paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Regulátor napětí -přemístit
12.2.2025 v 06:30
Doteď jsem jezdil na R6 kde se jsem pořad řešil přehřívání regulátoru napětí, který se špatně chladil a odcházel.Pomohlo až přemístění. Pořídil jsem Cbr 1000 2011 kde koukám, že je umístění (co se týká chlazení) ještě horší. Otázka: preventivně přemístit ? A pokud ano, nemáte nápad kam ho nacpat popř. nedělal jste to někdo? Pokud bych ho dal někam dopředu tak bych potřeboval "prodlužku". Tenkrát jsem si jí vyráběl ale napadlo mě jestli neexistuje něco co by vypadalo kulantně (konektory).

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí -přemístit

12.2.2025 v 08:09 | Nahoru | #1
Co jsem tady v minulosti četl, i u jiných modelů, tak místo přemístění pouze přidali větráček od pc a fertig

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí -přemístit

12.2.2025 v 11:49 | Nahoru | #2
Gahan37> To mi připadá jak "Franto podrž to-ja dojdu pro prachy". Lepší by byl přirozený průchod vzduchu okolo.

(reakce na) Regulátor napětí -přemístit

12.2.2025 v 12:30 | Nahoru | #3
Hašlik> jasny ale zalezi jak je u kterého modelu přizpůsoben průchod vzduchu kapotáží, a pokud to takhle ( s větrákem) funguje x sezon není důvod to nezkusit . Lepší než předělávat a táhnout kabeláž .
Viděl jsem i variantu kdy ten regulátor byl přemístěn do “ volného “ prostotu a přidělán někam na rám.
Nicméně ten ventilátor je jednoduché a funkční řešení.
E: jinak doplním, že jsem osobně na všech svých kapotovanych moto měnil regulator pouze 1x z důvodu , že se vypálil konektor, než že by to přestalo fungovat z důvodu špatného přívodu vzduchu. Jinak vše fungovalo a vše podstatně starší moto než máš Ty.

Naposledy editováno 12.02.2025 13:24:27

(reakce na) Regulátor napětí -přemístit

12.2.2025 v 14:25 | Nahoru | #4
Hašlik> čau, ja osobne som to riešil na dvoch motorkách. Jedna bola Yamaha XT 600Z Tenere, tam bol regler umiestnený veľmi vhodne pod sedačkoua vedľa zvodu, fakt geniálne riešenie, bolo to tzv kurvítko. Po poruche, regler so esbou zobral baterku a čo je horšie, aj programovateľnú riadiacu jednotku v cene motorky. Ešte, šťastie, že mi uznali reklamáciu. Na to, že to bola tá sviňa regler, som prišiel až po namontovaní novej riediacej. Tá sviňa regler studený fungoval, ale po zohriatí prebíjal, hajzel jeden. Druhá motka bola Suzuki GS 750 , tam bol zas reglér vhodne umiestnený pred zadným kolesom, ten zas dobíjal, ale málo. Na XT-čke som to ( regler, ale väčší aj s rebrovaním, z čínskej štvorkolky)) drbol do ľavej schránky a na Suzuki , tiež väčší s rebrovaním asi Ignitech ( kúpený z bazošu) som drbol do pravej schránky. Všetko som ale menil až po poruche, na preventívnu výmenu som príliš lenivý. A ten ventilátor , teda to radšej nekomentujem. Zas viac blbiniek a viac drôtov , teda vecí, ktoré sa môžu posrať. Ale tá výmena bloa už dávno, cca 10 rokov dozadu.

Regulátor napětí -přemístit

16.2.2025 v 21:54 | Nahoru | #5
Cpe se to tam, kde je volný přístup vzduchu, ideálně nápor. Dávám to většinou pod podsedlové plasty. Viděl jsem to i na krku řízení,ale to nebude pro kapotu asi ideální.Taky se to dává dozadu za sedlo,pod krovku. Tu "prodlužku" dělám tak, že nastavím kabel kabel, buď pájením nebo krimpovací spojkou.Každý konektor navíc zvyšuje riziko selhání. Na podzim sem tu měl VFR s poruchou dobíjení. Firemní servis ve Vídni sice sehnal originální regulátor Honda, ale s jiným provedením konektoru. Místo toho aby starý z kabeláže vycvakali a nakrimpovali nový, udělali redukci z nekvalitních konektorů.Samozřejmě se vypálila.Osobně po zkušenostech používám spíš Wago něbo klasickou čokoládu. Když už konektor, tak co nejkvallitnější.Fastony se časem vyhřejí a jde to do kopru.Taky jsem pořídil malý voltmetr na přístrojovku. Pokud se to začne srát, hned to vidím.

Regulátor napětí -přemístit

17.2.2025 v 09:03 | Nahoru | #6
HD to má vyřešený takhle

Regulátor napětí -přemístit

17.2.2025 v 15:08 | Nahoru | #7
V kombinaci s tím krátým blatníkem to znamená vyjíždět jen za sucha

Regulátor napětí -přemístit

17.2.2025 v 17:10 | Nahoru | #8
Nebudeš tomu věřit, ale bordel na to nelítá a voda tomu nevadí (najeto 160.000 km)

Regulátor napětí -přemístit

17.2.2025 v 19:00 | Nahoru | #9
To byla tak trochu nadsázka.. Hodně čoprů to má na podobném místě. Výhodou je opravdu kvalitní chlazení. Pokud se použijí kvalitní konektory nevidím v tom problém.
Naprostá většina závad regulátorů jde na vrub nedostatečnému chlazení nebo nekvalitnímu/poddimenzovanému konektoru.

Regulátor napětí -přemístit

18.2.2025 v 10:39 | Nahoru | #10
Kolega měl problém právě s konektorem. Dostal se tam bordel a zkratoval. Stalo se mu to dvakrát. U třetího konektory zalepil tavnou pistolí a byl klid.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2025, 2024, 24h Le Mans, Spa, ... [1 ... 31, 32] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 954 22.4.2025 v 19:21 IvanDvoutakťák
chladící kapalina Honda CBR 1000RR Fireblade Jan1234567 4 17.3.2025 v 14:22 Jan1234567
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... Ozzy_ 11 27.2.2025 v 18:50 doucha
Ukazatel zařazené rychlosti Honda CBR 1000RR Fireblade Hašlik 3 26.2.2025 v 17:28 dva_hrnce
Honda cbr 1000rr čerpadlo Honda CBR 1000RR Fireblade HamikR 6 2.2.2025 v 10:06 HamikR

TOPlist