paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Cros i supermotard
30.9.2009 v 11:20
Prosím poraďte rozhoduju se koupit nějaké ostré endurko,mam tak trochu favorita crf450x,ale problém ho sehnat,že?!a pak EXC 450.ostatním nějak nemám důvěru,krom ještě WR 450.Chci ji předělávat i supermotard pro zábavu ve městě.nebude problém s tvrdostí pružin na motarda.tlumiče chci nechat orig.jen kola a brzdy budu předělávat.Díky za odpověď na otázky.Mates

Cros i supermotard

30.9.2009 v 12:12 | Nahoru | #1
Ahoj, na motárda do provozu bych volil rozhodně KTM 690 SMC, je mnohem použitelnější a máš to už z krabice.
A nebo do města ti postačí i DR-Z 400 SM, taky hotová mašina.

EXC a podobný bych volil v případě že s tím chceš jezdit závody/trať. Ale jestli trváš na ostrý tak do provozu bude asi nejlepší KTM 525 EXC a nebo Yamaha WR450F, kvůli tomu že jsou ozkoušený a vydrží. Šetrně ježděný najedou po silnici spolehlivě 30.000 km do prvního nutnýho servisu "střev". Ale motorem teda proliješ hektolitry oleje (intervaly mají oproti výše jmenovaným 6x kratší) a tvoje prdel pozná na krosovým sedátku středověk :)

Cros i supermotard

30.9.2009 v 12:16 | Nahoru | #2
Má pravdu ten chlapec. V koncovce tě vyjde stejně jak "hotovej motárd"

1 reakcí na tento příspěvek Cros i supermotard

30.9.2009 v 12:39 | Nahoru | #3
to nejspíš máš pravdu,ale zas do terénu 525 je zbytečnej přebytek výkonu a 690 smc i drz je už těšší a né tak ovladatelná v terénu.jak už jsem psal je mi nejblíž ta exc 450.a tak trochu slyšel,že exc jsou spolehlivý.takže,abych pochopil tak exc je o proti wr na provoz a servisní intervaly složitější a výkon je tam zhruba stekný.Jak je to s dílama a cenou?A co to crf 450x?

(reakce na) Cros i supermotard

30.9.2009 v 13:01 | Nahoru | #4
van-dam> aha, to sem si nevšiml že to chceš i do terénu
Já sem si koupil starej model 450 EXC, 2007mičku.. a jsem zatím 100mth/3000km spokojenej majitel. Nezbytný náklady na moje hobby mrdání zatím 10.000 Kč (bez tuningu a benzínu, servisuju si sám, mám ji od novoty). Ale větší náklady přijdou časem, s tím počítám. Čeká mě řetězovka, desky, nějaký ložiska a v 500 mth bych to viděl na píst a sací ventily.

Ve městě s tím lítám na drapákách, náklon jakej potřebuju to v pohodě vydrží a ve městě se stejně nedají moc drtit zatáčky kvůli hustýmu provozu a chodcům apod.
Měl jsem DR-Z ke kterýmu jsem si udělal motárdový kola, ale nasadil jsem je jednou a pak už se válely jen v koutě v garáži.

Takže bych koupil sériovou WR, CRF nebo tu KTM a uvidíš. Všechny jsou dobrý, jen o CRF jsem teda na zahraničních fórech četl hodně problémů s ventilama. Ale prackarrovi na jeho CRF-X se myslím nějak 150 mth ani nehly. Trvalý řešení je prej výměna za ocelové.
Nová KTM EXC (08+) má menší životnost pístu a ojnice, tak jsem ji nebral.. ale jinak se na ní jede výborně. EXC mají ještě výhodu na silnici v převodovce - mají jako jediný širokou převodovku s šestkou, takže s terénním převodem jde zároveň cestovat devadesátkou aniž by se to moc točilo. Já mám na svojí o zub větší pastorek a jezdím kilo. To CRF-X je hodně krátká a WR je tak něco mezi. Ale dá se to napřevodovat, holt budeš v nižších rychlostech víc spojkovat.

Intervaly na olej má WR 1000km, u EXC to vychází cca 600 km, u CRF-X myslím taky, ale to má ještě navíc dvě náplně, stejně jako nový EXC. Olej používám Motul 300V za 350/litr

Jinak 525 jsem nejel, říká se o ní že jede ve vrchu stejně jak 450, ale má silnější spodek.

U WR450F je ještě ten problém že z prodejny chodí velmi složitě zaškrcený, a téměř nikdo je nedokáže správně otevřít. Já osobně bych nový WR zavezl k Rosťovi Svobodovi do Zlína (tady na fóru jako RSWR) a ten to má všechno vykoumaný, každej komu WRko otvíral je spokojenej.

Podvozkově bych to viděl takhle - CRF-X 1*, Yamaha 1, KTM 2

Naposledy editováno 30.09.2009 13:13:40

1 reakcí na tento příspěvek Cros i supermotard

30.9.2009 v 13:59 | Nahoru | #5
čoveče,to máš to všechno nastudovaný nebo praxe.jinak díkec moc,teď bude rozhodování mezi exc 07 a wr07.ten interval na olej a go u wr je zajímavej,ale zas bude asi problém sehnat přez bazar vybaveníčko na supermotard než u EXC.Měl jsem před tím drZ 400,2000 ostrou verzi plast nádrž, podsedlák hliník a větší výkon,chtěl jsem na ni motard kola a nemoh jsem je za boha sehnat.Problém byl i ve výšce sedla nemoh jsem dobře dosáhnou na zem.Nechci to absolvovat u wr.Na exc si myslím dá sehnat veškerej tuning a ty polepy redbul na exc,je úžasny.

(reakce na) Cros i supermotard

30.9.2009 v 14:08 | Nahoru | #6
van-dam> já sem z těch vlastnil jen to EXC, na ostatních jsem jenom jel a zkušenosti se vyptal a vyčetl.
Jestli umíš anglicky tak mrkni sem - http://www.thumpertalk.com/forum Informací tuny, jsou tam přímo sekce WR450
Skrz KTM je ještě lepší http://www.ktmtalk.com/ ale tam se bez registrace nepodíváš.. ale doporučuju.

Jinak kola na WR i EXC se dají sehnat lehce, a když neseženeš přímo dopasovaný tak koupíš jakýkoliv a dopasuješ. Spacery vysoustružíš lehce z hliníku a redukci na třmen uděláš z duralovýho plocháče, no problemo. Ale osobně bych to řešil až po nějaký době co tu motorku budeš vlastnit, 90% lidí co znám co mají dvoje kola tak na motárdech skoro nejezdí.

Příslušenství a díly kupuju většinou jetý z anglickýho eBaye, je to levnější a výběr je velkej.

Jo a ty finance a intervaly co sem psal ber s rezervou, může se to lišit podle ojetosti a způsobu používání.. kdybych závodil a drtil to tak budou náklady mnohem vyšší, já se jen tak vozím.

1 reakcí na tento příspěvek Cros i supermotard

30.9.2009 v 21:15 | Nahoru | #7
hej chlapy, nevíte kterej rok by byla nejlepší volba u WR a EXC,myslím k vůli držáku, spolehlivostí atd.Četl jsem různé články co jsou tady,ale pořád jsem se nedozvěděl kterej rok.Ja bych to asi viděl 07.

(reakce na) Cros i supermotard

2.10.2009 v 08:58 | Nahoru | #8
van-dam> chlap bez chlapa jako pán bez pána :)

Jinak to je myslím jedno, EXC jsou skoro stejný od 05 do 07, předtím měly akorát jinej rámy, ale ten motor se vyrábí ve stejný podobě nějak od r. 2000. Yamahy mají od 2007 hliníkovej rám, takže jsou mnohem lehčí. Ale co se týče výdrže tak tam žádný rozdíly nebudou, pokud vím
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 12 18.3.2024 v 16:44 krokoš
Smazat prosim KTM EXC 450 Tutor 0 7.3.2024 v 14:20 Tutor
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 0 7.3.2024 v 13:59 Tutor
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Musilll 1 28.2.2024 v 18:54 Norous123
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06


TOPlist