Chystám se koupit Yamahu TT600E r.v 2002, takže jednu z posledních. Mám řidičák skupiny A2 . Trochu jsem hledal a zjistil, že někdo řešil, že když měla moto váhu 140kg a ne jako jiné modely TT 160kg, tak vychází vyšší poměr výkon/ hmotnost a tudíž by mi oprávnění nestačilo. Ve Velkém TP ten poměr nikde psaný není, v malém TP je prázdná kolonka na něj.
jediný údaj co vyčtu je tam, že má 30kW. Poradíte mi, kdo by mi posvětil, že to problém není.
Děkuji a pěkné ráno,
Diky vsem za reakce. Bohuzel mam smulu. Ale nevadi. Rozsireni stoji 7500 a jde jen o jizdy pri treningu a pak zaverecne s komisarem. Takze neni o cem a jdu do toho.
Naposledy editováno 02.09.2024 17:59:12
1 reakcí na tento příspěvek Poměr výkon/hmotnost možný problém při sk A2

A Řešit to tak, že objíždět okres dokud nenarazim na policejní hlídku a tam se uvidí, na to nemam koule

1 reakcí na tento příspěvek Poměr výkon/hmotnost možný problém při sk A2
(Do skupiny) "A2 jsou "zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg , které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem "
Splňuješ/nesplňuješ? Máš odpověď.
Edit: hrubka
Naposledy editováno 02.09.2024 07:43:46
2 reakcí na tento příspěvek Poměr výkon/hmotnost možný problém při sk A2
Já jsem tohle taky řešil u DR-Z 400 a nedohledal jsem jednoznačnou odpověď. V techničáku jsem poměr neměl napsaný, tak jsem normálně jezdil, ale nikdy mě nikdo nekontroloval.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poměr výkon/hmotnost možný problém při sk A2
Definici toho zákonu jsem četl a právě z toho nejsem chytrej,
Naposledy editováno 02.09.2024 09:33:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poměr výkon/hmotnost možný problém při sk A2
Provozní se nepoužívá protože je nejnižší, ale protože je to hmotnost motocyklu schválená k provozu na pozemních komunikacích dle homologace.
Pokud jde o tu druhou: výkon máš v techničáku, hmotnost máš taky v techničáku. Zbytek je dělení. Pokud je výsledek dělení v zákonném rozpětí, splňuješ podmínky pro A2, pokud není, nejsi v A2. Zákon ti dokonce říká, jak máš dělit, a to výkon hmotností.
Pokud je to co píšeš výše pravda (140kg a 30 kW) vydělíš třicet stořtyřiceti. Pak ti něco vyjde. Pokud je to méně nebo rovno 0,2, je to A2, pokud je to více, není to A2.
Nikdo po tobě samozřejmě nemůže chtít to počítat, ale ty taky potom nemůžeš chtít, aby ti nezakázali řídit, protože budeš řídit motorku, na kterou nemáš oprávnění, nedali ti pokutu apod.
A po tom řidiči osobáku, co ti vjede do cesty i když máš přednost a rozmázne tě po kapotě taky přece nikdo nemůže chtít, aby se naučil dopravní předpisy, díval se na značky, nebo je dodržoval, protože on tam vjet chtěl stejně moc, jako ty chceš řídit motorku s poměrem výkonu a hmotnosti zřejmě nad tvoje řidičské oprávnění.
1 reakcí na tento příspěvek Poměr výkon/hmotnost možný problém při sk A2

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poměr výkon/hmotnost možný problém při sk A2
CloudJumper píše: lammerCZ> Ano, jednu z podmínek splňuješ.
Provozní se nepoužívá protože je nejnižší, ale protože je to hmotnost motocyklu schválená k provozu na pozemních komunikacích dle homologace.
Pokud jde o tu druhou: výkon máš v techničáku, hmotnost máš taky v techničáku. Zbytek je dělení. Pokud je výsledek dělení v zákonném rozpětí, splňuješ podmínky pro A2, pokud není, nejsi v A2. Zákon ti dokonce říká, jak máš dělit, a to výkon hmotností.
Me by zajimalo, kde jsi vzal, ze se pouziva provozni hmotnost, protoze...
citace par zakonu a vyhlasek:
Provozní hmotností vozidla se podle české vyhlášky č. 341/2002 Sb. (zrušena vyhláškou č. 341/2014 Sb. ) rozuměla hmotnost nenaloženého vozidla s karoserií a se spojovacím zařízením (jen u tažných vozidel) v pohotovostním stavu.
Od roku 2015 se podle vyhlášky č. 341/2014 Sb. hmotností v provozním stavu rozumí u motorových vozidel hmotnost vozidla, jehož palivová nádrž se naplní alespoň na 90 % svého objemu, včetně hmotnosti řidiče, paliva a kapalin, vybaveného standardním vybavením podle specifikací výrobce, a jsou-li součástí vybavení, i hmotnost karosérie, kabiny, spojovacího zařízení a náhradního kola, jakož i nářadí.
Ten paragraf 80a nezminuje jaka hmotnost. Jestli ono nebude vyhradne zalezet na tom jak se ta baba na evidenci vozidel pri registraci vyspala a jaky pomer napise do technicaku/registru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poměr výkon/hmotnost možný problém při sk A2
No ta provozní hmotnost se přímo nabízí. V TP jsou uvedeny pouze provozní hmotnost a maximální hmotnost. Pak už jen zatížení náprav. V manuálu mám sice ještě uvedenou suchou hmotnost bez náplní, ale ta v TP a v registru není.
Takže logicky by se mělo v případě propočtu kW/kg jednat o provozní hmotnost zapsanou v TP čili i v registru vozidel. A brát v tomto případě v úvahu ještě hmotnost řidiče je celkem logicky blbost.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poměr výkon/hmotnost možný problém při sk A2
A nebo se možná neposuzuje to co je na motorce, kdo na ní sedí, co všechno uveze a co všechno se na ní smí/může namontovat, ale posuzuje se motorka samotná, a to podle údajů zapsaných v oficiální listině pojmenované Osvědčení o registraci vozidla, jinak známé jako Velký technický průkaz, která je výsledkem normovaného homologačního procesu se stejnými pravidly. Tam někdo zapsal jak je motorka těžká a jaký má výkon, aby trolové nevymýšleli kolik do motorky nalít benzínu, aby byla ještě A2.
Radik55 píše: DrDNA01>
No ta provozní hmotnost se přímo nabízí. V TP jsou uvedeny pouze provozní hmotnost a maximální hmotnost. Pak už jen zatížení náprav. V manuálu mám sice ještě uvedenou suchou hmotnost bez náplní, ale ta v TP a v registru není.
Takže logicky by se mělo v případě propočtu kW/kg jednat o provozní hmotnost zapsanou v TP čili i v registru vozidel. A brát v tomto případě v úvahu ještě hmotnost řidiče je celkem logicky blbost.
Proto rikam,ze bernou minci je to, co tam urednik napsal. A zjevne se u par TT600E urednikum podarilo napsat do kolonky provozni hmotnosti tu suchou. Jinak by toto tema nevzniklo. On by to clovek asi ve spravnim rizeni vyhral, pripadne u spravniho soudu. Ale tam by to chtel brat jen silenec. Lepe je se tomu vyhnout a od prodejcu motorek si nechat pred navstenou poslat udaj z technicaku.
CloudJumper píše: DrDNA01> Máš pravdu, posuzuje se hmotnost s aktuálně sedící osobou na motorce (bez batohu, ale s oblečením! A max jedna lahev s vodou, ale maximálně 0,75 litru! A oblečení musí být předepsaná výstroj, ne jen podprda! A helma musí mít přesně 1912 gramů, a nesmí to být měřeno do jedné hodiny po obědě, aby metodika fungovala!). Proto motorka, může být A2 pokud na ní sedí tlustý chlap a A1 když na ní sedí mladá štíhlá holka!
A nebo se možná neposuzuje to co je na motorce, kdo na ní sedí, co všechno uveze a co všechno se na ní smí/může namontovat, ale posuzuje se motorka samotná, a to podle údajů zapsaných v oficiální listině pojmenované Osvědčení o registraci vozidla, jinak známé jako Velký technický průkaz, která je výsledkem normovaného homologačního procesu se stejnými pravidly. Tam někdo zapsal jak je motorka těžká a jaký má výkon, aby trolové nevymýšleli kolik do motorky nalít benzínu, aby byla ještě A2.
Jsi Tatar, nebo jen nemas trpelivost cist? Ja Ti jen citoval paragrafy ze zakona. Ja si to o tom ridici nevymyslel. To se obrat na jinou adresu.

U aut je to pro úřední potřeby úplně naopak, včetně paliva a k tomu přidat 75 kg na řidiče.
U elektro-motorky je provozní hmotnost bez baterie.
Teď už stačí jen počkat si na to číslo, které je v registru vozidel.

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha TT600R plasty Yamaha TT 600 R, Yamaha TT 600 S, Yamaha TT 600 E, Y... | pavol123 | 1 | 1.8.2024 v 09:46 Gahan37 |
Yamaha TT 600 řidičák Yamaha TT 600 E | Tomek1 | 15 | 28.3.2024 v 00:07 Zerog |
Albáie - začátek května Yamaha TT 600 E | HTB | 10 | 10.5.2023 v 21:02 Ládínek. |
Cestovní kufry Yamaha TT 600 E | Zoltan1 | 1 | 2.11.2021 v 22:36 stnd |
Zadní stupačky na TT 600 E Yamaha TT 600 E | Zoltan1 | 1 | 30.7.2021 v 15:29 milonovo |