paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)
29.7.2009 v 13:11
Zdravim všechny! Máte někdo zkušenost s použitím paliva s 95 oktany pro K 1200?

1 reakcí na tento příspěvek Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

29.7.2009 v 13:16 | Nahoru | #1
Jasně, normálně to tam lej. Já když mám na výběr, dávám 98 nebo 100. Pokud maj jen 95-žádná křeč, vezmu ho a jede to normálně.

(reakce na) Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

29.7.2009 v 13:20 | Nahoru | #2
Americkej> Aby to ale nemělo vliv na životnost motoru

1 reakcí na tento příspěvek Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

29.7.2009 v 13:27 | Nahoru | #3
A co se mrknout co je napsaný ve velkým techničáku??? tam je napsaný, co lít do nádrže...

(reakce na) Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

29.7.2009 v 13:32 | Nahoru | #4
Peppi-VFR> to udělám, až ho budu mít. Předpokládám, že tam bude natural 98, když ho doporučuje výrobce. Jen mě zajímalo, jestli to jde i v praxi, když jiný motky s podobně vysokým kompresním poměrem používají 95ku...

Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

29.7.2009 v 13:41 | Nahoru | #5
v praxi to určitě půjde, ono ty tři oktany nepůjdou zas tak extra poznat, ale nejlepší bude tam dávat, co tam patří, a to platí o oleji a o všem...

2 reakcí na tento příspěvek Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

29.7.2009 v 13:45 | Nahoru | #6
Přesně jak to tu bylo. Tankovat jen benzín dle techničáku. Benzín s vyšším oktanovým číslem se dá použít až u kompresních poměrů 12,5:1 a vyšším. Pokud máš kompresní poměr nižší, motoru spíš škodíš, protože je nastavený na jiné hodnoty předstihu. Lidi přečtěte si nejdřív návody k obsluze než položíte otázku.

Edit:
Takové ty řeči o vyšším výkonu a kvalitě prémiového paliva jsou z největší části marketing a nástroj na tahání peněz z lidí.

Naposledy editováno 29.07.2009 13:49:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

29.7.2009 v 14:04 | Nahoru | #7
hayabusa1300> jen pro pořádek- neptal jsem se, jestli se dá použít vyšší oktanový číslo, ale nižší. O tom, že víc oktanů nemá na výkon vliv vím (vyšší oktan. číslo- pouze větší odolnost proti nechtěným detonacím ve spalovacím prostoru. Žádná větší hořlavost a podobný nesmysly...). Právě proto, že Káčka mají kompresní poměr 13:1 se ptám, jestli 95ka může motoru uškodit. A do techničáku, případně návodu k použití se podívám, až je budu mít, jak už jsem psal. Stačí jen pořádně číst...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

29.7.2009 v 14:19 | Nahoru | #8
starej Lupo> Aha, tak to se omlouvám, z hlavy si nepamatuju, jaký kompresní poměr tam ty bavoráky mají. Neměl jsem tušení, že je takhle vysoký, vycházím ze toho co mám já a Busa má jen 11:1. A to Ti k nové motorce vůbec nic nedali? Myslím návod k obsluze nebo aspoň ten techničák? Podivné chování dealera... :(

Edit:
Ale myslím, že Natural 95 by měl být taky v pohodě. Já mám uvedeno v techničáku jen 95tku, ale v návodu k obsluze je tuším zmínka o tom, že se snad dá použít i 91 nebo něco podobného. Bohužel ho teď nemám po ruce.

Naposledy editováno 29.07.2009 14:25:04

1 reakcí na tento příspěvek Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

29.7.2009 v 14:29 | Nahoru | #9
Trochu OT. Chcete říct, že třeba 100 oktanovej benzím má stejnou toplotu hoření jako 95/98 ??

Tak to teda byly u nás na základce uplně vygumovaný, když nám říkali že čím větší oktanový číslo, tím větší čistota benzínu i teplota hoření

(reakce na) Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

29.7.2009 v 14:45 | Nahoru | #10
Tafi.> Vygumovaní nebyli. Pouze v rámci výuky výklad některých pojmů zjednodušili. V praxi jde o to, že čím vyšší máš kompresní poměr, tím větší teplota je ve válci a tím musí být palivo odolnější proti samovznícení.

(reakce na) Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

29.7.2009 v 16:32 | Nahoru | #11

hayabusa1300>Přesně jak to tu bylo. Tankovat jen benzín dle techničáku. Benzín s vyšším oktanovým číslem se dá použít až u kompresních poměrů 12,5:1 a vyšším. Pokud máš kompresní poměr nižší, motoru spíš škodíš, protože je nastavený na jiné hodnoty předstihu. Lidi přečtěte si nejdřív návody k obsluze než položít



no zrovna u bmw je dost mozny ze se pozna rozdil ve vykonu u pouziti benzinu s ruznejma oktanovejma cislama... presne jak rikas, vse je to o nastaveni predstihu a bmw si dokaze predstih upravit podle palive jelikoz ma jako jedna z mala motorek senzor klepani...

tzn ani pouziti "horsiho" paliva bych se nebal...

(ridit se ale doporucenim vyrobce je ale taky rozumny:) )

Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

29.7.2009 v 16:58 | Nahoru | #12
Mám z nedávna zvláštní zkušenost- nalil jsem do KTM LC4/640 místo klasiky 95 "šelVípaurrejsink" a skoro to nejelo až jsem měl strach o motor... po vylití a znovunatankování pětadevadesátky ok, ví někdo o co jde?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

29.7.2009 v 20:28 | Nahoru | #13
hayabusa1300> nic se neděje, nemusíš se omlouvat. Ptal jsem se na to hlavně kvůli tomu, když by se někdy stalo, že bych prostě musel tankovat na pumpě, kde by 98 neměli. Takže mi v podstatě odpověděl už Americkej hned na začátku... Ale stejně by mě zajímalo, co by to udělalo s motorem lít tam 95 pořád

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

30.7.2009 v 18:25 | Nahoru | #14

starej Lupo> Ale stejně by mě zajímalo, co by to udělalo s motorem lít tam 95 pořád



asi nic, třeba na sardinii nic jinýho než 95 nenatankuješ-jezdím tam každej rok a nejaký 3-4tkm tam natočím. Takže se neboj, i já jsem si zpočátku kladl tu samou otázku

(reakce na) Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

31.7.2009 v 13:13 | Nahoru | #15
Americkej> dík za info!

Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

31.7.2009 v 13:29 | Nahoru | #16
Nemusíš se toho bát já mám na TM 300 poměr 16:1 a sežere to 95ku úplně s přehledem a dlouhodobě nic jiného do toho totiž neleju

Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

1.8.2009 v 23:09 | Nahoru | #17
Já tam leju převážně běžnou 95 a sem tam tomu udělám dobře 98. Je možné, že to na tu 98 jede o něco líp, ale bude to spíš jen subjektivní pocit. Jinak, co se týká životnosti, mám najeto cca 12000 a zatím pohoda.

Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

1.8.2009 v 23:53 | Nahoru | #18
Tak přesně na to stejný sem se ptal v BMW ve Vídni šéfa servisu. V Rakousku tam většina lidí lije běžně N95. Po nalití N95 se pouze automaticky přenastaví řidící jednotka a motor ztratí cca 8 koní na výkonu. Doporučená je N98 pouze z důvodu dodržení daného papírového výkonu, jinak motoru se absolutně nic nestane a to i při dlouhodobém používání. Za příklad může sloužit i novej v podstatě totožnej převrtanej motor u K1300 R,S,GT kde se už neuvádí za doporučené palivo N98, ale uvádí se tankovat minimálně N95. Jinak mám stejnou zkušenost s N95 jak upozorňoval Americkej Jirka, motor má hrubší chod a tak nějak divně "brble" do výfuku. Nějaký propad výkonu jsem nepozoroval, jezdím v běžném provozu.

Mimochodem po zkušenostech s "úžasnou" kvalitou paliva v ČR, bude N98 když dobře na některých pumpách stejně někde na úrovni N95.

Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

3.8.2009 v 13:58 | Nahoru | #19
kizak- píšeš: "motor má hrubší chod a tak nějak divně "brble" do výfuku." Vysvětluju si to tím, že 95 míň odolná vůči detonacím semtam detonuje ještě před dosažením horní úvratě pístu. Následný rázy do pístu, způsobený detonacema, přenášený do celýho klikovýho mechanimu se pak projevujou, tak jak píšeš. Jestli je tahle teorie správná, což vůbec netvrdím, tak si myslím, že 95 motoru vůbec neprospívá, protože rázy v klik. mech. musí tlumit ložiska ojnic a klikovky...

Palivo pro BMW K1200R, S (2005 a novější)

19.8.2009 v 22:52 | Nahoru | #20
Chlapi, já jsem to řešil asi rok a ptal jsem se všude možně u BMW (hlavně ne u nás, protože servis BMW v ČR je jedna velká katastrofa!!! ), a všude mi řekli, že není problém tam občas nalít 95. I zde na tom vláknu se líčí různé teorie, které se mi jako naprostýmu laikovi zdají všechny správné , nicméně viděl bych to tak, že když už jedu jen na benzínový páry, tak tam klidně šoupnu 95, ale ne plnou, a pak to někde doliju 98 nebo 100. Je zajímavý, že málo našich pump má 98. Když už, tak 95 a pak 100.
Mimochodem, tohle dilema s benzínem a ještě větší dilema se servisem BMW vedlo k tomu, že jsem na jaře prodal svýho mazlika (K1200S). Ale byla to chyba, stejskalo se mi po něm, tak jsem si teď koupil, jinýho, novějšího zpátky Už se na něj těším a budu dávat papat jen 98 a vejš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nepravidelný chod motoru BMW K 1200 R Honza22176 7 6.8.2024 v 06:50 MungoJerry
Jaké náplně do K1200R r.v:08 BMW K 1200 R Dýmovnice 27 20.10.2023 v 13:54 puffybodie
BMW K1200S - "poskakující" spojka [1, 2, 3] BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, BMW K 1200 GT, BMW K 130... wimi 71 5.9.2023 v 16:48 Dýmovnice
Repas spojkového koše BMW K 1200 R Dýmovnice 4 5.9.2023 v 12:57 Robu
Význam zkratky BMW GS BMW K 1200 LT, BMW R 1200 GS, BMW K 1200 RS, BMW R 1... PanCajicek 26 15.7.2023 v 10:16 400xr


TOPlist