tak mám zase další problém s motorkou, posez přítelkyně vs. kufry
Prostě jak je přítelkyně nižší postavy (ale ne zas o tolik), tak má nohy na motorce těsně kolem kufrů a to tak, že by ji ty kufry při celodenní jizdě mohly tlačit (nebo už tlačí). No a protože chceme jet během prázdnin někam na motodovolenou, nejspíš na 2 týdny, tak to potřebuji vyřešit. Navíc se jí taky na tu motorku hůře nastupuje, kolem těch kufrů a pokud bude mít v dešti nepromoky a návleky na boty, bude to ještě horší.
Motorka je BMW F850 GSA a kufry jsou Apduro, prý jsou to kopie BMW kufrů
(pokud ano, tak za tento problém děkuji BMW, pokud ne, tak tomu výrobci kufrů).
Pořád mám i starší motorku, Strom 650 s držáky Bartus a kufry Big Husky prostřední velikost a tam tento problém není. Mimochodem Strom má pro spolujezdkyni také větší (širší) sedlo, kdežto na BMW se to sedlo dozadu nepochopitelně zužuje (jako by zase designér zvítězil nad konstruktérem a nad praktičnosti.... ).
Přemýšlím, jaké mám teď technické možnosti, jak to vyřešit.
Třeba někdo z vás řešil to samé a tak by mi mohl poradit. Díky
Tak zatím mě napadly tyto možnosti:
a) jako první mě napadlo ty kufry předělat, aby byly níže - to ale nejde, neboť pravý má vybrání a to prostě posunout dolů nejde.
b) tyto kufry prodat a pořídit úplně jiné kufry a jiné držáky. Pak by se kufry mohly umístit na držáky dle potřeby (myslím pomoci těch 4 puků), např. tak, že by byly o 2-3 cm níže (pokud to nebude vadit při jízdě v zatáčce) a třeba 2-3 cm dozadu. Bylo by to lepší pro nohy, ale motorka by nejspíš byla širší.
K šířce motorky dodám, že na Stromu jsem byl zvyklý, že byl v místě kufrů široký 108 cm (s prostředními kufry BigHusky), zatímco u tohoto BMW F850 GSA s největšími kufry Apduro je šířka 100 cm, tedy o 8 cm je užší. Ale zřejmě i za cenu, že má spolujezdkyně méně místa na nohy....
c) kufry nechat tak jak jsou a zvýšit jak sedlo, tak i stupačky, třeba o 2-3 cm.
Později nějak pěkně (např. přešití sedla a výrobou držáků, aby byly čepy zadních stupaček výše),
ale narychlo teď nějak provizorně.
Sedlo se dá zvýšit koupením nějakého "sedáku" nebo "polštáře", ať již na nafuknutí a nebo ne, z najakého materiálu, např. viz Google Google: "sedák polštář na sedlo motorky"
Ale to zvýšení stupaček výš, to je horší.
Nemyslím teď nějaké total levné hulvátské řešení.... jako např. na stávající stupačky položit 2 dřevěnné špalky a lepící páskou je přilepit jak ke stupačce dolu, tak i na straně k držáku stupaček. A pak ještě nalepit nějakou gumu na ně.... Tak to je spíš nouzovka na krátkou projížďku, aby se ověřil ten posez. Na motodovolenou by to chtělo vyřešit líp...
Dále mě ještě napadlo:
d) vykašlat se na tohle všechno a jet na dovolenou zase na Stromu 650, na kterém jezdím od r.2011 a na kterám mám všechno (kufry, brašny na kufry, držáky na pet flašky za kufrem, brašny vepředu v padácích, dále oproti F850 dost místa pod sedlem, atd.)
No jo, ale pak si ale člověk řekne, k čemu mám novou motorku, když na ní stejně nemůže vyrazit ve dvou na delší výlet? No, to je ještě předčasné....
Tak co, má někdo nějaký nápad?
díky
-------------------
edit: ještě přihodím fotky, aby bylo vidět jak ty kufry vypadají.
Nejsou posazené moc vysoko? To by chtěl porovnat s někým, kdo má stejnou motorku a origo bmw kufry, jestli to má stejně.
Ještě připíši info, tyto fotky jsou z výletu, jak jsem jel sám.
Naposledy editováno 10.07.2023 22:24:53
Pokud sám nemáš možnost si to vyrobit, tak leda sehnat nějakého zručného zámečníka. Jinak to vidím na cestu na tom Stromovi. Pak už bude asi nejlepší si nechat vyrobit hliníkové kufry na míru o kousek nižší/kratší, výrobců hliníkových kufrů je dnes už vagón. To už záleží jaké zase mají možnosti ti zakázkoví výrobci kufrů, případně pohledat sériové kufry v potřebných rozměrech.
1 reakcí na tento příspěvek nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
1 reakcí na tento příspěvek nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
Naposledy editováno 07.07.2023 22:14:38
Naposledy editováno 07.07.2023 22:18:14
kawapavel píše: A co skusit brašny než začít přestavovat kufry .ale podle fotek bez kufru by nebyl problém navařit rozšíření na kufry
Nebo vyzkoušet novou manželku ale to by taky byl nejistý výsledek , jak jsi psal před editem
Moje žena byla tedy pro předělání kufru s jistým výsledkem
2 reakcí na tento příspěvek nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
1 reakcí na tento příspěvek nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
f) poridit si novou babovku
nemas zac.
Tedy pokud pominu radiální nápady, jako vyměnit přítelkyni a nebo že by si udělala řidičák (to nechce a já ji nechci do toho nutit), tak k těm ostatním odpovědím:
RTSbike - jasně že je mezi těmi 2 motorkami velký rozdíl, pocit z jízdy, posez, robustnost podvozku a pružení, světlá výška pro případ terénu, v tom všem je F850 GSA samozřejmě lepší. Ale.... pak je tu i ta praktičnost při cestování ve dvou, prostě že ne všechny motorky musí všem sednout....
P_B - posunout kufry jen tak asi nepůjde, je to ten systém bmw na ty bmw nosiče. Výhoda je užší stavba motorky (o 8 cm je motorka s kuframa užší i s použitím větších kufrů...), nevýhodou ale ta pozice
Pet1970 - jo, tak nějak si to představuji, pokud bych to řešil s jinými kufry
kawapavel - brašny co bych si mohl půjčit, tak se do nich moc nevleze, velké brašny nevím kdo by půjčil, navíc jsem chtěl na kufry zezadu namontovat držáky flašek a to asi na brašny nejde. Chceme jet na 2 týdny a většinou stanujeme volně v přírodě.
Navrcc - jak to myslíš, že jsou ty kufry nestandardně uchycené?
Jako že je výrobce kufrů umístil moc vysoko a nebo moc dozadu? Tvrdí, že je to kopie originálů.
Jinak mrkl jsem na inzeráty na tipmoto.com a tam jsou GSA dvě a obě mají neoriginální nosiče kufrů a neoriginální kufry
https://www.tipmoto.com/motorky/bmw/521117-f-850-gs-adventure.html
https://www.tipmoto.com/motorky/bmw/518044-f-850-gs-adventure.html
tady na motorkářích jsem našel s origo kufry tento inzerát
https://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/bmw/bmw-f-850-gs/bmw-f-850-gs-rallye-1839625.html
nejdříve bych měl asi tu svou motorku nafotit s kufry bez věcí na nich a ze stejných úhlů, aby se to dalo porovnat. Taky je otázka, jestli ta inzerovaná motorka nemá vyšší sedlo, BMW má celkem 6 výšek sedel (z toho nejnižší možnost je včetně snížení podvozku), takže je otázka, jaké sedlo mají oni a jaké já....
Naposledy editováno 08.07.2023 13:23:52
1 reakcí na tento příspěvek nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
1 reakcí na tento příspěvek nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
Navrcc - jo, kufry co jsou na té fotce, tak jsou umístěné níže, ale jsou to kufry Givi a držáky kufrů givi, je to vidět na té další fotce tady , jinak odkaz na inzerát je tento inzerát BMW F 850 GS Adventure r.2020
Tak dalo by se to tak vyřešit, vyměnit i držáky.
Dablicek200Mph - no nejraději bych to u někoho viděl. BMW má pro tuto motorku asi 5 druhu sedel, různě vysoké a různý tvar a nevím, jestli může být i zadní část sedadla různě vysoká...
SuperSic58 - to je individuální, jako že každý to může mít jinak a právě já to mám takto. Naopak ve dvou na jedné motorce jsem zažil ty nejkrásnější a nejdelší moto výlety, byly 3 a pokaždé na 3 týdny (poprvé Španělsko, Portugalsko a také Maroko, podruhé kolem celého Turecka s odbočkami do okolních zemí a potřetí na sever, celé Norsko na Nordkapp a Ruskem zpět)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
Roman2bk píše: 1100Virago> díky za odkaz. Pokud by to byla poslední věc, co by mi vadila, tak těch 1500 Kč obětuji....
Ehm... 1500 stojí jeden mezikus, potřebuješ dva, a...
"K úplné montáži je nutný kloub Vario, adaptér Vario a požadovaná stupačka nohou na každou stranu
Základem systému je stříbrný nebo černý Vario kloub, který je vhodný pro příslušný model vozidla, který je namontován na konzole stupačky na motocyklu.
Na něj je namontován varioadaptér, adaptér je k dispozici také ve stříbrné nebo černé barvě, jeho délka je volitelně a lze jej připojit v osmi různých směrech.
K adaptéru je pak připojena stupačka nebo černá opěrka nohou.
Dále můžete zvolit gumový nášlap pro vyšší komfort a jízdě převážně na silnici."
Zkus si to posčítat a vynásobit dvěma
Viděl jsem pár kousků s origo kufry a každý to měl jinak. Některý byly stejně jako ty tvoje hodně vysoko a byly prakticky zarovnaný ze sedlem.
Naopak některý byly idealní - níž a i trošičku víz vzadu. Jen přijít na to proč. Možná rozdíl dělalo právě vyšší sedlo.