Téma: Nastavení zadního tlumiče
9.11.2023 v 18:39
Zdravím.
MOTO GUZZI GRISO 1100
Zajímalo by mě nastavení zadního tlumiče odpružení, jak pro solo jízdu tak ve dvouch.
Připadá mi,že to mám nějaký měký.
Předem děkuji.
MOTO GUZZI GRISO 1100
Zajímalo by mě nastavení zadního tlumiče odpružení, jak pro solo jízdu tak ve dvouch.
Připadá mi,že to mám nějaký měký.
Předem děkuji.
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení zadního tlumiče
Nastavit se dá předpětí a útlum (pokud je stejný jako u Brevy), ale tyhle origo tlumiče jsou pověstné tím, že jdou dost rychle do kytek..
Já mám na Breve 120tis.km a vím, že ten zadní tlumič nemaka jak má už dost dlouho, ale naučil jsem se s tím žít..
Dostáváš se na dorazy nebo máš pocit že se zadek žvejká?
Kolik má moto najeto?
V jakém stavu je pneu a ložiska kyvky?
Jo a měký se píše měkký, ale to na fci tlumiče nemá vliv..
Naposledy editováno 09.11.2023 18:58:07
Já mám na Breve 120tis.km a vím, že ten zadní tlumič nemaka jak má už dost dlouho, ale naučil jsem se s tím žít..
Dostáváš se na dorazy nebo máš pocit že se zadek žvejká?
Kolik má moto najeto?
V jakém stavu je pneu a ložiska kyvky?
Jo a měký se píše měkký, ale to na fci tlumiče nemá vliv..
Naposledy editováno 09.11.2023 18:58:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zadního tlumiče
dva_hrnce> Mně na Norge nefunguje na předpětí to klikání, takže to nastavuju tak nějak podle citu, aby když na to skočím, tak se předek a zadek zhoupnul stejně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zadního tlumiče
Redguy> ony ty tlumiče víceméně nefungují už z fabriky
Děláš to dobře (v rámci možností)

Děláš to dobře (v rámci možností)

Měl jsem Stelvio , jízda ve dvou poddimenzovaná zadní pružina , ani předepnutá na max nefungovala šla na doraz, motorku jsem prodal to mě v kategorii motorek tam kde je dost zklamalo...
Takže jedině výměna pružiny.
Naposledy editováno 10.11.2023 13:20:10
Takže jedině výměna pružiny.
Naposledy editováno 10.11.2023 13:20:10
dva_hrnce píše: Redguy> ony ty tlumiče víceméně nefungují už z fabriky
Děláš to dobře (v rámci možností)
V tomto máš naprostou pravdu a hodně lidí na zahraničních fórech řeší záměnu za centrál ze Stelvia u Grisa paradoxně to funguje a nove střeva do předních vidlic...
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení zadního tlumiče
O nastavení předpětí a útlumu jsem věděl...,zajímaly mě hodnoty.
Při jízdě v jednom jsem to nějak neřešil...bude to o zvyku,ale ve dvouch to dosti klesne.
Na Grisu mám najeto 95000 km.
Výměna pružiny...?
Při jízdě v jednom jsem to nějak neřešil...bude to o zvyku,ale ve dvouch to dosti klesne.
Na Grisu mám najeto 95000 km.
Výměna pružiny...?
dzarmil> s těmito km rovnou s pružinou i repas tlumiče, nebo výměna za jiný.
Mě předpětí problém nedělá, na doraz se vzadu nedostanu ani ve dvou, ale my máme oba s polovičku dohromady lehce přes metrák.
A to že to blbě tlumí poznám jen na pneu, při jízdě mě to nějak neomezuje..
Mě předpětí problém nedělá, na doraz se vzadu nedostanu ani ve dvou, ale my máme oba s polovičku dohromady lehce přes metrák.
A to že to blbě tlumí poznám jen na pneu, při jízdě mě to nějak neomezuje..
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení zadního tlumiče
Výměna za jiný...,podívat se po originále nebo sehnat kvalitnější?Jaký kvalitnější?
Nemyslím si,že GRISO má špatnej podvozek.Podvozek...,bych řekl...,je jeho silná stránka.
Gumy mi nepřipadaj špatně sjetý.
Mám 75 kg a spíše preferuji sportovnější jízdu.
Tady vydím problém ve dvouch,dost si to sedá,ale třeba to tak má být...
Nemyslím si,že GRISO má špatnej podvozek.Podvozek...,bych řekl...,je jeho silná stránka.
Gumy mi nepřipadaj špatně sjetý.
Mám 75 kg a spíše preferuji sportovnější jízdu.
Tady vydím problém ve dvouch,dost si to sedá,ale třeba to tak má být...
2 reakcí na tento příspěvek Nastavení zadního tlumiče
Pruzina je moc mekka.
Vymenou pruziny za napr. Hyperpro apod vyresis tvrdost pruziny, nebudes chodit na dorazy, ale nebude fungovat tlumeni. V techto kilometrech uz je ten tlumic davno mrtvy. Jen zatim nevytekl, coz je pro dost lidi projev, ze je tlumic ok...
Je v nem do 1,5dcl oleje, ktery uz to ma davno za sebou.
Ale ikdyby byl tlumic novy, tak vymenou pruziny za silnejsi nevyresis tlumeni, ktere nebude te tvrde pruzine stihat..
Pokud mas zajem, ozvi se - pisni klidne zpravu.. Prodejem a servisem tlumicu se zivim, a dodavam tlumice nastavene na miru (resp. Lepe receno na vahu a na styl pouziti individualne) Honza
Naposledy editováno 12.11.2023 11:34:57
Vymenou pruziny za napr. Hyperpro apod vyresis tvrdost pruziny, nebudes chodit na dorazy, ale nebude fungovat tlumeni. V techto kilometrech uz je ten tlumic davno mrtvy. Jen zatim nevytekl, coz je pro dost lidi projev, ze je tlumic ok...
Je v nem do 1,5dcl oleje, ktery uz to ma davno za sebou.
Ale ikdyby byl tlumic novy, tak vymenou pruziny za silnejsi nevyresis tlumeni, ktere nebude te tvrde pruzine stihat..
Pokud mas zajem, ozvi se - pisni klidne zpravu.. Prodejem a servisem tlumicu se zivim, a dodavam tlumice nastavene na miru (resp. Lepe receno na vahu a na styl pouziti individualne) Honza
Naposledy editováno 12.11.2023 11:34:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zadního tlumiče
Lazyfucker> Děkuji za radu a doporučení.Myslel jsem si že je po něm..,chtěl jsem to jen potvrdit.Na kolik vyjde repase...,nebo je lepší koupit nový?Jaká by byla čekací doba?Ještě jednou děkuji.
Naposledy editováno 14.11.2023 21:12:15
Naposledy editováno 14.11.2023 21:12:15
dzarmil píše: Lazyfucker> Děkuji za radu a doporučení.Myslel jsem si že je po něm..,chtěl jsem to jen potvrdit.Na kolik vyjde repase...,nebo je lepší koupit nový?Jaká by byla čekací doba?Ještě jednou děkuji.
Většinou bývají ty tlumiče neservisovatelný. Udělat se dá všechno a to i z neservisovatelnýho tlumiče servisovatelnej. Ale zaplatíš to a furt to bude jen repas. Podle mě, se vyplatí koupit novej. A pokud si tu motorku chceš chvilku nechat, pak je i možnost si ho nechat udělat " na míru".(Wilbers?) A s tím ti Lazy pomůže.

Naposledy editováno 15.11.2023 08:51:10
Ahoj,
po těch kilometrech to bude mít pružina určitě za sebou a tlumič je nutné repasovat.
To, zda tlumič funguje správně, se dá celkem lehce zkontrolovat měřením - jak se vrací z maximálního zatížení a maximálního uvolnění do výchozí pozice. Zde najdeš informace, jak na to: nastavení podvozku
Co se pružiny týče, tak je možné, že na tebe byla měkká už jako nová. Pokud se z ní dá po těch kilometrech ještě něco přečíst, může to být výchozí informace pro koupi nové. Jinak každý kvalifikovaný servis/prodejce podvozkových komponentů ti řekne, jakou pružinu bys měl mít pro hmotnost, kterou vozíš.
Ještě ti sem dám odkaz na kluka z Litoměřicka - PPS Suspension, který se repasemi/úpravami/opravami tlumičů živí. Pokud máš FB, tak si ho tam najdi. Je hezké dívat se, co a jak dělá.
www.pps-suspension.cz/
po těch kilometrech to bude mít pružina určitě za sebou a tlumič je nutné repasovat.
To, zda tlumič funguje správně, se dá celkem lehce zkontrolovat měřením - jak se vrací z maximálního zatížení a maximálního uvolnění do výchozí pozice. Zde najdeš informace, jak na to: nastavení podvozku
Co se pružiny týče, tak je možné, že na tebe byla měkká už jako nová. Pokud se z ní dá po těch kilometrech ještě něco přečíst, může to být výchozí informace pro koupi nové. Jinak každý kvalifikovaný servis/prodejce podvozkových komponentů ti řekne, jakou pružinu bys měl mít pro hmotnost, kterou vozíš.
Ještě ti sem dám odkaz na kluka z Litoměřicka - PPS Suspension, který se repasemi/úpravami/opravami tlumičů živí. Pokud máš FB, tak si ho tam najdi. Je hezké dívat se, co a jak dělá.
www.pps-suspension.cz/
Ahoj, potřebuji také poradit , řeším v hlavě pocit/problém u Ducati Multistrada V4S 2021 (semiaktivní el.podvozek). Jezdím 90% ve dvou plně naložený na hraně max. zatížení cca. 480kg , kde je v tech. max. užitné zatížení 470kg. Najeto 38000km. Elektronicky si při tomto zatížení nastavím vzadu max.předpětí pružiny , předek nedávám tolik na max. jen mírně přidvrdím. Motorka pocitově ztvrdne ale stejně mám utopený zadek. Potkávací světla za tmy mám jak dálková ?! Tak nevím jestli mi tento problém vyřeší koupě silnější pružiny s větší číselnou hodnotou "nm" a při tom zachování komfortních jízdních vlasností motorky. Prosím radu výše uvedených profíků na tlumiče!!!
Ahoj.
Troch oživim otázku. Potřebuji na zadním tlumiči Grisa nastavit předpětí pružiny. Jsou tam dvě kontra matice. Zkoušel jsem je povolit když motorka stála na bočním stojanu. Bohužel neúspěšně. Metoda šroubovák kladivo se neosvědčila. Nechtělo se to pohnout a musel bych do toho mlátit jak blbej a tím bych poškodil matici. Rozhodl jsem se koupit klíč. Otázka zní jakou velikost, případně jaký rozměr určuje velikost. Je to průměr matky nebo závitu nebo rozteč děr přes střed? Pokud máte někdo nějakej ozkousenej sem s ním. Místa tam moc není. Předpokládám, že budu muset koupit dva?
Ještě vyzkouším metodu šroubovák-kladivo po zavěšení motorky.
Troch oživim otázku. Potřebuji na zadním tlumiči Grisa nastavit předpětí pružiny. Jsou tam dvě kontra matice. Zkoušel jsem je povolit když motorka stála na bočním stojanu. Bohužel neúspěšně. Metoda šroubovák kladivo se neosvědčila. Nechtělo se to pohnout a musel bych do toho mlátit jak blbej a tím bych poškodil matici. Rozhodl jsem se koupit klíč. Otázka zní jakou velikost, případně jaký rozměr určuje velikost. Je to průměr matky nebo závitu nebo rozteč děr přes střed? Pokud máte někdo nějakej ozkousenej sem s ním. Místa tam moc není. Předpokládám, že budu muset koupit dva?

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Utahovací moment Moto Guzzi Griso 1100 | Kalut | 3 | 25.6.2023 v 20:20 Kalut |
Problém se startováním Moto Guzzi Griso 1100 | Kalaš | 13 | 21.10.2022 v 12:59 Kalut |
Mazání kardanu a drážkového hřídele... Moto Guzzi Griso 1100 | Tentum | 18 | 10.4.2022 v 19:37 catmanPV |
Moto Guzzi Griso 1100 Moto Guzzi Griso 1100 | dzarmil | 22 | 29.8.2020 v 04:48 Kubajzz |
Kód barvy Moto Guzzi Moto Guzzi Griso 1100 | MT188 | 0 | 30.4.2020 v 08:06 MT188 |