Téma: Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní brzdu
2.6.2024 v 20:20
Před x roky se tady někdo ptal na hydraulickou spojku místo lanka. Na motoru je váleček, který tahá za lanko a to za páku spojky v motoru. Takže se nahradí jen vedení.
Neřešte cenu a nesrovnávejte to se silniční motorkou, nebo endurem, kde se moc nespojkuje.

Nikde jsem ale nenašel, jestli tahle úprava znatelně pomohla při spojkování. Nechápu proč to tady jde tak ztuha, přestože jsme bowden několik roků starý, prolili olejem. Třeba na mý hq701 je hydraulika, na crf300 je lanko a jde jen o trochu tužší než moje hydraulická. Tady je to znatelně horší a když se jezdí v lese takovej lehčí trial tak za chvíli docela bolí ruka.

Klidně napište sz.

Naposledy editováno 03.06.2024 16:17:38
Předchozí
1 2
Následující

Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

2.6.2024 v 20:25 | Nahoru | #1
Nějaké povídání o tom bylo na www dr-650.com

Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

2.6.2024 v 20:39 | Nahoru | #2
Čau, k tomu zťaženiu vypínania dochádza aj opotrebením vypínacieho mechanizmu a lamiel. Tým sa páka mechanizmu priblíži k dorazu bovdenu. Lanko s vypínacou pákou musí zvierať ostrý uhol a pri vypínaní sa mení na pravý. Ak sa s pravéhop uhlu mení už na tupý uhol tak to je zle, vtedy je tá sila na spojkovej páčke veľká. Na niektorých motorkách sa dá páka prestaviť na tisíchrane. Niekde sa tá páka dá prestaviť na to určenou skrutkou na vypínacom mechanizme. Dotiahnutím skrutky sa páka vzdiali od dorazu bovdenu a tým napravíš opotrebenie a otlačenie vypínacieho mechanizmu. A ešte jedna vec, preliatie starého lanka olejom nepomôže, lepšie je kúpiť lanko nové s teflónom vo vnútri. Držím palce pri riešení problému.

Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

3.6.2024 v 15:03 | Nahoru | #3
Zkusím teda nejdřív vyměnit ten Bowden než se pustím do hydrauliky. A je jedno jaký nebo jsou nějaký lepší horší ? Předpokládám že to chce asi koupit hotový komplet s lankem.

Po hodině spojkování už necítím ruku

Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

3.6.2024 v 15:23 | Nahoru | #4
Jeste existuji tady tyto prepakovani. Prodlouzi to sice chod, ale zlehci to spojku. Jen je to treba zkusit, jestli bude pak rozsah dostatecny (bude spojka rozepinat a nebude klouzat)..

1 reakcí na tento příspěvek Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

3.6.2024 v 15:28 | Nahoru | #5
Mechanicky prodlouženej chod páčky raději ne, to by se pak špatně držel plyn současně se spojkou. Jak by byla páka oddálená.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

3.6.2024 v 15:37 | Nahoru | #6

ZdendaZB píše: Mechanicky prodlouženej chod páčky raději ne, to by se pak špatně držel plyn současně se spojkou. Jak by byla páka oddálená.



Ty mas spojku na prave ruce?

IMHO ale dopadnes s hydraulikou stejne. Musel bys zvolit hydraulicky prevod 1:1 (stejny prumer pistku u master jako slave) a stejny pivot point, jako mas na mechanicke pacce. A zvlast u tech cinskych slave valecku z polska nebo ali jsem nikde prumer pistku nevidel udavat. A teda ani u znackove Magury to nikde nevidim ..

Naposledy editováno 03.06.2024 15:39:02

(reakce na) Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

3.6.2024 v 16:10 | Nahoru | #7
DrDNA01> To byl vtip. U plynu mám brzdu

Klidně bych koupil i něco značkového dražšího. Díval jsem se a ty levný čínský výroby a nikdo nikde to nepochválil.
Podle mě by hydraulika i při stejném převodu měla jít lehčeji. Není tam odpor lanka v bowdenu.

Klidně bych tam dal i Maguru, páč na tom jezdí i kolegyně a ta už je hotová za půl hodiny, při lesním trialu.

A teď jsem se díval, že za origo bowden s lankem chtějí snad 1200,- !

Naposledy editováno 03.06.2024 16:16:20

Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

3.6.2024 v 16:19 | Nahoru | #8
A nezkoušel jste někdo taky někdo přídavnou ruční brzdu, co brzdí zároveň zadní kolo ? Byla to extra páčka u spojky propojená s hydraulikou zadní brzdy.
S přední brzdou to nemělo nic společnýho.

Naposledy editováno 03.06.2024 16:19:19

Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

3.6.2024 v 18:07 | Nahoru | #9
Dával jsem Maguru Hymec na taťkovo Čízu enduro/motokros a oproti originálu to je nebe a dudy - na origo jsi za chvíli necítil ruku, s Magurou spojkuješ jedním prstem celej den. Pokud nemáš nějaký speciál, kde by byl výrazně jiný chod páčky u spojky, tak to bude fungovat. Jen si musíš oměřit a správně zvolit délku té tyčky z hydraulického válce.

Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

3.6.2024 v 20:05 | Nahoru | #10
https://www.clake.com.au/onelightclutch/

Funguje to, ale je to narocne na nastaveni… zvlast pro cloveka co neni zrovna technickej talent…

4 reakcí na tento příspěvek Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

3.6.2024 v 20:21 | Nahoru | #11
Milfordoj - hele motor vod suzuki dr200 mi připadá jako úplně normální, ale jak ověřit, jestli by to s tou magurou chodilo ?

Assassin - díval jsem se na ten onelightclutch a je to přes 12 tisíc, to už je celkem dost

(reakce na) Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

3.6.2024 v 21:32 | Nahoru | #12
ZdendaZB> čau, a čítal si ten môj elaborát v príspevku č.2 o mechanike? Lebo tú výmenu za nové lanko som písal až na koniec. Na Parts Depot som našiel, že má tú vypínaciu páčku na tisíchrane, teda DR 200, neviem, ako to má Beta. Možno by stačilo len tú spojku nastaviť ako som písal.

Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

3.6.2024 v 21:49 | Nahoru | #13
Krokoš - já to samozřejmě zkusím nejdřív nastavit, ale kdyby se to nepovedlo, tak ať mám možnost něčím to nahradit
ta beta je ďáblovo dílo, tam šetřili snad na všem, má to i chromovaný ráfky a palivovej kohout se prej rozbil po 2 tkm, ale zase ta hmotnost při servisních intervalech z toho dělá expediční stroj do tajgy, jen tam dojet

ale když jsem viděl ten australskej zázrak a jestli je to pravda, že se to ovládá lehce jedním prstem, tak bych fakt asi uvažoval na svýho fechtla, protože když se jezdí celej den po lese, a pořád se spojkuje tak ruka bolí, přitom přední brzda je v pohodě a ta nebolí

Naposledy editováno 03.06.2024 21:53:40

(reakce na) Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

3.6.2024 v 21:57 | Nahoru | #14
ZdendaZB> no a co treba takova riditka z hliniku, rafky z hliniku.. nedej boze treba i blok motoru, pist nebo cela vidlice nevim jak je ten zazrak zkonstruovanej a jestli treba nekdo i neco pocital... ale dost casto lidi pripisuji titanu zazracne vlastnosti ktere nema....

(jinak treba ja mam ozubena kola- rozety z hliniku na vsech motorkach a dobry )

Naposledy editováno 03.06.2024 22:02:24

(reakce na) Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

4.6.2024 v 08:43 | Nahoru | #15
ZdendaZB> Chod spojkový páčky na motoru by měl být od rozepnuté pozice po sepnutou zhruba centimetr (v ose bowdenu) - ozkoušeno a někde jsem to viděl i v jejich Magura materiálech. Pokud by to s tovární páčkou bylo jinak, asi by šlo udělat / koupit páčku jinou ať ten rozsah zhruba 1cm. Trochu blbý ne té Maguře je, že se nedá štelovat, takže na Čízu jsem musel udělat šroubovací konec skrz m8 šroub - to ale na Suzuki asi úplně problém nebude, na Číze je poloha záběru spojky dost v úzkém spektru Pak hodím fotku aspoň pro info až se dostanu k motorce.

(reakce na) Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

4.6.2024 v 08:49 | Nahoru | #16
ZdendaZB> A tak jsem si to kdysi fotil - váleček v páčce je se závitem, M8 šroub má pak drážku ať se tam dá provléct ta kulatinka z Magury. Ještě jsem tam přidal zajišťovací matičky, aby se to náhodou nepovolilo, je to strašnej vibrátor.

2 reakcí na tento příspěvek Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

4.6.2024 v 10:15 | Nahoru | #17
Assassin: Koukal jsi na mechanizmus toho Claku? Pro me je furt zahada, jak to funguje.

ZdendaZB: Ja jen k te OneClake Clutch. To je ale hydraulicka paka. Ty mas na te Bete mechanickou. Proto jsem postnul to mechanicky prepakovani. Ale mozna by bylo zajimavy zkombinovat OneClake pumpu s Magura slave adapterem. Ale tu cenu za celek si ani nechci dopocitavat.

Mimochodem OneClake dela i zdvojenou pumpu, co umi obslouzit dohromady spojku a treba zadni brzdu. To by Ti ZdendoZB sedlo na tu rucni zadni brzdu. Jen teda oni to doporucuji kombinovat se spojkovym automatem, kvuli prekryvani chodu spojky a brzdy...

Jen mi teda vetsina tech Tvych fantazmagorii pripada jako vyhazovani prachu za kram. Jako asi zkombinovat Oneclake pumpu s Magura slave adapterem a recluse spojkou, tak by to fungovat v lese mohlo ke vsi spokojenosti. Ale pomalu to o pulku zvedne cenu motorky. Za me, na kram patri kram. Kdyz Ti jde spatne spojka na Bete, vraz na to prepakovani z MX24. Stoji to par kacek a muzes to vyzkouset, jestli Ti to sedne. Alternativou je vyzkouset mechanickou paku s jinou vzdalenosti mezi cepem paky a ukotvenim lanka - ja tomu asi nespravne rikam jiny pivot point.

Naposledy editováno 04.06.2024 10:46:22

(reakce na) Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

4.6.2024 v 10:42 | Nahoru | #18
DrDNA01> Jj uz tady na to je jedno tema z minulosti kde jsem se ztrapnil - myslel jsem si, ze je to klasickej hydraulickej posilovac jako ta magura. Ale je to fakt vtipnej vynález, ten kdo to vymyslel je fakt genius … dalo mi tenkrat dost prace najit video, ze kteryho jde pochopit princip, zkusim se po nem podivat…

Naposledy editováno 04.06.2024 10:44:19

1 reakcí na tento příspěvek Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

4.6.2024 v 12:32 | Nahoru | #19
Ćau, no Zdenda ZB , v príspevku č.: 25 máš presne fotku toho, ako nemá byť tá poloha vypínacej páčky . V tejto polohe je tá slla na vypínanie veľká a stláčaním spojky sa zvyšuje. Páka má byť ďalej od dorazu a až pri stlačení spojky má byť v tej polohe ako je na fotke.

PS: a ešte neviem pochopiť jednu vec, načo potrebuje niekto vylepšené stláčanie spojky, keď na čz-tách kroskách za starých časov bolo zakázané používať spojku. Tá sa používala len pri štarte a potom som tam všetko súkal bez spojky, aj na tréningu a aj na závodoch. Spojka je tam suchá a pri častom používaní sa spáli. Terz samozrejme jazdím všetky zátačky so spojkou , ale je iná doba a mám inú motorku.

Naposledy editováno 04.06.2024 12:38:47

1 reakcí na tento příspěvek Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

4.6.2024 v 15:14 | Nahoru | #20
krokoš: jaká byla životnost takových převodovek za starých časou?

(reakce na) Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

4.6.2024 v 16:48 | Nahoru | #21
DrDNA01

musíme upřesnit :

ten one clutch jsem uvažoval na svýho fechtla stojí 12 tisíc, ne na betu, ten one clutch se dvěma páčkama se zadní brzdou jsem našel, stojí 32 tisíc, docela drahý, ale určitě bych ho použil, ale ty peníze jsou fakt drsný, takže asi nepoužiju

na betu jsem řešil proč to jde ztuha, našel jsem origo bowden s lankem za 450 korun, a k tomu bych asi zkusil páčku přepákování z mx24, ještě se podívám na cenu
a kdyby to nepomohlo tak nevím, snad to pomůže, protože 17 tisíc za spojku je cenový peklo

hydraulickou spojku na svýho fechtla, protože když se hrabeš třeba delší dobu v lese v nějakejch kalužích a přes kameny nebo větve, nebo někde v brodu a držíš pořád spojku a druhou rukou zase brzdou s plynem, tak docela bolí ruka
minulej rok jsem se hrabal přes říčku snad 10 minut a když jsem vyjel tak jsem měl dost, takže proto by se to hodilo

Naposledy editováno 04.06.2024 16:53:03

(reakce na) Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

4.6.2024 v 16:56 | Nahoru | #22
pavelgl1> čau, ja som odjazdil na čz 125 982 štyri roky a z toho dva roky závodne. Prevodovky sa neposrali nikomu ani v klube. Praskali piesty, kľuky, zadieralo sa to a sem tam sa rozsypalo zadné koleso. Ohnuté predné vidly po blbom dopade po skoku. Aj teraz keď jazdím , tak spojku nestláčam na plno, len čiastočne a to aj na cestnej Inazume. Síce, keď jazdím tak ani neviem ako , mám to ako dýchanie , teda skôr ako tep srdca. Ono, keď funguje , tak ani človek nevie, že ho má. Horšie je, keď sa to ( srdce) posere. Zrazu človek cíti ....že je v riti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

4.6.2024 v 21:11 | Nahoru | #23
krokoš> Máš pravdu,že úhel páky spojky není úplně ideál, ale po dlouhém loborování jsme došli k tomuto nastavení. Jinak tuhle Čízu máme enduro 988, s taťkem na tom jezdím víc enduro než motokros (hobby za barákem), takže spojkování je na to naše šmatlání potřeba. Letos jsem s tím byl na jaře v Rumunsku kolem Svaté Heleny v skupině s novýma lehkýma endurama a nedokážu si představit, jak bych to tam odjezdil s origo spojkou - by mi upadla ruka po půl hodině ježdění. A kupodivu lamely vydržely v pohodě.

Naposledy editováno 04.06.2024 21:12:27

1 reakcí na tento příspěvek Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

4.6.2024 v 21:32 | Nahoru | #24
A nevíte jestli to jde namontovat na 690 ku s novou magurou ?

(reakce na) Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

5.6.2024 v 06:25 | Nahoru | #25
milfordoj> čau, ja som si myslel, podľa tvaru motoru, že je to origo stará čz, kroska. Pokiaľ je to pôvodne enduro, neviem, či tie 988 neboli náhodou aj v civilnom prevedení, mali sme také v klube, tak to má asi inú spojku, teda lamelu.

1 reakcí na tento příspěvek Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

5.6.2024 v 07:14 | Nahoru | #26
tak jsme trochu odbočili k navijáku, ale protože místo konkrétní rady co a jak, která by pomohla, to byly opět hlášky jak z wikipedie, tak jsem to smazal pokračujeme ve spojkování

(reakce na) Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

5.6.2024 v 11:04 | Nahoru | #27
ZdendaZB> čau, tak pozri tú páku a tie uhly ako som, ti písal a ešte sa môžeš opýtať papiboy on tú Betu 200 má, ako tá spojka funguje jemu.

Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

5.6.2024 v 12:02 | Nahoru | #28
tu spojku jsem zkontroloval hned, je to jako u tebe je tam sice tisícihran ale hrozně hrubej, takže se to stejně nedá štelovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

6.6.2024 v 09:53 | Nahoru | #29
ZdendaZB> mám Clake na Lc4 Adventure místo původní Magury pumpy, kamarád jí měl na 950 SER, takže si myslím že půjde dát na libovolnou hydrauliku. Musíš tam jen mít místo, je větší, správně nastavit, aby neklouzala a nespálila lamely (primárně je dělaná na lehké crosky, kde je to nastavení trochu jiné) a vybrat jestli jí budeš mít ve variantě na brzdovku, nebo hydraulický olej.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hydro místo lanka na beta200-dr200, kombin páčka na zadní b...

6.6.2024 v 12:58 | Nahoru | #30

GeorgPohodar píše: ZdendaZB> mám Clake na Lc4 Adventure místo původní Magury pumpy, kamarád jí měl na 950 SER, takže si myslím že půjde dát na libovolnou hydrauliku. Musíš tam jen mít místo, je větší, správně nastavit, aby neklouzala a nespálila lamely (primárně je dělaná na lehké crosky, kde je to nastavení trochu jiné) a vybrat jestli jí budeš mít ve variantě na brzdovku, nebo hydraulický olej.



No a report, jak to realne funguje oproti te Magure?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
O kroužek mezi motor a karburátor -... Suzuki DR 200 SE ZdendaZB 8 4.7.2024 v 19:02 MEK0TA
BETA ALP 200 cdi jednotka, náhrada [1, 2] Beta ALP 200, Suzuki DR 200 SE ZdendaZB 52 28.6.2024 v 08:46 ZdendaZB
Motor nemá výkon Suzuki DR 200 SE KVAS 3 5.3.2020 v 23:15 Destroyer

TOPlist