Jak už na tomto foru bylo řečeno - motorkář musí myslet i za ty co se kolem Vás na komunikaci pohybují,a předvídat.
1) Situace velmi častá.
Jedete za automobilem - automobil odbočuje do leva ( i když nemá kam )dává pozdě blinkr , vy se ho snažíte zleva objet a najednou odbočí. Čelní náraz do boku vozidla. (zemřel tak Ondra Lelek ale i Ivan Hlinka a mnoho dalších. Od té doby se radši držím za nimi. Kolegovi se stalo ,že aoutomobil objizdel cyklistu ,dal blinkr do leva,ale i zatáčel ,samozřejmě ho objel a auto odbočilo.
2)Nedání přednosti v jízdě.
Vyjede Vám tam z vedlejší automobil , klasická reakce automobilisty ( vidí světýlko je daleko ) vjede tam , čelní náraz do boku, v lepším případě strhnout do protiměru. Pokud se blíží značená křižovatka , radši přibrzdit a předvídat, pokud je neznačená a vyjede tam traktor z polní cesty - bohužel.
3) Přejíždění z rychlostního pruhu do pruhu.
Klasika D1 ,držím se v levém pruhu a najednou automobilista vám přjede z pravého do levého aniž by se podíval do zrcátka, protože si myslí že je nejrychlejší. Vjede tam ,že buď předjíždí a nebo je tak. Opět osobní zkušenost , kdy je dobré tam prát dálkkový a předvídat.
Píšu to jak to je a jak jezdíme - jezdím rychle ,ale na tyto situace si dávám pozor. Jezdím pořád s dálkovýma ,dal jsem si tam i kvůli tomu 100W halogenu a ladák. A má to nějaký ten výsledek.Nemám motorku jako dopravní prostředek ,mám ji pro zábavu.
Někdo leze na vysoké komíny, skáče na vlaky, já jezdím na motorce.
Hodně štěstí a dobrou zábavu.
Naposledy editováno 31.07.2008 12:40:29
A ještě k tý anketě, nejčastější Krizovku mám když předjíždim přez plnou a neni tam pořádně vidět a něco se tam vynoří, jinak zatim žádný krizovky naštěstí nemívám, když vidím křižovatku tak přibržduju a snažim se předvídat jak to jen jde...
A minulý týden před vesnicí předjedu 3 auta a 2 kamiony jedoucí za sebou, ve vesnici zpomaluji zase na +-50 a ten první kamion mě předjíždí asi tak v 80. Jenže proti němu jede další kamion, takže mě vytlačil až ke krajnici, že mi zbývalo max 5cm do pangejtu a z druhé strany mi pomalu lízal rameno. Samo že skončila vesnice a zase jsem ho předjel...
Naposledy editováno 31.07.2008 12:02:15
Bombonek pro mě byl, když se proti mě najednou řítila červená škoda 105 a přes celé přední okno měl rozdělanou automapu, naštěstí to v poslední chvilce sundal a strhnul to, ale je to fakt pěkně hnusný pocit. Hrozně mě rozesmívá, když si někde čtu, že se vymlátíme sami, přitom auta se vyloženě sami vystavujou riziku, že to do nich někdo napálí. Proto předvídat předvídat předvídat . . . za každým rohem vidět traktor v cestě, u každý odbočky čekatže to tam muže někdo zkusit odbočit i na poslední chvíli. Je to docela hnusný pocit když pak vidim u cesty jen šrot a hadry a přilbu. Jo už vím kdy jsem to jel to bylo v pátek, ten den co se zabil ten bubeník z Chinasky, kolem toho jsem projížděl, ten den bylo na silnicích spousta zbrklejch lidí a já byl rád když jsem dojel domů ...
DMC.motobiker>Pokud to budu brát vážně, tak ted nedávno mi jeden s Oktávkou nedal přednost v jízdě, ale nebylo to za takových podmínek jak říkáš že bych jel 150 a on to nečekal a vjel mi tam, ale naopak, jel jsem 40 (bylo to v obci), a on mi tam vlítnul asi 80kou a jen tak tak že se mi podařilo uhnout úplně vpravo, nevim jestly tu značku přehlídnul v tý rychlosti, ale já tudy taky jezdim a i poprvé jsem si tý značky všimnul...
A ještě k tý anketě, nejčastější Krizovku mám když předjíždim přez plnou a neni tam pořádně vidět a něco se tam vynoří, jinak zatim žádný krizovky naštěstí nemívám, když vidím křižovatku tak přibržduju a snažim se předvídat jak to jen jde...
A kdo ví pročpak je tam plná čára a co znamená, hmm?
Vím, že se říká: "bílá čára není zeď a zebra nekouše"
Přes plnou prostě nepřejíždím
Ritchy> A kdo ví pročpak je tam plná čára a co znamená, hmm?
Vím, že se říká: "bílá čára není zeď a zebra nekouše"
Přes plnou prostě nepřejíždím
Ritchy> Plná čára = Ideální stopa??? lol lol lol
Ale přez dvojitou už fakt nejezdim, to je pro mě zed...
Perda> Já jezdim v obcích taky 50, nemam zapotřebí si něco dokazovat v obci, když si to můžu dokázat mimo obec lol ale to je právě ono, mimo obec předjedu nějakou plechovku, a jak se dostanu do obce, tak mu to nedá a musí zase předjet on mě, přestože musí tušit že jakmile obec skončí, zase mu ukážu záda, já nevim co to mají ty autaři za zlozvik, třeba já když už si jednou za rok půjčim auto a jedu někam, a předjede mě motorkář, tak ho necham jet, nemusim s nim závodit když na to nemam...
Jo a ještě veselá příhoda na závěr, jednou jsem se honil na Viragu a Oktávkou, no s kopce jsem je předjel, to ještě jelo, pak přišlo ale stoupání a ta XV535 měla co dělat aby udržela těch 130, tak mě zase dohnaly, a pak přišla rovinka a taková mírná zatáčka, tak to tam valim plnej kotel, asi 150, víc to už nejelo, autaři mi byli v patách, a najednou za zatáčkou proti nám kamion předjížděl kamion, tak jsem se nacpal úplně na krajnici a jentak tak mi to vyšlo, a vidim v zrcátku jak ten Oktávkář to bere ze silnice pěkně do škarpy, a s toho plyne poučení pro všechny, jak pro motorkáře, že do nepřehledný zatáčky se nemá jezdit 150, tak pro autaře, že když se nikam nevejdu tak se nebudu honit s motorkářem, a i pro kamionáky že když mam omezovač na 90 tak nebudu předjíždět jinej kamion co jede 85...
Naposledy editováno 31.07.2008 12:53:04
Pro tyhle situace bych hlasoval já asi nejčastěji.
Konkrétně ten písek naplavený po bouřce na silnici mě letos hóóódně vyděsil (když mě to podjelo a po narovnání hodilo do protisměru).
Ale přez dvojitou už fakt nejezdim, to je pro mě zed...
lol lol
když mi bylo asi 10, tak jsem na kole jel pořád po krajní bílé čáře a furt na ni čuměl (pako no ).........BUM..... a byl jsem ve varťasovi lol Utrhnul jsem mu akorát mlhovku, kolu ohnul vydlici a sobě udělal pořádnou bouli na hlavě
Bago>Zajímavý je, že nezvládnutí motocyklu se nikomu nestává.Asi jsme holt tady opravdu všichni dokonalí a za všechno můžou plechovkáři.
To je docela logický, protože se tu bavíme o nejčastějších krizových situacích. Pokud svuj motocykl nezvládáš příliš často, nebo tak často, aby jsi to uvedl jako nejčastější krizovou situaci, pak by jsi to měl raději zabalit věnovat se třeba vyřezávání do ledu (to není myšleno nic proti tobě, ber to obecně )
Bago>Zajímavý je, že nezvládnutí motocyklu se nikomu nestává.Asi jsme holt tady opravdu všichni dokonalí a za všechno můžou plechovkáři.
Já jsem o tom uvažoval to dát, ale víckrát mi vyšlo nedání přednosti, zkušenosti z posledních několika tisíc kilometrů
PavelGT>ještě jsi měl přidat NEPŘIZPŮSOBENÍ RYCHLOSTI STAVU A POVAZE VOZOVKY, protože do toho se řadí i přepísknutá zatáčka, vyjetí do protisměru, písek, olej nebo jiný bordel na silnici atd.
Konkrétně ten písek naplavený po bouřce na silnici mě letos hóóódně vyděsil (když mě to podjelo a po narovnání hodilo do protisměru).
Přesně to se mi stalo, taky mi to na tom podjelo a než jsem to dostal pod kontrolu byl jsem v protisměru. Bohužel jsem tam měl auto a kamion takže jsem musel do svodidel abych neskončil v jednom z nich. Bordel na silnici a následné nezvládnutí motorky mi přijde asi jako krizovka kde bych hlasoval já...
P.S.: přepísknutá zatáčka se snad počítá do nezvládnutí motorky, jinak už asi nevim co bych si pod tím představil
Ritchy>Bago>Zajímavý je, že nezvládnutí motocyklu se nikomu nestává.Asi jsme holt tady opravdu všichni dokonalí a za všechno můžou plechovkáři.
Já jsem o tom uvažoval to dát, ale víckrát mi vyšlo nedání přednosti, zkušenosti z posledních několika tisíc kilometrů
Já svůj motocykl zvládám vcelku v pohodě, jen jednou když jsem měl tu Ducati nově, tak jsem vjel moc rychle do zatáčky, přitom jsem začal brzdit, a vjel jsem ze svýho pruhu do protisměru, naštěstí tam ale nic nejelo, pak mi ale došlo že na Ducati se nemá do zatáček brzdit, ale má se to víc položit, na klopení je dělaná, takže ted už to tak dělam a je to v pohodě, navíc díky tomu že mám totálně hladkou pneu se můžu spolehnou na 100% přilnavost...
Ale jinak myslim si že jezdim co nejvíc předvídavě a krizovky ani moc nemývam, na motorce mám najeto za celej život asi něco kolem 40 tisíc a když spočítam kolikrát chyběli jen vteřiny nebo milimetry, a mohlo být už opravdu po mě, myslim že to nebude ani ne 10 krát, a s toho to bylo tak 8 krát jen a jen mojí vinou, ale né že bych nezvládal motorku, spíš že sem se přecenil nebo že jsem doufal že tam nic nepojede...
A s toho víc než půlku těchto situací jsem zažil na Ducati, na Viragu se to ani moc nestává, takže když chcete jezdit bezpečně, tak jezděte na Chopperch, je to bezpečnější...
Ale k tý anketě, abych mohl skutečně odpovědět kdy mívam nejčastější krizovky, tak jsou to:
1.) Předjíždim přes plnou a něco tam vyjede (39%)
2.) Předjíždim i když proti mě jedou auta, a někdy zbyde málo místa (30%)
3.) Nečistoty na silnici, štěrk po asfaltování (20%)
4.) Autař co jede proti mě si myslí že je Schumacher a jede v zatáčce v protisměru (10%)
5.) Nezvládnutí motorky (1%)
Peka-Bandit>hm ty dalkovy jsou fakt super clovek pak v aute hovno vidi a muze sejmout nekoho, a hlavne hodne svitici svetlo se blbe odhaduje rychlost to uz jsem zazil fakt to neodhadnete jak jede rychle ten s tim dalkovym obzvlaste navecer pri slunicku v zadech
Tak plnej souhlas Taky nesnasim kdyz mi nekdo sviti do oci dalkovyma. Je to bezohlednost vuci ostatnim ridicum. Takhle by mohly zacist jezdit i auta s dalkovyma aby meli ridici v aute lepsi pocit, ze je ostatni uvidi.