2 reakcí na tento příspěvek Motorka A2 - otevřít nebo prodat a koupit jinou
To, že si udělá i papíry na velké A, ještě neznamená, že hned ten den se přestoupí na silnější. Ale už mě prostě napadla úvaha, jak to jednou řešit (jestli na příští nebo další sezónu se teprve uvidí). Je to totiž moc fajn motorka a taky se na ní rád svezu.
Takže dotaz je spíš obecný. Zda je nebo není blbost otevírat Z900 35kW na 70kW s ohledem na další prodej za nějakou 1-2-3 sezóny?
Jen doplním, možná to někoho trochu uklidní, ale jak krosku, tak Z900 si z podstatné části financoval sám.

Není to náhodou blokované jen zarážkou na plynu a pinem v ECU? Pak je odblokování na 5 minut a na papíry se můžeš vykašlat. Před prodejem to zase během 5ti minut vrátíš zpět.
Naposledy editováno 09.07.2024 13:05:36
e: zelí mě předběhl s kratší verzí

Naposledy editováno 09.07.2024 13:16:32

Někdy se tu řeší podstatném věci, občas hovadiny jako tato

1 reakcí na tento příspěvek Motorka A2 - otevřít nebo prodat a koupit jinou
Aspoň jsem si utřídil myšlenky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka A2 - otevřít nebo prodat a koupit jinou
zahadnytajemny píše:
Vzhledem k synovi s A2 jsme před minulou sezónou koupili Kawasaki Z900 2020 70kW, reálně i papírově staženou na A2 35kW (doporučuji)
. ...je s ní spokojený a výkon by mu stačil (dle testů a grafů výkonu je motor naladěný podobně jako u verze RS, tj. víc na spodek a střed, výkon i točivý moment nastupují dřív a do cca 7 tis. otáček jede líp než plnotučná verze 92 kW, která je pak lepší od 7 tis. nahoru).
Je to super motorka.
Nechápu jak se může někdo nechat zlákat ke koupi. Takhle veliký motor (948ccm) 2x seškrcený na výkonu (z 92kw na 70kw a následně na 35kw). Neškrcený motor má 35kw v asi 5000ot/min. a max. výkon ve dvojnásobných ot. Jak se vypořádává motor přidušený na 1/3 výkonu s celou tou hmotou kterou musí utočit? Neškrcený motor se v těch 5000ot/min teprve nadechuje k práci a tady už je hotovo. Co se vlasně děje v té druhé půlce rozsahu otáček u 35kw motoru? To se to dál jen tak bez užitku převaluje?
A to všechno při dospělé váze 212kg.
Kdyby měl mladej na A2 Z300 která je o 45kg lehčí, nebo nějakou jinou neškrcenou 35kw kde se využívá motor v plném rozsahu asi by mu to dalo víc.
Bude stačít když se sveze na nějaké 55kw 700ccm které chodí motor bez omezení a je o 25kg lehčí. Odkopne ti tohohle invalidu(Z900 35kw) hodně daleko.
Prodej nebude tak růžový jak si maluješ, lidí co bude chtí koupit takhle dodrbanou motorku se moc nenajde. Hodně bude záležet jakou nasadíš cenovku. Já bych to nechal otevřít na plnotučných 92kw. Pokud to nepůjde, pomáhej pánbůh při prodeji.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka A2 - otevřít nebo prodat a koupit jinou
a pak dlouhy odstavec kde vysvetlujes jak se na 35kW neda jezdit... on ale evidentne na tom jezdi a ted se uplne nechysta kupovat motorku skrcenou na 35kW ale otevrit plny vykon

zahadnytajemny: jestli to dobre chapu, je to jen o penezich. prodat skrcenou a koupit jinou vs odskrtit tuhle a casem koupit jinou.... a zkoumas co te vyjde levneji. obavam se, ze v tohle nikdo nedokaze odhadnout... na prachy bych se vykaslal a spis vybiral ktera moznost vam udela vetsi radost...
hypoteticky se bavime max tak o nizsich desitkach tisic prodelku nebo vydelku... kvuli tomu si myslim nema smysl komplikovat zivot...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka A2 - otevřít nebo prodat a koupit jinou
assassin píše: bazin.>dodrbana motorka? myslis jako to skrceni co sam majitel pise, ze je v kawasaki otazka 6tis kc?
Ano, dodrbaná myslím seškrcená. A pokud jsem to dobře pochopil tak to otevření za 6 litrů je na 70kw, né na plnotučných 92kw.a pak dlouhy odstavec kde vysvetlujes jak se na 35kW neda jezdit... on ale evidentne na tom jezdi a ted se uplne nechysta kupovat motorku skrcenou na 35kW ale otevrit plny vykon
Ne ne, nevysvětluji jak se nedá jezdít, píšu že jakmile zkusí neškrcenou motorku tohohle invalidu už chtít nebude.Manipulace s 212kg těžkou motorkou, která má sportovní charakter tj. více váhy vepředu není zrovna jednoduché. A když se mu dostane do ruky třeba MT-09 která je o 20kg lehčí a je udělaná po motárdovsku, tj. váha motorky více uprostřed (není tak těžká na předku při manipulaci) bude chtít Z900 otevřít, nebo rovnou vyměnit.
Záleží jestli ho bude víc bavit ta lehce sportovní pozice Z900 nebo mu víc sedne motardovský posed MT-07,09.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka A2 - otevřít nebo prodat a koupit jinou
srovnavat skrcenou z900 a neskrcenou mt09 .. to asi neni uplne fer ne? pokud chces srovnavat 35kW ve skrcene z900 s necim co ma 35kW v serii tak uz se taky muzes dostat do stavu, ze ten rozdil ve hmotnosti neni tak velky (35kW motorky jsou casto rozpoctove stroje kde se setri technologiema a materialama + horsi komponenty) takze se muze stat, ze seskrcena draha motorka bude fungovat lip nez neskrcena levna...
Srovnávám proto, protože ta realita přijde s rozšířením A2 na A. Takže to fér je.
Už nebude důvod omezovat se na 35kw. A že je doma velká motorka skrouhnutá na 35kw? Tak ať si ji fotr nechá když ho to na ní baví.
A už vůbec se zde nebudu pouštět do úvah o kvalitách Z900 vs. rozpočtové motorky. Z mého pohledu je blbost osekat motorku na 1/3 výkonu jen kvůli tomu aby šla uspokojit legislativa A2.
Pro tuhle kategorii řidičáku jsou zde motorky s výkonem bez stahování a kvalita, na kterou zde narážíš, tu si dnes už můžeš bez problému dopřát jakou ti šrajtofle dovolí. Je i v A2, nemusíš kvůli tomu do A a sekat jim výkon.
Naposledy editováno 11.07.2024 14:18:18
2 reakcí na tento příspěvek Motorka A2 - otevřít nebo prodat a koupit jinou
Pánové, těžko se vysvětluje pocit z motorky, pokud jste ji nevyzkoušeli. Velmi, dlouho a poctivě jsme vybírali a zkoušeli, jakou motorku na A2. Co tady nezaznělo. protože to nebylo podstatné, tak máme ještě i Hondu CBR 500R, 2019, krosku 140 cm3, já V-Strom 650. Takže motorky střídáme dle momentální chuti. Proto i ten synův menší nájezd na Z. Syn samozřejmě nemůže Stromka kvůli řidičáku. Jezdí CBR 500r i Z900. První byla Honda, pak jsme přikoupili Z. Právě protože každá je jiná, dvouválec vs čtyřválec, kapota vs naháč... atd. Pokud na toto Z900 sedne někdo, kdo nemá zkušenost s plnou Z900 nebo jezdí hlavě jen silné motorky, nevěří, že má motorka jen 35kW. Zátah, podvozek, brzdy...pocit velké, dospělé motorky zůstali. Z krouťáku 91 Nm (verze 70kW) má 77 už v 3300 otáčkách to stále až do cca 7000 otáček. Viz testy a grafy výkonu. I verze 70kW má o něco lepší hodnoty výkonu i krouťáku do cca 7000 otáček, pak je na tom naopak lépe plnotučná verze 92kW. Např. dle testu známého moto serveru 1000PS, kde testovali všechny 3 verze, si jeden z redaktorů, který si nevšimnul předem, kterou motorku a verzi testuje, spletl na testu okreskových tratí verze a myslel si pocitově, že místo na 70 jede na 92. Na těchto tratích hodnotili redaktoři výkonově 70 jako lepší. Honda CBR500R v porovnání se Z900 35kW je lehčí, mrštnější, hodnější a mírnější na plynu, ale slabší brzdy i podvozek, citelně menší krouťák, podobně rychlá. Taky ovšem přesně poloviční spotřeba.
A ještě jeden fakt proti argumentům bazin. Od roku 2021 je ve Švýcarsku (možná je to i ve více zemích) změna pravidel řidičáku. Za žádných věkových okolností si tam už nejde udělat rovnou řidičák A, ale vždy musíš jít přes několik let (asi 2 roky) A2. Takže i 30cátník musí nejdříve sedlat do 35 kW. A právě Z900 ve verzi 70/35kW je tam nejprodávanější v kategorii. Asi i z těchto důvodů čím dál víc výrobců začalo dělat i verze 70/35 jako např. Suzuki GSX S-950 nebo MT-09.
Asi tolik k doplnění.
Naposledy editováno 11.07.2024 19:03:39
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka A2 - otevřít nebo prodat a koupit jinou
zahadnytajemny píše: bazin. výše říká hlouposti.
Zátah, podvozek, brzdy...pocit velké, dospělé motorky zůstali.
Z krouťáku 91 Nm (verze 70kW) má 77 už v 3300 otáčkách to stále až do cca 7000 otáček. Viz testy a grafy výkonu. I verze 70kW má o něco lepší hodnoty výkonu i krouťáku do cca 7000 otáček, pak je na tom naopak lépe plnotučná verze 92kW.
Proč se oháníš hodnotami 70kw vs. 92kw. Řeší se zde 35kw.
Já jsem například nebyl schopen najít údaje o výkonu a krouťáku 35kw verze, ani na oficiálním webu nejsou. Je tam jen zmínka že 70kw jede stáhnout na A2 35kw, a jinak veškerá specifikace jen 70kw. Natož najít k 35kw graf výkonu a krouťáku.
bazin. píše: Proč se oháníš hodnotami 70kw vs. 92kw. Řeší se zde 35kw.
Já jsem například nebyl schopen najít údaje o výkonu a krouťáku 35kw verze, ani na oficiálním webu nejsou. Je tam jen zmínka že 70kw jede stáhnout na A2 35kw, a jinak veškerá specifikace jen 70kw. Natož najít k 35kw graf výkonu a krouťáku.
Chce to hledat na netu, youtube...je toho plno.
např.
https://www.1000ps.d...d-48-ps-im-vergleich
Krouťák se srovnávat dá a hraje podstatnou roli. Verze 92kW má 98/7700, verze 70kW má 91/6500, verze 35kW má 77/3300 až do cca 7000.
A pro srovnání krouťák CBR500R je 43Nm/6500.
Naposledy editováno 11.07.2024 19:03:06
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
A2 první motorka Yamaha MT-07, Kawasaki Z900 | patrikos04 | 6 | 20.3.2025 v 08:06 TomasRA |
Kawasaki Z900 2025 Kawasaki Z900 | zahadnytajemny | 11 | 3.11.2024 v 14:43 Grizzly_Luboš |
Chyba power KTRC Kawa Z900 2020 Kawasaki Z900 | Bongo9915 | 8 | 16.9.2024 v 22:35 Jirrri |
Svody Z900 Kawasaki Z900 | Zint0x | 1 | 16.9.2024 v 22:25 mireknemet |
pneu Michelin Road 5 vs 6 Kawasaki Z900 | zahadnytajemny | 8 | 10.9.2024 v 21:04 motodiag |