Téma: Tuning babetty
7.4.2025 v 09:43
Zdravím...koupil jsem si babettu 210 a přemýšlím o nějakém lehčím tuningu. Chtěl bych na tom udělat 60ccm výbrus a hledám někoho kdo by byl schopen to udělat za nějakou rozumnou cenu. Ideálně Zábřeh a okolí. Popřípadě nějaké tipy co na tom ještě předělat.
Můžeš se inspirovat tady: https://www.youtube.com/@ScootertuningczPraha/videos
2 reakcí na tento příspěvek Tuning babetty
Proč jsi neposlechl radu moudrého muže?
Před Babettou tě chci důrazně varovat. Je to neskutečný konstrukční paskvil ...

Před Babettou tě chci důrazně varovat. Je to neskutečný konstrukční paskvil ...
2 reakcí na tento příspěvek Tuning babetty
Stále to bude len Babetta, za druhé za lacno dnes nie je nič.
Za lacno to môže byť vtedy ked si maximum práce urobíš sám.
Za tretie sú to podla mna vyhodené peniaze, tak ako dnes upravujú Pionierov, alebo renovujú a potom za to pýtajú nekrestanské peniaze a pritom je to šrot s ktorým ísť do premávky je za trest už len preto lebo to nemá smerovky.
Aj ja som začínal na Pionieroch, ale dnes by som to nechcel doma ani ako veterána a Babetta to isté
Za lacno to môže byť vtedy ked si maximum práce urobíš sám.
Za tretie sú to podla mna vyhodené peniaze, tak ako dnes upravujú Pionierov, alebo renovujú a potom za to pýtajú nekrestanské peniaze a pritom je to šrot s ktorým ísť do premávky je za trest už len preto lebo to nemá smerovky.
Aj ja som začínal na Pionieroch, ale dnes by som to nechcel doma ani ako veterána a Babetta to isté
Ivan-K píše: Stále to bude len Babetta, za druhé za lacno dnes nie je nič.
Za lacno to môže byť vtedy ked si maximum práce urobíš sám.
Za tretie sú to podla mna vyhodené peniaze, tak ako dnes upravujú Pionierov, alebo renovujú a potom za to pýtajú nekrestanské peniaze a pritom je to šrot s ktorým ísť do premávky je za trest už len preto lebo to nemá smerovky.
Aj ja som začínal na Pionieroch, ale dnes by som to nechcel doma ani ako veterána a Babetta to isté
Děkujeme za přínosný komentář

2 reakcí na tento příspěvek Tuning babetty
Babetta je stroj
Nenech se odradit, jen ti co na tom neumí jezdit, řádně se k ní chovat tak na to nadávaj


Já teda na bábě taky lecos do fabriky najezdil. A docela dobrý. Ale u Stelly nemusim řešit startování jako na B210. Ženě na stroji jsem to nerozchodil, tak má tahací ze sekačky. Ale jinak je to pro sebemrskače, ano. Pošleš to do zatáčky a nevíš jak to dopadne. Ale zase letět na tom 80 je jinej zážitek. Než jet na pionýru 100.
K otázce. Mě se docela osvědčila maďarská úprava. Jednokroužkovej píst + DO17,5. A Stela dostala ještě kužel do výfuku. S každou malou úpravou se něco zlepšilo. Takhle kdyby šelnladit pionýr. Vše jen s pilníkem. Maximálně flexa/svářečka.
Takže doporučuju si tím projít. Pak je stejně největší porod to naladit.
K otázce. Mě se docela osvědčila maďarská úprava. Jednokroužkovej píst + DO17,5. A Stela dostala ještě kužel do výfuku. S každou malou úpravou se něco zlepšilo. Takhle kdyby šelnladit pionýr. Vše jen s pilníkem. Maximálně flexa/svářečka.
Takže doporučuju si tím projít. Pak je stejně největší porod to naladit.
elvis78 píše: Babetta je stroj Nenech se odradit, jen ti co na tom neumí jezdit, řádně se k ní chovat tak na to nadávaj
Začínal som ako väčšina na Pionieroch, potom bol Simson, KTM Comet 50 RS...
Potom prišli 175/250/350 v mnohých kusoch, potom prišlo na prvú 4 valcovu Suzuki GS550E, po nej Honda VF500F, Suzuki SV650S, Ducati Multistrada 1000DS...
Teraz mám Apriliu SR Max 125
Babetta je stroj na ktorom som sa nikdy v živote neviezol a ani mi to nechýba...
Upravovať Babettu? A načo? Treba jazdiť tak ako je, zvlášť ked hladá kto by to urobil "levne"...
Ked si to nevie poriešiť sám, tak to lacné nebude.
Alebo inak, investovať len tolko, kolko je nevyhnutné pre to aby to jazdilo a odkladať na lepší stroj
2 reakcí na tento příspěvek Tuning babetty
Ahoj, najrýchlejší tuning je odmontovať koleno=zvod. Potom ho vyčistiť + ten výfukový kanál na valci. Primerať si to koleno a zrezať ho tak, aby zbytočne netrčalo veľa do výfuku. Totiž tým dlhším kolenom riešili zníženie výkonu a zníženie max. rýchlosti. Vyčistiť výfuk od karbónu.. Toto a potom nafúkanie pneumatík je najlacnejší tuning. Skontrolovať reťaz vývodové koliesko a rozetu, , vedia byť v zlom stave. Čo sa týka valcov a výbrusov tak Hozman racing, ale to zas stojí prachy.
Miesto investovania 6000Kč do úpravy Babetty na 60ccm radšej predať tak ako je za 10-12000Kč, pridať k tomu tých 6000Kč a za 15000-18000Kč nie je problém kúpiť nejaký 50ccm skúter ako Kymco Agility 50 alebo niečo podobné čo bude aj fungovať, bude mať smerovky...
Naposledy editováno 08.04.2025 18:51:24
Naposledy editováno 08.04.2025 18:51:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning babetty
Jak píší jiní, perfektně vyčištěný výfuk, včetně kolene, nafoukané gumy, dobře namazaný nepřešponovaný řetěz. K tomu nevozit zbytečné kilogramy ani v brašnách, ani pod kůží, nejezdit v rozevlátém kabátu. Babetta má malý výkon, každá blbost ji zpomalí (a kromě toho přestane řadit).
Já měl 210 "vylepšenou" rozetou z 207. Po rovině pelášila až 60 při rozumných otáčkách motoru, do kopce se netrápila na dvojku, spadla tam dřív jednička a v pohodě tahala. Nestíhala jen v opravdu krutých krpálech. Jinak byla prakticky všude rychlejší, než babča bez úprav. Ale to bylo před patnácti kily... I když, tehdy jsme ji "v nouzi" trápili jak vietnamci, ve dvou (2x cca 75 kg), na rovince se normálně rozjela, i po chvíli přeřadila.
Já měl 210 "vylepšenou" rozetou z 207. Po rovině pelášila až 60 při rozumných otáčkách motoru, do kopce se netrápila na dvojku, spadla tam dřív jednička a v pohodě tahala. Nestíhala jen v opravdu krutých krpálech. Jinak byla prakticky všude rychlejší, než babča bez úprav. Ale to bylo před patnácti kily... I když, tehdy jsme ji "v nouzi" trápili jak vietnamci, ve dvou (2x cca 75 kg), na rovince se normálně rozjela, i po chvíli přeřadila.
Já mám mám na 207 píst a válec z 210, karbec dellorto, ojnici s jehlovými lozisky zkrácené koleno rychlost je stejná akorát to jede líp do kopce s větším pastorkem jede o 3 km rychleji pak mi řetěz mlátí do rámu na 210 bych dal maximálněkarbec dellorto s vše seridil jak už bylo popsáno hodně dělá zkrácení kolena aby bylo v tlumici zasunuto jen 5 až 6 cm
Naposledy editováno 08.04.2025 22:38:47
Naposledy editováno 08.04.2025 22:38:47
1 reakcí na tento příspěvek Tuning babetty
Pořád nechápu jak kde kdo píše babetta tuning 60 ??
Když průměr vložky válce venkem je 46,8mm... Sehnatelný píst 42 průměru (12 výbrus) na 41 zdvhu = 56,8.. Při minimální stěně vložky 1,9 mm aby nepraskala přes kanály, tedy na vrtání 43 mm, píst na 14 čep, který na to mimochodem neexistuje mi to pořád vychází na 59,54 cm / kubických ?? 
Naposledy editováno 24.04.2025 08:10:41


Naposledy editováno 24.04.2025 08:10:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning babetty
KAWAHAB> ahoj, čeče, si neznalý veci. Daj si bazoš.cz a hozman racing a budeš čumieť, je tam ja 70 kubíková úprava. Všetko viem pochopiť , všetkému fandím, len som zvedavý ako takú babetu, ktorú s tím kitom rozbehnem na 80 km/hod, čomu verím , ako to zastavím s tými úbohými brzdami.
tomu už neverím. Keď som sa ho pýtal, teda na tie brzdy, tak sa na mňa.....vyprdel.
Asi nemá rád blbé otázky.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning babetty
krokoš> Babetta se dá vymazlit, aby při brzdění gumovala. Do bubnů brzd je potřeba vstříknout trošku kalafuny (třeba na pájení), rozpuštěné v lihu. Po uschnutí první dvě zabrždění jsou o přeskočení řidítek. Pak si to ale sedne, brzda se stane zase citlivější a brzdí to jak čert. Je ale potřeba čas od času tam zas trošku kalafuny přidat, když se z bubnu vypráší a účinnost zase začne klesat.
Ale když to bude někdo zkoušet, opravdu bacha na to první zabrždění, na suchu, na rovince a radši z menší rychlosti, snadno se rafne.
Ale když to bude někdo zkoušet, opravdu bacha na to první zabrždění, na suchu, na rovince a radši z menší rychlosti, snadno se rafne.
A nie je jednoduchšie Babettu nechať v stave ako je???
Všetky tie úpravy stoja také peniaze, že ked človek tie peniaze do úprav odloží a Babettu predá, tak má za to nejaký jazdený 125ccm skúter a to je úplne iná vozba ...
Kit 60ccm cca 6000Kč, k tomu karbec 2000Kč , treba dodať pôvodný valec na úpravu, teda bez úpravy drahšie
Kit 70ccm je za 12500Kč, ale treba upraviť kartre za 1200Kč, treba karbec bude tak 2500Kč, koleno výfuku + sania 2000Kč
Ako neviem čo by som musel užívať aký material aby som nasypal do Babetty pomaly 20000Kč
Babettu predám za 8000-10000Kč doložím 20000Kč a mám na výber habadej a nie čínu, ale značkové skútre
Všetky tie úpravy stoja také peniaze, že ked človek tie peniaze do úprav odloží a Babettu predá, tak má za to nejaký jazdený 125ccm skúter a to je úplne iná vozba ...
Kit 60ccm cca 6000Kč, k tomu karbec 2000Kč , treba dodať pôvodný valec na úpravu, teda bez úpravy drahšie
Kit 70ccm je za 12500Kč, ale treba upraviť kartre za 1200Kč, treba karbec bude tak 2500Kč, koleno výfuku + sania 2000Kč
Ako neviem čo by som musel užívať aký material aby som nasypal do Babetty pomaly 20000Kč
Babettu predám za 8000-10000Kč doložím 20000Kč a mám na výber habadej a nie čínu, ale značkové skútre
ronda> ahoj, no, hej to čo si napísal je pekné, ešte ťa aj doplním, svojho času, teda za môjho mládí som vyčítal v nejakej knižke, ešte úpravu, bola to síce úprava pre Jawy , čo nemali dvojnábehové čeľuste. ( tzv dvojkľúč) Tá úprava spočívala v tom, že na tej úbežnej čeľusti si skrátil to obloženie pri kľúči. Potom tá nábežná čeľusť mala lepší prítlak. To čo píšej je pravda, súhlas, ale záleží aj na váhe jazdca. Už som videl pár rozlámaných brzdových štítov a polámaných čeľustí. A to bolo babety bez úprav.
PS Ivan-K , tú babetu si robíš nie na kšetf , ale aby si ju mal. Ako koníček. To je tak, ako mám ja enduro. Slúži mi len na to.....no aby som mal enduro a aby som tu mohol na fórum vypisovať svoje múdrosti. A ešte, aby som mal do čoho strkať prachy. Sem, tam sa na tom preveziem, joj a ešte mi slúži na oser okolo STK. To, aby som sa nenudil.
Naposledy editováno 21.04.2025 09:28:38
PS Ivan-K , tú babetu si robíš nie na kšetf , ale aby si ju mal. Ako koníček. To je tak, ako mám ja enduro. Slúži mi len na to.....no aby som mal enduro a aby som tu mohol na fórum vypisovať svoje múdrosti. A ešte, aby som mal do čoho strkať prachy. Sem, tam sa na tom preveziem, joj a ešte mi slúži na oser okolo STK. To, aby som sa nenudil.
Naposledy editováno 21.04.2025 09:28:38
1 reakcí na tento příspěvek Tuning babetty
Jen říkám, jezdim na motorce dlouhé trasy, naposled přes 600km, ale babetta je, teda až do středy, byla furt dobře fungující stroj. Od středy má rám jak paragraf a já nafouklý koleno
viz deník.
Když mě to chytlo tak jsem i s tou babetou jel na výlet v mrazu třeba okruh 50+60 km a to má starý zpuchřelý gumy. dal jsem větší pastorek jede to 45 bez úprav a mě to stačí. Někomu to dělá radost, někdo to prostě nepochopí a pro toho tohle vlákno není
Naposledy editováno 21.04.2025 20:18:33

Když mě to chytlo tak jsem i s tou babetou jel na výlet v mrazu třeba okruh 50+60 km a to má starý zpuchřelý gumy. dal jsem větší pastorek jede to 45 bez úprav a mě to stačí. Někomu to dělá radost, někdo to prostě nepochopí a pro toho tohle vlákno není

Naposledy editováno 21.04.2025 20:18:33
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Babeta 210 je neustále zařazena dvo... Babetta 210 Jawa 210 Jawa 210 | Talíř | 7 | 24.4.2025 v 10:28 Anti |
babetta 210 píst Babetta 210 | žalud_1 | 14 | 10.4.2025 v 10:12 žalud_1 |
B210 pískot v karburátoru jikov Babetta 210 | Rider237 | 3 | 3.4.2025 v 16:55 semperit |
Vynechavani po zavření plynu Babetta 210 | Rider237 | 8 | 28.3.2025 v 21:25 Rider237 |
Vidlice z Babetty 225 na Babetě 210 Babetta 210 | vovodrtic | 13 | 16.3.2025 v 21:13 elvis78 |