Téma: Pečora-Inta-Vorkuta-KKamen-Jamal přes tajgu, tundru a hory Uralu
3.4.2025 v 11:09
Vážení přátelé, konečně dozjištěno a naplánováno a plán je následující:
(postupně to tady budu doplňovat, kdyby to někoho zajímalo)

Začátek prázdnin a zatím jsem sám. Později určitě ne, protože později hrozí sněžení a mnohem horší počasí bez naděje na zlepšení.

Co nejlehčí motorka je podmínkou. Výkon nehraje roli, ale je potřeba aby byla spolehlivá.
Je potřeba vzít benzín na 450 kilometrů a je třeba počítat s tím, že to nebude žrát jak na silnici. Osobně vezu 32 lt benzínu na vypečený úseky. Silnice počítám 5lt a mimo 7 lt na 100 km.

(
tady se odkazuju na svý předchozí zkušenosti
dominátor 650 45 koní, karburátor silnice 6 litrů Ural, Kavkaz 8.5 na sto
701 v horách Severního Uralu žrala průměrně 8 litrů a po silnici jsem jel za 5.3 litrů na sto
Tigr 800 - bam, kolyma, pamír silnice 120km/h za 6 litrů a mizerný cesty, co se s tím tak dalo projet, 8.5 litrů na 100
16 koňová 250-ka v Komi v tajze karburátor po silnici 4.8 litrů a v lese šla přes 7 litů na sto

průměrná na 100km samozřejmě

takže bych si nedělal iluze, že třeba takový crf300, nebo jinej fechtl, pojedou za 3,5 litrů mimo asfalt
)

Spaní venku, jídlo venku, bude pršet, bude zima , bláto a kamení. V tom nejhorším případě, ale v tom lepší bude pěkně, sucho, teplo, budeme se hrozně potit a chytat bronz pod polárním sluncem. Počasí je tam značně proměnné a teploty přes den od 4 do 24 stupňů celsia. A asi budou i komáři, hovada a moškary. Ale bude jich jen málo. Medvědi a vlci tam nežijou a domorodci nejsou lidožrouti. Stan a teplý oblečení je nezbytností.

Možná, že se bude potřeba občas dostat přes řeku s cizí pomocí, třeba na nějakým vezděchodu, nebo loďce, ale doufám, že to nebude potřeba. Co pude tak se samozřejmě přejíždí přes ŽD mosty.

Z Pečory do Inty první fáze. Nějak se tam musíme dostat.

Inta. Poslední benzínka, zásoby jídla a odjíždíme na východ pod Uralský hřbet a potom na sever směr Jeleckyj a pak na severo západ Vorkuta. Cesta je nic moc, spíš to jsou různě vyjeté koleje tundrou a místy ani to ne. Brody jako vždy.

Z Jeleckého do Vorkuty, kde je potřeba natankovat benzín, vzít jídlo atp. a potom směr na sever po cestě na Konstantinův kámen, to je rychlovka, ale potom mezi horama Polárního Uralu směrem na Jih k železnici. To už pár dní zabere, protože brody, interesantní jezera, vyhlídky a hlavně mizerný cesty, fakt mizerný. Plno kamení a občas prudký výjezdy.

Podél železnice Vorkuta-Labytnagy vede taková cesta, někdy i víc, kamení, brody, trochu bažin apod. Občas je třeba vyjet na železnici, ale jen občas, když to jinak nepůjde.

Charp, Labytnagy, Jamal a pak se uvidí co dál. Bude čas, zajel bych na pár dní na poloostrov, jen tak se podívat, i když je to jen nekonečná rovina plná bažin. Nic kromě trávy a občasných keříků tam neroste. Ale určitě to je na pár dní zajímavé zpestření.

Takový je plán a měsíc by měl teoreticky stačit a pro srovnání bych asi uvedl, že tohle bude o nějakej ten level vejš, než je celej starej Bam spolu s opuštěným úsekem cesty kostí přes Tomtor.

Naposledy editováno 03.04.2025 11:49:24

1 reakcí na tento příspěvek Pečora-Inta-Vorkuta-KKamen-Jamal přes tajgu, tundru a hory U...

3.4.2025 v 11:25 | Nahoru | #1
Tady je pár ilustračních obrázků co jsem bez dovolení autorů stáhl a použil je tady. Sice jsem jsem tím porušil všechny ženevský konvence i lidská práva dohromady, ale jinak to nešlo.

Některý vypadají děsivě a to jsou jen pouhý fotky, ale ono to v reálu nebude tak hrozný jak to teď vypadá, hlavně na lehký motorce.



Naposledy editováno 05.04.2025 11:24:45

Pečora-Inta-Vorkuta-KKamen-Jamal přes tajgu, tundru a hory U...

3.4.2025 v 19:27 | Nahoru | #2
Zdendo, kdybych se mohl na měsíc odtrhnout z běžného života, tak bych jel hned.

(reakce na) Pečora-Inta-Vorkuta-KKamen-Jamal přes tajgu, tundru a hory U...

4.4.2025 v 12:07 | Nahoru | #3
ZdendaZB> Kde chceš přejet hranice do Ruska? Někde z pobaltí, nebo z Gruzie?

Pečora-Inta-Vorkuta-KKamen-Jamal přes tajgu, tundru a hory U...

4.4.2025 v 16:28 | Nahoru | #4
Krásná idea, moc mimo komfortní zónu, uvidíme se na ČT1, zprávy z fronty...

1 reakcí na tento příspěvek Pečora-Inta-Vorkuta-KKamen-Jamal přes tajgu, tundru a hory U...

4.4.2025 v 18:02 | Nahoru | #5
Tak fronta je úplně jinde než polární Ural, bych řekl.

Přes hranici určitě nepojedu přes Burački, protože tam jezdí autobusy, je tam plno lidí, a protože všichni musí na skenr, tak to šíleně zdržuje. Celníci jsou votrávení a nepříjemní. Raději si zajedu pár kiláků přes Ublinku, tam je to civilizovanější. Tak to zatím vidím. Navíc je to jen hodina cest navíc a za ten klid mi to stojí.

Minulej rok dělali novou celnici, takže byl jeden směr uzavřenej a bylo to peklo, tvrdnuli jsme tam snad 3 hodiny.

https://mapy.cz/turi...=56.5952264&z=10

Naposledy editováno 04.04.2025 23:36:39

(reakce na) Pečora-Inta-Vorkuta-KKamen-Jamal přes tajgu, tundru a hory U...

4.4.2025 v 20:18 | Nahoru | #6
ZdendaZB> Zdendo, už jsis vyřizoval víza? Je to letos v pohodě? Loni jsi psal, že to protahujou, docela...

Pečora-Inta-Vorkuta-KKamen-Jamal přes tajgu, tundru a hory U...

4.4.2025 v 22:48 | Nahoru | #7
Víza, kdepak, ještě je brzo.

Pečora-Inta-Vorkuta-KKamen-Jamal přes tajgu, tundru a hory U...

4.4.2025 v 23:03 | Nahoru | #8
Pořád nevím jak se dostat z Pečory do Inty, protože propustku podél plynovodu nechtějí dát. Takže varianta část po starým zimníku z Pečory, pak najet ilegálně na cestu podél plynovodu, pak zase sjet, objíždět závorový posty a tak nějak se probít. Blbý je, že tam jezdí hlídky, hlídači jsou prej nabroušený a nevrlý. Ale to nám je fuk.

Pak přes pár ŽD mostů, snad tam nikdo nebudou hlídat, minule teda nehlídali.

Nebo vlakem, ale to se zase musí sehnat někdo kdo by to zařídil, protože posílat motorku vlakem v bedně teda nechci kvůli 270km co to je. A jet po náspu 100 km je pekelnej opruz.
Varianta nejrřív jet za Ural a splavit se po řece až jako krajní možnost. Leda by vydatně pršelo a cesty byly nesjízdný, tak bych to jel navopak. Z Vorkuty do Inty a pak řešil co dál.

Ale to jsou detajly, ty se budou řešit podle situace.

Ale k samotný cestě Inta - Vorkuta podél hřbetu. (to je první fáze, hned po nultý, pak bude následovat druhá fáze a to je krosení po Polárním Uralu, ale to mrknu až později)

Inta - Benzínka, Jídlo

90 km Inta - starej lom Pačvož starej trakt, původně kvalitní grejdr, teď už to je po dešti samá kaluž a trochu bláta, ale z mého pohledu to je hodně dobrá cesta protože je více méně tvrdá

290 km Pačvož - Jeleckij, železniční zastávka, malá vesnice na trati Vorkuta - Labytnagy, to není cesta, ale vyjetý koleje tundrou a částečně po kamení v horách

90 Jeleckij - Vorkuta, část po náspu, část tundrou, přes řeku Usu po mostě, je tam hluboko a jde to jen na loďce

v Jeleckým není benzína, ale asi by se tam benzín dal sehnat, takže při nejlepším to je 380 kiláků bez pumpy a obchodů, ani žádná vesnička po cestě není, možná občas nějaký geologové, nebo pasáci jelenů, ale na to se vůbec nedá spolehnout

Nejvypečenější úsek je těch 290 km a po cestě je:
20 větších bahnišť - podle mapy hustě vyjetý koleje roztáhlý do šířky
60 brodů různých velikostí, nějaký malý potůčky 2 metry široký nepočítám

tady je interaktivní mapa, kterou jsem vytvořil, zatím končí u mostu za Jeleckým, protože nevím jak dál, ale už jsem slal mejl místním

jestli to někoho zajímá, nechť se podívá se zoomem a kdo něco podobnýho jel, tak je mu hned jasný, že to bude vydatný a když bude víc pršet tak to bude bahenní masakr a bude se muset asi trochu počkat, protože ty řeky budou neprůjezdný

jídlo beru na tejden, kdyby se něco stalo, tfu, tfu, tfu, nebo se čekalo kvůli dešti
benzín vemu 30 litrů, v Jeleckým seženu když dojde, víc reálně neuvezu a batoh určitě nechci, to je pekelnej vopruz
naviják nevezu, v tundře to nemá cenu, není se za co chytit a velký brody jsou tak dlouhý, že nestačí lano a stejně kolem nic bejt nemusí k zachycení

https://yandex.com/m...urce=constructorLink

modrý brody, fialově bahniště, hnědě most, červeně benzín a jídlo


Takový trochu větší bahniště, ale některý jsou i kilometry dlouhý. A kdo si myslí, že to de objet po louce, tak se mýlí. Tam je to většinou mnohem horší a zaručeně neprůjezdný. Proto všichni jezdí přes bahniště, je to ta "nejjednodušší" cesta.


Naposledy editováno 04.04.2025 23:47:04

Pečora-Inta-Vorkuta-KKamen-Jamal přes tajgu, tundru a hory U...

4.4.2025 v 23:34 | Nahoru | #9
Jedině kvůli tomuhle tam veda ta hajvej. Jinak by do Vorkuty nevedla žádná cesta.

Tohle je kompresorová stanice, ze satelitu pěkně viditelná.




Naposledy editováno 04.04.2025 23:35:45
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak zvýšit sání na EXC [1, 2, 3] KTM EXC 500 Six Days ZdendaZB 67 25.4.2025 v 17:44 ZdendaZB
EXC 500, CRF 300 L coby cestovní st... [1 ... 13, 14] KTM EXC 500 F, Honda CRF 300L, KTM EXC 500 Six Days Eso_Rimmer 392 7.10.2024 v 13:52 ZdendaZB
nové CRF450R versus EXC500 na cesto... [1 ... 4, 5] Honda CRF 450R, KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days ZdendaZB 132 29.9.2024 v 18:43 ZdendaZB
KTM EXC 23 24 jak se liší KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days ZdendaZB 0 5.9.2024 v 20:16 Kohlstein

TOPlist