Téma: Lámající se klíče Honda (NC750X)
28.3.2025 v 13:01
Dneska jsem si byl nechat udělat náhradní klíč k moto, včera se mi zlomil už druhý originál. Zlomí se vždycky buď při otevírání kastlíku/nádrže nebo kufru. Hezky jsem si pokecal s pánem, co ty klíče dělá. Upozornil mě na to, čeho jsem si nevšiml, že totiž do zapalování se zastrčí klíč celý, ale do těch druhých dvou zámků celý nezaleze. K otevření kastlíku nebo nádrže se musí trochu zabrat, klíč se namáhá v nejtenčím místě. Únavová trhlina není vidět a klíč se zlomí nečekaně, jako by zničehonic. První klíč se mi zlomil vloni touhle dobou, po roce odešel do věčných lovišť ten druhý. Takže teďka jezdím s náhradním klíčem a na kroužku mám torzo toho původního, s čipem, abych to vůbec nastartoval.
Dotaz: existuje na to nějaké řešení? Třeba odemykat kastlík a nádrž elektromagnetem apod? Mám dojem, že ani ten náhradní klíč moc dlouho nevydrží, není bohužel z oceli.
Otázka bokem: co přesně je konkrétně u NC750 příčinou vtipů a pohrdání? Jezdí to, brzdí to (mohlo by trochu líp, ale zatím jsem vždycky všechno ubrzdil), i když je fakt, že když jedu s kámošem (KTM ...) stěžuje si, že 90-100 je moc pomalu a že to jeho motorka nemá ráda :)
Dotaz: existuje na to nějaké řešení? Třeba odemykat kastlík a nádrž elektromagnetem apod? Mám dojem, že ani ten náhradní klíč moc dlouho nevydrží, není bohužel z oceli.
Otázka bokem: co přesně je konkrétně u NC750 příčinou vtipů a pohrdání? Jezdí to, brzdí to (mohlo by trochu líp, ale zatím jsem vždycky všechno ubrzdil), i když je fakt, že když jedu s kámošem (KTM ...) stěžuje si, že 90-100 je moc pomalu a že to jeho motorka nemá ráda :)
Otazku bokem bych smazal nebo se tu o svoji motorce dozvis vic, nez chces a o klicku, o kterym se neco dozvedet chces, se nedozvis nic
VIcko nadrze/sedacku je dobry před odemčením primáčknout. Pak jde odemknout o dost lehceji. Teda pokud to má normální víčko nádrže/otvirani sedacky a ne taky nějakej paskvil jako je zbytek.
Naposledy editováno 28.03.2025 13:53:53

VIcko nadrze/sedacku je dobry před odemčením primáčknout. Pak jde odemknout o dost lehceji. Teda pokud to má normální víčko nádrže/otvirani sedacky a ne taky nějakej paskvil jako je zbytek.
Naposledy editováno 28.03.2025 13:53:53
Vybrousil bych si na otevírání schránky/sedla ocelový, klidně jen tu kratší část co je potřeba do zámků mimo zapalování.
NC je motorka na pohodu.
KTM je obvykle taková víc nervózní, nabroušená... Při klidné (řekněme pomalé) jízdě je podtočená a škube sebou. Zase se ale celkově dobře chová v zátěži, o které se ti s NC ani nezdá.
Ani jedno není špatně, jsou to jinak zaměřené stroje...
..kamarád má starší SM-T s LC8 motorem a já zase od něj poslouchám, že se mnou se jede "na spotřebu"
NC je motorka na pohodu.
KTM je obvykle taková víc nervózní, nabroušená... Při klidné (řekněme pomalé) jízdě je podtočená a škube sebou. Zase se ale celkově dobře chová v zátěži, o které se ti s NC ani nezdá.
Ani jedno není špatně, jsou to jinak zaměřené stroje...
..kamarád má starší SM-T s LC8 motorem a já zase od něj poslouchám, že se mnou se jede "na spotřebu"


1 reakcí na tento příspěvek Lámající se klíče Honda (NC750X)
90-100 je na motorce vylozene nebezpecna rychlost. To proste brzdis pomale i kamion.
1 reakcí na tento příspěvek Lámající se klíče Honda (NC750X)
Já tu motorku měl, asi 2 roky (r 17). A klíče byly ok. A to má čip v klíčích? Tak to ani nevím. No, pravda je, že už to nesleduju. Nechal jsem tehdy udělat duplikáty v zámečnictví, mosazný, a jezdil jsem na ně. Ani originální ani kopie nikdy nepraskla. Ty kopie jsem musel nechat dvakrát přebrušovat, zámky byly hodně náročný na přesnost a zprvu to stávkovalo a chodilo ztuha. Do zámků jsem trošku kápnul mazadlo, wd nebo konkor. Ale po druhé korekci u zámečníka v pohodě.
A k té druhé otázce: NC je dobrý a spolehlivý stroj. Nezklame, ale ani nijak "extázově" nenadchne. Určeno pro úplně normální, spotřebitelský ježdění, nenáročná, nežravá a bez řečí udělá vše co ti na očích uvidí. Při základní péči ti bude věrně sloužit třista let. Na kecy se vyser, ty mektalové ti na ní nedali.... Ale - zkus někdy něco jinýho. Něco z jinýho soudku. A věř, že budeš valit bulvy, co svět také nabízí
PS: vlastní zkušenost.
A k té druhé otázce: NC je dobrý a spolehlivý stroj. Nezklame, ale ani nijak "extázově" nenadchne. Určeno pro úplně normální, spotřebitelský ježdění, nenáročná, nežravá a bez řečí udělá vše co ti na očích uvidí. Při základní péči ti bude věrně sloužit třista let. Na kecy se vyser, ty mektalové ti na ní nedali.... Ale - zkus někdy něco jinýho. Něco z jinýho soudku. A věř, že budeš valit bulvy, co svět také nabízí

PS: vlastní zkušenost.
1 reakcí na tento příspěvek Lámající se klíče Honda (NC750X)
zkus vyměnit kamaráda za jiného , s menší motorkou...dejme tomu s KTM 390
1 reakcí na tento příspěvek Lámající se klíče Honda (NC750X)
Ja teda NC7xx povazuju za genialne udelanej stroj pro svuj ucel s dobrym pomerem cena/vykon. Akorat to sedlo, to je teda ocistec.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lámající se klíče Honda (NC750X)
Ok4rm> Zkus pohledat na celosvětových fórech. Nepochybně zjistíš, že je to problém většiny majitelů NC a máš naprostou pravdu. Navrhuji žalovat Hondu.
Nebo, že by byl problém mezi sedlem a řidítky?
Nebo, že by byl problém mezi sedlem a řidítky?
Z originál kľúčov 2014 jeden je zlomený a druhý krivý. Minulý majiteľ dal vyrobiť nový, ale asi sa popozerám po nejakej náhrade, aby som si ho ušetril.
Ževraj mám skúter a nie motorku, mám DCT verziu
, hovoria kamaráti. Ale kto sa na tom previezol, chváli tú pohodu a zvuk originál vyfuku.
Ževraj mám skúter a nie motorku, mám DCT verziu

Na aliexpresu si můžete objednat polotovar kliče, který pak podle originálu vybrousí v každém zámečnictví. Je v něm dokonce i prostor, do kterého se umístí transpondér ze starého zlomeného klíče. Originál klíč mi vydržel 5let. Klíč z Číny po dvou letech nejeví známky toho, že se měl zlomit.
Jinak kámoš má pravdu, 90-100 je moc pomalu. Aby na NCčku 6ka trochu jela, je třeba mít aspoň 4000 otáček, což odpovídá cca 120 km/h na tachometru.
Jinak kámoš má pravdu, 90-100 je moc pomalu. Aby na NCčku 6ka trochu jela, je třeba mít aspoň 4000 otáček, což odpovídá cca 120 km/h na tachometru.
Co s těma klíčema chlapi děláte? Za posledních 40 let jsem měl cca 20 motorek (s klíčkem) od nejrůznějších výrobců - nejčastěji Hondy - a nikdy se mi žádný klíč nezlomil. Nikdy se mi nezlomil ani žádný z klíčů ke kufrům a scghránkám.
Pokud vím, tak to ani nikdy neřešil žádný z mých kamarádů. Jen jsem o tom tu a tam slyšel.
Věřím, že se vám to stalo a máte s tím problémy, Pokud se vám to stává opakovaně, možná by jste měli "přehodnotit" svoje zacházení s klíčkem. Motocyklový klíč není hever....
P.S. Teď jsem si vzpoměl, že vlastně trochu kecám. Jednou se mi vskutku objevila na klíči od skůtru trhlina. Měl jsem je v zadní kapse a sedl jsem si na ně. Musel jsem sehnat kopii.
Naposledy editováno 31.03.2025 10:42:52
Pokud vím, tak to ani nikdy neřešil žádný z mých kamarádů. Jen jsem o tom tu a tam slyšel.
Věřím, že se vám to stalo a máte s tím problémy, Pokud se vám to stává opakovaně, možná by jste měli "přehodnotit" svoje zacházení s klíčkem. Motocyklový klíč není hever....
P.S. Teď jsem si vzpoměl, že vlastně trochu kecám. Jednou se mi vskutku objevila na klíči od skůtru trhlina. Měl jsem je v zadní kapse a sedl jsem si na ně. Musel jsem sehnat kopii.
Naposledy editováno 31.03.2025 10:42:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lámající se klíče Honda (NC750X)
docent> Je to tak. Pán, co mi dělal náhradní klíče, mě upozornil na to, že do zapalování se klíč strká celej, kdežto do kufru a do zámku kastlíku/nádrže jenom částečně. Hned na kraji (nejblíž k rukojeti klíče) je poměrně hluboký zub - nejtenčí místo klíče. Uvědomil jsem si, že při posledním tankování jsem musel trochu víc zabrat. Klíč se musí otočit poměrně daleko, tahá za lankový převod a sedačka spolujezdce, pod kterou je víčko nádrže, má dvě západky. Ta moje NC750 je první model (r.v.2014, registrace 2015) a asi bude potřeba dráhu lanka promazat a možná někde něco dotáhnout nebo povolit. Zkrátka, abych natankoval, musel trochu víc zabrat, za pár dní se klíč zlomil.
Takže ano, je to v podstatě mezi řídítkama a sedačkou, ale mám výmluvu, že jsem si neuvědomil ty podrobnosti.
Takže ano, je to v podstatě mezi řídítkama a sedačkou, ale mám výmluvu, že jsem si neuvědomil ty podrobnosti.
Yura>
Juro, tak to mám podobnou zkušenost. V mém věku nemám potřebu sjíždět divoký terén nebo s někým závodit, takže mně to naprosto vyhovuje. Po autoškole, kde jsem jezdil na Yamaze, která měla jen 180 kilo (starší MT-07 pokud si dobře pamatuju) jsem si vybral tohle. Musí se s tím jinak zacházet než jak jsem si zvykl v autoškole, protože to víc váží, ale zase to nekucká při nízkých otáčkách. Vybíral jsem mezi CFMOTO 650MT a NC750. Obě váží stejně zhruba 220 kilo, ale 650MT mi připadala těžší a sezení vysoko, nepřipadal jsem si na ní jako začátečník moc bezpečně. Kdežto NC750 má níž těžiště a subjektivně mi i sedačka připadá o něco níž, takže se mi na ní dobře sedí a jezdí. Nejvíc to jelo asi 165 nebo 170 tachometrových po dálnici (a žralo to skoro stejně auto s dvoulitrem) a víc bych ani nechtěl, a nejpohodlnější je to tak do těch 120, prostě pohodová jízda bez spěchu. No a když jedu někam sólo mimo město, má to spotřebu skoro srovnatelnou se skútrem, takže manželce vysvětluju, že takhle šetřím za palivo :)
Juro, tak to mám podobnou zkušenost. V mém věku nemám potřebu sjíždět divoký terén nebo s někým závodit, takže mně to naprosto vyhovuje. Po autoškole, kde jsem jezdil na Yamaze, která měla jen 180 kilo (starší MT-07 pokud si dobře pamatuju) jsem si vybral tohle. Musí se s tím jinak zacházet než jak jsem si zvykl v autoškole, protože to víc váží, ale zase to nekucká při nízkých otáčkách. Vybíral jsem mezi CFMOTO 650MT a NC750. Obě váží stejně zhruba 220 kilo, ale 650MT mi připadala těžší a sezení vysoko, nepřipadal jsem si na ní jako začátečník moc bezpečně. Kdežto NC750 má níž těžiště a subjektivně mi i sedačka připadá o něco níž, takže se mi na ní dobře sedí a jezdí. Nejvíc to jelo asi 165 nebo 170 tachometrových po dálnici (a žralo to skoro stejně auto s dvoulitrem) a víc bych ani nechtěl, a nejpohodlnější je to tak do těch 120, prostě pohodová jízda bez spěchu. No a když jedu někam sólo mimo město, má to spotřebu skoro srovnatelnou se skútrem, takže manželce vysvětluju, že takhle šetřím za palivo :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přešití sedla ,pohodlnější [1, 2] Honda NC 750X | stafler | 51 | 13.4.2025 v 13:51 stafler |
Mám kupovat nový řetěz [1, 2] Honda NC750X | Pieluk | 51 | 2.4.2025 v 12:13 docent |
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV | Meny33 | 11 | 26.1.2025 v 07:32 tompas |
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 37 | 17.12.2024 v 14:24 skaza55 |
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 20 | 17.7.2024 v 19:28 Frantadobrota |