paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Mytus o spojkach KTM
 
31.8.2007 v 19:23
Tak jsem se do toho problemu o odchazeni spojek u KTM 990 zakousnul a tady je vysledek : Cely mytus a drizdy o tom ,ze je spojka slaba je totalni hovadina. Ze jsou problemy se spojkama a ze casto odchazeji je ale holy fakt. Ale nelezi tenhle problem na poddimenzovane spojce na 100konovy motor, ale cely tenhle problem vznika kvuli jedne podrbane gumicce !!! System hydraulicke spojky u KTMky spociva ve dvou hydraulickych valeckach-jeden je na riditkach a druhy pred spojkou-a tam se stava ta zatracena chyba. Vrchni hydraulika funguje v pohode a pocit na pacce je normalni ,ale na spodnim hydraulickem valecku casto odchazi gumovy tesnici krouzek a valecek nasaje vzduch-tim padem se spojka pri vymacknuti neotevre na plno ,ale soustavne dre. Spojka se zacne prehrivat a podpali se ,vyhrejou se lamely a praskaji.Dneska jsem sedel s mechanikem 2 hodiny a na me vlastni masine mi vysvetlil nazorne cely problem. Zacal jsem ho mit a chytil jsem to hned na zacatku: nedal se mi na krizovatkach v nulove rychlosti nakopat neutral-jako by byly lamely porad slepene,tak jsem staval posledni vyjizdku na krizovatce se zmacklou spojkou-zacal se mi rychleji prehrivat motor i kdyz bylo venku 18°.. Dnes jsem to odvezl do servisu a na tech 5ti krizovatkach to jiste-pod spojkou a za chvili sepnul ventilator a teplota vyskocila o 2 carky.Po rozhozeni spojky vsechny lamely jeste v pohode :) Takze cely problem spociva v male tesnici gumicce na spodnim valci a pak se odpali spojka a skoda vyleze na 30ooo korun.NEEXISTUJE zadna silnejsi spojka na KTM990 Adventure ,jak mi jebcovali mozek kolegove z Deutschlandu-ze si ju nechali vymenit a jsou bez problemu a dalsi jine blablabla (ja debil jim to uveril a chtel ju po mechanikovi dneska taky :D Chlapec uz skoro brecel ,nez me presvedcil ,ze je to blbost) Jsou pouze asi o 10% silnejsi pruziny ,ale spojku odpalite presne tak ,kdyz vam utece tesnici krouzek na tom spodnim valci. Ty origo pruziny jsou dostacujici a maji jeste 30% rezervu. Takze se omlouvam vsem ,kterym jsem delal nadeje ,ze existuje silnejsi spojka-naletel jsem radobymotorkarum taky :D Ale ne nadlouho...Takze pri servisu si nechat zkontrolovat ucinnost vypinani spodni hydrauliky a problem se vyresi-pri prvnich priznacich (spatne se tam dava neutral v nulove rychlosti,nebo bezduvodne vylitava teplota motoru)nechat pretesnit a usetrite za vymenu cele spojky...Tot asi vse.Diiky mechanikovi Fredymu Gersthoferovi z 2-RadBörse za dobrou radu a trpelivost ,kterou dneska se mnou ty 2 hodiny mel ,i kdyz na nem bylo videt ,ze by me nejradeji umlatil pajsrem :D :D :D
Předchozí
1 2
Následující

Mytus o spojkach KTM

31.8.2007 v 22:35 | Nahoru | #1
A co cerpadla?Odchazi i na 950?Kamos na neho ceka uz 2 tydny a nikde zatim neni,pry jsou problemy s dodavkama diky Hlavnimu Slovenskymu dealerovi?Myslim benzinovy cerpadlo a na 990.On ted nema pripojeni na net tak me poprosil o nejaky otazky.Ma najeto asi 30tis. a porad neco.Snad jsou to jen detsky nemoci a na r.2008 budou vyreseny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mytus o spojkach KTM

31.8.2007 v 22:50 | Nahoru | #2
Alex GSX-R>Hmmm.....Tak tohle by se vám u Jawy 650 Dakar nestalo...... :lol: :cool:

Mytus o spojkach KTM

1.9.2007 v 07:58 | Nahoru | #3
No mýtus nemýtus, pořád to potvrzuje že KTM je nespolehlivá mrdka :lol:

Mytus o spojkach KTM

1.9.2007 v 18:48 | Nahoru | #4
no obecne, gumicky v hydraulickych valeccich odchazeji napriklad vlivem vysoke teploty nebo diky mizernemu materialu. Takze bud je to mizerne navrhnute, nebo usetrili na materialu.

Kdyz tam das silnejsi pruziny, tak sice bude mit spojka asi silnejsi zaber (jestli je vubec treba) ale taky ten valecek bude mit vic prace a bude muset drzet vetsi tlak....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mytus o spojkach KTM

1.9.2007 v 21:10 | Nahoru | #5
Alex GSX-R>no mě se to jeví jako nesmysl.když ti odejde gumička v te pumpě a dostane se tam vzduch tak tak to má za následek že ti při zmáčknutí spojky málo vypíná a špatně¨se ti řadí ale po povolení páčky jsou lamely zase řádně u sebe a nemají důvod se přehřívat.na mé první lc8 se mi to stalo a nic se nepřehřívalo a nespálilo.po výměně pístku byla spojka zase ok.990 snad nemá úplně jinou spojku jak 950..?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 07:17 | Nahoru | #6
qwert>Prave ze ju ma jinou -je tam ted pnuti pruzin ,ktere je variabilni ,podle krouticiho momentu...Proti 950ce je jina -slozitejsi a tim padem nachylnejsi k porucham :)

Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 10:25 | Nahoru | #7
<strong>K</strong>aždej <strong>T</strong>ejden <strong>M</strong>ontujem :lol: :lol:

http://forum.motorka....php?id=7029&p=2
>> M
:shy: :rolleyes:

1 reakcí na tento příspěvek Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 12:50 | Nahoru | #8
predelal bych to na lanko....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 16:46 | Nahoru | #9
assassin> taky praská.. :rolleyes:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 16:51 | Nahoru | #10
Alex GSX-R>a jak toho dosáhli?to mají ty pružiny progresívní stoupání nebo co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 16:53 | Nahoru | #11
qwert: no nevim, ja mam na TL puvodni a obavam se ze TL nebude mit zas o tolik "slabsi spojku" kdyz bude ok tak nakou chvilku vydrzi a staci mit jedno rezervni.... lepsi praskajici lanko nez zavzdusnena a diky tomu nevystavujici spojka....
tezko rict... ale lidi co tunej TL tak si na Rko davaj lanko z Ska a hydraulika papa lala

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 16:56 | Nahoru | #12
qwert: spis je za pruzinama takovej cajk , jakoby celni ozubeni, ale sikmy zuby, kdyz tam vneses kroutici moment tak to po zubech vyleze a zmackne to vic pruziny, kdyz obracene tak je to povoli.... takze tam ma v podstate antihop.... takhle to ma delany TL

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 16:58 | Nahoru | #13
qwert: u ty hydrauliky jde spis o to ze jak je tam vzduch tak aby to vypnulo tak jakoby nmackas packu - vzduch je stlacitelnej a udela se v nem tlak... a ten tam zustane i pri pusteni packy a ten tlak v tom vzduchu stale trosku macka na spojku a oddela ji .. to same jako kdyz nenechas vuli na lanku.. staci aby nebyla vule spojka na TL jde do kytek velice rychle....

(reakce na) Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 18:07 | Nahoru | #14
qwert> üpresne jak pise assassin,je tam antihoppingova spojka..

(reakce na) Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 18:09 | Nahoru | #15
assassin>když pustíš páčku tak klesne i ten tlak..ta chyba bude jinde.první asi byla že to ktm nechala dělat maguru..

2 reakcí na tento příspěvek Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 18:31 | Nahoru | #16
Snad když pustím páčku, tak se prostor pod pístem propojí se zásobní nádržkou a dojde k uvolnění tlaku a případnému doplnění kapaliny..takže v potrubí je tlak v podstatě nulový - jen hydrostatika kapalinového sloupce. To pálení lamel by mělo vznikat, když mám vymáčklou spojku a zařazenou rychlost a stojím na místě..protože je kapalina zavzdušněná, tak spojka není úplně vypnutá a má to stejný efekt jak když držím motku v kopci přes spojku, proto taky nejde vyřadit a když tak delší dobu stojím tak se časem začne přehřívat jak spojka tak i motor, protože je částečně zatížený. Osobně už se mě ze spojky párkrát nejenom zasmradilo ale i zakouřilo a vypíná stále bezchybně.... :shy:

(reakce na) Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 19:03 | Nahoru | #17
Otasek>přesně tak.nevymáčklá spojka se nemůže pálit ani zahřívat..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 20:59 | Nahoru | #18
Otasek>Absolutne souhlasiim ,tady dochazi k paleni pri razeni a kdyz jedes Offroud tak radis hoodne casto a motorka tak dobre nechladi,pac ty rychlosti jsou nizsi ,jak po asfaltu-pak je tu ta omacka. Jeste k tomu prokluzujici spojka a kata se zacne nebezpecne prehrivat.Nebo staci 6 krizovatek zasebou ,kde nemuzes nakopat neutral a stojis pod spojkou a mas ten gulas taky a pak ,kdyz uz se lamely tak zalesti ,tak uz spojka poradne netahne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 21:14 | Nahoru | #19
Alex GSX-R>hele alexi,prodej to a kup si 950 a máš klid.. :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 21:27 | Nahoru | #20
qwert>vis ,ze i to me uz napadlo ? :D Karbecy-neni takova nervozni ,jak strikacka ,poradna spojka,slusna spotreba..Ale uz ju nekoupiim novou,kdyby se delaly obe ,tak urcite sahnu po te starsi-mela uz za ty roky ,co byla ve vyrobe vychytane vsechny mouchy. Nejlepsi rocniky byly 04 a 05..A do nejake ozvejkane mrdky bych nesel :D A vsimnul jsi si ,jak se drzi v cene ? 4 roky stara Adventurka straci podstatne min na cene ,jako kterykoliv Japonec ,nebo Ital...Nevim ,kdo to drzi umele tak vysoko..

(reakce na) Mytus o spojkach KTM

3.9.2007 v 21:31 | Nahoru | #21
Alex GSX-R>no já jsem ted koupil v německu 04 za 9500 eček najeto 1900km s akrapama se zárukou do 08,takže se ještě dají sehnat pěkné kousky.a cenu si drží svou kvalitou a originalitou..

(reakce na) Mytus o spojkach KTM

4.9.2007 v 00:06 | Nahoru | #22
Láďa FZS600>>
tp mas svatou pravdu *yes*

Mytus o spojkach KTM

4.9.2007 v 10:36 | Nahoru | #23
qwert: jj to s tim palenim spojky sem nedomyslel.... ikdyz leda ze by byla natlakovana i nadobka.... me tohle delalo na krosce, zavzdusnovala se brzda, a kdy se ohrala zacla brzdit trvale.. ale byla chyba v pumpe... u bezchybne by to uslo do nadobky.... proto me napadl spatne ten duvod odchazeni spojky....

1 reakcí na tento příspěvek Mytus o spojkach KTM

4.9.2007 v 15:37 | Nahoru | #24
Pohly se ledy :D
Tak jsem mel mit dneska Katu hotovou ,ale nemaam. Napisu vam priblizne zneni dnesniho telefonatu :D :
TuuuTuuuuuTuuuuu
Spojovatelka: 2-RadBörse,co si prejete ?
ja:Muzes me spojit do dilny na Fredyho ?
Sp.:Prepojiiim...
Fredy :Hallooo
ja:Cau Fredy ,muzu si prijet pro motorku ?
Fredy:Alexi ,neni hotova,jako servis je uz komplet ,ale cekam na spojku..
ja :jak na spojku?Je s ni neco?Byla prece v poradku !Chyba byla v gumicce na spodnim hydraulickem velci ,ne ?
Fredy:nooo,na tom tvem prijimacovem hydraulickem valecku ta chyba nebyla,protoze ty tam mas uz ten novej typ..
ja:pockeeej ,tomu nerozumiiim-vsak jsme se preci v patek dohadovali a bylo mi vysvetlen opak !! (zacinam se vztekat)
Fredy: kliiidek ,na pohled jsou oba valecky uplne stejne ,jen kdyz se rozhodi ,tak je vnitrek reseny jinak a ja si myslel ,ze ten tvuj je ten starej-ale neni a funguje na 100%,tak jsem objednal vcera u KTM novou spojku a ta prijde zitra ,nebo ve ctvrtek..
ja: tu silnejsii ??
Fredy:vzdyt jsem ti uz vysvetloval ,ze silnejsi NEEXISTUJE !!
ja:(zacinam se hodne vztekat)pockej,pockej,takze muzu cekat ,ze za 20oookm budu mit ten jisty probleem ????
Fredy :kliiidek,Alexiiiii....Nebudes !!
ja: jak nebudu ,kdyz tam budu mit stejnou spojku a stejnej valecek ,tak se to scheize musi prece projevit znovu !!!
Fredy : Nooo ,ona ta spojka je uplne stejnaa ,ale z jinych materialu...Spojka u 990 ma vuli pouhych 0,8mm a kdyz se trenim prehriva ,tak se lamely zacnou casem od tepla ohybat a prijde k tomu problemu ,co jsi mel a co maji vsichni se starou spojkou.Ted dostanes tu novou a ti rucim za to ,ze 100oookm o ni nebudes vedet..
ja: to dostanes jen lamely ?
Fredy: neee ,komplet spojku ! kos,lamely,pruziny,deklik,srouby ! vsechno je z jinych materialuu. KTM ten problem uznala a je to vymena v zarucni oprave..
ja :(zacinam se hooodne zklidnovat) takze prece ta silnejsiii :D
Fredy:nooo ,ona neni silnejsi ,je stejna ,ale z jinych materialu-silnejsiich a ty pruziny jsou taky krapet silnejsi....(zacina citit trochu nejistoty v jeho hlase,ze prasknul neco ,co nesmel)
ja: Ahaaa,takze takovou spojku ,co menili v Matinghoffenu Pichlerovi ,nez vyjel do Jizni Ameriky na te funglnagl nove motorce ??
Fredy:joooo,ale nech si to prosiimte pro sebe..
Ja .muzes mi dat katalogove cislo te kompletni spojky ??
Fredy:neexistuje nove cislo-je to to stare ,ale davaji ji ted uz do novych serii 99o hned,tak ma stare cislo..
ja:takze treba opravny v zahranici ,co maji na skladech stare spojky ,klidne budou montovat jako nove ty stare klumprty ??
Fredy:noo ,to me se netyyykaa :D ja je tam nedavaam..
ja: Ok !! tak mi pak brnkni ,az to bude hotove..Cau
Fredy : jasne,brnknu,cauu....

Tak a ted si z toho vemte ,co se vam hodii. Ja z toho celeho theatru pochopil ,ze kluci v Deutschlandu meli preci jenom pravdu !! A silnejsi a kvalitnejsi spojka na 990ku existuje,ale soudruzi z Matinghoffenu to drzi pod poklickou ,aby nemuseli delat svolavaci akci a gumuji zaruky na kazdem prosvihnutem km ,prez servisni interval,pac je to celkem financne narocna vymena. A chudaci lidi ,co nemaji takove mechaniky a techniky ,co se dokazou prosadit u KTM v dobru zakazniika...

(reakce na) Mytus o spojkach KTM

4.9.2007 v 15:52 | Nahoru | #25
Alex GSX-R>ani se tomu nechce věřit.. :/

Mytus o spojkach KTM

4.9.2007 v 22:44 | Nahoru | #26
to je dobry humac. takuto motorku si mam kupit? :rolleyes:

1 reakcí na tento příspěvek Mytus o spojkach KTM

5.9.2007 v 09:50 | Nahoru | #27
já tomu nějak neandrstendím: tedy všechny 950 jsou co se týká spojky v pohodě a 990 jsou v pořádku jenom ročník 2007 a výš protože mají už v základu tu lepší spojku?

(reakce na) Mytus o spojkach KTM

5.9.2007 v 11:45 | Nahoru | #28
dawka>celkem jsi porozumel dobre.950ky maji spojku normalni-osvedcenou.Ale prvni 2 serie 990tek- o6 meli nove vyvinutou hydraulickou-nastavitelnou spojku-tam jsou problemy na ktere prisli ,podzimni serie 990,rocnik 06 a cela serie rocniku 07 uz ma v zakladu tu spojku a hydraulicky prejimaci valecek v motoru jine-bezproblemove !

2 reakcí na tento příspěvek Mytus o spojkach KTM

5.9.2007 v 13:37 | Nahoru | #29
takze ked 990tka nema antihop, tak je tam ta spravna spojka? lebo ta co som mal pozicanu rozhodne antihop nemala :)

(reakce na) Mytus o spojkach KTM

5.9.2007 v 13:53 | Nahoru | #30
matuS> ano moje nemá antihop:D to je nějaká famózní fáma-:)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist