chci se zeptat, je normalní, že když po ránu nastartuju moji RF600 na sitič, moto se vytočí na nějakých 3 tis. ot./min., tak mi nejde zařadit jednička?
Je na odstrel kdyz nekdo radi ze to frajersky vytoci a rachne to tam.
Wormik>Tak jsem se aspon neco dozvedel. Je fakt, ze kdyz to trosku nahreju a uberu sytic, ze jsou otacky tak kolem 2,5tis., tak uz ji tam narvu, ale pekne to klepne.
Viz co jsem psal, mas tam vsechno vysvetleny a popsany jak mas delat. Ja radim 1 pouze kolem normalniho volnobehu 1000-1200ot, vic ne a kdyz muzu tak si popojedu, jak sem psal a jak psal i karf.
Číkus>Bubrak ZX10R> kde konkrétně mám podle tebe chybu?
Chyb tam mas nekolik.
---
Tento text neplatí pro závodní speciály, které mají na řadící páce čidlo a při jejím doteku vynechají pár zápalů, čímž samy sníží otáčky motoru.
---
Takze ten text neplati pro nikoho, kdo snizi otacky ubranim plynu.
Ted uz bych se o tom v podstate nemusel bavit, ale jeste dalsi.
"Proto se hnací hřídel musí náhle roztočit na vyšší úhlovou rychlost (bavíme se o podřazení). ........... Tento ráz je znatelný, protože není možné předem nijak vyrovnat otáčky hnací hřídele. Naštěstí ale u motocyklu není tato hřídel příliš těžká, takže nedisponuje takovou setrvačnou silou. Samozřejmě je tato síla a tedy i výsledný ráz závislý na otáčkách motoru při řazení, čím vyšší, tím více setrvačné síly je třeba překonat. "
To si primo odporuje. Pri podrazeni se spojkou je naopak vhodne zvysit otacky motoru, ktere pak spise odpovidaji novemu prevodu.
A nakonec
http://www.motorkari...ail-clanku/?cid=3498
"Při každém přeřazení je vždy nutné, aby se jeden rychlostní stupeň rozpojil, nastala chvíle pro neutrál a pak se další stupeň spojil. Tento postup platí pro všechna přeřazení. Zpravidla jen jeden neutrál je zajištěn tak, aby byl stabilní. Při ostatních se nachází řadící kulisa v labilní poloze a dojde k zapadnutí jednoho ze dvou sousedních rychlostních stupňů pokud špatně dořadíme. "
Mas tam neutral mezi rychlostma, pri razeni nahoru (ktere je imho bez problemu, o podrazovani se hadat nebudu, tam mi to i pocitove moc nesedi) mas pak pri ubranym plynu klesajici otacky motoru a kolecka si sednou v klidu. Je tam mirny raz, ktery pobere i spojka.
Pises o negativnim vlivu na sekundarni prevod, gumu, ale pokud se radi nahoru bez spojky s citem, tak si toho na motorce ani nevsimnes a z prevodovky se ozve mensi hluk nez pri razeni se spojkou.
Pak psal Pepa GSXR neco o posuvnikach misto celniho ozubeni, ale to sem moc nepochopil, to celni ozubeni se snad namaha stejne.
Bubrak ZX10R>Ve vysokych otackach jednicku neradte, davate tim prevodovce dost zabrat. Bud nastartujte se spojkou uz na 1 a hned jedte (zahrejete jizdou, je to nejlepsi) a nebo radte az je moto zahrata a bez sytice na nizky volnobeh. I se vyplati pri razeni s motorkou trochu popojizdet dopredu, kdyz lze.
Je na odstrel kdyz nekdo radi ze to frajersky vytoci a rachne to tam.
Start na jedna za studena (druhý den) bych moc nedoporučoval. Spojka je slepená a startér a baterka dostává záhul, ne? Na druhou stranu čekat na zahřátí při sytiči byhc u vzducháče taky neviděl jako optimální.
1) u závodních speciálů se předpokládá závodění a tedy boj o každou tisícinu, omezování opotřebení stroje jde stranou. Krom toho vynechání zápalu sníží otáčky razantněji, než pouhé ubrání plynu
2) nechápu co si odporuje, při podřazení se musí náhle roztočit hnací hřídel na vyšší rychlost. Na tom trvám.
3) "Je tam mirny raz, ktery pobere i spojka." ano, pokud řadíš se spojkou. Nerozeplá spojka by klouznout (a tedy pobrat mírný ráz) neměla. Pokud klouzne, je něco špatně.
4) menší hluk se ozve, protože bez spojky proběhne přeřazení rychleji. Ne ale šetrněji
5) co psal pepaGSXR je úplně jedno, u každé převodovky (krom variátoru) je potřeba rozpojit jeden převod a spojit jiný
ad1) razantneji? o kolik? motor ma setrvacnost tak jako tak (proto se dava napr. na neutral omezovac niz nez na ostatni stupne) a pri preruseni zapalovani na ten zlomek desetiny vteriny stihne mozna tak akorat ztratit tah, coz je uplne stejny jako pri ubrani plynu
ad2) Tam jsem te mozna jen nepochopil (nebo jsi to nesikovne napsal). Ja chtel jen rict, ze kdyz podrazujes, tak das 'meziplyn' kterym zvysis otacky, tj je lepsi ty otacky zvysit pred zarazenim nizsiho stupne (se spojkou).
ad3) sam to pises a ted pises opak "Spojka při tom také zlehka proklouzne, ale pulz pokračuje i dál a deformuje klikovou hřídel, ojnice ... "
ad4) mensi hluk, neznatelne cuknuti (spolujezdec treba vubec nepostrehne ze sem radil), spousta najetych desitek tisic km bez problemu
ad5) dobre, jak sem psal, nepochopil sem to, nicmene porad tam mas nestabilni neutral mezi rychlostma, pres ktery je cas srovnat rychlosti hrideli, jde tedy jen o to, ze hnaci hridel ma bez spojky vetsi setrvacnost (je spojena s motorem)
Beru ze je bez spojky opotrebeni prevodovky vetsi, ale neberu ze by bylo nejak znatelne vetsi (ci ji to ublizovalo), uz sem psal ze se to neprojevilo behem 40tis km at u motoru ktery mel puvodne 20 nebo 60tis km. Je mozne, ze se spojkou vydrzi prevodovka 150tis a bez spojky 130tis. O vyskakujicich ci rozbitych druhych rychlostech sem bezne cetl u R1 nebo GSXR1100 pri 30tis km (placnu, ale proste brzo) coz je ale evidentne chyba vyrobce a na zpusobu razeni nezavisla.
Navic se spojkou zrovna pri agresivni akceleraci neslo preradit 1-2 na ZX9R 94-97 a R1 98, slo to pouze bez spojky a i to bylo doporucovano. V cem je tady chyba? Neni skutecne prevodovka motocyklu na razeni bez spojky (pri zruseni tahu motoru) uzpusobena?