Téma: exc500, řetězový kolečko a rozeta - varianty
5.12.2024 v 14:33
Nezkoušel jste někdo laborovat s řetězovým převodem na eixcéčku ?
standardně je vepředu 14z a vzadu 50z

jedná se o přesuny po asfaltu, kdy to na std převod docela točí, takže kdyby se dozadu dala menší rozeta a vepředu se přehazovala třeba 12x15 tak by to bylo asi ideální, mám to tak na 701 a je to super, tam mám teda13x16z a vzadu 49, ale exc má vepředu míň místa na kolečko

podle oka se mi zdá, že by tam vlezla možná 15ka, 16ka je už moc velká, nevleze se do krytu
a naopak, stane se něco, když se tam dá 12ka ? nebude se řetěz nějak brousit o vodítko ?



exc500, řetězový kolečko a rozeta - varianty

12.12.2024 v 09:12 | Nahoru | #1
Gearingcommander.com asi nejlepší pro vypočítalní toho co chceš.

Použilvám to a je to spolehlivá aplikace.

Na 501 mám dva převody
Na blbnutí 13-52
Na občasný ježdění do 120klidný točky
15-48 na záda to jde na trojku plynem a ve 120 netočíš vesmír.
Na předjíždění to vytáhne těch 140 přibližně

Ale ve 140 ta motorka dělá takový brikule že se mi objevuje hnědka na sedle…

1 reakcí na tento příspěvek exc500, řetězový kolečko a rozeta - varianty

13.4.2025 v 21:41 | Nahoru | #2
No já bych potřeboval vzadu jednu rozetu a měnit to jen vepředu, protože tahat kilovou rozetu se mi moc nechce.
Mě se zdá těch 14-50 v takovejch těch ala trialovejch pasážích hrozně rychlý, pořád se spojkuje.

Stačí mi, když ten stroj pojede po dálnici pořád 110 podle gps, víc je zbytečný a pak hrozně fučí a gumy hučí.

A taky jsem nikde nedohledal, jaký jsou optimální otáčky pro motor během jízdy po dálnici, když se jede těch 100-110.
Jestli je lepší jet na nižší otáčky, třeba 4000 nebo je lepší jet na 4600 otáček. A co na to spotřeba ?

Naposledy editováno 13.04.2025 21:48:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) exc500, řetězový kolečko a rozeta - varianty

16.4.2025 v 07:20 | Nahoru | #3

ZdendaZB píše: No já bych potřeboval vzadu jednu rozetu a měnit to jen vepředu, protože tahat kilovou rozetu se mi moc nechce.


Ale to není jen o rozetě, je to i o řetězu. Když máš dejme tomu rozetu 44z a dáš 47z musíš vyměnit i řetěz. Ty články budou chybět a na napínácích to nevyšteluješ.

Povídej nám tady chvilku pohádku jak větrem a deštěm ošlehaný motorkář jako ty nikdy nelaboroval s koncovým převodem Jak nikdy nenamontoval větší rozetu a nevyšel mu řetěz.

Pro tvůj specifický případ je jediné možné řešení o zub menší primární kolečko do kapsy a na motorce komplet nová řetězová sada před cestou. Nová z toho důvodu, protože cestou tam po cca 2000km se ti řetěz vytáhne a když tam potom ještě nahodíš o zub menší kolečko aby jsi měl prostor na napínácích posunout kolo více dozadu.

Převodový poměr si musíš vychytat sám. Naložit na motorku stejnou zátěž s jakou budeš vyrážet na cestu a odzkoušet si kolik ti motor bude v požadované rychlostí točit. Jestli když nasadíš rozetu do rychla bude mít ve vysoké cestovní rychlosti pořád ještě dostatek síly rozumě zrychlit pro předjídění. A zároveň aby ti zvolený cestovní převodový poměr umožnil jízdu terénem když nandáš o zub menší pastorek.

Příklad: cestovní 14-47 bude na silnici OK ale v terénu 13-47 moc rychlé. Takže budeš pokud budeš trvat na "teréní pomalosti" budeš vyrážet s kompromisní 14-49 která ti umožní použitelnou teréní 13-49.

Naposledy editováno 16.04.2025 07:36:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) exc500, řetězový kolečko a rozeta - varianty

16.4.2025 v 07:22 | Nahoru | #4
Morozko> proto pise, ze chce menit kolecka vepredu - tam se pohybujes v rozpeti 2 zubu, to kousne jedna delka retezu...

muze jet teren 13z a asfalt 15z ... behem 2tis nebude retezu ani koleckum nic... to najedu na alu rozete a nepoznam na ni opotrebeni...

Naposledy editováno 16.04.2025 07:23:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) exc500, řetězový kolečko a rozeta - varianty

16.4.2025 v 07:40 | Nahoru | #5
assassin>
Dávat menší pastorek více jak o jeden zub znamená nadměrné opotřebení lízátka na kyvce.
Jestli se tam ale bezpečně (tím myslím aby nechytal o karter či ovládání spojky) vleze o zub větší má samozřejmě možnosti nalezení správného poměru mnohem širší.

Jen si musí doma vyzkoušet že mu štelováky dovolí dostatečně posunout kolo dozadu když dá z 15z na 13z.

Naposledy editováno 16.04.2025 07:45:58

(reakce na) exc500, řetězový kolečko a rozeta - varianty

16.4.2025 v 07:44 | Nahoru | #6
Morozko> u ktm je myslim 13-14-15 primo originalni dil. u ostrych jsou lizatka a voditka spotrebak...

1 reakcí na tento příspěvek exc500, řetězový kolečko a rozeta - varianty

16.4.2025 v 10:39 | Nahoru | #7
Na 701 mám vepředu 13 mimo asfalt, 16 na asfalt, vzadu 49 a pobere to napínání řetězu. Řetěz nezkracuju ani neprodlužuju.
S tou 13 kou mám najeto x tisíc km a vodítko budu měnit před další cestou . Celkově má motorka najeto 45 tisíc na to originál vodítko.

Někdo mi říkal, že dává dopředu na EXC 12 zubů do lesa a v pohodě, ale to bylo v době, kdy jsem tu motorku neřešil a už ani nevím kdo to byl.

S originál převodam 14-50 točí motorka ve 110 asi 4600 otáček. Kdybych dal vepředu13 zubů tak pojedu po silnici na 5000 otáček. Nevím jestli by to motoru nějak vadilo, kvůli opotřebení a spotřebě. Pak bych to ještě víc mohl zpomalit do terénu, což potřebuju.

(reakce na) exc500, řetězový kolečko a rozeta - varianty

16.4.2025 v 10:58 | Nahoru | #8
ZdendaZB> Já mám na KTM 14z a 12z(ta 12z byla v příbalu). Rozdíl v maximálce je nějakých 25-30km/hod. a je to hodně poznat jestli ti jede po cestě 70km/hod nebo 100km/hod.
V terénu ale o poznání měně spojkuji a má to celkově pro mě pozitivní vliv na ovládání v malých rychlostech. Je ale poznat že ta 14z je pro ten motor udělaná a 12z je tuning, i když je to přímo fabrický příbal.

1 reakcí na tento příspěvek exc500, řetězový kolečko a rozeta - varianty

16.4.2025 v 14:16 | Nahoru | #9
Takže ta 12 zubů funguje dobře, nic se tam nejěk znatelně nedře ? Kolik máš zubů vzadu ?

Já měl teda v příbalu 14z, asi omylem dali stejný kolečko.

Potřebuju to co nejvíc zpomalit, hlavně při jízdě řekou po kluzkjech kamenech, nebo v bažinách kde jsou v cestě klacky.

Naposledy editováno 16.04.2025 14:17:59

(reakce na) exc500, řetězový kolečko a rozeta - varianty

17.4.2025 v 07:44 | Nahoru | #10
ZdendaZB> Rozeta je standardních továrních 46z. Řetěz běží po lízátku v podstatě pořád, ale nějaké extra opotřebení nepozoruji. S primárním kolečkem se ještě mění i to bezpečnostní vodítko(půlměsíc) co leží ve středu řetězu a chrání karter a ovládání spojky při případném přetržení řetězu.

exc500, řetězový kolečko a rozeta - varianty

17.4.2025 v 19:34 | Nahoru | #11
já mám vzadu z výroby 50 zubů teda. Asi to má jinak převody.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zkušenosti s 500EXC KTM EXC 500 F Propiska7 27 25.4.2025 v 09:18 ZdendaZB
WR250F x EXC500 hlučnost, vibrace Yamaha WR 250F, KTM EXC 500 F ZdendaZB 15 13.4.2025 v 21:37 ZdendaZB
EXC 500, CRF 300 L coby cestovní st... [1 ... 13, 14] KTM EXC 500 F, Honda CRF 300L, KTM EXC 500 Six Days Eso_Rimmer 392 7.10.2024 v 13:52 ZdendaZB
TET Srbsko KTM EXC 500 F erbe 5 6.10.2024 v 09:43 erbe
nové CRF450R versus EXC500 na cesto... [1 ... 4, 5] Honda CRF 450R, KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days ZdendaZB 132 29.9.2024 v 18:43 ZdendaZB

TOPlist