Wema>sisel>> slusne jsem se zeptal a cekal jsem serioni odpoved. Ptal jsem se na příčiny a důvody. Nemám rád lidi, co nehodlají normálně poradit, ale reagovat musí za každou cenu.
a to ja zas myslel ze motorkam rozumis do te miry ze chapes ze retez se muze vytahat nerovnomerne stejne jako se ti sjede guma a platno vyleze najdrive na jednom miste a pak po celem obvodu... :o
a muj prispevek byl spise pobidkou k pouziti funkce hledat :o
martin1310>je to tím, že rozeta na náboji není přesně ve středu aproto se řetěz v jednom místě napíná. když budeš na stojánku točit kolem a označíš si na rozetě bod bude ti jasné, že napnutí-prověšení řetězu souvisí s polohou rozety. seřiď řetěz na nejnapnutějším místě.
To si snad děláš kozy s tou rozetou!?
pema>martin1310>je to tím, že rozeta na náboji není přesně ve středu aproto se řetěz v jednom místě napíná. když budeš na stojánku točit kolem a označíš si na rozetě bod bude ti jasné, že napnutí-prověšení řetězu souvisí s polohou rozety. seřiď řetěz na nejnapnutějším místě.
To si snad děláš kozy s tou rozetou!?
zní to jako od Spielberga
martin1310>je to tím, že rozeta na náboji není přesně ve středu aproto se řetěz v jednom místě napíná. když budeš na stojánku točit kolem a označíš si na rozetě bod bude ti jasné, že napnutí-prověšení řetězu souvisí s polohou rozety. seřiď řetěz na nejnapnutějším místě.
No nejsem odbornik, ale todle mi pripada fakt ujety. Vzdyt by se to pri tech tockach muselo pekne rozkmitat :\
Whistler>pema>martin1310>je to tím, že rozeta na náboji není přesně ve středu aproto se řetěz v jednom místě napíná. když budeš na stojánku točit kolem a označíš si na rozetě bod bude ti jasné, že napnutí-prověšení řetězu souvisí s polohou rozety. seřiď řetěz na nejnapnutějším místě.
To si snad děláš kozy s tou rozetou!?
zní to jako od Spielberga
zkus si to na své motorce vždycky je řetěz v jednom místě víc napnutý.
A opotřeboval se protože se používá tzn.na motce se jezdí (pozn.tu rozetu mimo osu bych chtěl vidět)
Ani nevim lidi si koupí moto za desítky tis. a neuvědomí si co může udělat přetrženej řetěz
pak řeší sadu za pár peněz
To si snad děláš kozy s tou rozetou!?
zní to jako od Spielberga
zkus si to na své motorce vždycky je řetěz v jednom místě víc napnutý.[/quote
to jo,ale rozhodně to není nevystředěnou rozetou!!!!
martin1310> Prosimte nehon duchy, ta excentricita je pri tom modulu nevyznamna. Zmetek bych naprosto vyloucil vzhledem k technologii vyroby, jak uz tu zaznelo.
Prakticky kazdy opotrebovany retez bude nerovnomerne vytahany, promer si nejaky pres clanky a uvidis sam.
1 reakcí na tento příspěvek Křivá rozeta ???
Zdůvodnění problému si měl sice dost divoký, nicméně rada, nastav průvěs na nejnataženějšim místě je správná. Jestli sou ale ty rozdíly moc velký, tak nová řetězovka.
Gal
Wema>ale já osobně si myslím, že vyosenou rozetou to vždycky být nemusí. tahání za plyn z nuly na plno dává řetazu určitě pekně poprdeli. jak bylo řečeno, jednoválce ten samý případ. jenže mě zajímala hlavně příčina tohodle dění a možnost, jak tomu předcházet. Mimochodem pro Bubraka zx-10 ... jaký máš zkušenosti s řetězovkama ? Klasika D.I.D ? za kolik se dá sehnat ? Díky moc
Většina lidí používá D.I.D a proto je to "dobrej" řetěz. Nicméně zkus někdy RK a Supersprox rozetu, je to úplně jinde! Na Hayabuse vydrží 2x tolik a rozeta je pořád stejná - i vymačkaná rozeta napomáhá opotřebení řetězu.
Každopádně to nerovnoměrné napnutí řetezu bývá opravdu hlavně přímo řetězem a postupně se to stále zhoršuje nejvíc v tom místě kde je to už nejhorší. Zejména při akceleraci totiž i téměř neviditelná vůle znamená ráz a jak se to postupně zhoršuje, zvětšují se i ty rázy.
Už se dál nechci zabývat blbostma
už 25 let jezdim motokros
, na cestovních a silničních motorkách mám najeto 250 000 km
Všechny motorky si servisuju sám když mám čas tak i kámošům 6 let jsem dělal motorky mistrovi a vicemistrovi ČR silničních moto.
vím co je namáhanej řetěz. Ze základů strojařiny - vždycky se na nějakým místě řetěz začne natahovat víc to už je poslední znamení že se MUSÍ vyměnit.
Vyosená rozeta podívej se na vůle když bude mimo osu o 3 mm a to nikdy nebude tak to na řetězu nikdy nepoznáš.
Nech tam ten řetěz a modli se ať tě neflákne přes nohu až pude do kytek.
tatunac>Můj poslední příspěvek
Už se dál nechci zabývat blbostma
už 25 let jezdim motokros
, na cestovních a silničních motorkách mám najeto 250 000 km
Všechny motorky si servisuju sám když mám čas tak i kámošům 6 let jsem dělal motorky mistrovi a vicemistrovi ČR silničních moto.
vím co je namáhanej řetěz. Ze základů strojařiny - vždycky se na nějakým místě řetěz začne natahovat víc to už je poslední znamení že se MUSÍ vyměnit.
Vyosená rozeta podívej se na vůle když bude mimo osu o 3 mm a to nikdy nebude tak to na řetězu nikdy nepoznáš.
Nech tam ten řetěz a modli se ať tě neflákne přes nohu až pude do kytek.
V podstatě s tebou souhlasím ohledně řetězu, ale že bys nepoznal kdyby byla rozeta 3mm vyosená?? To bys teda zatraceně poznal ... druhá věc je, že něco takového jsem nikdy neviděl a tudíž to nepovažuju za příčinu těchto problémů. Jak jsem psal, jde o řetěz.
Wema>takže pravou příčinu nikdo nezná ? Jde o klasickou unavu materálu ?
Příčinou je drobná nepřesnost již při výrobě, která je potom podtržená akcelerací, potažmo decelerací motorem, kdy řetěz dostává nerovnoměrnou zátěž, která se potom projevuje nerovnoměrným opotřebením, které potom jak už jsem psal způsobuje další opotřebení právě v těchto místech. Najetými km se potom problém zvětšuje a rozdíl je čím dál více patrný. Tomu nezabráníš, pokud tedy nechceš nechat řetěz v krabičce Samozřejmě nečistoty, mazání a vůbec údržba má na životnost taky zásadní vliv. Každopádně osobně doporučuju ten RK řetěz, stojí o něco víc, ale je podstatně lepší.