globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ozubené kolo v kardanu
9.5.2009 v 00:48
Zdravím, stala se mi taková nepříjemnost a to, že se vymlely zuby na jednou ozubeném kole u kardanu a tak, než zajedu v tejdnu do nějaké prodejny, se chci zeptat, jestli s tím někdo nemá podobnou zkušenost, jestli nevíte v jaké ceně se to pohybuje či případně jestli náhodou někdo nemá toto ozubené kolo doma. Docela mě to překvapilo, čekal bych od kardanu větší životnost, ale motorku mám krátce a kdo ví, co s ní předchozí majitel dělal...

Přikládám fotku s nákresem části kardanu a zakrožkovaným ozubeným kolem, co mám v háji. Našel sem to na jednom americkém shopu, ale tam zrovna tento díl nemaj označen a tak nevím ani přibližnou cenu :(

A ještě pokud to někdo měl někdy rozdělaný, nevíte jestli závit na upevnění toho kola je pravotočivej? Nejde mi to nějak povolit, abych ho dostal ven.. Díky moc...


Ozubené kolo v kardanu

9.5.2009 v 07:10 | Nahoru | #1
mrkni sem: http://www.partsdepot.cz/

Naposledy editováno 09.05.2009 07:10:19

2 reakcí na tento příspěvek Ozubené kolo v kardanu

9.5.2009 v 08:45 | Nahoru | #2
jojo, přesně tohle sem měl na Brevě, počítej od dealera kolem dvacky, je potřeba vyměnit nejen hrušku ale i ohlodané kolo náhonu.

(reakce na) Ozubené kolo v kardanu

9.5.2009 v 09:26 | Nahoru | #3
kurnick: Jo, na partsdepot.cz si zjisti ceny a fakt zkontroluj to velké kolo. Není pravděpodobné, že by se ohlodala jen hruška. A příčina? Buď nedostatek oleje, nebo tam nějaký trouba nenalil hypoidní olej. Běžné převodové oleje totiž tlaky v kardanu nevydrží, vytlačí se z místa styku a vlastně se to nemaže.

Ozubené kolo v kardanu

9.5.2009 v 11:02 | Nahoru | #4
Az se to bude skladat tak je potreba zkontrolovat a pripadne vymezit mezizubovou vuli, slouzi k tomu ty vymezovaci podlozky 8 a 16 ktere by meli jit koupit v ruznych toustkach. Pokud by ta vule byla spatna tak se zuby po nejake dobe vylamou znova.

Naposledy editováno 09.05.2009 11:05:14

1 reakcí na tento příspěvek Ozubené kolo v kardanu

10.5.2009 v 19:59 | Nahoru | #5
Mno moc optimisticky to pro mě nevypadá, nicméně většina ozubení je v pořádku, dokonce i to, které bylo spojeno s tím na hrušce, co se olámalo, je v cajku, tak uvidím, snad někde seženu novou hrušku, jinak jsem dojezdil na nějaký pátek :(
Řeším ještě jeden problém, na kterou stranu se povoluje ten věnec (10). Sehnal jsem nějakou technickou dokunetaci, kde je označení o momentu a i nějaké LS, což by mohlo být left spin, ale nejsem si jist, tak se chci zeptat, jestli je tu někdo zběhlejší ve čtení technické dokumentace. Jde mi o to "LS" viz foto...

Jinak moc díky za rady a odkazy...

[img]

Ozubené kolo v kardanu

10.5.2009 v 22:32 | Nahoru | #6
To LS rika, cim se to ma mazat ... nekde na zacatku toho servisniho manualu z kteryho je ten obrazek vytipnutej, bude popsany jaky mazivo to je ...

Ozubené kolo v kardanu

10.5.2009 v 22:38 | Nahoru | #7
To LS je oznaceni maziva, zavit netusim jakej tam je, zkus se mrknout po netu jestli je nekde ke stazeni manual, typuju ze tam bude pravej, je to dotazeny na 115Nm takze to moc lehko povolit nepujde, pohledej manual uz kvuli tem vulim...

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ozubené kolo v kardanu

10.5.2009 v 23:07 | Nahoru | #8

ilMedvědGuzzini>jojo, přesně tohle sem měl na Brevě, počítej od dealera kolem dvacky, je potřeba vyměnit nejen hrušku ale i ohlodané kolo náhonu.



na tý 750? a kolik měla proboha nalítáno? víš příčinu proč se to vysejřilo? tohle mě taky docela děsí, kardan je supr - dokud funguje..

1 reakcí na tento příspěvek Ozubené kolo v kardanu

10.5.2009 v 23:10 | Nahoru | #9
Nevim jak u presne japonske vyroby, ale kuzelova soukoli do automobilovych diferencialu socialistickych i kardanu sovetskych motorek se vyrabeli vzdy v paru. Hruska z jineho paru k venci nesedela. To ozubeni se totiz neda vyrobit pokazde stejne.
Ty vule po vymene opravdu zmer, neni to sranda.

1 reakcí na tento příspěvek Ozubené kolo v kardanu

12.5.2009 v 18:05 | Nahoru | #10
Otázka, jestli by jiné kolo k tomu sedlo, už mě ani tolik neděsí, protože se jako nový kus nedá sehnat. Pouze celý komplet za 32tis :( Takže začínám pomalu panikařit, protože když už jsem si splnil životní radost, skončím po pár stovkách kilometrů. Nejvíc mě sere, že to asi předchozí majitel na nějakých 90% tušil a proto prodával v zimně a lehce pod cenou :(

Ozubené kolo v kardanu

12.5.2009 v 22:08 | Nahoru | #11
tak to je hodně smutný.. zkusil bych to nahrát na skrytou závadu a vrátit..

(reakce na) Ozubené kolo v kardanu

13.5.2009 v 08:05 | Nahoru | #12

dva_hrnce>ilMedvědGuzzini>jojo, přesně tohle sem měl na Brevě, počítej od dealera kolem dvacky, je potřeba vyměnit nejen hrušku ale i ohlodané kolo náhonu.

na tý 750? a kolik měla proboha nalítáno? víš příčinu proč se to vysejřilo? tohle mě taky docela děsí, kardan je supr - dokud funguje..



jj, najeto asi 8000km. ono to bylo vidět na tom zlomu, byly pod tím bublinky v tom kovu tak se nedivím že to ruplo ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ozubené kolo v kardanu

13.5.2009 v 08:56 | Nahoru | #13
kurnick: Tady ho máš o desítku levnější
ebay
ale i tak je to flastr.
Byl v tom kardanu olej? Bylo ho dost?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ozubené kolo v kardanu

13.5.2009 v 09:35 | Nahoru | #14

Deadman>Nevim jak u presne japonske vyroby, ale kuzelova soukoli do automobilovych diferencialu socialistickych i kardanu sovetskych motorek se vyrabeli vzdy v paru. Hruska z jineho paru k venci nesedela. To ozubeni se totiz neda vyrobit pokazde stejne.
Ty vule po vymene opravdu zmer, neni to sranda.

je to tak jak to píšeš a dělá se to do dnes takhle, je to spárované, musí se měnit celý soukolí a přesně vymezit vůle néní to tak jednoducý jak to vypadá

(reakce na) Ozubené kolo v kardanu

13.5.2009 v 10:25 | Nahoru | #15
p.e.p.a.: Asi právě proto to Yamaha nenabízí jako samostatné díly, ale jen jako smontovaný a hotový celek.

(reakce na) Ozubené kolo v kardanu

13.5.2009 v 17:34 | Nahoru | #16
1100Virago> Tak pořád lepší než za český ceny, ale i tak dost peněz, který nemám :( Sere mě, že sem chtěl šetřit na výlet po evropě a takhle i když seženu peníze na kardan, nebudu zas mít na ten výlet, prostě neuvěřitelnej pech :( Ale za odkaz díky, sám sem to nemohl nikde najít, hledal jsem i pod anglickým názvem, teda hlavně pod ním. Ale našel jsem to jako novej díl na jednom americkém shopu za nějakých 820 dolarů, což je polovina české ceny...

Ozubené kolo v kardanu

13.5.2009 v 18:14 | Nahoru | #17
Jinak kdyby tu někdo takový kardan měl, tak mu můžu udělat web za kardan :) A to pořádnej se vším všudy, včetně SEO optimalizace a klidně i e-shopu. Nejsem žádný žabař, ale programátor v jedné firmě v Liberci, kde pracuji na vývoji unikátního frontendového administračního prostředí ;) Jen kdyby se to promítlo i do platu tak, abych si z jednoho mohl pořídit kardánek :(

Ozubené kolo v kardanu

13.5.2009 v 18:49 | Nahoru | #18
být tebou zkusím někoho kdo tahá bourčky z venku, aby se tam třeba podíval za to nic nedáš...jedno číslo ti dám , dělaj teda spíš silnice, ale náhoda je blbec 731520130

1 reakcí na tento příspěvek Ozubené kolo v kardanu

13.5.2009 v 19:10 | Nahoru | #19
ještě můžeš zkusit zavolat sem, ale nevím nevím..

já být Tebou, tak tu motku vrátím tam kde jsi jí koupil, ať si ten kardan strčí tupým koncem do pr..

(reakce na) Ozubené kolo v kardanu

13.5.2009 v 19:11 | Nahoru | #20
dva_hrnce> to je to samý

1 reakcí na tento příspěvek Ozubené kolo v kardanu

13.5.2009 v 19:18 | Nahoru | #21
ajo ty woe, sorry

já radim procházku každýmu, ten kluk má snad všechno, i když uplně všechno taky ne..

a já bych taky asi zrovna kardan nepřivez, bál bych se že mi bude ležet v regále nadoživotí..
to je zrovna taková součástka, která se běžně nesere, to se bude asi shánět dost blbě..

(reakce na) Ozubené kolo v kardanu

13.5.2009 v 19:21 | Nahoru | #22

dva_hrnce>ajo ty woe, sorry

já radim procházku každýmu, ten kluk má snad všechno, i když uplně všechno taky ne..

a já bych taky asi zrovna kardan nepřivez, bál bych se že mi bude ležet v regále nadoživotí..
to je zrovna taková součástka, která se běžně nesere, to se bude asi shánět dost blbě..



to je pravda, ale až zase pojede ven múže se zkusit podívat, víš jak

Ozubené kolo v kardanu

13.5.2009 v 19:26 | Nahoru | #23
jasný

Ozubené kolo v kardanu

13.5.2009 v 22:36 | Nahoru | #24
thor83, dva grnce --> Díky, zkusím je kontaktovat. V nejhorším jsem našel ještě jeden obchod v USA, kde je to za nějakých cca 14tis kč, což už se skoro i dá. Teda pokud bude rozumná doprava a tak. Snad si ještě letos zajezdím...

Ozubené kolo v kardanu

13.5.2009 v 23:20 | Nahoru | #25
Jestli je to minimalne 10 let stary model, zkusil bych nemecke vrakoviste, nejblizsi je asi 30km za Rozvadovem. Cenu jeteho v neznamem stavu odhaduju na 3000Kc, Ott obvykle dava kratkou zaruku.
Yamaha to prodava pouze jako celek asi protoze to soukoli stoji o dost vic nez zbytek celku a takhle maj jistotu ze to zakaznik dostane spravne slozeny se spravnou vuli.

(reakce na) Ozubené kolo v kardanu

14.5.2009 v 11:01 | Nahoru | #26
kurnick> Zkus si zavolat na 602299318
jestli by ti to nevyrobyli,mě už něco vyráběli.

1 reakcí na tento příspěvek Ozubené kolo v kardanu

25.5.2009 v 23:30 | Nahoru | #27
Tak jsme dopadli oba podobně. Já si koupil před 5 lety Draka (rok 1998) a když jsem měnil olej v kardanu tak tam byly špony ... a po rozebrání zjistili, že je tam rozpadlé axiální ložisko (na obrázku č.18). To poškodilo zuby i styčné plošky ... takže v Yamaze nový komplet za ca 33.000,- Kč. Opravovat to prý nemá opravdu smysl, je důležité mít správně vymezené vůle, což bez specipřípravků u hypoidu prý nejde. Proč se to stalo, neví. Já si myslím že asi blbý olej nebo málo oleje. A to mám originál německou servisku - k ničemu. Dej mi info, jak jsi dopadl, kde jsi sehnal. Případně jestli se nechceš zbavit starého hypoida ?? Mám odborníka / fandu, který mi zprovoznil rozpadlou převodovku na trojkolce. Mám v tom prostě pech ...

(reakce na) Ozubené kolo v kardanu

30.5.2009 v 12:11 | Nahoru | #28
dolfi1> Tak jsem včera byl v Polsku pro kardan z jeté mašiny. Jako by byla snad jedinej v celé evropě, ale už ho mám doma. V neděli ho snad namontuju, nebo v pondělí, jestli seženu všechna maziva a pokud bude OK, vyváznu z toho ještě levně, protože ta celá sranda zatím i s dopravou vyšla na 6tis. Snad sem nejel 940km zbytečně :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Záměna halogenové H4 za ledkovou Yamaha XVS 650 DragStar Backer 30 24.5.2024 v 20:19 combust
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
xvs 650 karburátor Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 650 Dragstar Classic mlukes 8 6.3.2024 v 19:22 Kropikkk
akú VRLA nabíjačku Yamaha XVS 650 DragStar ian2112 3 5.3.2024 v 03:21 kokoška.
diagonálna vs bias belted pneu Yamaha XVS 650 DragStar ian2112 8 13.7.2023 v 16:37 Krautkopf


TOPlist