Téma: Naviják?
Tak jsem si říkal, proč ještě nikdo nemá naviják na motorce?
Někdy by to mohlo být k nezaplacení, kor když člověk jezdí sám
.
Našel jsem kousek co utáhne 680kg, váží 3,8kg, lano má dlouhé 15 metrů a při max.výkonu žere 65W (pokud jsem to přečetl správně
).
Tak co, půjde do toho někdo?
http://www.warn.com/atv/winches/XT15.shtml
našel jsem to u jednoho zahraničního dobrodruha
Naposledy editováno 30.11.2009 00:11:54


Našel jsem kousek co utáhne 680kg, váží 3,8kg, lano má dlouhé 15 metrů a při max.výkonu žere 65W (pokud jsem to přečetl správně

Tak co, půjde do toho někdo?


http://www.warn.com/atv/winches/XT15.shtml
našel jsem to u jednoho zahraničního dobrodruha

Naposledy editováno 30.11.2009 00:11:54
2 reakcí na tento příspěvek Naviják?
to bych potřeboval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naviják?
navrc>to bych potřeboval
stojí 300$ a v ČR je dokonce ofiko distributor

jen tak z nudy jsem nad tím chvíli popřemýšlel. Kdyby se to dalo na zadní nosič a vyrobil se nějaký otočný mechanismus. Tak 3,8kg člověk skoro nepozná

Naposledy editováno 30.11.2009 00:18:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naviják?
RadoTP>stojí 300$ a v ČR je dokonce ofiko distributor
hm..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naviják?
Našel jsem kousek co utáhne 680kg, váží 3,8kg, lano má dlouhé 15 metrů a při max.výkonu žere 65W (pokud jsem to přečetl správně ).
65W? já myslel, že byla řeč o navijáku, ne o motorku od stěračů. Píšou proud, takže 65 amper.
Imho si myslím, že naviják na enduro je kravina, přijdeš tak o kupu super zážitků, který si budeš ještě dlouho pamatovat.
jo,to by mne zajimalo k cemu bys to pripnul uprostred toho pole !!!
tak si k navijáku ještě naloží kus železný trubky a palici

Kdo jezdí sám, nebo jen ve dvou a jezdí terénem, né to co se vydává za terén v bosně na prašnejch cestách, tak chápe o čem je řeč. Kdo jede v tlupě 3 a víc lidí na lehkejch motorkách, to řešit nemusí, brašny se shodí, motorka se nadzvedne a je to. Do kopce se nějak vytlačí za pomocí kusu lana a tří pochopů. Ale jet někam ve třech, tak kilo a půl navíc už nehraje žádnou roli, takže i tak by se to v terénu hodilo.
A nemusí to bejt mastodont, stačí 150 kilová motorka, na kterou se naloží věci pro existenci venku, benzín navíc a pár dílů a nářadí. Hned máte 200 kilo a to už je fakt hodně.
Zkoušel jsem mini kladkostroj, ale je to pekelnej vopruz, než se to namotá, rozmotá, složí. 20 metrový lano popotáhne motorku o 3metry.
Hotovej naviják 4,2kila, warn xt17 s 15m syntetickým lanem, už se deset let nevyrábí a stál 18 tisíc z ciziny. 400W motor se dá používat se zaplým motorem motorky. Tahá parádně, ale už je to těžký hobo a je velkej a hlavně drahej.
Dá se postavit pomocí hotovýho motoru, šnekový převodvoky a titanovýho rámu naviják do 3 kil s 20m syntetickým lanem, otázka 6 tisíc bez práce. Ale byl by tam jen 100W motor, tahalo by to tak metr za minutu.
Někdo namítne že metr za minutu je děsně pomalu, ale kdo zapadl a půl hodiny se dřel jak mezek ví opět o čem je řeč. Nebo takovej prudkej hup od říčky, hlavně po dešti, kdy to klouže a nedá se to vytlačit, nebo přejezd horský říčky, kdy to strhává motorku a člověk je sám a bojí se aby ho to neodneslo a plno dalších situací.
A poslední kompromisní řešení je mechanickej naviják na kliku kde se vejdete odhadem do kila a půl. Opět kombinace ocel/titan/20m syntetický lano 4mm. Rukou uděláte tak 5-10 m za minutu podle zátěže a frekvence točení. Zrovna ho experimentálně vyrábím tak se ukáže co a jak.
Minulej rok jsem jel zrovna bez ničeho a bylo pár míst, kde jsem se zapotil a kde by byl naviják k nezaplacení, předminulej taky a před tím taky
, takže jsem se rozhodl, že kilo a půl nákladu za to ve finále stojí. Přidělám ho někam dolů kvůli těžišti a vezmu k tomu ještě pár metrů lana navíc.
Naposledy editováno 23.05.2024 07:35:13
A nemusí to bejt mastodont, stačí 150 kilová motorka, na kterou se naloží věci pro existenci venku, benzín navíc a pár dílů a nářadí. Hned máte 200 kilo a to už je fakt hodně.
Zkoušel jsem mini kladkostroj, ale je to pekelnej vopruz, než se to namotá, rozmotá, složí. 20 metrový lano popotáhne motorku o 3metry.
Hotovej naviják 4,2kila, warn xt17 s 15m syntetickým lanem, už se deset let nevyrábí a stál 18 tisíc z ciziny. 400W motor se dá používat se zaplým motorem motorky. Tahá parádně, ale už je to těžký hobo a je velkej a hlavně drahej.
Dá se postavit pomocí hotovýho motoru, šnekový převodvoky a titanovýho rámu naviják do 3 kil s 20m syntetickým lanem, otázka 6 tisíc bez práce. Ale byl by tam jen 100W motor, tahalo by to tak metr za minutu.
Někdo namítne že metr za minutu je děsně pomalu, ale kdo zapadl a půl hodiny se dřel jak mezek ví opět o čem je řeč. Nebo takovej prudkej hup od říčky, hlavně po dešti, kdy to klouže a nedá se to vytlačit, nebo přejezd horský říčky, kdy to strhává motorku a člověk je sám a bojí se aby ho to neodneslo a plno dalších situací.
A poslední kompromisní řešení je mechanickej naviják na kliku kde se vejdete odhadem do kila a půl. Opět kombinace ocel/titan/20m syntetický lano 4mm. Rukou uděláte tak 5-10 m za minutu podle zátěže a frekvence točení. Zrovna ho experimentálně vyrábím tak se ukáže co a jak.
Minulej rok jsem jel zrovna bez ničeho a bylo pár míst, kde jsem se zapotil a kde by byl naviják k nezaplacení, předminulej taky a před tím taky

Naposledy editováno 23.05.2024 07:35:13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.