106koni, nemuze byt nikde vic ani min.. protoze vykon je proste kroutici moment krat otacky(kdo by to chtel prepocitat po me, tak otacky se dosazuji v radianech za sekundu)

o tom prubehu se da vymejslet kde co, jezdit musis s tim co tam je.. kdyz je to litr jsou vetsi predpoklady ze to pojede nez u sestky, ten maximalni dosazitelnej kroutak je proste danej objemem..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 11:32 | Nahoru | #24

kodlisko>Kurva borci včera jsem šel kolem Ducati v Ostravě a viděl jsem tam Ducati 848 a asi jsem se zamiloval


Osobní zkušenost s 848 rok 2008. Moto krásné, ale nevydržel jsem na tom sedět ani 3 min. Hrozný poses. Ale jede a zní krásně.

Jinak k tématu. Průběh krouťáku pro mě nejdůležitější. Nechci žádný kompance, propady. Výkon v koních mě moc nezajímá

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 11:42 | Nahoru | #25

assassin>na bezny jezdeni jo.. neco jako moderni turbodiesely.. ale jak chces nekoho rychle predjet, nebo jet sportovneji, tak kdyz neni vykon je fuk kolik Nm to ma ve 3tis....



to ale spíš souvisí s úzkým rozsahem otáček a průběhem výkonu, kolik Nm přece fuk není, vždyť píšeš že je to s výkonem přímo úměrný. Ale jinak rozumím

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 11:46 | Nahoru | #26
izers18> A to máš RR

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 11:54 | Nahoru | #27

Roman2bk>ani jedno

nejdůležitější je průběh točivého momentu! (neboli průběh krouťáku)

a až na 2.místě je maximální hodnota krouťáku a na 3.místě maximální hodnota výkonu.

aspoň pro mě

PS: samozřejmě ale, že pro ty, co mají vysokootáčkové motory, tak je důležitější výkon, když tam žádný krouťák prakticky nemají



jsi rekl a pri tom jsi se pokakal´...Tak ted jsi me opravdu pobavil pane chytry... Pokud si myslis to co jsi napsal,tak ani nama cenu to rorebirat...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 11:58 | Nahoru | #28

Roman2bk>ani jedno

nejdůležitější je průběh točivého momentu! (neboli průběh krouťáku)

a až na 2.místě je maximální hodnota krouťáku a na 3.místě maximální hodnota výkonu.

aspoň pro mě

PS: samozřejmě ale, že pro ty, co mají vysokootáčkové motory, tak je důležitější výkon, když tam žádný krouťák prakticky nemají



no oni ty vysokootackove motory s tim nemaj co delat.. vysokootackovej litr bude mit zhruba stejnej kroutak jako nizkootackovy vecko... 636 ninja bude v otackach kde bude tahat tvoje 650 srovnatelna...

no stejne poznas ten moment jakej je na kole a ne ten na motoru takze to zasadne vlivnuji prevody... muze se ti zdat ze litr V2 taha vic nez radovej litr.. ale to V2 da na jednicku 70kmh, ten ctyrvalec 160...naprevoduj je stejne a uvidis co se stane s "tahem"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 12:00 | Nahoru | #29

izers18>Jinak k tématu. Průběh krouťáku pro mě nejdůležitější. Nechci žádný kompance, propady. Výkon v koních mě moc nezajímá



a proto se delaji litrove trivalce ... kde mas na zadnim kole 100Nm uz od 3200otaceka a mas je az do omezovace v 9,5tis. (zadnej propad, zadnej velkej narust, proste je krivka vodorovna) ... kone Ti spocita assanin, ale jinak mas v maximu neco malo pres 120 koniku na kole) :)

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 12:01 | Nahoru | #30
assassin> jednoduse to shrn, ze v prevodovce se ti nemeni vykon, ale prave kroutici moment! :)
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist