Téma: Umístění regulátoru, spojka
26.1.2024 v 08:37
Ahoj, koupil jsem moto a dávám ho pomalu do kupy, ale setkal jsem se dvěma nestandartníma věcma.
Regulátor - je tam neoriginální regulátor Ignitech, který je větší jak originál a nevešel se na původní místo, tak ho předchozí majitel nainstaloval do airboxu.
Myslíte si, že tam je dostatečný průtok vzduchu, aby se regulátor uchladil?

Spojka - zdá se mi, že funguje ON/OFF. Pružiny a lamely jsou po proměření v pořádku, ale rovnost plechů nemám na čem změřit, ale když jsem to měřil na obyč. stole, tak jsou zvlněné nad toleranci, ale těžko říct jestli to není stolem. Podle barvy jsou taky pěkně vyhřáté - což asi bude následek strašně rychlého sekundárního převodu.
Je možné, že když jsou plechy tak vyhřáté, tak se zvlnily a tím pádem se to takhle chová?

Díky předem za Vaše odborné poznámky
Regulátor - je tam neoriginální regulátor Ignitech, který je větší jak originál a nevešel se na původní místo, tak ho předchozí majitel nainstaloval do airboxu.
Myslíte si, že tam je dostatečný průtok vzduchu, aby se regulátor uchladil?

Spojka - zdá se mi, že funguje ON/OFF. Pružiny a lamely jsou po proměření v pořádku, ale rovnost plechů nemám na čem změřit, ale když jsem to měřil na obyč. stole, tak jsou zvlněné nad toleranci, ale těžko říct jestli to není stolem. Podle barvy jsou taky pěkně vyhřáté - což asi bude následek strašně rychlého sekundárního převodu.
Je možné, že když jsou plechy tak vyhřáté, tak se zvlnily a tím pádem se to takhle chová?

Díky předem za Vaše odborné poznámky

1 reakcí na tento příspěvek Umístění regulátoru, spojka
Který jiný místo by mělo bejt líp větraný ? /stíněný
Dobře, průvan tam asi nebude. Ale asi fajn místo.
Na spojku, se podiv spíš na koš. Na vymačkaný vedení lamel.

Na spojku, se podiv spíš na koš. Na vymačkaný vedení lamel.
Tak návrat k Drzounovi
Ten regulátor bych předělal už z toho důvodu, že by mě sralo, že bude celý olepený od oleje z filtru, když tam budeš filtr nandavat nebo vyndavat. Takhle z hlavy mě napadá zkusit ho umístit ze spoda "kastlíku" baterky.
Pokud jsou ty plechy prohnuté za studena tak ohřátím se ještě více zkroutí, takže určitě vyměnit.


Ten regulátor bych předělal už z toho důvodu, že by mě sralo, že bude celý olepený od oleje z filtru, když tam budeš filtr nandavat nebo vyndavat. Takhle z hlavy mě napadá zkusit ho umístit ze spoda "kastlíku" baterky.
Pokud jsou ty plechy prohnuté za studena tak ohřátím se ještě více zkroutí, takže určitě vyměnit.
Regulátor asi nebude ulepený, ale ten kabel by mě sral, že zavazí. Myslím, že regulátor od Tourmaxe mě stál 2500 a má rozměry originálu. Lepší místo těžko říct, vím že na kastlík baterky mi lítá bláto.
Na DRZ jsem kupoval komplet spojkovou sadu NHC a 3 roky furt dobré (taky nový bowden se může hodit).
Na DRZ jsem kupoval komplet spojkovou sadu NHC a 3 roky furt dobré (taky nový bowden se může hodit).
Frantas> Větrané to je asi dobře, ale nevím jestli dostatečně :D, koš není vymačkaný
JiriBN> jo to máš pravdu, bude zajebaný od namazaného filtru, ale to by asi nemuselo vadit. Pod kastlík baterky ne, tam lítá bahno jak píše Pedl. Plechy asi objednám nové, nestojí to mnoho.
Pedl> Ten kabel mě právě sere z důvodu, že bych musel udělat ze zhora zářez do airboxu pro vedení kabelu. Aby mi nenatekla voda dovnitř přes netěsnící víko kvůli vedení kabelu. Spojkové lanko mám objednané.
Ještě jsem napsal do ignitechu co si tom umístění myslím z pohledu životnosti, tak pak napíšu jak se vyjádřili.
JiriBN> jo to máš pravdu, bude zajebaný od namazaného filtru, ale to by asi nemuselo vadit. Pod kastlík baterky ne, tam lítá bahno jak píše Pedl. Plechy asi objednám nové, nestojí to mnoho.
Pedl> Ten kabel mě právě sere z důvodu, že bych musel udělat ze zhora zářez do airboxu pro vedení kabelu. Aby mi nenatekla voda dovnitř přes netěsnící víko kvůli vedení kabelu. Spojkové lanko mám objednané.
Ještě jsem napsal do ignitechu co si tom umístění myslím z pohledu životnosti, tak pak napíšu jak se vyjádřili.
1 reakcí na tento příspěvek Umístění regulátoru, spojka
ten regler to nejspis uchladi v pohode, ale neni moc chytri ohrivat nasavanej vzduch... ikdyz to nejspis bude zanedbatelne mnozstvi tepla, me by asi sralo to, ze je to v principu blbost...
1 reakcí na tento příspěvek Umístění regulátoru, spojka
Nejak mi nedochazi, proc chces psat do ignitechu o zivotnost regulatoru. Kdyz si vezmes kalkulacku a spocitas si, kolik projde vzduchu airboxem za minutu pri 5000 otackach, zjistis, ze je to cca 2000 L za minutu. A to je srovnatelny napriklad s touto vzduchovou turbinou.
To si fakt myslis, ze tohle neuchladi regulator?
Ja bych to teda osobne v airboxu nesnesl, ale ne kvuli chlazeni regulatoru. Me by na tom stvalo to, co rekli nade mnou - mastnota a ze to zavazi pri vyjmuti a cisteni filtru. Dalsi vec je tesnost airboxu. No a posledni je naruseni proudeni a rezonance v airboxu. Jako DRZ neni zadnej ultra zavodak, ale spicku vykonu a prubeh by to mohlo malinko narusit.
Naposledy editováno 26.01.2024 11:24:25

To si fakt myslis, ze tohle neuchladi regulator?
Ja bych to teda osobne v airboxu nesnesl, ale ne kvuli chlazeni regulatoru. Me by na tom stvalo to, co rekli nade mnou - mastnota a ze to zavazi pri vyjmuti a cisteni filtru. Dalsi vec je tesnost airboxu. No a posledni je naruseni proudeni a rezonance v airboxu. Jako DRZ neni zadnej ultra zavodak, ale spicku vykonu a prubeh by to mohlo malinko narusit.
Naposledy editováno 26.01.2024 11:24:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění regulátoru, spojka
assassin píše: ten regler to nejspis uchladi v pohode, ale neni moc chytri ohrivat nasavanej vzduch... ikdyz to nejspis bude zanedbatelne mnozstvi tepla, me by asi sralo to, ze je to v principu blbost...
To si fakt myslis, ze treba 300W dokaze ohrat 2000 L/min na teplotu, ktera by se projevila?
Edit.. mi to nedalo... jestli si jeste dobre vzpominam na vzorecky, tak mi to zvyseni teploty vychazi o min nez 0,1K na jednu napln valce.. samozrejme za vsech moznych aproximaci, jako cca 400ml valec a teplota vzduchu v airboxu laboratorni a tepelna kapacita vzduchu 1,3 J/LxK a pocital jsem to pro dvouatomovy plyn (jakoze O2 a N2 jako majoritni slozky) a zanedbal jsem zmeny tlaku v sani.

Naposledy editováno 26.01.2024 11:22:45
1 reakcí na tento příspěvek Umístění regulátoru, spojka
Nešel by kabel vlastně vést přímo tím šnorchlem nahoře?
Naposledy editováno 26.01.2024 10:47:44
Naposledy editováno 26.01.2024 10:47:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění regulátoru, spojka
Pedl píše: Nešel by kabel vlastně vést přímo tím šnorchlem nahoře?
Lidi si montuji zvetsenou trubku do airboxu na 3x3 palce , aby se zvetsil tok vzduchu. Ten tlustej kabel od regulatoru by naopak uz tak uzky vstup uskrtil..
Edit: Tohle me nejvic sere na techhle "prakticich se selskym rozumem z vesnice". Borec resil, kam hodit regulator, aby se dobre chladil pri prdlani kolem kravina, tak to zcela logicky a prakticky hodil do airboxu. Ty bys to jeste vylepsil vedenim kabelu sanim, aby neteklo do airboxu. Ale to uplne zabiji jakoukoliv technickou etiketu. Co bude dalsi? Nacpat slamu do pneumatik? Taky to bude fungovat - mozna lip, nez mousse.

Naposledy editováno 26.01.2024 11:31:33
DrDNA01> množství nasávaného vzduchu jsem nepočítal a ani jsem neměl představu, tak ti děkuji za výpočet. No to je slušný průtok.
Z ignetechu mi napsali, že v umístění nevidí problém.
Zkusím vymyslet jinou alternativu umístění, protože se mi nechce kupovat jiný regulátor, když tenhle je zánovní.
Dík chlapi za rady.
Z ignetechu mi napsali, že v umístění nevidí problém.
Zkusím vymyslet jinou alternativu umístění, protože se mi nechce kupovat jiný regulátor, když tenhle je zánovní.
Dík chlapi za rady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění regulátoru, spojka
DrDNA01> viz to co jsem psal, v realu zanedbatelny vliv, ale v principu je to blbe, davat zdroj tepla do sani…
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění regulátoru, spojka
assassin píše: DrDNA01> viz to co jsem psal, v realu zanedbatelny vliv, ale v principu je to blbe, davat zdroj tepla do sani…
...znáš nějaké jiné auto, než Škoda, co má "nasávání teplého vzduchu od výfuku"?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění regulátoru, spojka
DrDNA01 píše: Kdyz si vezmes kalkulacku a spocitas si, kolik projde vzduchu airboxem za minutu pri 5000 otackach, zjistis, ze je to cca 2000 L za minutu.
Jejej, to je z pohádky "Jak šla fyzika na vandr"?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění regulátoru, spojka
JohnnyS08> on ma ted plnou hlavu dvoutaktu…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění regulátoru, spojka
assassin> zásadní chyba ve výpočtu, ale i 1000 l za minutu je dost velký objem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění regulátoru, spojka
Fic6> Ono to nebude ani 1000 l/min, a to dokonce ani při plnym plynu, na kterej se taky nejezdí pořád...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění regulátoru, spojka
assassin píše: JohnnyS08> on ma ted plnou hlavu dvoutaktu…
Taky pravda..??
1 reakcí na tento příspěvek Umístění regulátoru, spojka
To fakt nejde na ten regler najit lepsi misto?
1 reakcí na tento příspěvek Umístění regulátoru, spojka
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DR-Z4S dual sport [1 ... 4, 5] Suzuki DR-Z400S | Jenik789 | 126 | 23.4.2025 v 08:56 Jenik789 |
Spolehlivost Suzuki dr-z 400 E Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR-Z400E | prochy_33 | 9 | 22.4.2025 v 15:02 Pedl |
enduro - polňačkou, lesem, potokem Suzuki DR-Z400S, Kawasaki KLX 450r, KTM 690 Enduro R... | icedee | 1 | 3.4.2025 v 09:00 kokoška. |
Nejede z nízkých otáček karburátor Suzuki DR-Z400S | Fic6 | 11 | 26.4.2024 v 07:24 Fic6 |
Enduro pro začátečníka [1, 2] Husqvarna TE 410, Honda XR 400, Suzuki DR-Z400S | Fenome753 | 39 | 8.8.2023 v 14:03 400xr |